Mies kilahti totaalisesti - asiallisia vastauksia, kiitos.
6-vuotias sai kunnon känkkäränkkäkohtauksen, huusi, riehui, kilju, rääkyi, haukkui isäänsä tyhmäksi, potki ja löi. Ja mitä teki isä - tarttui riveleistä kiinni, paiskoi ja ravisteli lattialla kunnolla, huusi pää punaisena, uhkaili ja laittoi huoneeseensa koko illaksi, kuulemma ei saa olla valoja päällä eikä saa ruokaa koko päivänä.
Okei, mitäs nyt. Oikein niin kuin asiallisesti ja aikuisten oikeasti. Odottelen, että mies rauhoittuu ja sitten saa näyttää, osaako hoitaa tämän jutun aikuismaisesti, selvittää asian lapsen kanssa edes jotenkin jne. Teen myös selväksi, että en hyväksi tuollaista käytöstä ja ilmoitan, että jos toistuu, saa poistua tästä talosta ainakin siihen saakka kunnes on hakenut apua aggressiivisuuteensa.
Mitä vielä?
Kommentit (211)
Mies roikotti lapsen autosta sisään vyötäisiltä, paiskasi eteisen kivilattialle, höykkyytti siinä rinnuksista kiinni pitäen niin, että ilmeisesti lapsi satutti päänsä lattiaan. Rytäkässä irtosi myös yksi heiluva hammas. Sen jälkeen retuutti takista ympäriinsä, huusi silmät raivosta kiiluen rangaistuksia ja repi lapselta ulkovaatteet päältä. Lapsi valittaa päätä ja selkää, ei pahasti sattunut mutta sattui kuitenkin. ap
jatkaa tuo kuulosti jo pahalle..
että on sitten viimeinen kerta, ja näin olisi. Pidä huolta ettei enää tuolla lailla paisko lasta ja älä laita tuollaisiin viesteihin hymiöitä, kiitos.
Tämä on vuoden tähän mennessä paras kirjoitus. Kiitos, sinä fiksu vastaaja!
Ei tarvitse siis ihmetellä, miksi olet vain lakimies.
>>>> Sori ap, menee vähän jäsentenväliseksi nokitteluksi.
Ap. laittoi ketjun tänne ja toivoi asiallisia vastauksia. Tietojani ja kokemustani laitoin ap:n viestien perusteella. Toimintavapaus on täysin hänellä.
Työni ja ammattakokemukseni perusteella totean, tämä maallinen yhteiskunta on sellainen, että harva asia on mustavalkoinen, on vain harmaan eri asteita ja valintoja huonojen ja vähemmän huonojen vaihtoehtojen välillä.
Tässä ketjussa on jo kerrottu absoluuttinen totuus, eli että ap:n pitää ottaa ero, tilata poliisit ja lähteä turvakotiin pakoon. Ehdoton varmuus moraalisissa ja eettisissä asioissa on sellainen ylellisyys, jota minulla ei ole tähän keskusteluun tarjota; en ole minkään uskonlahkon johtaja, päiviräsänen tai av-palstan ylivertainen äitiguru. Olen "vain" lakimies.
Näistä moraalisis-eettisistä asioista voisin sitten keskustella kommentin heittäjän kanssa, kun hänellä on ylempi oikeudellinen tutkinto, työkokemusta ja elämän näkemistä 20 vuotta. Teologinen tai muu moraalisfilosofinenkin tutkinto käy.
Yleisellä tasolla voi todeta, että jos vanhemmat tuomittaisiin tiukimman linjan mukaan, niin en kyllä usko, että kovin montaa perhettä jäisi ilman tuomioita. Harvasta perheestä vaan tehdään rikosilmoitus.
Tämä on se ap:n mahdollisuus/pakko tehdä valintoja.
Ei tarvitse siis ihmetellä, miksi olet vain lakimies. >>>> Sori ap, menee vähän jäsentenväliseksi nokitteluksi. Ap. laittoi ketjun tänne ja toivoi asiallisia vastauksia. Tietojani ja kokemustani laitoin ap:n viestien perusteella. Toimintavapaus on täysin hänellä. Työni ja ammattakokemukseni perusteella totean, tämä maallinen yhteiskunta on sellainen, että harva asia on mustavalkoinen, on vain harmaan eri asteita ja valintoja huonojen ja vähemmän huonojen vaihtoehtojen välillä. Tässä ketjussa on jo kerrottu absoluuttinen totuus, eli että ap:n pitää ottaa ero, tilata poliisit ja lähteä turvakotiin pakoon. Ehdoton varmuus moraalisissa ja eettisissä asioissa on sellainen ylellisyys, jota minulla ei ole tähän keskusteluun tarjota; en ole minkään uskonlahkon johtaja, päiviräsänen tai av-palstan ylivertainen äitiguru. Olen "vain" lakimies. Näistä moraalisis-eettisistä asioista voisin sitten keskustella kommentin heittäjän kanssa, kun hänellä on ylempi oikeudellinen tutkinto, työkokemusta ja elämän näkemistä 20 vuotta. Teologinen tai muu moraalisfilosofinenkin tutkinto käy. Yleisellä tasolla voi todeta, että jos vanhemmat tuomittaisiin tiukimman linjan mukaan, niin en kyllä usko, että kovin montaa perhettä jäisi ilman tuomioita. Harvasta perheestä vaan tehdään rikosilmoitus. Tämä on se ap:n mahdollisuus/pakko tehdä valintoja.
oli siinä sitten syynä ihan mikä tahansa. Lakiteksti ei tunne mitään lieventäviä asianhaaroja. Toivottavaa olisi, että kaikki vanhemmat ymmärtäisivät, että lastaan pahoinpitelevä tekee väärin ja ansaitsee rangaistuksensa. Muuten jäämme kaikki sinne sinun harmaalle alueellesi hakkaamaan puolisoitamme, tukehduttamaan ja kuristamaan lapsiamme sekä ampumaan jalkajousella naapureitamme.
V...u on miehen osa kusiseksi tehty. Lapsi saa tehdä ihan mitä tahansa ja kun isä vähän kasvattaa, niin johan helähtää. Ainoa mikä tuossa vähän särähti, oli toi "paiskoi", ehkä ravistelu, jos todella meni överin puolelle, mutta muuten ihan laillista toimintaa. Mitä sitten lapselle voi tehdä, jos ei saa "huutaa naama punaisena" tai laittaa arestiin. Pitää vaan sitten sanoa, että hyi hyi, ensi kerralla ole rauhallisempi ja ota muiden tunteet huomioon ja potki ja lyö isää vähän hiljemmin.
Auktoriteetti pahasti hukassa, ellei kasvatukseen löydä muita keinoja kuin huutaa naama punaisena tai laittaa arestiin.
# Fyysinen väkivalta * Pahoinpitely (kuten lyöminen, potkiminen, töniminen tai kuristaminen) * Fyysinen kurittaminen (ollut kiellettyä vuodesta 1984) ja pahoinpitely (kuten lyöminen, tukistaminen, läpsiminen tai repiminen) # Seksuaalinen väkivalta ja hyväksikäyttö ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö # Kodin ja henkilökohtaisten esineiden rikkominen tai tärvely # Henkinen väkivalta * Vähättely (ulkonäön, ymmärryksen tai muun ominaisuuden pilkkaaminen) * Uhkaileminen (esimerkiksi väkivallalla, selkäsaunalla, hylkäämisellä tai itsemurhalla) * Uhkaileminen katkaista toisen vanhemman yhteys yhteisiin lapsiin (esimerkiksi aiheettomilla pahoinpitely- tai insestisyytöksillä) * Nöyryyttäminen (kuten nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen) * Mitätöinti (kuten nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen) * Eristäminen (esimerkiksi sukulaisista, ystävistä tai työssäkäynnin estäminen) * Uskonnollinen fanatismi (kuten ehdottomat uskonnolliset toimintavaatimukset) * Kontrollointi (kuten liikkumisen valvonta, oman rahankäytön estäminen, uskonnollinen fanatismi) * Mustasukkaisuus (esimerkiksi aiheeton ja korostunut epäluulo puolisoa kohtaan) # Laiminlyöminen
ihan oikea lakimies ja puolet tuosta yllä olevasta on täyttä bullshittiä. Ja vielä totean itse asiaan, että jos mies kokee tehneensä väärin ja katuu, niin yleensä se on se tärkein asia tulevaisuuden kannalta. Uusilla tiedoilla totean, että lapasestahan tuo on lähtenyt ja tuomion tuolla saa varmasti käräjillä, jos ja kun lapselle on tullut kiputuntemuksia. Mutta lisääkö se perheenne kokonaisonnellisuutta on sitten toinen juttu. Sakot menee valtiolle ja pois perheeltä tai miehesi voi saada viideksi vuodeksi rikosrekisterimerkinnän pahonpitelystä, jos tulee se muutama kymmenen päivää ehdollista. Sen päälle kuulustelut ja haitat perheharmonialle. Onko miehesi todella niin paha ihminen? Toi sossukkaan yhteydenotto voi poikia myös ongelmia. Vaikka itse perhepiirissä päättäisitte, että asiaan riittää yhteinen asiointi sossukkaan, niin voitte huomata joku kaunis päivä, että sossu onkin tehnyt rikosilmoituksen. Luottamuksellisuus kannattaa tsekata tuossa tapauksessa tarkasti.
jotta perheharmonia säilyisi? Mieluummin siis isälle kiva olo kuin lapsen henki? Eihän miestä saa syyllistää siitä, että tekee lapsestaan jauhelihaa!
"Sopi" myös asian lapsen kanssa, tilanne on nyt rauhallinen. Ei kuitenkaan suostu ajattelemaankaan perheneuvolaa tms. ap
Perheneuvolahan on tarkoitettu nimenomaan tällaisia tapauksia varten. Me ollaan menossa, paljon pienemmästä syystä, eikä olis tullut mieleenkään, että sinne menemisessä olisi jotain pahaa.
Poliisiasia, olen pahoillani lapsen puolesta.
T. sossuntäti
Itku pääsi kun luin tuon tarkennuksen tapahtuneesta :( Voi pieni lapsiraukka :((
Jos tää on totta, niin toivottavasti joku tekee teistä ls-ilmoituksen. Kiireellinen huostaanotto todellakin seuraisi, jos joku saisi tietää. Ymmärrätkö sä ap ollenkaan, että sun lapses ois voinut kuolla kun satakiloinen sekopää paukuttaa lapsen päätä kivilattiaan?!!
Miten joku voi antaa tuollaisen tapahtua nenänsä edessä? Miksi et mennyt väliin, soittanut poliisille, huutanut, repinyt hiuksista, purrut jalasta, hakannut selkään vaan annoit sen tapahtua?
Mulle tulee mieleen, että sinäkin pelkäät miestäsi ja siitä syystä et uskaltanut mennä väliin?
Mä en ikinä luottaisi siihen, että tuo ei tapahdu uudestaan kun he ovat kahden, etkä sinä ole suojelemassa lastasi. MITÄ JOS MIEHEN ITSEKONTROLLI PETTÄÄ VIIMEISEN KERRAN?
Oletko nähnyt sen sairaanhoitajan kuvia pahoinpitelyistä. Joku oli vähän tönässyt kaveria ja pää rotvallin reunaan ja nirri pois. Vahingossa.
Teidän perheessänne vahinko voi olla helposti viimeinen. Ei ollut tarkoitus ravistaa niin kovaa tai ei ollut tarkoitus tönäistä niin, että kallo halkeaa tai ei ollut tarkoitus puristaa niin paljon.
jos lapsella on hyvät olot muuten ja mies ei osoita väkivallan merkkejä, niin kannattaa tosiaan miettiä noita lastensuojeluilmoituksia, onko ap valmis eroamaan miehestään? Lasta ei saa missään tapauksessa pahoinpidellä, se sinun ap pitää miehesi kanssa ottaa puheeksi. Meillä lapset eivät koskaan käytä tuollaista kieltä, saatika hakkaa vanhempiaan, vaikka kasvatuskeinona on ollut puhe ja jäähy(max 15min) Keskustelehan sen miehesi kanssa ap!
Siihen joutuu koko perhe, ei vain mies. Teillä käydään, teitä tarkkaillaan ja voi tulla jotain terapiaa.
Eikä ne sossun tädit helpolla teistä irrota.
Ei mielestäni auta perhettä yhtään.
Mikäli asia toistuu, niin kamat kassiin ja muutat lasten kanssa pois.
Niitä lapsia on vähän, jotka eivät ole kokeneet minkäänlaista väkivaltaa.
Luuletteko, että huostaanotto on joku pelastus?
Lapsi menettää rakkaat vanhemmat, vanhemmat rakkaan lapsen.
Mun mies on huostaanotettu ja se voi kertoa teille, ettei ole mikään lapsen pelastus.
Minä en ainakaan tekisi ilmoitusta, vaan jos toistuisi, niin ottaisin eron ja muuttaisin pois lapsien kanssa.
ja käytän aina tehokeinoja, saatan kirjoittaa että oli lomalla oli kuuma kuin saunassa, vaikka lämpöä olisi ollut vaan 35.
Jos minä kirjoittaisin että mies paiskasi lapsen seinään, se tarkoittaisi sitä että mies on ottanut lapsesta tiukasti kiinni (mutta ei niin kovaa että sattuu) ja laittanut seinää vasten ettei pääse rimpuilemaan pakoon.
Miksi siis sanoisit, että paiskataan??
Minä luen kirjoitetun niin kuin se kirjoitetaan. Jos otetaan kiinni ja nostetaan seinälle, tehdään niin. Paiskaaminen sisältää konkreettisen heiton ja sattuu varmasti.
Jos haluaa värittää tarinaa valitsemalla vahvempia sanoja kuin totuus vaatisi, on varmaankin aivan turha odottaa asiayhteyteen istuvia vastauksia? Toki tietyissä yhteyksissä tämä on varmaan ihan hyödyllistä oman edun kannalta.
Ota yhteyttä srk:n perheasiainneuvottelukeskukseen. Jos mies ei lähde, niin voit mennä yksin. Sieltä saa asiantuntija-apua ja neuvoa miten jatkaa eteenpäin. Ei lapsi noin vain unohda eikä tuollainen käytös ole normaalia, vaikka täällä tai missä tahansa kuka selittäisi ja vähättelisi mitä tahansa. Vanhemman tehtävä on pitää yllä turvalisuutta eikä taistella vallasta. Yksikin kerta on liikaa, joten turha on kenenkään puolustella. Lapsi tarvitsee turvalliset rajat ja sylin, jota vastaan kapinoida ja aikuisen tehtävä on ottaa lapsen tunneskaala vastaan ja omalla esimerkillä opettaa hyvän käytöksen malli.
Niitä lapsia on vähän, jotka eivät ole kokeneet minkäänlaista väkivaltaa. Luuletteko, että huostaanotto on joku pelastus? Lapsi menettää rakkaat vanhemmat, vanhemmat rakkaan lapsen. Mun mies on huostaanotettu ja se voi kertoa teille, ettei ole mikään lapsen pelastus. Minä en ainakaan tekisi ilmoitusta, vaan jos toistuisi, niin ottaisin eron ja muuttaisin pois lapsien kanssa.
suurinta osaa lapsista ei pahoinpidellä kotona! Mutta ne pahoinpitelijävanhemmat väittävät tiukasti, että väkivalta on normaalia aikuisen käytöstä ja se tulee hyväksyä.
Huostaanotossa lapsi ei menetä rakkaita vanhempiaan vaan pääsee turvaan. Vanhemmat eivät menetä rakasta lastaan vaan elävän nyrkkeilysäkkinsä. Harmi vanhempien kannalta, että yhteiskunta kieltää kaiken kivan niin kuin lapsen luiden murskaamisen.
YouTube - Dynamic Exercise For Babies - WTF-.flv
YouTube - Dynamic Exercise For Babies - WTF-.flv
6-vuotias sai kunnon känkkäränkkäkohtauksen, huusi, riehui, kilju, rääkyi, haukkui isäänsä tyhmäksi, potki ja löi. Ja mitä teki isä - tarttui riveleistä kiinni, paiskoi ja ravisteli lattialla kunnolla, huusi pää punaisena, uhkaili ja laittoi huoneeseensa koko illaksi, kuulemma ei saa olla valoja päällä eikä saa ruokaa koko päivänä.
Kun aikuinen käyttäytyy samalla tavalla kuin lapsi.
Jos lapsen käytös ei ollut oikeutettua niin ei ollut kyllä isänkään. Meillä meis lentäisi kuin leppäkeihäs tuollaisen tapauksen jälkeen.
Mutta kunhan mies on rauhoittunut, niin puhuisin pitkään ja hartaasti hänen kanssaan. Oma mies ei ole tuota tehnyt, mutta JOS tekisi, niin taustalla olisi varmasti jotain muutakin stressiä tms. Puhuisimme siitä, sitten mies menisi keskustelemaan lapsen kanssa, pyytäisi anteeksi käytöstään koska eihän noin vaan saa tehdä. Lapsen rangaistus kohtuullistettaisiin, esim. ei telkkaria tms., mutta ei todellakaan suljettaisi pimeään ilman ruokaa.
En tuosta lähtisi rikosilmoituksia tekemään.
Mä olen hyvin pitkälti samaa mieltä...6-vuotias uhmaikäinen löytyy täältä meiltä ja känkkäränkkäilee aika pahastikin välillä mutta sitä ei sallita vaan sellaisesta käytöksestä tulee aina ranagaistus, esim. ei lasten ohjelmia tänään tai ei kotiaresti, ei ulos leikkimään jne...
Isi touhuilee nyt lapsen kanssa, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Lapselta tuollainen onnistuu, mutta onnistuuko sinulta? Isi siis paikkailee tapahtunutta ja ( toivottavasti ) huonoa omaatuntoaan. Entäs kun lapsi kiukustuu seuraavan kerran, mitä sitten tapahtuu? Voitko luottaa siihen ettei tuollainen toistu? Entä jos et ole itse kotona ?
Tapahtunut jää ihan varmasti lapsen mieleen.
Meillä ainakin 6 vuotias juttelee eskarissa kaikki asiat. Varaudu siihen, että kertoo eskassa / koulussa mitä kotona on tapahtunut ja nähtäväksi jää miten siellä reagoidaan.
Itse olen kasvanut kodissa, jossa negatiivisia tunteita ei saanut näyttää. Kirjoitin lappuja kuinka vihaan äitiä ja toivon hänen kuolevan. Jätin ne sitten " vahingossa " näkyville. Aikuisena olen saanut opetella, että minullakin on oikeus negatiivisiin tunteisiin ja että saan jopa ne näyttää. Ei ole tervettä kasvaa sellaisessa kodissa.
Lapsella on oikeus kaikkiin tunteisiin ja niiden näyttämiseen. Lapsen tempperamentista sitten riippuu, kuinka ne näyttää. Aikuisen tehtävä on tietää kuinka rauhoittaa lapsi ilman väkivaltaa.
Mutta aivan varmasti kyseinen tapaus jää koko perheen muistiin pitkäksi aikaa. On nyt ap:n asia päättää, lakaistaanko asia maton alle, ja onko miehellä mahdollisuus kieltäytyä perheneuvolasta.