TESOMAlaiset,auttakaa asunnonostajaa
Mikä alue olisi Tesomalta lapsen kanssa mukava?En tunne seutua niin hyvin,harkinnassa olevat asunnot ovat kaduilta;Kohmankaari,Virontörmänkatu,Tesomankatu,Tesomajärvenkatu,siellä on tällä hetkellä sopivia asuntoja noin muuten kaupan.
Kommentit (32)
Olen asunnot tesomajärvenkadulla nyt kolme vuotta. Olen ollut erittäin tyytyväinen, en ole nähnyt tai kuullut mitään sellaista mitä ei voisi nähdä vaikka Helsingin Eirassa. Oma taloni huippu kunnossa korjauksineen kaikkineen. Palvelut joita itse käytän muutaman min kävelymatkan päässä esim. kauppa, kirjasto, kuntosali, bussipysäkit jne. Itse muutin ulkopaikkakuntalaisena Tampereelle ja päivääkään en ole joutunut katumaan muuttoani Tesomalle. Lisäbonuksena aivan mahtavat lenkkeily maastot ja mukava järvialue luontoineen. Jäähalli ja uimahalli myös puolen km päässä. Kannatan muuttoa Tesomalle =D
Mikä on tesomaa? Kovinkaan moni kohmankaarelainen ei tunnusta asuvansa tesomalla ;o)
No kohmankaaren takaosa on hyvää aluetta (se melko uusi alue) eli siis tesoman suunnasta vasempaan ja perälle asti, tosin bussi ei kulje ihan vierestä. Tesomalla on myös omakotitalo alue mutta se ei liene kysyjän tarkoittamaa aluetta?
Virontörmänkatu on ihan ok ja aluetta on kehitetty voimakkaasti.
Jos virontörmänkatu kelpaa niin silloin luulisi kelpaavan myös kalkunvuoren alue, joka on kokonaan rakennettu ihan muutaman vuoden sisään. Kalkunvuoressa on valinnan varaa asumimuodossa (kerrostalo, rivitalo, pientalo, omakotitalo) ja talot ovat uusia.
Tesomanranta on huippupaikka järvineen ja suurine lehtipuineen ja koulu ilman autoteiden ylityksiä ja kaikki mahdolliset palvelut lyhyen matkan päässä.
Täällä ei ole pakko olla kesämökkiä, jos sellaista ei halua hankkia.
Oma kokemukseni tesomasta on ettei ensimmäinen vaihtoehto lapsiperheelle. Jotenkin epäillyttävää väkeä notkuu pubin ympärillä, muutenkin ankean oloista, mutta halpa paikka kylläkin.
Asuin vuosia ja oikein rauhallista ja mukavaa. Hyvät palvelut.
Mutta vastaus ap:n kysymykseen: muuttaisin itse Kohmankaarelle, koska siellä on niitä uusiakin asuntoja ja se nostaa jotenkin statusta.Hervannassa asuessa jo huomasin, että talolla ja kadunpätkällä on paljon merkitystä. Itse asuin omistusasunnossa, asiallisessa taloyhtiössä. Taisin nuorena ihmisenä olla se talon pahin bilehile.:) Muuten oli kuin huopatossutehtaalla. Joskus seikkailin kaverille kylään jonnekin vuokrataloon ja siellä jo etuovella tajusi, mihin on tullut. Ovi oli rikki. Hissi sotkettu ja peili rikki. Rappukäytävässä haisi.
Suomennettuna: nuuski taloyhtiötä. Katsele niitä ihmisiä, katso rappukäytävää, haistele jne. Omistusasunnot nyt pääsääntöisesti on kuitenkin asiallisia.
huomenna asuntonäyttöjä urakalla kiertämään ja Kohmankaarestakin on yksi potentiaalinen listalla.Jos vielä on jollain mielipiteitä niin tänne vain
mutta silti ostettiin rivarikämppää Haukiluomasta Runkokadulta ja on kyllä ollut tosi kivaa seutua. Naapurit mukavia ja sillee :) Ja täälläkin taitaa edelleen olla useampaa rivarikämppää myynnissä.
Tuolla kaupanseudulla ja pubin nurkalla voikin olla vähän levottomampaa mutta eipä ole meidän elämää haitannut.
Mua kanssa peloteltiin Haukiluomasta, mutta täähän on ihan kuollutta. Siis niin hiljaista, ettei rasahdusta kuulu yhdeksän jälkeen illalla. Alueen maine on ollut liiankin huono ja sen huomaa asuntojen hinnoittelusta. Viime aikoina on nousseet aika paljon ja omakotitalot revitään käsistä, kun mistäpä muualta tuolla hinnalla saa asumiskelpoista omakotitaloa. Menee röttelöiden hinnoilla. Nyt ei ole yhtään ollut myynnissä pitkään aikaan ja viimeiset meni samana päivänä, kun tulivat myyntiin.
Toki, onhan tää hiukan syrjässä ja noissa muutamissa taloissa on ymmärtääkseni (eipä ole itselle näkynyt neljän vuoden aikana) levottomampaa sakkia. Mutta me ollaan tyytyväisiä. Saatiin kohtuuhinnalla kiva asunto ja rauhallista on. Bonuksena kiva päiväkoti, joka on vajaatäytöllä toisin kuin useimmat Tampereen päiväkodit...:)
mutta silti ostettiin rivarikämppää Haukiluomasta Runkokadulta ja on kyllä ollut tosi kivaa seutua. Naapurit mukavia ja sillee :) Ja täälläkin taitaa edelleen olla useampaa rivarikämppää myynnissä.
Tuolla kaupanseudulla ja pubin nurkalla voikin olla vähän levottomampaa mutta eipä ole meidän elämää haitannut.
Kohmankaaren molemmissa paissa on rivitalo/kerrostaloasuntoja, joissa asuu ihan tavallisia perheita ja alue on rauhallista. Ykkospaassa on tosi rauhallista porukkaa, ja uusissa taloissa ei taida olla viela kaikki asunnot edes myyty. Lyhyt matka tohlopille ja kauppoihin, kohtuullinen matka keskustaan. Meilla ei ole ollut mitaan valittamista.
Tesomalla asustelen ja olen asunut koko ikäni. Noista vaihtoehdoista valitsisin (autollisena ihmisenä) ne Kohmankaaren uudet talot. Olen asunut myön Virontörmässä ja ihan kiva asuinalue on sekin. Siellä on Valintatalo lähikauppana joten joka kerta ei tarvitse ihan Länsiportille lähteä jos ei halua. Uusi ostoskeskushan on tulossa vuonna 2012 ja oletan siellä olevan kaikkea tarpeellista.
Tesomajärvenkadulla on paljon matalia vähän vanhempia kerrostaloja ja muutama vähän korkeampi. Ne talot ovat erittäin kätevällä etäisyydellä kaupoista, uimahallista, uimarannasta, päiväkodista, alakoulusta ja ihan oma yläkoulukin on hyvin lyhyen matkan päässä. tesomalla on ehdottomasti huononpi maine kun mitä se asuinalueena on.
T
Perustan tämän siihen, että kaupunginosaa aletaan kehittämään (mm. ostoskeskus) ja sinne rakennetaan taas uutta.
Tästä selvä analogia Hervantaan. Hervatahan oli aiemmin tosi halpaa ja huonomaineista. Ei Hervanta vieläkään kallis ole, mutta nostanut paljon mainettaan ja sen keskustahan on muutettu ihan täysin tuossa sivussa.
Juttelin yhden tutun asuntosijoittajan kanssa, joka on ostanut sijoitusasuntoja Tampereelta vuosina 1990-1997 useita ja Hervannan kämpät on olleet sijoituksina kaikista parhaat. Hän myi kaikki pois 2006. Sanoi, että osti ne kaksi asuntoa 1995 ja 1996, ja sai yli kaksinkertaisen hinnan tuolloin 2006. Esimerkiksi toisesta oli maksanut jotain 24 000 Euroa ja sai myydessä kymmenen vuoden päästä 58 000 tekemättä yhtään mitään remonttia. Tietysti asunto oli koko ajan vuokralla. Edes keskusta-asunnoissa hinnannousu ei ollut noin kovaa, vaikka osti ne vielä syvemmän laman aikaan jo 1993-1994.
mitkä on lähellä kaupaa. Ovat sen korkean kerrostalon takana. Ovat matalia ja siistit nurmikkoalueet.
No tohlopissa olen asunut. No on se tesoma aika kauhee paikka. Semmonen pikku hervanta.