Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kilahti totaalisesti - asiallisia vastauksia, kiitos.

Vierailija
07.01.2011 |

6-vuotias sai kunnon känkkäränkkäkohtauksen, huusi, riehui, kilju, rääkyi, haukkui isäänsä tyhmäksi, potki ja löi. Ja mitä teki isä - tarttui riveleistä kiinni, paiskoi ja ravisteli lattialla kunnolla, huusi pää punaisena, uhkaili ja laittoi huoneeseensa koko illaksi, kuulemma ei saa olla valoja päällä eikä saa ruokaa koko päivänä.

Okei, mitäs nyt. Oikein niin kuin asiallisesti ja aikuisten oikeasti. Odottelen, että mies rauhoittuu ja sitten saa näyttää, osaako hoitaa tämän jutun aikuismaisesti, selvittää asian lapsen kanssa edes jotenkin jne. Teen myös selväksi, että en hyväksi tuollaista käytöstä ja ilmoitan, että jos toistuu, saa poistua tästä talosta ainakin siihen saakka kunnes on hakenut apua aggressiivisuuteensa.

Mitä vielä?

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä teki isä - tarttui riveleistä kiinni, paiskoi ja ravisteli lattialla kunnolla, huusi pää punaisena, uhkaili ja laittoi huoneeseensa koko illaksi, kuulemma ei saa olla valoja päällä eikä saa ruokaa koko päivänä.

Mies roikotti lapsen autosta sisään vyötäisiltä, paiskasi eteisen kivilattialle, höykkyytti siinä rinnuksista kiinni pitäen niin, että ilmeisesti lapsi satutti päänsä lattiaan. Rytäkässä irtosi myös yksi heiluva hammas. Sen jälkeen retuutti takista ympäriinsä, huusi silmät raivosta kiiluen rangaistuksia ja repi lapselta ulkovaatteet päältä. Lapsi valittaa päätä ja selkää, ei pahasti sattunut mutta sattui kuitenkin.

Ensinnäkin siitä, mitä tuolle _pienelle_ lapselle on tehty- Henkistä ja fyysistä väkivaltaa oikein urakalla. Fyysinen pahoinpitely ja lisäksi loppuillaksi pimeään huoneeseen ilman ruokaa. Tuo on jo suorastaan sadistista.

Mutta eniten mua järkyttää nää vastaukset, joissa peesaillaan miehen tekosia. Miten ikinä kukaan voi puolustaa miehen, siis lapsen isän käytöstä? Eikö teillä ole tunne-elämää lainkaan? Ettekö te todellakaan pysty asettumaan tuon lapsen asemaan, miten paljon onkaan lasta pelottanut koko tilanne? Kehen lapsi pystyy luottamaan, kun edes oma äiti ei tullut väliin ja pelastanut?

Isän käytös ei ole missään suhteessa lapsen kiukkukohtaukseen, ei todellakaan.

Mä toivon koko sydämestäni, että joku olisi kuullut sen huudon ja karjumisen joka tuosta episodista lähti, ja olisi tehnyt ls-ilmoituksen.

Vierailija
102/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sivuraiteillakin on menty jo osan aikaa, mutta joitain tuntuu kiinnostavan, miksi lapsi riehui noin. Hän on temperamenttinen ihminen, jolla on nyt vielä lisäksi jonkinlainen uhmaikä. Kiltti lapsi, ehdottomasti. Rauhallinen, hieman arka. Isänsä ei ole hirveän johdonmukainen kasvattaja, tahtoo useimmiten olla enemmän kaveri kuin isä, joten hänen kanssaan riehaantuu niin positiivisella kuin negatiivisellakin tavalla. Tämän päivän show alkoi kaupassa, kun lapsi ei saanut tahtomaansa tavaraa. Minulle se on ihan okei, että lapset protestoivat, ei se haittaa. Siinähän huutavat, kaikkea ei voi aina saada vaikka kuinka tahtoisi. Mies sen sijaan ei kestä lapsen protestointia, ja siitä seurasi tämänpäiväinen. Ja ei se ole oikein, että 6-vuotias lyö isäänsä (tai ketään) tai sanoo tätä tyhmäksi, ei tietenkään. Ei meillä sitä sallita. Olen tehnyt todella paljon töitä sen eteen asiallisilla rangaistuksilla, ja edistystä on tapahtunut, mutta kokonaan sellainen ei ole loppunut, vielä. ap

Hyvä ihminen, hae apua ennen kuin te tapatte sen lapsen yhdessä!

Vierailija
104/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehen lapsi pystyy luottamaan, kun edes oma äiti ei tullut väliin ja pelastanut?

Siihenhän tilanne loppuikin.

ap

Vierailija
105/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tilanteeseen väliin heti kun huomasin ja pääsin. Annoin lapsen mennä omaan huoneeseensa, katsoin että isä ei lähde perään, ja pienen rauhoittumisen jälkeen kehotin isää hoitamaan asian aikuismaisesti nyt loppuun ja sopimaan asian lapsen kanssa. Ja isä meni, sylitteli lapsen ja juttelivat tapahtuneesta. Lapsi oli omassa huoneessaan yksin ehkä noin 10 minuuttia, ja tuli isänsä kanssa sieltä pois. Minä tässä seurailin tapahtumia sivusta ja katsoin, osaako mies hoitaa asiat järkevästi vai menenkö itse lapsen huoneeseen.

ap

Vierailija
106/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sivuraiteillakin on menty jo osan aikaa, mutta joitain tuntuu kiinnostavan, miksi lapsi riehui noin. Hän on temperamenttinen ihminen, jolla on nyt vielä lisäksi jonkinlainen uhmaikä. Kiltti lapsi, ehdottomasti. Rauhallinen, hieman arka. Isänsä ei ole hirveän johdonmukainen kasvattaja, tahtoo useimmiten olla enemmän kaveri kuin isä, joten hänen kanssaan riehaantuu niin positiivisella kuin negatiivisellakin tavalla. Tämän päivän show alkoi kaupassa, kun lapsi ei saanut tahtomaansa tavaraa. Minulle se on ihan okei, että lapset protestoivat, ei se haittaa. Siinähän huutavat, kaikkea ei voi aina saada vaikka kuinka tahtoisi. Mies sen sijaan ei kestä lapsen protestointia, ja siitä seurasi tämänpäiväinen. Ja ei se ole oikein, että 6-vuotias lyö isäänsä (tai ketään) tai sanoo tätä tyhmäksi, ei tietenkään. Ei meillä sitä sallita. Olen tehnyt todella paljon töitä sen eteen asiallisilla rangaistuksilla, ja edistystä on tapahtunut, mutta kokonaan sellainen ei ole loppunut, vielä. ap

Miksi ihmeessä sallit mieheltäsi asioita, jotka lapselle ovat kiellettyjä eli lyömisen, tönimisen jne.? Kaikesta päätellen tuo on teidän perheen tapa selvittää asioita eli kasvatatte siellä täysin arvaamatonta aikapommia, joka voi tehdä muutaman vuoden kuluttua mitä tahansa. Pitäkää nyt sentään puukot ja ampuma-aseet pois lapsen ulottuvilta, alistettu lapsi keksii kyllä keinot, joilla saa kidutuksen loppumaan.

Vierailija
107/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehen lapsi pystyy luottamaan, kun edes oma äiti ei tullut väliin ja pelastanut?

Siihenhän tilanne loppuikin. ap

jos hullu miehes ehti retuuttaa lapsen autosta sisälle, heitellä pitkin lattioita ja seiniä ja sitten vielä retuuttaa vaatteetkin pois ja laittaa huoneeseensa.

Mulla on itsellä 7-vuotias poika, joka myöskin tänään kaupassa sai uhmakohtauksen. Mutta mulla ei kertaakaan käynyt mielessä että tekispä mieli tempaista ja vähän kurittaa, saati että heittää pimeään huoneeseen loppuillaksi rangaistukseksi uhmaamisesta. Ja voi kyllä, olen mäkin saanut olevani tyhmä äiti. Silti. Ja tiedätkö mitä? Minä olen kasvattanut täysin yksin neljä lastani viimeiset 8 vuotta, eikä silti, ikinä koskaan milloinkaan ole käynyt mielessä mikään noin kamala mitä sun miehesi teki. Ei koskaan.

Enkä mä ymmärrä miten sä voit sallia, että joku tekee noin sun lapsellesi? Ihan kuin oisit täysin turta ja tunteeton, oletko?

Vierailija
108/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tilanteeseen väliin heti kun huomasin ja pääsin. Annoin lapsen mennä omaan huoneeseensa, katsoin että isä ei lähde perään, ja pienen rauhoittumisen jälkeen kehotin isää hoitamaan asian aikuismaisesti nyt loppuun ja sopimaan asian lapsen kanssa. Ja isä meni, sylitteli lapsen ja juttelivat tapahtuneesta. Lapsi oli omassa huoneessaan yksin ehkä noin 10 minuuttia, ja tuli isänsä kanssa sieltä pois. Minä tässä seurailin tapahtumia sivusta ja katsoin, osaako mies hoitaa asiat järkevästi vai menenkö itse lapsen huoneeseen. ap

Seuraavalla kerralla et ole kotona. Isä sylitteli satuttamaansa lasta ja se siitä? Etkö ihan oikeasti näe, mitä teillä tapahtuu vai oletko todella tyhmä? Miksi olet valmis uhraamaan lapsesi voidaksesi pitää miehesi?

Vierailija
109/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hullu miehes ehti retuuttaa lapsen autosta sisälle, heitellä pitkin lattioita ja seiniä ja sitten vielä retuuttaa vaatteetkin pois ja laittaa huoneeseensa.

kun tulivat sisälle, enkä heti oven käydessä arvannut mistään, että mies on sellaisella päällä. Tottakai menin heti väliin kun tajusin, mutta onhan ihmisen reaktioaikakin pari sekuntia, lisäksi piti pyrähtää paikalle toisesta huoneesta ja huolehtia taaperosta samalla. Siinä ajassa ehtii tapahtua paljon, valitettavasti.

ap

Vierailija
110/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se vain sun miehen etuoikeus? Siitä saa varmaan kivat kicksit. Avuton pieni lapsi ja sadistinen isä - sillä realityvideolla tekisi rahaa.

Vierailija
111/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla et ole kotona. Isä sylitteli satuttamaansa lasta ja se siitä? Etkö ihan oikeasti näe, mitä teillä tapahtuu vai oletko todella tyhmä? Miksi olet valmis uhraamaan lapsesi voidaksesi pitää miehesi?

Homma on edelleen auki. Emme ole ehtineet miehen kanssa keskustella, koska hän ei ole kotona.

ap

Vierailija
112/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat sisälle, enkä heti oven käydessä arvannut mistään, että mies on sellaisella päällä. Tottakai menin heti väliin kun tajusin, mutta onhan ihmisen reaktioaikakin pari sekuntia, lisäksi piti pyrähtää paikalle toisesta huoneesta ja huolehtia taaperosta samalla. Siinä ajassa ehtii tapahtua paljon, valitettavasti.

ap

Mua suorastaan oksettaa, että sä puolustelet miehesi ja omaa käytöstäsi.

Vierailija
113/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat sisälle, enkä heti oven käydessä arvannut mistään, että mies on sellaisella päällä. Tottakai menin heti väliin kun tajusin, mutta onhan ihmisen reaktioaikakin pari sekuntia, lisäksi piti pyrähtää paikalle toisesta huoneesta ja huolehtia taaperosta samalla. Siinä ajassa ehtii tapahtua paljon, valitettavasti. ap

Miten pahasti taaperoa on jo ehditty satuttamaan, joko ollaan tupakantumppiasteella? "Kun se huusi ja mua inhotti"

Vierailija
114/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pahasti taaperoa on jo ehditty satuttamaan, joko ollaan tupakantumppiasteella? "Kun se huusi ja mua inhotti"

ap

Vierailija
115/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele ap:n miehen käytöstä, kamalaahan se oli, mutta joku raja nyt arvosteluunkin. Lapselle ei loppupeleissä käynyt kuinkaan ja jos miehellä ei ole tapana riehua noin, on täysin mahdollista että tapaus ei toistu.

Ja jos lapsi joskus näkeekin vanhempansa vihaisena, onko se nyt sitten hänen mielenterveytensä loppu? Pojat varsinkaan eivät tunnu aina tajuavan milloin nujuaminen pitää lopettaa, ja ehkä on jopa terveellistä, että lapselle näytetään miten voi pahimmillaan käydä jos toista ärsyttää jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
116/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele ap:n miehen käytöstä, kamalaahan se oli, mutta joku raja nyt arvosteluunkin. Lapselle ei loppupeleissä käynyt kuinkaan ja jos miehellä ei ole tapana riehua noin, on täysin mahdollista että tapaus ei toistu. Ja jos lapsi joskus näkeekin vanhempansa vihaisena, onko se nyt sitten hänen mielenterveytensä loppu? Pojat varsinkaan eivät tunnu aina tajuavan milloin nujuaminen pitää lopettaa, ja ehkä on jopa terveellistä, että lapselle näytetään miten voi pahimmillaan käydä jos toista ärsyttää jatkuvalla syötöllä.

Palataan asiaan, kun sinut on "lievästi raiskattu" eli alapäätä ei ole silvottu. Silloin voimme kaikki yhdessä todeta, että mitä märiset, eihän sinun käynyt kuinkaan. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia, joskus tekee hyvää nähdä vihaisia miehiä, eikös?

Vierailija
117/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei ollut mitään nujuamista... Ja ymmärrät varmaan, että tuo on ihna lain mukaankin rikos.

Vierailija
118/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seuraavalla kerralla kun miehesi on "tuollaisella päällä", sä et ehkä olekaan kotona. Kukaan ei mene väliin, kun miehesi hakkaa poikansa päätä lattiaan ja riepottelee tätä ympäriinsä. Jatkuuko tuo raivokohtaus niin kauan, että lapsi on enää pelkkä räsynukke, eikä laita vastaan enää -milloinkaan?

Miehesi olisi voinut tappaa lapsenne, jos sinä et olisi mennyt siihen väliin. Ymmärrätkö ollenkaan?

Tuo välikohtaus ei todellakaan ollut mitään pientä, jos lapsen hammas irtosi, pää kolisi kivilattiaan ja selkään sattui. Puhumattakaan siitä, mitä tuhoa tuo aiheutti pienen ihmisen psyykeelle.

Vierailija
119/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele ap:n miehen käytöstä, kamalaahan se oli, mutta joku raja nyt arvosteluunkin. Lapselle ei loppupeleissä käynyt kuinkaan ja jos miehellä ei ole tapana riehua noin, on täysin mahdollista että tapaus ei toistu. Ja jos lapsi joskus näkeekin vanhempansa vihaisena, onko se nyt sitten hänen mielenterveytensä loppu? Pojat varsinkaan eivät tunnu aina tajuavan milloin nujuaminen pitää lopettaa, ja ehkä on jopa terveellistä, että lapselle näytetään miten voi pahimmillaan käydä jos toista ärsyttää jatkuvalla syötöllä.

en usko, että ap:n lapselle tekee lainkaan hyvää nähdä isäänsä tuollaisena. Normaaliin vihaan ei kuulu käsiksikäyminen lapseen. Ei edes silloin, kun kyseessä on kaikin tavoin erilainen ihminen.

Vierailija
120/211 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko sinusta opettaja koulussa toimia samoin? Tai päiväkodin hoitajat? Kai heilläkin joskus on oikeus olla vihaisia ja hakata lapsen päätä lattiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme