Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks jotkuu kansakoulun käyneet tänne kirjoittaa?

Vierailija
14.10.2025 |

Vaikea keskustella asioista ja työelämän ongelmista kun joku jänkkää duunarin hommista eikä ees tiedä mikä on virka. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ainakaan ole mitään virkaa kenellekkään.

Vierailija
2/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kansakoulua. Nyt olen FT ja akateemisessa toimessa - virkojahan yliopistolla ei enää ole. Kysyttävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuu? "Jotkuu" notkuu kuin ap, eikä ymmärrä asemaansa. Miten tyhmä on.

Vierailija
4/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun suoraan yliopistoon ei pääse 7-vuotiaana.

Vierailija
5/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulun käyneet ja tähän asti eläneet osaavat sentään useimmiten kirjoittaa ymmärrettävästi. Itse olen peruskoulun kasvatti, mutta silti jo vanha akka.

Vierailija
6/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätit kansakoulun kesken? Eihän sulla ole päättötodistusta.

Vierailija
7/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on olevinaan.  Haukkuu kaikki peruskoulun käyneet taas.  Kyllä sitä on virkavapaallakin oltu ihan peruskoulusta menty  työhön.  Peruskoulu on sama kuin kansa ja kansalaiskoulu.  Yhtenäiskoulu. Yhteiskoulu. Katsokaas vanhukset kun nimikkeet muuttuu myös ammateissa.  Oltu jopa viransijaisena joten mitä ja ketä nyt taas rasisti morkkaat. PERUSKOULUUU PELLET. 

Vierailija
8/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli ennen englannin kielen opetus pelkkää teoriaa eikä varsinaista puhe englantia . Sittemmin tuli. Monet teki opintomatkoja usaan ja Kanadaan kuin Lontooseen oppiakseen oikeaa englantia. Noin niinku ihan kansakoulusta lukioon tai amikseen.  Nykynuoret ei tiedä ettei ollut tietokoneita eikä kännyköitä olemassa vielä . Kännykät tuli joskus 90- luvulla. 

Vierailija
9/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla et kännykkäsi on koonnut joku kansakoululainen !  Tai talosi rakentanut. Koulusi. Lehtien sivuja on tehnyt Kansakouluiset. Kuin paljon muutakin ennen kuin teitä edes oli olemassa pennut. 

Vierailija
10/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla oli kiusaaja joka häiritsi muiden työntekoa ja syyttely kuin juorusi.  Mutta parhaat syytökset oli näitä muut ei ole mitään tyylisiä. Yksi kävi valehtelemaan selän takana kaikkea. Yksi vale oli Mooses lain rikokkominen eli väärää todistusta toisista.  Hyvin paljon valheita muista !   

Vierailija
11/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuit kirjoittamaan avausviestiin kymmenen vakavahkoa kirjoitus- tai kielioppivirhettä. Kansakoulussa olisi jäänyt jälki-istuntoon kirjoittamaan niin pitkäksi aikaa, että olisit oppinut oikeinkirjoituksen salat.

Vierailija
12/12 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulun käyneenä olen maisterisihminen. Nyt eläkkeellä on aikaa selata tätäkin.