Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako jostain yleiseltä paikalta ottaa viherkasvin pistokkaan?

Vierailija
10.01.2011 |

Esim. Kela, työkkäri, kirjasto, yksityinen lääkäriasema, terveyskeskus, koulu, päiväkoti jne. Onko paha jos nappaa pistokkaan mukaan ohikulkiessaan? Kun oikeastihan pistokkaista ei saisi koskaan kiittää (kansanperinteen mukaan), niin miten on? Tai onko noloa jäädä kiinni kun monessa esim. kirjastossa on kuitenkin valvontakamerat (vai onko?)?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollu Jorvi, missä oli kyltti, että "ethän napsaise minusta palasta, en kasva pistokkaista" tms.

Musta yleiseltä paikalta ottaminen on sama kun varastaisi.

Vierailija
2/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyltti, jossa sanottiin, että näistä kasveista ei kannata nyppiä pistokkaista, kun eivät kasva sillä tavalla. Eli kai se oli vähän riistäytynyt siellä käsistä.

Itse en ikinä nyppisi kasveja julkisilla paikoilla, minusta todella moukkamaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta yleiseltä paikalta ottaminen on sama kun varastaisi.

Vierailija
4/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi hoidettu viheralue, ei todellakaan saa ottaa. Jos taas kyseessä on hoitamaton, vapaasti kasvava, eli luonnontilainen alua, toki saa.

Vierailija
5/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kansanperinteen mukaan pistokkaat pitäisikin varastaa.

eräiden etnisten vähemmistöjen kansanperinne.

Vierailija
6/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyseessä

Kun kansanperinteen mukaan pistokkaat pitäisikin varastaa.

eräiden etnisten vähemmistöjen kansanperinne.

En varasta sitten, paitsi tuo yksi kyllä lupasi... ;)

Vierailija
7/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa salaa.

Ja miettisin mistä ottaisin. Esim. koulusta, työpaikaltani olen ottanut ilman lupaa.

Kirjastosta en kehtaisi mennä ottamaan. Ihan hyvin voisin vaikka hammaslääkäristäkin ottaa, jos kukaan ei olisi näkemässä.

Vierailija
9/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se vähän noloa "jäädä kiinni". Usein laitoksissa on vuokrakasvit, ja periaatteessa varastamiseen verrattavaa toimintaahan tuo on.

Vierailija
10/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä pöllinyt, mikäli se kasvi on näyttänyt hyvinvoivalta, ollut tarpeeksi iso ja jos olen ollut varma, että se lähtee pistokkaasta.

Vierailija
11/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupastakin varastaa? Miten tuo oikeasti eroaa muusta varastamisesta?

Usein niitä pistokkaita kyllä saa ottaa ihan luvan kanssa, miksi ei voi vaikka kirjastossa kysyä asiallisesti, voiko kasvista ottaa pistokkaan? Minulle on jopa tarjottu pistokkaita -ja hyvin ovat kasvaneet vaikka vielä kiitinkin niistä.

Vierailija
12/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupastakin varastaa? Miten tuo oikeasti eroaa muusta varastamisesta?

Usein niitä pistokkaita kyllä saa ottaa ihan luvan kanssa, miksi ei voi vaikka kirjastossa kysyä asiallisesti, voiko kasvista ottaa pistokkaan? Minulle on jopa tarjottu pistokkaita -ja hyvin ovat kasvaneet vaikka vielä kiitinkin niistä.

Multakin on kysytty lupaa ottaa kasveistani pistokkaita, kun olen antanut niin on sanonottu että "en nyt kiitä kun pistokkaasta ei saa kiittää, mutta hyvä kun sain ottaa tämän"

Vierailija
13/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se johtuukin tuosta, että en sanonutkaan sanaa "kiitos"! On sen verran aikaa, etten muista kiertelinkö sen jotenkin.

Vierailija
14/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veisit koko kasvin ruukkuineen päivineen, se olisi varastamista. Pistokkaan ottaminen ei ole haitaksi kenellekään, ei edes sille kasville, jos et kovin isoa oksaa ota. Jos jotenkin rikolliseksi tuo pitäisi määritellä, niin ehkä se olisi korkeintaan ilkivaltaa tai vahingontuottamista sille kasville. Ei varmaan paikallispoliisia tuo kiinnostaisi :)

Vierailija
15/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen siis ilmeisen moraaliton nainen, olen ottanut pistokkaan kouluni viherkasvista.

Vierailija
16/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veisit koko kasvin ruukkuineen päivineen, se olisi varastamista. Pistokkaan ottaminen ei ole haitaksi kenellekään, ei edes sille kasville, jos et kovin isoa oksaa ota. Jos jotenkin rikolliseksi tuo pitäisi määritellä, niin ehkä se olisi korkeintaan ilkivaltaa tai vahingontuottamista sille kasville. Ei varmaan paikallispoliisia tuo kiinnostaisi :)

siis tulen pihaasi poimimaan pistokkaat sopivaksi katsomistani kasveista, se ei olisi sinulle mikään ongelma? Toki kertoisin muillekin mistä pistokkaani löysin.

Vierailija
17/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tulen pihaasi poimimaan pistokkaat sopivaksi katsomistani kasveista, se ei olisi sinulle mikään ongelma? Toki kertoisin muillekin mistä pistokkaani löysin.

kun avaus koski julkista rakennusta? Et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
18/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvittele jos kaikki tekisivät samoin. Ei olisi paljon viherkasveja yleisillä paikoilla enää. Jos antaa itselleen luvan johonkln, antaa myös muille saman luvan.

Vierailija
19/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä revit jonkun yksityisen ihmisen pihaan menemisen

kun avaus koski julkista rakennusta? Et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi?

että omistusoikeuteen tai vahingontekoon asialla ei ole mitään vaikutusta. Ihan yhtä vähän saat repiä julkisia istutuksia kuin naapureiden puskia.

Vierailija
20/21 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omistusoikeuteen tai vahingontekoon asialla ei ole mitään vaikutusta. Ihan yhtä vähän saat repiä julkisia istutuksia kuin naapureiden puskia.

Taidat olla vähän yksinkertainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme