Tammikuussa 2011 aloittavat
Olemme mieheni kanssa aloittamassa esikoisen yrityksen tammikuun lopussa,kun viimeinen pilleri levy loppuu. Kovasti jännittää, että mitenhän tässä käy, tärppääkö heti vai onnistuuko ollenkaan.
Olisi mukava jakaa kokemuksia yrittämisestä ja onnistumisista vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.
Kommentit (120)
Keskiviikkona mä jouduin oksentamaan töissä kesken ruokailun lasten kanssa. En edes ehtinyt henkilökunnan vessaan vaan oksu lensi lasten pikku pönttöön. Niin oli siinä sitten pakko kertoa työkavereille uutiset. Huono olo on muutenkin jatkunut koko viikon koko ajan. Nyt sain oikeastaan ekaa kertaa syötyä kotona kunnon aterian.
Kerrottiin sitten myös mun porukoille ja mä luulen että salaisuus alkaa tästä pikkuhiljaa levitä. Vaikka mikään ei ole edes varmaa, kun neuvolat ja ultrat vasta tulossa. No, mutta jos on pahoinvointia, väsymystä ja rintojen arkuutta, ja testi näytti plussaa, niin eikös ole aika varmaa? Raskaus siis. Vauvan kunnostahan ei voi sanoa mitään. Ikävä kyllä. Lueskelin omaa vauvakirjaani ja ihan kyyneeleet valui... Meillekin tulee pikkuinen! Ihanaa! Kun vaan kaikki menisi hyvin...
Meillä sunnuntaina sukulaispojan ristiäiset. Oksennankohan siellä? Kirkon vessa olis tosi mukava...
Mukavaa viikonloppua kaikille ja peitot heilumaan :)
Onnea Minttu09! Ihanaa kun täällä ruvetaan plussailemaan. Oon tosi onnellinen teidän plussanneiden puolesta. Toivottavasti sillä on positiivinen vaikutus meihin muihinkin. Itsellä toisten vauvauutiset pistää ihan rintaa puristamaan, kun tulee niin voimakkaana oma vauvahaave pintaan. Tulkaa toki kertoilemaan edelleen tänne teidän kuulumisia.
Hyvä idea tuo jonkinlaisen listan tekeminen. Jos joku on niin ihana että sellaisen jaksaa tehdä niin mulla siis menossa tällä hetkellä yk3 kp12/25-34.
Heippa kaikki!
Mä löysin tän foorumin vasta eilen ja onpa mukavaa ku pääsee keskustelemaan aiheesta samanhenkisten ihmisten kans.
Meillä tää vauvakuumeilu on aika uus juttu vielä, mutta sitäkin kovemmin kuumeillaan.
Itse olen 24v ja mies 29 ja yhdessä ollaan oltu puolisentoista vuotta.
Tammikuun lopussa jätin pillerit pois ja nyt vaan ootellaan sitä pientä ihmettä..
Mies luottaa varmaan enemmän tuuriin ku tieteeseen ja sen mielestä meidän ei tarvi laskee ovulaatiopäiviä mutta mä tietysti aina salaa lasken :D
Peukut pystyyn että kohta saadaan kaikki plussata!
Olen siis 24v ja puoliso 29v. Tammikuussa on jätetty ehkäisy pois. Parisuhteessa oltu kohta 2.5 vuotta. Itse puhuin vauvahaaveista miehelle jo viime kesänä, mutta asia jäi miehen puolelta vielä hautumaan ja nyt herra ehdotti jouluna että jos jätettäisiin ehkäisy pois. Täälläkin syötiin pillerit pois ja nyt on neljäs kierto menossa, ei ole vielä tärpännyt. (Mies olikin sitä mieltä että hyvä niin, ei sitten lapsirukka synny just ennen vuodenvaihdetta :D )
Kuumeilua ei yhtään auta se että työskentelen kätilönä joka päivä niiden pienten kanssa :
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
Tänne ei mitään uutta kuuluu, jännitys vaan lisääntyy päivä päivältä, kun kohti kierron loppua mennään.
Teretulemast uudet kuumeilijat :)
Kiva Mintzie kuulla, että teillä menee suht stressittömästi toi homma! Se on tosi hyvä juttu :) Itekki pyrkiny siihen, ja suurimmaks osaks onnistunu. Ku ei se stressailu kyllä sitä raskaaksi tulemista yhtään helpota.
Täällä mennään kp 16/27. Tänään on ollu ihan kummalliset fiilikset; alavatsaa on nippaillu pahemman kerran. Kai ne on jotain ovulaatiokipuja. Ovulaation olis kai pitäny olla pari päivää sitten, mutta luin jostain keskusteluista että saattaa olla kipuja sen jälkeenkin. Ja jossain luki myös kiinnittymiskivuista ja salaahan sitä tietty toivoo että ne olis jotain sellasia... :D Mutta yritän nyt olla ajattelematta asiaa sen kummemmin.
Minäpä päivitän vähän tota listaa! Plussaonnee kaikille tasapuolisesti! :)
Hei vain leidit!
Pahoitteluni, että en ole käynyt moikkaamassa teitä! Olen yrittänyt taustailla täällä aina kun ehdin..
Ajattelin nyt sitten vähän päivitellä tilannettani.. Elikkäs nyt ollaan menossa kp 8/23-27 ja yk5. Vielä ei ole tärppiä tullut! Kuukautiset ovat tulleet tosiaan suht säännöllisesti heti pillereiden jälkeen, mutta niiden kesto on tippunut kolmeen päivään kun ennen ne kesti sen viikon. Vuotokin on huomattavasti niukempaa kuin aikaisemmin ja siksi tässä olen pohtinut, jotta pitäisiköhän kipaista vähän lääkärin juttusilla. Vaikka ei tässä nyt mikään hengen hätä olekaan, mutta olisihan se kiva selvittää, että onko tämä ihan normaalia.
Tässäpä pikaiset kuulumiseni ja nyt kaikille kovasti plussatuulia.. =)
Tervetuloa uudet.
Itse en ole päässyt vähään aikaan kirjoittelemaan tänne kun on ollut esikoisen synttäri ruljanssia ja muuta semmoista. MItäs teille kuumeillijoille kuuluu, onko alkanut tulemaan plussa tuulia?
Hellou.
Huomasin, että aika monella taitaa olla kierto ihan loppupuolella? Miten menee? Onko plussauutisia?!
Täällä on menossa kp 25/27. Semmonen olo, että menkat saattais olla alkamassa... Mulla on ollu jotain ihme nippailuja alavatsassa ja toissapäivänä tiputteli ihan vähän verta. Kummallista. Yritän olla liikaa ajattelematta. Täällä on kauhee stressi koulu- ja työhommista, jotenki niin jännittynyt olo etten ees usko pystyväni tulemaan raskaaksi tällasessa fiiliksessä.
//muokattu 19.4. --> menkat tais alkaa... plääh. No, eipä tartte vappuna miettiä mitään tekosyitä juomattomuudelle :D uutta kiertoa kohti vaaaa.....
Itselläni oli neuvola ja ultra torstaina kaikki oli kaikin puolin kunnossa ja sai uutiseksi että saattaa olla kaksoset tulossa :O Hieman oli ensin hämmentynyt olo ja sitten jo onnellinen =)
Heippahei tännekin taasen!
kp 25 menossa, eli jännät paikat alkaa oleen! Huhhuh :) En osaa vielä oikein arvata suuntaan enkä toiseen. Mitään kummempia oireita ei oo ollut. Mulla ei yleensäkään ennen tätiä oo erikoisempia oireita, eli senkään tuloa ei voi oikein ennustaa. Ensi viikon puolella varmaan testailen jossei tätiä näy.
JaninaMaa: pahoittelut tätivierailusta ja tsemppiä uuteen kiertoon :)
Minttu09: kaksoset, vautsi! :) Onko teillä suvussa ollut kaksosia?
Ihana ilma ollut tänään, ollaan oltu vaan paljon pihalla ja grillailtu ja tehty pihahommia. Huomenna vois ehkäpä pestä ikkunat, on aika hurjannäköset.
Hauskaa pääsiäisen jatkoa kaikille, aurinkoisia päiviä ja plussatuulia tietenkin!
Elmu kp 25/25-29 yk2.
Onnittelut Minttu kaksosista!
Täällä jännitys purkautui tänä aamuna kun plussa ilmestyi testiin! Melkein tärisen edelleen kun ajattelen asiaa. Vaikka enhän mä mitään muuta ole tehnytkään tänään kun ajatellut asiaa.. ;) Nyt laitan jalat ristiin enkä varman päästä tätä kaveria liian aikaisin pois.
Tsemppiä kaikille jännäilyyn!
Ihania plussauutisia :) Paljon tarrasukkia sinulle!
Täällä jännätään edelleen, tänään kp 27/25-29 yk2.
aurinkoterkuin Elmu
Minttu09 Kaksoset! Mahtavaa! Tuplaonnea! Onko asia varmistunut vielä? Mulla on ollut salainen haave kaksosita myös, mutta katsotaan...
Onnea myös sinulle Milizza!!! Hurjasti! Plussa laittaa kyllä koko kehon tärisemään :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Itsellä raskausviikko 11 (10+3) menossa. Pahin pelko alkaa pikkuisen hälvetä, onhan tähän asti selvitty :) Ultraan päästään vasta 10.5, mutta pahoinvointi kertoo että vauvalla taitaa olla kaikki hyvin. Mulla on vähän vuorotellen pahoinvointipäiviä ja sitten väsymyspäiviä. Jonain päivänä voisin nukkua vaikka koko päivän ja yön, ei olisi ongelma. Toisinaan ei väsytä, mutta oksettaa... Rinnat on herkät ja kasvaneet jo yhden kuppikoon verran. Mies on innoissaan ;)
Mites muilla? Mikä olo plussanneilla? Entäs yrittäjillä? Onko tämä nyt SE kierto?
Elikkä testasin to 28.4 Clearbluella plussan :)
Oireita ennen testausta oli lievä kuvotus joka helpottui syömällä, rintojen arkuus ja "jomotus", myös valkkaria tuli (ja tulee edelleen) aikalailla.
Olo on hämmentynyt, mutta onnellinen. LA olisi noin 4.1.2012. Toivotaan, että kaikki menee hyvin :)
keväisin terkuin Elmu (rv n.4+5)
Kiitos kaikille onnittelijoille. Asia ei vieläkään ole varmistunut ma 2.5 kävin uudessa ultrassa ja se ei vieläkään osannu sieltä katsoa, miedän neuvolassa on muutenkin tosi vanhat ultraus laitteet, huomenna menen sitten alakautta otettavaan ultraan terveyskeskukseen. Huomenna viimeistään pitäisi jo selvitä.
Olossa ei ole oikeen tullut muutosta, väsyttää aina välillä mut pahoin vointia ei ole ollut vaikkakin sitten kun on hirvee nälkä nii tulee tuskan hiki ja sitten pieni muotoinen paha olo.
Onnea Elmu plussasta! :)
Täällä on ekan yrittäjät kovasti vauhdissa, mies 30, minä 25.
Nyt on toinen kierto kun pillerit on pois jätetty, ja oltu ilman mitään.
Menkat on myöhässä 5pv, mikäli kierron mukaan menis. Oireita on, huomenna raskaustestiin. =) olen halunnu odotella vähän aikaa, että ois sit selvä tapaus jos on.
Onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti :)
Mä oon täällä käynyt vähän lueskelemassa juttuja, mutta en ole ehtinyt mitään kirjoitella. Nyt kuitenki vähän ehkä ehtis.. tenttikirja kyllä odottaa tossa vierellä, mutta sitä suuremmalla syyllä pitää ehdottomasti tulla tänne kirjotteleen ettei tarttis vielä siihen tarttua :D
Täällä mennään kiertopäivää 14/27, elikkäs ovulaatioaikoja kai tässä parhaimmillaan olis :D Ollaan ihan ahkerasti (joka toinen päivä siis) harrastettu seksiä murun kans, viimeks tänä aamuna (tai no joo, iltapäivälläkin, mutta sitä nyt ei tähän lasketa ku oli ihan suu-sellaista, sellaisella tietääkseni ei vauvoja alulle laiteta ;D). Huomaa kyl et on kevättä rinnassa ja mielessä ku alkaa fiilis oleen paljon rennompi ja seksiäkin tulee harrastettua useammin. Saa nyt nähdä tuottaako se tulosta :) Jotenki mulla on vaan kuitenkin sellanen olo, että saadaan vielä vauvauutisia odotella omalla kohalla. En tiedä mistä se olo tulee, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä..
Mutta ihanaa että täällä ihmisille on niitä plussia ilmestynyt!!! Onnea vielä ihan mahdottomasti! Nyt tämä uppoutuu tuohon tenttikirjan ihmeelliseen maailmaan.. blaah. Todennäköisesti seuraavan kerran musta kuulee sitten piinapäivien aikaan kun käyn purkamassa turhautumistani tänne :DD
taas sitten kuumeilijana, Torstain ultrassa selvisi ettei siellä ollut kaksosia ja se yksi ja ainut mikä siellä oli oli mennyt kesken jo viikolla 8+1 :'( Mutta ei ollut haluttunut tulla itsestään ulos, eikä mulla ollut minkäänlaisia oireita mikä olisi viitannut että olisi mennyt kesken. Perjantaina sitten lääkärille naistentautienpolille ja sieltä sain tyhjennys lääkkeet. Nyt sitten odotellaan että tyhjennys vuoto loppuu ja yhdet kuukautiset pitää olla välissä ennen kun voi alkaa uudelleen yrittämään. mieli on harmaana, mutta eiköhän tämä ajan kanssa helpota.. Onnea teille plussa tuuliin!
Onnea minttu09!! Sieltä niitä plussia alkaa tulla!
Mie päätin, että en laske kiertooni enää, vaan menen ihan päivä kerrallaan, miettimättä liikaa ja stressaamatta mistään. Meinaa höperöks tulla kun laskee vaan päiviä.. Viime kierto oli jostain syystä vain 23 päivää! En ymmärrä mitä siinä tapahtu, koska miulla on aina ollu niin säännöllinen kierto, ja yhtäkkiä noin lyhyt! No, ihan sama, nyt mennään päivä kerrallansa stressailematta! Työkaveri ilmotti 2 viikkoa sitten olevansa raskaana, on se vaan niin onnellinen tapahtuma, että toinen ihan sädehtii! Tsemmpiä kaikille ja älkää työkään stressatko! :)