Tammikuussa 2011 aloittavat
Olemme mieheni kanssa aloittamassa esikoisen yrityksen tammikuun lopussa,kun viimeinen pilleri levy loppuu. Kovasti jännittää, että mitenhän tässä käy, tärppääkö heti vai onnistuuko ollenkaan.
Olisi mukava jakaa kokemuksia yrittämisestä ja onnistumisista vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.
Kommentit (120)
nyt menossa kp 18/28-29 enkä millään malttais odottaa, että nähdään tärppääkö tässä kierrossa! :)
Tosin jouduin juuri aloittamaan diapam kuurin, joten ajatukset tällä hetkellä vähän muualla (kuten höyhensaarilla :D) Ehkä ihan hyväkin näin, menee aika nopeammin.
Tintti85 ilmoitathan meille heti kun oot testin tehnyt, että miten kävi? :D pidän peukut pystyssä!
ollaan. Kurkkimassa olen käynyt mitä teille kuuluu, mutta tosiaan aika hiljaista on ollut viime aikoina. Mulla menossa kp 15/25-34. Meillä kans mies ei ihan tässä vaiheessa oo kauheen innoissaan kuuntelemassa mun juttuja vauva-asioista, mutta kyllä se omienkin sanojensa mukaan innostuu sitten kun on jotain konkrettista. Eli plussausta kovasti odotetaan.
Ihana kun ette hävinneetkään mihinkään :)
Täällä menossa kp 17/27-28. Se tunne meni sitten ohi, että tämä oisi "meidän kierto", ja onnistuttais, en tiedä mistä johtuu. Ei vaan enää yhtään tunnu siltä mitä muutama päivä sitten. Tietty voi olla, että on menny tästä vauvahöyryilystä niin sekasin, että huomenna taas oon niin varma onnistumisesta. Kyllä sitä mieliala heittelee volttia tämän asian takia. :) Tekis niin mieli ostaa raskaustestit valmiiksi (2kpl sen vuoksi, että olipa tulos mikä tahansa, niin pitäähän se vielä varmentaa toisella testillä, neuroottinen kun olen :D ), mutta en uskalla sitäkään tehhä. Jotenkin on aina sellanen olo, että kun jotain toivoo kovasti, niin ei saa mennä asioiden edelle ettei mitään pahaa sattuisi..
Meillä mies on kyllä tosi mukana tässä höyryssä, ei ehkä kuitenkaan niin paljoa kun minä olen, mutta on kuitenkin. Ehkä tämä palstailu ja vino pino vauvalehtiä ei hirveesti häntä kiinnosta, mutta jokapäiväsissä puheissa kyllä huomaa sen, kuinka hänkin vauvaa niin kovasti toivoo.
Tintille paljon peukkuja!! Toivotaan parasta, jospa sieltä tulee tämän ketjun ensimmäinen plussa!
Täällä ollaan; käyn varmaan joka toinen päivä kurkkimassa mitä olette jutskailleet ja ite kirjotan sillon ku on aikaa ja tulee mieleen jotain asiantynkää :)
Tintti85, kerrohan sitten miten kävi! Pidetään peukut ja varpaat pystyssä! :) Ja maltoitko odottaa sen pari päivää siinä testin ostossa? Mä oon päättäny, että ootan kans sen muutaman päivän ennen kuin alan edes testiä ostamaan. Viimeksi kun menkkoja odottelin, niin mieheni esitti kyllä ihan hyvän pointin: turha sitä on niitä menkkoja ootella ja ressata ja etukäteen testailla yms. koska en mä sillä hössötyksellä tule yhtään sen enemmän tai vähemmän raskaaksi :D Ihana ku mies on rauhallinen näitten juttujen kans; tasottaa vähän tätä minun hössötyssekoilua :)
Mulla on menossa kp 12/27. Suoraan sanottuna panettaa ihan hirviästi xD Pillereitten lopettamisen jälkeen mä oon ennen ovulaatiota ihan mahdoton, siistiä huomata että kroppa oikeesti tarttee ja haluaa seksiä! Sillon ku söin pillereitä, ei tosiaankaan ollu näin vahvoja fiiliksiä. Saa nähdä miten sitä koskaan haluaa enää palata niiden syömiseen.. Mutta joo, siis kauheesti tekis mieli ja nyt olis ne päivät ku pitäis sitä peittoa heilutella mutta kuten aiemmin sanoin, mies on reissussa koko viikonlopun. MUTTA se tulee huomenna illalla ja voi kyllä olla ettei se ehdi eteistä pidemmälle ku käyn sen kimppuun ;D
Että tämmösiä kuulumisia tänne :)
Olenpa hieman verran tötterö, kun edellisessä viestissä Tintille toivottelin ketjun ensimmäisen plussan onnea, vaikka Sandokai oli ensimmäinen.. Oon pahoillani, ei tää pää aina toimi ollenkaan! Mutta siitä huolimatta, tule Tintti pian kertomaan kuinka kävi!
Huomenna tulee kaksi vuotta siitä kun tein esikoisen kohdalla raskaustestin.. Se ystävänpäivä ei unohdu koskaan. Mahtava tunne, siinä kyllä itkettiin jan naurettiin ja tunteet mylvi. Tahtoo tuntea sen tunteen uudestaan pian.
Onko teillä kellään selviä merkkejä/tuntemuksia oviksesta? Oon yrittäny kuunnella kehoani, mut ei merkin merkkiä millään tavalla! (en siis kylläkään ole mittaillu lämpöjä tai muita, ihan vaan tuntemuksia "kuunnellu") Voikohan ovis olla useitakin päiviä eri aikaan kuin kierron puolivälissä?
Ovulaatio on 12-14 päivää ennen kierron alkua. Eli siis ei välttämättä kierron puolivälissä, paitsi jos kierto on sen 28 päivää.
Pillereiden lopetuksen jälkeen oon alkanu tuntemaan ovulaation. On vähän kuin sellaisia menkkakipunipistelyjä alavatsassa. Ja vaikka oon vähän naureskellu kaikenlaisille limantutkiskelukeskusteluille, niin en ole voinut olla huomaamatta että itselläkin pari päivää ennen ovulaatiota tulee semmosta sitkeää, venyvää kirkasta limaa. Ällöä, mutta niin se vaan ny on :D
No niin... Menkat kaksi päivää myöhässä ja justiin kun pääsin ajattelemasta, että kyllä, kyllä me varmaan nyt ollaan raskaana, niin ei. Täti tuli kylään, ikävä kyllä. Testiä en kerennyt tekemään. Suunnittelin että teen sen aamulla ystävänpäiväyllätykseksi miehelle. No enpä nyt sitten tee :(
Harmittaa! Mutta tiedänpä nyt että täytyy yrittää enemmän ensi kerralla. Mies oli tästä innoissaan: harjotellaan lisää! Jei!
Nyt vaan selville seuraavat hedelmälliset päivät ja kohti uusia seikkailuja. Yrityskerta 2 alkakoon ensi viikolla...
Ihanaa ystävänpäivää kaikille!
No voi harmi Tintti minkä se täti meni tekemään :( olin jo ihan varma, että sieltä tulee plussauutinen. Mutta nyt sitten tässä kierrossa, tsemppiä! ;)
Tosta ovulaatiosta. Itelläni kesti useampi kuukaus ennen kuin tajusin, että huono olo, älytön väsymys ja vilunväreet toistuu mulla hyvinkin täsmällisesti kierron keskivaiheilla. Ja gynekin vahvisti sen, että nää johtuu mulla siitä et ovis kolkuttelee ovea. Ei mitkään kivat oireet, mutta eipähän jää epäselväksi :P tosin en kyllä vieläkään tiedä kuinka pian noiden oireiden alkamisesta se ovis on, tiedän vaan et on lähellä.
Harmittelut tintille :/
Täällä ollaan koko alku kuukausi peittoa heilutetttu kovasti. Nyt tuntuu paineen tuntua alavatsassa ja välillä on etova olo, saa nähdä onko tärpänny ittelläni on niin vahva tunne et olis mut varmaksi ei voi mennä sanomaan.
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :)
pakko oli tänne tulla kirjottelemaan. Eilen alko nipistelemään ala masua ja illalla tuli yksi pienitippa punaista paperiin pyyhkiessä, yön aikana taas ei ollut tullut mitään. Aamulla sit sattu ala selkään ja taas vessassa käynnin jälkeen paperiin hassupienen pieni tippa punaista. Huomenna pitäs menkkojen alkaa ja koskaan ei oo ennen tälleen menkkojen alla tehnyt, onkohan se sitä kiinnittymis vuotoa?!? Nyt jäskätään miten käypi.
Ensiksi suuret harmittelut Tintille. :( Pieni toivonkipinä muuttuukin suureksi pettymykseksi :/ ja miusta ainakin tuo kierron odottelu tiettyihin päiviin on tappavan tylsää...
Toive on niin suuri, että täällä alan kuvitella kaikenlaisia oireita. Perjantaina töistä ajaessa tuli metallinmaku suuhun. Mut perjantain jälkeen ei oo sitä makua enää ollu. Mielikuvitus tekee tepposiaan. Kp nyt 25/n.28? ja en malttais enää muutamia päiviä odotella. Mies on sitä mieltä, että ei kannata ennen perjantaita testailla, jos menkat alkaakin niin ei tippuis niin korkealta. Mutta kun tahtoo nähä ne 2 viivaa. piste. Nyt ei ainakaan siitä yrittämisestä pitäis olla kiinni..
Minttu09: Mie en tiedä kiinnittymisvuodoista oikeestaan mitään, esikoisen kohdalla ei mitään sellasta ollu. Mutta kuulostaahan tuo aika erikoiselta tädin odottelultakin, joten eihän sitä koskaan tiedä :) Toivotaan parasta! Kohtahan pääset testaamaan :)
Onkos teillä muilla miten piinapäivät käsillä?
Mie hajoan tähän tunteeseen ja odotteluun.. arg. Ajatukset ihan sekasin. :/
Heissan!
Minttu, en todellakaan halua tuottaa pettymystä enkä myöskään herätellä turhia toiveita, mutta mulla oli sama juttu pari kuukautta sitten, että tuli tuommosta ihmeellistä tiputtelua just ennen menkkojen alkua. Lueskelin keskusteluja netistä, ja luin kans tuosta kiinnittymisvuodosta ja tietenki salaa toivoin että se olis ollu sitä (ei oltu vielä silloin alettu "yrittämään" vauvaa, mutta ehkäisymenetelmänä oli keskeytetty yhdyntä, joten siinä olis ihan hyvin saattanu käydä "vahinko" ;D). No, testailin, ei plussannut, ja menkat alko päivän myöhässä. Että se nyt voi sit olla mitä vaaan, että ei kannata liikaa innostua vielä, mutta lupaan pitää sormia ristissä sen paremman vaihtoehdon puolesta ;) Koska se voi olla ihan hyvin sitäkin..... :)
Mulla on nyt menossa kp 21/27. Ja vähän niinkö tympäsee tämä odottelu! Yritän vaan olla ajattelematta asiaa; onneksi nyt on kauheasti kaikkea äksöniä opiskelujen kans, että ei ehdi pysähtyä hirveesti miettimään mitään vauvajuttuja. Viikonloppuna mennään siskon tytön ristiäisiin, olispa ihanaa pian ristiäisten jälkeen kertoa omia vauvauutisia....
Kiitos teille Minza ja JaninaMaa.
Itse en plussaa ennen kun on kunnolla myöhässä. JA koko viikonlopun on tuntunut kyllä pientä mekkojen alkamisen tunnetta. Sen muistan että esikoisesta oli kanssa paripäivää ennen menkkojen alkua ja pari päivää menkkojen jälkeen menkkamaisia kipuja mut ei tiputellu kyllä mitään, tai silloin en osannut katsellakkaan mitään et onko paperiin jääny. En kyl liikaa innostele ennen kun asia varmistuu, vaikka kuinka toivoisin että olisin raskaana. JA jos elimistö on jännittyneessä tilassa niin sekin voi jo siirtää menkkojen alkamista. TÄnään mulla kp 28/28
Tämä odottelu kyllä on tympeetä hyvä jos Janinamaa pystyt ajattelemaan muuta välillä niin ei odottavan aika ole pitkä :) Mulla riittää päivisin kyllä touhua kanssa nii ei kerkee ajattelemaan hirveesti asiaa :)
No niin se vaan täti päätti tulla kylään :( voi surkeuksien surkeus..
Myös täällä täti tuli kyläilemään...voih ja huoh! =(
Mäkin elättelin toiveita että mun tiputtelu muutama päivä sitten olisi ollut kiinnittymisvuotoa, mutta siis ei.
Minttu, Milizza ja Tintti, tosi harmi ettei tästä kierrosta tärpännyt! Nyt leuka pystyyn ja kohti uusia peittojen heilutteluja, tehän olette kaikki yrittäneet vasta niin vähän aikaa, ettei vielä kannata toivoaan menettää! :)
Mä kävin eilen gynekologilla ja hän mulle jutteli näistä raskautumistoiveista ja sanoi, että kaikkein parasta on kun ei oikeasti edes yritä. Koska se jännittäminen ja yrittäminen voi ihan oikeasti saada ihmisen niin jännittyneeseen tilaan, ettei senkään takia homma onnistu. Että joskus käy niin, että nainen raskautuu vasta sitten, kun "luovuttaa". Toivottavasti kenelläkään nyt ei menis niin pitkälle sentään täällä, mutta sitä vain yritän sanoa, että itse ainakin yritän lietsoa itteni sellaseen tilaan, etten ajattelis asiaa koko ajan. Nytkin mulla on kiertopäivä 24/27... Eli helpommin sanottu kuin tehty. Mutta olen päättänyt, että ajattelen että EN OLE RASKAANA niin kauan, kunnes se testi näyttää plussaa. Että plussa olisi sitten vain positiivinen yllätys, ja miinus olisi sitä, mitä uskoinkin sen olevan. Helpommin tämön sanottu kuin tehty, mutta tähän yritän pyrkiä. En halua kokea joka kuukausi pettymyksiä ja stressaantua tippaakaan tästä projektista. Ja lääkäri myöskin sanoi, että vasta kun on vuoden yrittänyt, aletaan asiaa tutkimaan. Tulee pitkä vuosi, jos joka kuukausi olisi yhtä odottelua ja pettymystä.
Joo ei se muu auta kun vaan jatkaa elämää, eikä jäädä murehtimaan. Näinhän se yleensä on että kun ei ajattele koko asiaa ja kun pystys olemaan tressaamatta nii varmasti auttaisi asiassa :) se vaan on tosiaan niin et se on helpommin sanottu kuin tehty.. Onko kukaan teistä muuten alottanut syömään foolihoppolisää ja vitamiini tabletteja? Nythän on suositus että jo ennen raskautta pitäisi aloittaa foolihappolisää syömään. Itse ajattelin nyt ostaa ja kokeilla. Tai onko kukaan ottanut lisä rautaa, mulla on rauta arvot muutenkin aina niin huonot niin ei varmaan pahitteeksikaan olisi :)
Joo kyllä sitä täytyy vaan yrittää unohtaa, mutta kyllähän se niin on, että jos joku käskee, että älä ajattele vaaleanpunaista elefanttia niin mitä kaikki ajattelee...
Mä syön vitamiineja, missä on myös tuota foolihappoa mukana. Ei siitä kenellekään haittaa ole ja jos noin helpolla pystyy parantamaan mahiksia niin toki niin teen.
Mutta kaikille meille siis rentoa oloa ja ei-vauvakuumeilua!
En ole jaksanu kirjottaa aiemmin, mutta täti tuli tännekin toissapäivänä kylään. :( En ymmärrä miten se jo niin aikaseenkin tuli, kun oli vasta kp 26 menossa. Masentaa aika tavalla.. Niin sitä tippuu korkeelta, vaikka kuinka yrittää malttaa ottaa iisisti. Pahottelut Mintulle ja Milizzalle..
Miekin oon miettiny tuota foolihappojen alottamista, mut kun oon niin hajamielinen,että muistaisin syödä niitä muutaman päivän ja sitten unohtuis kaapin hyllylle niinkun kävi vitamiinipurkillekin..
Jotakin pitäis keksiä piristystä. Tuntuu, ettei tää vauvasivuilla pyöriminen ainakaan auta tähän olotilaan..
Minäkin mukana :) On pikkasen vaan elämässä kiirusta... Mulla kp 29/30 tänään, saa nähdä miten huomenna käy. Mä olen välillä ihan varma että olen raskaana (itken koko ajan...) ja välillä olen varma etten todellakaan. Miestä ei kiinnosta kovinkaan usein kuunnella mun vauvajuttuja, mutta kohtahan asia selviää. Jännittää... Ajattelin odotella muutaman päivän menkkoja ennenkö tekee testin. Ettei joutuisi pettymään. En tiiä malttaako?
Mites muilla? Missä mennään?