Muksujen metelöinti ja "kohkaaminen" uuvuttaa ja stressaa!
Tämäkin ilta meni mielessä kymmeneen laskiessa (tai sataan.. tuhanteen... uudelleen ja uudelleen)
Meillä pojat (toinen koulussa, toinen alle kouluikäinen) ja ihan järkyttävää meteliä ja tohotusta saavat aikaiseksi aina kahdestaan kotosalla!
Ja mä en meinaa kestää sitä yhtään! Mä oikein tunnen kuinka verenpaine nousee ja sydän alkaa hakkaamaan nopeammin ja hermo kiristyy...
Pojat menee ympäri huushollia, miten milloinkin, ajavat toisiaan takaa juosten, pikkuautoilla ajaen, kontaten, palloilla toisiaan heitellen, pikkutavaroilla, millä milloinkin. Ja sellaista hervotonta, hengästyttävää naurua (räkätystä) ja vähän väliä jompi kumpi kiljuu tai itkee kun ei tykkää ja toinen vaan räkättää ja hekottaa lisää!
Komentaminen auttaa ehkä 5 sekunnin ajan ja sen jälkeen kaikki jatkuu kuin taukoa ei olisikaan. Omiin huoneisiinsa komennan yleensä sitten, kun muu ei auta, mutta on tääkin että heidät pitää laittaa yksinään huoneisiinsa nököttämään, jotta täällä edes pystyy olemaan!!
Tää meteli on sellainen asia, joka mua äitiydessä eniten rassaa.
En tiedä sitten, onko mulla jotenkin alentunut melunsietokyky...?
Nyt ne kullannuput onneksi jo nukkuu, ja on hiljaista, ah!
Kommentit (24)
Meillä sama härdelli ja mamman hermot usein riekaleina. Pahinta on se, että jos tuollaisen riehunnan aikana pitäisi saada joku asiallinen asia tehtyä, saan huutaa kuin palosireeni että saan ääneni kuuluville. Senkin jälkeen kun viesti on vastaanotettu, saan huutaa vielä sata kertaa että homma todella tulee tehtyä. Meillä tilanne kriisiytyy yleensä iltatoimiin, kun kaikki ovat jo ihan poikki.
Myönteisenä asiana on mainittava, että mielestäni tilanne on vähän helpottanut nyt kun isompi on jo koulussa.
oman sädekehänsä kiillottaja, joka on täydellinen kasvattaja ja jonka lapset ovat täydellisiä..
onko sitte ihme, jos päiväkodin henkilökunta ei aina jaksa hymyillä lapsille ja vanhemmille? Jos kahdesta lapsesta lähtee uuvuttava meteli, mikäköhän on meteliaste pk:ssa!!
Olen täällä ehkä toista kertaa, mitä omituista olen kirjottanut?