Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuussa 2011 aloittavat

09.01.2011 |

Olemme mieheni kanssa aloittamassa esikoisen yrityksen tammikuun lopussa,kun viimeinen pilleri levy loppuu. Kovasti jännittää, että mitenhän tässä käy, tärppääkö heti vai onnistuuko ollenkaan.

Olisi mukava jakaa kokemuksia yrittämisestä ja onnistumisista vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mahtuu mukaan, kivaa vaan että saadaan lisää porukkaa!:) Ja onnea hirmuisesti Sandokai!:D

Meillä mennään siinä vaiheessa, että viimeisestkin pillerit on vihdoin syöty ja pillereiden jälkeiset menkat loppuivat pari päivää sitten. Nyt siis voidaan aloittaa yritys oikeen todenteolla. Se vähän mietityttää että miten keho lähtee pillereiden jälkeen toimimaan, eli voiko ovis tulla jo heti ekan kuukauden aikana, vai meneekö yleensä kauemmin pillereiden jälkeen, onko kellää kokemusta?

Mäkin näin yks yö unta että olin yhtäkkiä sairaalassa ja synnyttänyt ja mietin siinä, että ei olla hankittu edes vaunuja:D Täällä sama juttu että kiire ei ole mihinkään mutta HALUAN ETTÄ ONNISTUU HETI:D en jaksa odottaa...mutta kai se on aika luonnollista kun on henkisesti jo niin valmistautunut ajatukseen siinä vaiheessa kun aloitus päätös on tehty...malttiahan tässä nyt vaan vaaditaan kun ei tiedä kuinka kauan yritys voi viedä.

Vierailija
62/120 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuonne listaan haluaisin ilmoittaa lisätietoja.

Molemmat ollaan 27 vuotiaita ja ollaan oltu yhdessä jo 9 vuotta. Mulla vakituinen työ ja mies on yrittäjä.

Onnea kaikille matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täällä ilmoittautuisi yksi mukaan :) Ehkäisy jätettiin kokonaan pois vuoden vaihteessa ja nyt on menossa yk 2 ja kp 8/28-29. Eteenpäin mennään kylläkin "tulee jos on tullakseen" asenteella, tai siis mies menee ja itse pidän sormet ja varpaat ristissä ja toivon että onnistuu pianpianpian ;) Täytän muutaman kuukauden päästä 23 ja mies täyttää piakkoin 21, yhdessä ollaan oltu 6 vuotta, avoliitossa 3 ja "esikoisena" löytyy 3 vuotias koira. Meillä on molemmilla vakityö ja mies opiskelee.

Sandokaille valtavat ONNITTELUT!

Ja kaikille muille: Pidän peukkuja pystyssä kaikille teille!

Vierailija
64/120 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuun syntyi äskettäin poika ja ai että nyt on kuumetta niiin paljon! Viikonloppuna mennään rotinoille ja pääsee tuoksuttelemaan vauvan tuoksua, ihanata! :)

Nyt on kp 6/27-28, enkä malta odottaa että kierto oisi ohi ja pääsisi testaamaan. Miten ihanaa oisikaan kesällä kulkea vatsan kanssa..

Vierailija
65/120 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanaa oisikaan kesällä kulkea vatsan kanssa..

Kiitti vaan Mintzie, nyt mä en pääse tosta ihanasta ajatuksesta eroon ollenkaan :D No, pitää siihen malliin heilutella peittoa ens viikon loppupuolella että saa kuljeskella vauvamahan kanssa ens kesänä :) Harmi vain kun muru lähtee just reissuun tuona viikonloppuna.. :/ Ovulaatio ajoittuu just maanantaille tai tiistaille..

Ja annanakselle; tuo kierron tasaantuminen pillereiden lopettamisen jälkeen on tosi yksilöllistä. Mulla tasaantu heti, kun taas joillakin kestää kauemman aikaa. Toivotaan, ettet joudu sen asian kanssa pähkäileen, vaan kierto normalisoituis mahdollisimman nopeesti!

Vierailija
66/120 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluun ehdottomasti kesämahan :D

Vierailija
67/120 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä jännääjille!

Täällä on nyt touhut aloitettu eli yk1 menossa. Tosin edelliset menkat juuri loppumassa, joten jännäilyyn on vielä pitkä aika. Mulla on takana vuosi ilman hormonaalista ehkäisyä ja kierto on ollut kaikkea 25 ja 34 välillä joten mistään säännöllisestä ei voi puhua ja siksi tuo ovulaatio ja jännäpäiväkin on hyvin vaikeasti arvioitavissa. Täytyy siis vaan koko ajan olla aktiivisesti peittoa heiluttelemassa ettei mee tärkeät päivät ohi ;)

Vierailija
68/120 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa olisi olla väljässä kesämekossa, paljain jaloin ja söpö vauvamasu pystyssä... aaah. TAHON!

Mulla nyt kp 20/30 eli hyvin hedelmälliset päivät juuri käyty läpi. Minä kans toivon aivan varpaat ja peppukin pystyssä että tärppäisi heti (yk 1), mutta mies sanoo että "tulee jos on tullakseen" ääh, en jaksa odottaa...

Käytin pillereitä kymmenisen vuotta, ja kun lopetin viime toukokuussa, menkat palasivat normaaliin hyvin nopeasti. Samoin mielialat ;)

Ootteko ostelleet vauvatarvikkeita jo? Mua oikeastaan hävettää miten paljon mulla jo niitä on, vaikka ei oltu edes aloitettu "vauvantekopuuhia". Melkein pärjäisi näillä (paitsi isot ja kalliit ostokset puuttuu). Vauvatarvikkeet ja vaatteet on vaan niin söpöjä ettei voi ohittaa ;)

Vierailija
69/120 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tarvikkeita en ole vielä ostellut, ihan sen takia oikeastaan etten uskalla koska jos tulisikin suurempia mutkia matkaan...se tässä jännittääkin. Tuntuu että lähipiirissä on ollut niin paljon pariskuntia keillä on ollut vaikeuksia raskautua. Olen kyllä tutkinut kaikki vauvantarvike liikkeiden sivut perusteellisesti ja valinnut jo suunnilleen vaunut:D Nyt on mulla menossa kp 9/28??? eli täälläkin saattaa olla hedelmälliset päivät ovella..toivotaan :) Ainakin luin jostain että juuri pillereiden lopettamisen jälkeinen kierto olisi kaikkein hedelmällisin...saas nähdä. Pidän peukut ja varpaat pystyssä Tintti85 että teillä onnistuisi heti!;)

70/120 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut enimmäkseen tuonne lokakuiset-ryhmään, mutta lueskelin tossa tätä ketjua ja päätin kirjoitella tännekin kun samassa veneessä ollaan :)

Eli minä 24v, mies 30v. Naimisissa 06/2010, yhdessä ollaan oltu pian 7 vuotta. Miehellä on vakityö ja minulla määräaikainen. Meillä on oma tilava rivitalonpätkä, farmariauto ja koira, eli nyt olisi sen vauvan vuoro! ;) Minä olen kuumeillut tasaisesti jo vuosia, nyt on vihdoin asiat elämässä siinä järjestyksessä, että on annettu vauvalle lupa tulla. Miehellä on edellisestä suhteestaan pian 9v tyttö.

Viimeisen pillerin popsin tammikuun alussa ja menkat alkoivat 7.1 eli nyt menossa kp27, jännittää! Pillereitä syödessä kierto oli sen 28-29 päivää, saas nähdä kuinka nyt käy.

Olen hankkinut ihan muutaman vauvanvaatteen, nekin sellaisia että voi antaa vaikka lahjaksi jossei jostain syystä itsellä tärppää. Jos positiivisen raskaustestin joku päivä teen, niin sitten alkaa hamstraus. :D heh... Olen valinnut jo vaunut ja turvakaukalon ja paljon muutakin katottuna... Hulluako? ;)

terkuin Elmu kp27/? yk1.

Vierailija
71/120 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin sattua niin, että tässä pahimmassa kuumeessa vastaan tulee kaikki "vauvalliset" tutut sattumalta oikein esittelemään siloposkia ja pyöreitä silmiä.. Sattuman ivaa tai jotain.

Jos kävisi niin, että nyt raskautuisi, niin vauvamaha olisi jopa helteilläkin ihan siedettävää kestää. Esikoisen kanssa sattui niin, että oli valtava norsu-olo juuri helteiden aikaan, ja turvotukset jaloissa ja käsissä aivan kaameat. Siinä ei paljon olosta nautittu. Vaikka raskautumista odotan enemmän kuin mitään muuta, niin välillä muistuu mieleen ne "ei-kivat" asiat raskaana ollessa: esikoisen kohdalla pahoinvointi kesti vkolle 16 saakka, allergia ja astmaoireet paheni radikaalisti niin, ettei henki kulkenu pahimpaan siitepölyaikaan, turvotukset, närästykset, ja jatkuvat vessareissut päivin ja öin jne, jne.. Ja TIETENKIN TEKEE MIELI KAIKKEA SELLAISTA MITÄ EI SAA SYÖDÄ! Esim. kylmäsavulohta.. :) Ja sitten on tietysti synnytys, josta voisin paapattaa vaikka kuinka pitkään! :)

Anteeks, tuon ei ollu tarkotus ketään lannistaa/tuottaa pahaa mieltä tai muuta sellasta, raskaana olemisesta pitäis nauttia niin kauan kun sitä kestää, koska se ei kestä ikuisesti!

Vierailija
72/120 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itselläni ei oikein "vauvallisia" tuttuja ole, mutta tuntuu todella kuin vaunuja sun muita vauvoihin liittyvää tulisi koko ajan ja kaikkialla vastaan.

Mitään en oo vielä uskaltanu ostaa kun ei tiedä koska tärppää, mutta sormet syyhyten kattelen vauvanvaatteita ja etin tietoa vaunuista yms. :D

Aaaaaa oon niin malttamaton! Ei jaksa odoottaa...

Vierailija
73/120 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi olisi aivan mahtavaa jos saisi kesä mahan :P ja mun piti kirjottaa paljon muutakin, mut ku tekee montaa asiaa yhtä aikaa unohtuu kaikki mitä piti kirjottaa.. :)

Ennen esikoista osttiin vaunut pari vuotta aikasemmin, mietittiin et ku oli halvat ja hyvän näköset nii voidaan kai ostaa (tilatttiin postimyynnistä) muita vauva tarvikkeita ei ostettu ennen ku rupesin odottamaan.

Nyt taas on kovat peittojen heilutus yritykset menossa sen minkä kerkee neidin nukkumisten aikaan. Onnea kaikikke matkaan ja toivotaan että tässä kuussa tärppäisi :)

Niin ja tosta piti sanoa kanssa et täällä kanssa sama unne et tuntuu et joka puolelle syntyy tai on syntymässä vauvoja ja näkee joka puolella vauva masuja+ vaunuja työnteleviä äitejä/isejä

Vierailija
74/120 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole käynyt edes mielessäkään ostella vauvan vaatteita tai tarvikkeita vielä! Tuntuisi hassulta ostaa vaatteita yms. ihmiselle, jota ei vielä edes ole olemassa.

Ja jos tässä nyt eka tulis vaikka raskaaksi.. Siinäkin kun saattaa vierähtää tovi: ekalla yrityskerralla ei tärpänny ja ens kerralla ku olis hedelmällisimmät päivät niin mies on reissussa.. ja sit vielä laskin, että sitä seuraavina minä olen matkoilla. Että taitaa mennä ens vuoden puolelle meidän perheessä... Ukko vitsailikin, että pitää sitten vissiin pruikkia purkkiin. Mutta ehkä me ei ihan vielä niin epätoivoisia olla... :D

Vauvanvaatteita tulee kyllä muuten ihasteltua; siskolla on ihan muutaman kuukauden ikäinen tyttönen niin hänelle on sitten hauska katsella ja ostella kaikkea.

Onnea kaikille jännääjille, toivottavasti saadaan pian plussa-uutisia! :)

Vierailija
75/120 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin ennen töihin lähtöä muutaman rivin naputella..

Meillä ois nyt peiton heiluttelupäivät menossa, ovis sattuu olemaan 9. päivä, jos noihin kalentereihin on luottamista. En oo koskaan tikutellu, enkä aiokaan ihan vähästä. On vaan sellanen tunne, että tää kierto onnistuu ja meitä lykästää! :)

Miekään en ostanu esikoiselle yhtään vaatteita tai tarvikkeita ennenkun joskus rv 20 alkaen. Ei uskallus riittäny ennemmin ostaa.. Nythän kaikki ois periaatteessa valmiina odottamassa tätä toista toivottua varten.

Nyt pitää rientää ajamaan, tulee muuten kiirus töihin.

Kivaa päivää kaikille!

Vierailija
76/120 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat hävinneet teille tietämättömille.. :/

Vierailija
77/120 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ainakin olen :) käyn aina kurkkimassa onko kukaan mitään kirjotellu.. itse en aina muista kirjautua sisälle kun käyn lueskelemassa ja sit tulee yhtä äkkiä aina kiire lähtö. Ja töissä ollessa en voi käydä muuten koneella kun lapset nukkuvat päiväunta ja sillonkin pikaseen.. :)

Vierailija
78/120 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täällä vielä :) en vaan oo kerenny vähään aikaan käydä ku kurkkailemassa :/

Vierailija
79/120 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan täällä ollaan..nyt on menossa kp 17/?...peittoa ollaan heiluteltu parinpäivän välein, eli saas nähdä sitten onko tärpännyt tai onko se ovis vielä edes ollut:D kierron pituudesta kun ei ole tieto, koska ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen..Yritin etsiä tietoa että millaista vuotoa missäkin vaiheessa kiertoa tulee...olen niin malttamaton että hauaisin kokoajan tietää missä mennään:D....Välillä menee ihan hermot kun ei ole päivää, etten tätä projektia ajattelisi!

Mites teillä muilla menee?

Vierailija
80/120 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintzie, peukut täällä pystyssä, että teillä tärppää tässä kierrossa :D