Jaksaisitko tällaista miestä?
- ei käy kaupassa
- ruokaa laittaa satunnaisesti, jos en ole paikalla n. kerran viikossa tyyliin purkkihernekeitto tai makaronijauhelihamössö.
- ei imuroi
- ei siivoa muuta kuin oman wc:nsä x 1-2/kk
- ei leikkaa ruohoa
- ei huolla/huollata lasten harrastusvälineitä
- ei osallistu lasten harrastuskustannuksiin, eikä osta vaatteita lapsille
- ei pese pyykkiä (edes omiaan)
- satunnaisesti vie omia pyykkejään kaappiin
- kerää kasoja vaatteista ja muista tarvikkeista eteiseen
- ei käy vanhempainilloissa tms.
- on mielestään yleensä aina oikeassa, syy on aina vaimon, lasten, pomon, työkaverin jne...
- on usein huonolla tuulella, suuttuu helposti
- ystävällinen kun haluaa seksiä
+ ei ryyppää, eikä tupakoi
+ tekee lumityöt
+ osoittaa joskus kiintymystään
+ hyvä isä toiselle lapselle, toisen kanssa ei tule toimeen (lapset 10v ja 13v)
Ajatus siitä, että itselleni tapahtuisi jotain dramaattista ahdistaa. Miehestä ei ole arjen pyörittäjäksi. Huutaa kyllä lapsille, miten en ole opettanut lapsia tekemään kotitöitä
Kommentit (29)
Kannattaa vaan tehdä ne työt tai erota. Ei kannata kuluttaa sitä energiaa pauhaamiseen, kun se ei yleensä mitään auta.
Huollat harrastusvälineet urheilukaupassa.
Sulla ap jo lapset, niin isoja, että sulla vapaus koittaa jo 8 vuoden päästä ja voit silloin tehdä itse mitä haluat.
Ainoat erot on ettei tuolla ole omaa vessaa ja minä siivoan ne yhteiset vessat. Eteiseen ei kerää mitään, mutta vaatteensa vie kaappiin ja tunkee aina vaan hyllyille epäjärjestykseen. perustelee, että ei ne pinoissa pysyisi kuitenkaan. Kaikki vaatteet on samassa kasassa hyllyillä mytyssä.
Lumityötkin, kyllä yleensä teen minä.
Ei tuo kyllä sotkekaan ja huolehtii esim. aina omat astiat astianpesukoneeseen ja joskus tyhjentää koneen tai laittaa sen päälle.
Meilläkin on 2 lasta 8v ja 10v ja toiselle lapselle on hyvä isä ja toisen kanssa ei tule toimeen.
Jaksan miestäni, vaikka välillä ottaa päähän. Hän on kuitenkin ihan kivaa seuraa ja käyttäähän tuo koiran yleensä lenkillä. Aina kun pyydän tekemään jotain, sanoo, että voi ulkouluttaa koiran sen sijaan. Niin ja meillä mies maksaa kaikki laskut ja isommat hankinnat. Auto on hänen, joten kaikki siihen liittyvät kulut maksaa myös. Ja jos tilini menee tyhjäksi, niin laittaa tililleni rahaa ilman mitään marinoita. Jos talollemme tarvii tehdä jotain korjauksia ynm. niin tekee sen tai hommaa työmiehet.
- ei käy kaupassa - ruokaa laittaa satunnaisesti, jos en ole paikalla n. kerran viikossa tyyliin purkkihernekeitto tai makaronijauhelihamössö. - ei imuroi - ei siivoa muuta kuin oman wc:nsä x 1-2/kk - ei leikkaa ruohoa - ei huolla/huollata lasten harrastusvälineitä - ei osallistu lasten harrastuskustannuksiin, eikä osta vaatteita lapsille - ei pese pyykkiä (edes omiaan) - satunnaisesti vie omia pyykkejään kaappiin - kerää kasoja vaatteista ja muista tarvikkeista eteiseen - ei käy vanhempainilloissa tms. - on mielestään yleensä aina oikeassa, syy on aina vaimon, lasten, pomon, työkaverin jne... - on usein huonolla tuulella, suuttuu helposti - ystävällinen kun haluaa seksiä + ei ryyppää, eikä tupakoi + tekee lumityöt + osoittaa joskus kiintymystään + hyvä isä toiselle lapselle, toisen kanssa ei tule toimeen (lapset 10v ja 13v) Ajatus siitä, että itselleni tapahtuisi jotain dramaattista ahdistaa. Miehestä ei ole arjen pyörittäjäksi. Huutaa kyllä lapsille, miten en ole opettanut lapsia tekemään kotitöitä
ja ap:n kaltaista miestä en jaksaisi. Tämäkin yritti alussa että nainen hoitaa hommat, mutta minä tein heti selväksi että mä en leiki kotia, vaan tämä on yhteisyritys. Mietti aikansa ja totesi että ehkä ne hommat kuuluukin molemmille. Sen jälkeen on meidän perheessä kotityöt toimineet, ja kun ylitöistäkin tulen kotiin, niin lapset on syötetty, ruokittu, ulkoilutettu, pyykätty ja tiskattu - vähän ranskanperunoilla ja nakeilla iskän tyyliin ja pölyt unohtuneet pyyhkiä, mutta mun mielestä ei pidä nipottaa tekemisen tyylistä, kunhan tekee. Turhan tiukkapipoinen nalkutus tekee elämästä helvettiä!
Mun mielestä tuo perhemalli ei ole oikea eikä terve toiselle lapsellenne, ja itse kyllä miettisin jo lasteni kannalta, että kannattaako antaa tilanteen olla noin, vai hakea apua esim. parisuhdeterapeutin kautta. Miehesi ei kanna vastuuta.
Jos aikuinen ja lapsi, teinikin, eivät tule toimeen, vastuu on aina aikuisen.
Mikähän juttu tuo oikein on...
- kerää kasoja vaatteista ja muista tarvikkeista eteiseen
:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mistä te näitä uskomattomia kusipää-äijiä oikein onnistutte naaraamaan ja vielä pariutumaan niiden kanssa? No, taito se on sekin.
Aika unelmanaiselta kuulostat. Hyvät oltavat ukolla.
- satunnaisesti tyhjentää astianpesukoneen ja vie roskat jos annan pussin käteen kun on menossa ulos
Miehestäs onkin tosi paljon iloa koko perheelle kesäisin :)
Osoittaa joskus kiintymystään (mikä on tosi hienoa, kun saa kaiken kotona valmiina), ei ryyppää eikä tupakoi ja edelleen tulee toimeen sentään sen toisen lapsen kanssa :D
Säälin sinua ap todella syvästi. Miten voit olla tuollaisen ihmisen kanssa PARISUHTEESSA?
Olin energinen ja toimelias. Oma sairaus on kiusannut nyt melko pitkään ja välillä uuvuttaa niin että ei vaan jaksa.
Miehellä on ollut työstressiä 10 vuotta ja ei jaksa osallistua oikein mihinkään.Oma-alotteisuutta ja kiinnostusta järjestyksen ylläpitämiseen ei ole. Tosin jos asunto joskus " räjähtää" syy on aina minun ja sen etten ole lapsia opettanut.
Itsessään ei näe puutteita. Täytyy tunnustaa, etten tiedä, miten tähän tilanteeseen jouduin :(
Minulla on taas ollut 2 suhdetta vastaavanlaisiin naisiin, toisen kanssa oli uusioperhe ja hänen kanssaan siis yksi lapsi. Ei riittänyt vaikka kotona tein kaikkia töitä, vein tietysti oman lapsen hoitoon ja hain (aikonaan myös hänenkin kun olivat siinä iässä) kävin vanhempain illoissa,allergioiden kanssa kävin joka kerta sairaalassa/lääkärissä ja otin oman lapseni aina mukaan jos johonkin lähdin, rakensin, remontoin, korjasin jne en polttanut tupakkaa, en juonut kuin sauna oluen jne. Jälkeenpäin olen ollut onnellinen erostani, ja nyt hoidan lastani ja touhuan sen kans niin paljon kuin kerkeän. Huomaan lapsestani kuinka se rakastaa omaa isäänsä vaikka ollaankin erottu. Uuteen suhteeseen tiedän tasan tarkkaan millaisen etsin tai sitten olen mielummin ilman.
M36
ap kun lakkaa tekemästä kaikki nuo, niin kyllä mies ne osaa tehdä.
Kun jää hommat tekemättä, ne ovat tekemättä niin kauan että hoidan asian. Ei mies ymmärrä että koti ei pysy edes kohtuusiistinä, ilman jokapäiväistä hommaa. Ja että ne astiat eivät todellakaan kiipeää itsestään koneeseen ja se pesukone ei ime itsestään likaisia vaatteita lajitelleen sisäänsä + ripusta pyykkejä kuivaamaan.
Vaikeinta oli silloin, kun oli kaksi päiväkoti-ikäistä ja vein heidät tietysti joka päivä hoitoon ja hain myös.
Olen jo sikäli luovuttanut, etten enää oleta miehen muuttuvan. Mies jotenkin oudolla tavalla osaa kääntää asiat niin, että jos joku asia on pielessä on syy aina minussa tai siinä etten ole lapsille opettanut sitä ja tuota asiaa.
Viikonloppuisin istuu tietokoneella tai kaukosäätimen jatkeena ad. 11:30. Sen jälkeen tekee lumityöt (jos on). Kävelee valmiiseen ruokapöytään ja syö. Ei sille koskaan tule mieleen, että ruuanvalmistukseen käytettävät astiatkin on siivottava ja ne tiskit on jonkun pakosti korjattava koneeseen.
Onko miehesi esim Helsingistä kotoisin? pk-seudulla miehistä kasvaa samalla lailla vätyksiä kuin naisistakin. Kumpikaan ei osaa eikä jaksa tehdä mitään, kokemusta on ihan liikaakin.
Mulla on JUST samanlainen, paitsi, että lapsia on 3 ja mies tulee hyvin toimeen kaikkien niitten kanssa. Pakko jaksaa, kun ei erotakaan halua lasten takia. Inhottavinta on se, että mies huutaa kotona lapsille ja minulle ja hermostuu pienistä asioista. Monesti ero on kyllä ollut mielessä, mutta mies ei antaisi lapsia suosiolla minulle yksin, niin siitä tulisi kauhea sota..
koska en suostu pesemään niitä! Jätä säkin ainakin ne miehen pyykit pesemättä, pakkohan sen on ne pestä sit ite, ku kaikkki vaatteet on likasina
t.19
Mulla on JUST samanlainen, paitsi, että lapsia on 3 ja mies tulee hyvin toimeen kaikkien niitten kanssa. Pakko jaksaa, kun ei erotakaan halua lasten takia. Inhottavinta on se, että mies huutaa kotona lapsille ja minulle ja hermostuu pienistä asioista. Monesti ero on kyllä ollut mielessä, mutta mies ei antaisi lapsia suosiolla minulle yksin, niin siitä tulisi kauhea sota..
Miksi lasten pitäisi yskinomaan sulle jäädä, tiedä vaikka lapset haluaisivat jäädä isälle. Eiköhän 50 - 50 ole se oikea tapa.
pesee pyykkiä, tiskaa astiat ja siinä se onkin.
Hikeentyy, jos pitäisi käydä kaupassa.
Ei osta lasten harrastusvälineitä, eikä huolla niitä.
Varsinkin kaikista kodin sisustuksesta saa raivarit ja kaikista kasaamisista raivostuu tai jos pitäisi propata jokin kaluste seinään.
Suurin osa arjesta menee järjestyksen pitämiseen ja se vie aikaa, mutta ei noi kaksi poikaa ja mies sitä ymmärrä.
Mies aina kiukkuinen.
Hyvä isä lapsille ja siksi en eroa, mutta 10v. päästä se mahdollisuus eroon on.
5v. oltiin yhdessä, ennenkuin mentiin naismisiin ja silloin ei ollut vielä lapsia ja nyt oltu 16v. yhdessä ja mies muuttunut avioliiton aikana ja aina pahempaan suuntaan ja lisäksi hänellä sosiaalinen ongelma.