Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eilinen vauvalehti

Vierailija
08.01.2011 |

Minä olen varmaan ihan hirvittävä ihminen kun lukiessani uusimmasta vauva-lehdestä juttua köyhästä pariskunnasta, tuli ensimmäisenä mieleen, että miten molemmat voivat olla niin lihavia jos rahaa ei kertakaikkiaan ole?

Onko täällä ketään muita samaa miettineitä vai olenko ainoa ajatuksineni?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä ulkomuodon tai muunkaan vuoksi. Voi saada syytteen kunnianloukkauksesta.

Vierailija
2/26 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan samaa mieltä tuosta kouluttautumisesta!

Toisaalta toiset tykkää lusmuilla kotona läpi elämänsä erinäisiin tekosyihin vedoten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös sitä kun sanottiin että haluavat varmistaa että lapsi saa kunnon koulutuksen. Olivat kuitenkin itse 25v ja 30 vuotiaita, eli ei heilläkään ole vielä tämä opiskelumahku mielestäni mitenkään ohi?

Vierailija
4/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kätilö

Vierailija
5/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva, sokeri, valkoiset jauhot ja niistä tehdyt tuotteet ovat edullisia kalorimäärään suhteutettuna.

Vierailija
6/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä epäterveellisempää. Mutta kysymykseesi: ei, minulle ei tuo tullut ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
7/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka maksaa enemmän ja jos ei ole koskaan oppinut valmistamaan muuta kuin eineksiä mikrossa niin ei se niin helppoa ole.

Vierailija
8/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. sika-nauta ja naudanpaisti ja kevytjuustot

Tämä on mielestäni törkeää, valtion verotuksen pitäisi muuttua meitä kansalaisia laihduttavaan suuntaan.

Vierailija
9/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä sama asia käväisi ohimennen mielessäni...

Järkyttävintä tuossa jutussa oli se, että meidän perhe elää sen mukaan köyhyysrajan alapuolella ja minä olen pitänyt meitä sentään hyvätuloisina!!

Tosin minä olen nyt hoitivapaalla, mutta silti olemme sinä aikana rakentaneet ison omakotitalon ja hoitaneet lainamme ja vähän enemmänkin.

Suorastaan alkoi masentaa kun tippui mielessään hyvätuloisesta köyhäksi...

Vierailija
10/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halpoja.

Kyllä huomaa kauppalaskussa kun yrittää syödä terveellisesti

Vierailija
11/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppalaskut pienenee kun yritän syödä terveellisesti. Karkkeihin,limuihin ja muihin herkkuihin menee ihan sikana rahaa RÖH!

Vierailija
12/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että minäkin putoaisin kuvitelmistani..

Kieltämättä sama asia käväisi ohimennen mielessäni... Järkyttävintä tuossa jutussa oli se, että meidän perhe elää sen mukaan köyhyysrajan alapuolella ja minä olen pitänyt meitä sentään hyvätuloisina!! Tosin minä olen nyt hoitivapaalla, mutta silti olemme sinä aikana rakentaneet ison omakotitalon ja hoitaneet lainamme ja vähän enemmänkin. Suorastaan alkoi masentaa kun tippui mielessään hyvätuloisesta köyhäksi...

Vierailija
13/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhyysrajaksi? T. toinen ehkä "köyhä"

Vierailija
14/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kahden aikuisen ja kahden alle 14v lapsen taloudessa 2400 nettona

Vierailija
15/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taho tuon määritelmän on tenyt? Stakes?

Vierailija
16/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luki pikkuisen artikkelin alla

Terveisin köyhä

Vierailija
17/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välittömästi tunsin piston sydämessäni. :( Mutta oikeasti, siis mä en jaksa ymmärtää miten on sitten rahaa ostaa niin paljon ruokaa, että pääsee noin pahasti lihoamaan? Siis kaikki herkut maksaa ihan tolkuttomasti verrattuna perusruokaan. Ei tuollaiseen kuntoon pääse ilman herkkuja tai sitten syömällä kahden ihmisen edestä sitä perusruokaa ja sehän on myös kallista. Ja joku sika-nauhajauheliha mihin joku vetosi, niin huhhuijaa...jos ostaa sen 400g ei siitä liho kun kolme ihmistä syö. Mutta jos niitä ostaa kolme, niin sitten onkin eri asia...mutta miten köyhällä on siihen rahaa?

Vierailija
18/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ihan sata ne "rikkaat" on myös hoikkia, ja tadaa! Ärsyttää, anteeksi vain, koska ekasta perheestä sai sellaisen luuserikuvan:( Ei se kuitenkaan niin mene, että kaikki köyhät on lihavia ja rikkaat hoikkia. Toisaalta. Ehkä siihen ei edes pitäisi kiinnittää huomiota, mutta kun tämä pari oli jo ihan sairaalloisen lihava! Lapsi oli kyllä sitten supersuloinen:)

Vierailija
19/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yksi kohtuu hyvin toimeentuleva köyhä. Enpä tiennyt eläväni tuon rajan alapuolella.

Siihen toki ehkä vaikuttaa väliaikaisuus ja oma valinta, kotihoidontuki ei kovin suuresti elätä. :)

Vierailija
20/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välittömästi tunsin piston sydämessäni. :( Mutta oikeasti, siis mä en jaksa ymmärtää miten on sitten rahaa ostaa niin paljon ruokaa, että pääsee noin pahasti lihoamaan? Siis kaikki herkut maksaa ihan tolkuttomasti verrattuna perusruokaan. Ei tuollaiseen kuntoon pääse ilman herkkuja tai sitten syömällä kahden ihmisen edestä sitä perusruokaa ja sehän on myös kallista. Ja joku sika-nauhajauheliha mihin joku vetosi, niin huhhuijaa...jos ostaa sen 400g ei siitä liho kun kolme ihmistä syö. Mutta jos niitä ostaa kolme, niin sitten onkin eri asia...mutta miten köyhällä on siihen rahaa?

jos meillä olisi noin vähän rahaa, olisimme varmaan miehen kanssa huonossa kunnossa syötyämme pelkkää kaurapuuroa, vaaleaa makaroonia ja hernemaissipaprikaa. Mutta nuo olivat sairaalloisen lihavia ja näyttivät siltä että syövät 3-4kertaisen määrän normaaliin verrattuna.