38v liian vanha äidiksi? Vauvakuumetta pukkaa...
Me ollaan tehty lapset ns. nuorina ja tavallaan oltiin päätetty, että meidän lapset ovat tässä (ellei ehkäisy petä) emmekä lisää halua. Meillä on siis 6lasta.
Nyt kuitenkin on jo jonkin aikaa ollut sellainen olo, että yksi käärö olis ihana. Myös mies oli myöntyväinen kun hänelle kerroin haaveestani saada vielä yksi vauva.
Tästä on tullut sitten puhuttua muutamien ystävien sekä myös äitini kanssa ja osa on ollut sitä mieltä, ettei enää tällä iällä kannattaisi lasta hankkia kun vanhemmalla iällä raskaudessa on riskejä ym. Eivät he tietenkään tätä asiaa päätä vaan me, mutta onko todellakin 38v jo liian vanha vauvan äidiksi?
Kommentit (29)
Itselläni lapset. Esikoinen,kun olin 40v, kakkonen 41v ja kolmonen 42v. Jaksan tosi hyvin ja fyysisesti voin hyvin. Voit käydä vaikka yksityisellä tutkimuksessa jos haluat sulkea pois 21 trisomian, joka on siis tämä ikäriippuvainen vammaisuus.onnea yritykseen
Ai pyörii vai? Käytkö sä täällä joka päivä? Mä en todellakaan. Hanki elämä
No voi vee. KUUSI mukeloa ja lisää halutaan vääntää jo tähän ylikansoitettuun maailmaan. Kuulkaas nyt. JÄRKI käteen. Te olette jo osanne tehneet tämän pallon tuohoamisessa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2011 klo 16:38"]
Me ollaan tehty lapset ns. nuorina ja tavallaan oltiin päätetty, että meidän lapset ovat tässä (ellei ehkäisy petä) emmekä lisää halua. Meillä on siis 6lasta.
Nyt kuitenkin on jo jonkin aikaa ollut sellainen olo, että yksi käärö olis ihana. Myös mies oli myöntyväinen kun hänelle kerroin haaveestani saada vielä yksi vauva.
Tästä on tullut sitten puhuttua muutamien ystävien sekä myös äitini kanssa ja osa on ollut sitä mieltä, ettei enää tällä iällä kannattaisi lasta hankkia kun vanhemmalla iällä raskaudessa on riskejä ym. Eivät he tietenkään tätä asiaa päätä vaan me, mutta onko todellakin 38v jo liian vanha vauvan äidiksi?
[/quote]
Sain nuorimmaiseni 45-vuotiaana.
(Sitä edelliset 43, 41 ja 39-vuotiaana ja "ensimmäisen sarjan" paljon aiemmin)
38 ei todellakaan ole liian vanha.
Kyllä tällä sivustolla pyörii tyhmiä synnytyskoneita. Ruvetkaa käyttämään jo vaihteeksi sitä yläpäätä alapään sijaan. Sanoisin, että tee lapsi, jos sinulla ei vieläole lasta, mutta tällainen poikija - yäk!!
Mä olin 38, kun kuopus syntyi, enkä mä edelleenkään ajattele että olisin ollut liian vanha saamaan vauvaa. Nyt olen, kun olen 48;) Joku muu voisi jaksaa vielä tänkin ikäisenä, mä en.
Ette kai te miehenne kanssa mitään huutoäänestystä sukulaisten keskuudessa omasta lapsestanne käy:-O
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:13"]
Kyllä tällä sivustolla pyörii tyhmiä synnytyskoneita. Ruvetkaa käyttämään jo vaihteeksi sitä yläpäätä alapään sijaan. Sanoisin, että tee lapsi, jos sinulla ei vieläole lasta, mutta tällainen poikija - yäk!!
[/quote]
Kelpaako yläpään käyttämiseksi tohtorinväitöskirja?
-kyselee suurperheen äiti.
ei pitäisi tehdä lapsia. Miksi tämä sama kysymys pyörii täällä päivittäin?
pystyy elämään iän tuomien raskauden riskien kanssa. Sitä en ymmärrä miksi kuusi lasta ei ole riittävä määrä jollekin, kyllä isommatkin lapset tarvitsevat aikaa, kuljettelua harrastuksiin ym ym.