Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuussa 2011 aloittavat

09.01.2011 |

Olemme mieheni kanssa aloittamassa esikoisen yrityksen tammikuun lopussa,kun viimeinen pilleri levy loppuu. Kovasti jännittää, että mitenhän tässä käy, tärppääkö heti vai onnistuuko ollenkaan.

Olisi mukava jakaa kokemuksia yrittämisestä ja onnistumisista vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mintzielle :( Mulla kanssa tota haja mielisyyttä et yleensä muistan ottaa pari kertaa viikossa sen ja sit taas unohdan et mulla koko vitamiinipurkkia edes on kaapissa..

täällä päästään taas pettoja heiluttelemaan, nyt vaan pitäisi yrittää olla stressaamatta mitään.

Vierailija
102/120 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että muillekin kävi nyt näin. Mua harmittaa kovasti, mutta toisaalta ajatukset on jo tulevassa ja peitto heiluu kovasti. Nyt kp 18/30, eli kova meno ;)Vähän mietin myös sitä, että mitä pidemmälle tämän raskauden alkaminen menee, sitä varmemmin mulla on ensi lukuvuodeksi työpaikka. Tuskin enää ottavat syksyllä, jos aloitan heti äitiyslomalla... Tosin se on kyllä ihan toissijaista. Vauva ensin.

Käytiin tapaamassa pariviikkoista sukulaisvauvaa, aivan ihana rakkauspakkaus. Meidänkin vuoro olis jo... Ehkäpä nyt onkin: jännityksellä mennään pari viikoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan annanas =)

Me ollaan aloitettu esikoisen yrittämisen nyt vuoden alusta.

Tällä hetkellä on kierto menossa 17/?. Kierron pituutta en osaa yhtään sanoa, kun pillereiden aikana kierto oli hyvin epäsäännöllistä. Nyt sitten odotellaan mitä tapahtuu ja toivotaan kovasti ettei tätiä näkyisi kylässä pitkään pitkään aikaan =)

Vierailija
104/120 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mekin olemme aloittamassa vauva-haaveen-toteuttamis-yrittämisen kunhan saadaan tämä kierto loppuun. Pillerit lopetettiin jo melkein vuosi sitten, mutta muista syistä. Kortsuja käytetty sen jälkeen. Viimeiset menossa (kuulemma ei voi haaskata, vaan pitää käyttää viimeisetkin...)

Nyt menossa kp 28/30, että tämä kuu menetetty, mutta vielä ehditään tammikuussa aloittaa :)

Mä olen niin innoissani, että välillä ei meinaa tulla töistäkään mitään... MUSTA VOI TULLA ÄITI! Olen kuumeillut jo niin kauan. Onko teille vauvakuume uusi asia, vai oletteko kauan haaveilleet?

T:Tintti 25v, mies 22v

Vierailija
105/120 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meinaa täälläkään kyllä välillä tulla mistään mitään kun ajatukset harhailee vauva-asioissa! Vauva kuume tuli aika yllättäin ja nyt on kuumeiltu puolisen vuotta. Pillereitä jäljellä enää n. viikon verran ja sitten voi yritys todenteolla alkaa:D Vähän se mietityttää että kauankohan pillereiden jälkeen kestää että kierto tasaantuu ja pystyisi hieman laskemaankin koska ovulaatio...

Vierailija
106/120 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä on kanssa yrityskerta 1 menossa. Kiertopäivä on 17 eli sama kuin Höttikselläkin :D

Kierron pituudesta ei siis ole mitään hajua, kun minipillereitä käyttäneenä niitä menkkoja ei tullut. Niitä söin kaksi vuotta putkeen. Pillerit lopetin 30.11.2010. Eikä ole tullut kyllä ovulaatiotakaan, mutta jos hormonit tossa kohta heräis, niin olisi edes jotain odotettavaa, nyt näyttää heikolta.

Minä olen haaveillut vauvasta jo ainakin 3-4 vuotta, mutta aika ei ole ollut kypsä. Eka kerran olen vauvalehden tilannut jo v. 2007. Mies on kanssa halunnut vauvaa, mutta ensin on pitänyt järjestää asioita ja odottaa parempia aikoja... Nyt on annettu vauvalle lupa tulla.

Sandis 23v. Mies 26v.

Vierailija
107/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä kans esikoinen toiveissa! Pillerit lopetettiin jo lokakuussa, sen jälkeen hoidettu ehkäisy muilla konsteilla ja vuoden vaihteessa lopetettu kokonaan :) Ja itseasiassa tän viikon (vko 2) lopun pitäisi olla mun hedelmällisintä aikaa! Eli peittojen heiluttelua tiedossa meijän huushollissa tänä viikonloppuna oikein urakalla ;D Jännityksellä sit ootellaan tammi-helmikuun vaihdetta, että tulleeko menkat vaiko eikö :)

- Janina

Vierailija
108/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei! :)Lopetin laastarien käytön syksyllä ja nyt jouluna jätettiin kumikin poies :) nyt ollaan peittoa ahkerasti heilutettu vauvelin toivossa. 2 pvää sitten olisi menkkojen pitäny alkaa, eilen ja tänään aamulla tuntui kuukautiskivunomaista vihlontaa vatsassa, mutta kuukautisia ei ole kuulunut. Täytyypä hakea illalla tehdä testi kun mies tulee töistä:):) Ei saisi liikaa hehkuttaa mutta toivontoivontoivon (ja mies myös :D) niin kovasti lasta!

Vierailija
109/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olen 20-vuotias ja mieheni on 27v :) Seurusteltu ollaan 3 vuotta.

Vierailija
110/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssadee, kerrohan sitten kuinka kävi! :)

Vierailija
111/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kertoneet ystävillenne/ sukulaisille, että yritätte lasta? Itsestä tuntuu että tekisi mieli kertoa kaikille ja välillä on jopa pitelemistä itsessä etten ala puhumaan vauva jutuista tai kertomaan mitä luin vauva lehdestä, koska en halua monenkaan tietävän tästä yrityksestä. Tuo mieskään ei jaksa enää oikein kuunella mitä olen suunitellut sitten jos ja sitten jos:)

112/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tulkaa kaikki kirjoittelemaan tuonne lokakuiset 2011 joukkoon. Se on juuri meille tarkoitettu, jotka aloittavat tai jatkavat vauvayritystä nyt tammikuussa, joten laskettu aika lokakuussa 2011. Tervetuloa sille puolelle!

Evis

Vierailija
113/120 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu jotenkin loogisemmalta kirjoittaa tänne "tammikuussa aloittavat" -keskusteluun, kuin sellaiseen missä la olis lokakuussa kun eihän tuota nyt voi tietää että onko se sillon ja sisäinen pessimistini sanoo, että meille ei yksinkertaisesti voi käydä niin hyvä mäihä että heti ekasta yrityksestä plussaisin :D

Ja siitä läheisille kertomisesta. Minähän aioin tosiaan olla hiljaa, mutta sitten kerroin yhdelle ystävälle, kohta toiselle ja nyt taitaa olla 4 jotka tietää :D Mutta lähisukulaiset, kuten vanhemmat, siskot ja veljet, eivät tästä meidän suunnitelmasta mitään tiedä enkä aio kertoa. Ja ystävätkin olen vannottanut olemaan hiljaa ja pyytänyt olemaan liikaa innostumatta ja kyselemättä väliaikatietoja multa. Kun koko ajan taustalla on sellanen pieni pelko, että entä jos meillä kestääkin toooosi kauan ennen kuin tärppää tai mitäpä jos ei tärppää ollenkaan. Eli en halua ylimääräistä stressiä siitä, että pitäis olla jatkuvasti tilannetta läheisille selittelemässä :)

Vierailija
114/120 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin ssadee kerro heti tilanteesi nyt! Toivottavasti onnistaa :)Olet meistä sitten eka (et viimeinen, vai mitä?)

Mä meinaan koko ajan räjähtää, tekee mieli huudella ihan täysiä kaikille että meillepä yritetään vauvaa!!! Silti en ole kertonut kuin yhdelle ystävälleni, joka on ollut samassa tilanteessa. Kaupoissa käyn aina (jo vuosia) vauvanvaateosastolla ja tänään ensimmäistä kertaa rupesin ajattelemaan, että entä jos joku näkee ja tekee siitä johtopäätöksiä jne. Niinkun ne tähän asti ei olis niitä tehnyt... Olen päiväkodissa töissä ja on ihanaa hoitaa siellä pikkuisia. Sitten alkaa hymyilyttää sydämestä asti kun ajattelee, että pian on mullakin :) Mutta ei saisi innostua, suvussa on ollut vaikeuksia...

Menkat alkoi tänään eli kp 30/30 tai 1/30. Mä en voi olla ajattelematta että nämä on ehkä viimeiset menkat piiiitkään aikaan. Toivon!

Minäkin kirjoittelin aikaisemmin tuonne "elokuiset" tms. ryhmään, mutta jotenkin tunsin itseni ulkopuoliseksi, kun siellä kaikki muut tuntui tuntevan toisena. (Ja vauvan yrittäminen tuntui tieteeltä, johon kuului kaikenlaisia mittauksia ;)) Täällä on ihana olla mukana alusta asti. Ja jos meistä monikin sikiää nyt, niin voidaan jatkaa samaa rataa :)

Vierailija
115/120 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin katselin noita kaikkia muita ryhmiä kun päätin alkaa täällä tuntojani purkamaan nyt kun yritys todellakin alkaa, mutta viestiketjut niiin pitkiä ja monet ovat siirtyneet ketjusta toiseen ja todellaikin tuntuvat tuntevan toistensa tilanteen niin hyvin, joten päätin aloittaa ihan uuden ryhmän siinä toivossa että joku muukin alkaa tänne kirjoittamaan, ja kivastihan tänne on jo porukkaa tullut:)

Mulla olisi vielä 6 pilleriä jäljellä ja sitten vihdoinkin yritys voi alkaa:D Syön niitä viimeisiä pillereitä kun lapsi jouluna joulukalenteria, lasken vielä yhden otettuani, että montas niitä nyt olikaan enää jäljellä :D!

Itse olen kertonut lähimmälle ystävälleni ja siskolleni että alamme yrittämään. Ystävälläni on jo lapsi joten hänen kanssaan on mukavaa vaihtaa ajatuksia ja kysellä neuvoja.

Tintti85: Itse ostin ensimmäisen vauva -lehden kaupasta tällä viikolla ja vilkuilin vähän ympärille ettei ole tuttuja samassa kaupassa :) Vauva -lehteä olen jo kyllä pitkään lukenut kun olen saanut ystävältäni joka sitä tilaa.

Vierailija
116/120 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tilanteen selkiyttämiseksi vois tehdä jonkinlaisen listan, että ketäs meitä kaikkia täällä nyt on. Tätä viestiä voi aina muokata sitten tilanteen mukaan :) Kertokaahan vähän lisää ittestänne, olis hauska esim. kuulla vähän teidän elämäntilanteesta; oletteko työelämässä, opiskeletteko yms.

Toivottavasti saadaan vielä lisää porukkaa tänne! :))

annanas

- yrittäminen alkaa tammikuun lopussa, kuumeiltu on jo puolisen vuotta

- itse 24 v. ja mies 27 v.

- molemmat vakityössä

PikkuHöttiäinen

- yrittäminen alkanut vuoden alusta

- molemmat 27 -vuotiaita, yhdessä oltu 9 vuotta

- itsellä vakityö, mies yrittäjä

Tintti85

- kuumeillut kauan, vihdoinkin aloittaa yrittämisen

-itse 25 vuotias, mies 22 v.

JaninaMaa

- kuumeiltu on jo kauan, vuoden vaihteessa annettu vauvalle lupa tulla

- itse 26 v., mies 23 v. Seurusteltu reilu 2 vuotta.

- opiskelee ja tekee töitä osa-aikaisesti

ssadee

- ehkäisy lopetettu jouluna kokonaan

- itse 20 v., mies 27 v. Seurusteltu 3 vuotta.

minttu09

- pari kuukautta yritetty

- kohta 2-vuotiaan lapsen äiti

milizza

- helmikuun alusta aloitetaan yritys

- itse 25 v., mies 30 v.

Mintzie

- pillerit lopetettu lokakuussa, yrittäminen alkanut vuoden 2011 alkupuolella

- haaveilee isosta perheestä, ennestään tyttö (-09)

- itse 24 v., mies 31

AnanaBanana

- ehkäisy jätetty pois vuoden vaihteessa

- itse 23 v, mies 21 v.

- yhdessä 6 vuotta

- molemmilla vakityö, lisäksi mies opiskelee

Elmu^^

- itse 24 v, mies 30 v.

- naimissa

- molemmat töissä

- ehkäisy lopetettu tammikuun alussa

PLUSSANNEET:

Sandokai

- vauvasta haaveiltu jo 3-4 vuotta, nyt vauvalle annettu lupa tulla

- itse 23 v., mies 26 v.

- naimisissa, yhdessä oltu yli 4 vuotta.

- miehellä vakityö, itse työharjoittelussa

Vierailija
117/120 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvan yrittäminen tuntui tieteeltä, johon kuului kaikenlaisia mittauksia ;)) Täällä on ihana olla mukana alusta asti. Ja jos meistä monikin sikiää nyt, niin voidaan jatkaa samaa rataa :)

Ihan samaa itsekin olen miettinyt, tuntuu että monet tekevät kaikenmaailman ovulaatiotestejä ja tutkiskelevat omia limojaan ja muita vastaavia! Itsestä tuo ajatus tuntuu vielä vähän vieraalta. Ei sillä että siinä mitään pahaa olisi, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja mikä omalta tuntuu :) Mutta itselle siitä tulisi liian helposti tuolla tavalla sellainen tekninen suoritus, ja sellaista siitä en halua. Tietenkin jos mitään ei ala kuulumaan useamman yrityskerran jälkeen, niin sit vois harkita tarkempaa tarkkailua :)

Ja jos joku "sikiää" ennemmin kuin joku toinen, voidaan silti jatkaa kirjoittelua täällä; olisi mahtavaa keskustella koko ajan suurinpiirtein saman porukan kanssa ja saada vertaistukea ja lukea kaikenlaisia kokemuksia.

Vierailija
118/120 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä olen 24 ja mieheni 27, molemmat ollaan vakityössä.

Olisi tosiaan kiva pitää mahdollisimman pitkälle sama porukka kun tilanteet toivonmukaan etenee!:) Ja lisä tietenkin mahtuu mukaan!

Vierailija
119/120 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettu yrittämään vauva puuhia vuoden alusta. Esikoinen täyttää kohta kaksi vuotta. Tai oikeestaan ollaan jo pari kk:tta yritetty, mut ei oo vielä tärpänny ja esikoinen tuli heti ekasta kierrosta

Niin ja ite oon 24 ja mies 27. Ja teen kotona töitä perhepäivähoitajana.

Vierailija
120/120 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulisin mukaan porukkaan, jos vielä mahtuu. Meillä odotellaan vielä yksi juttu tän kuun lopulta ja sitten helmikuun alusta aloitetaan yritys. Oon aivan innoissani ja jänskittääkin kyllä.

T:milizza 25v ja mies 30v