Kova uupumus, hg oli laskenut 140 -> 120, voinko vaan syödä rautaa vai pitääkö käydä lääkärissä?
En ole paljoa saanut lääkäristä muuta kuin masennuskyselyjä ja epäilyjä oireista, niin ei huvittaisi maksaa taas tyhjästä jos asia hoituu itsenäisesti. Teetätin testin omalla rahalla ilman hoitokontaktia
Kommentit (38)
Se on edelleen hb, hyvä iänikuinen rautahullu.
Vierailija kirjoitti:
120 on ihan hyvä hb
Näin itsekin ajattelin, se vaan laski nyt puolessa vuodessa ja olen ollut todella voimaton. Vuosikausia ollut 135-140
Vierailija kirjoitti:
Se on edelleen hb, hyvä iänikuinen rautahullu.
ikinä ei ole ollut mitään rautaongelmia ennen
Tuskin johtuu uupumus hempparista. Minä olen aivan paskana, pääsen hädin tuskin sängystä ylös - aina en pääsekään. Hemppa 150.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin johtuu uupumus hempparista. Minä olen aivan paskana, pääsen hädin tuskin sängystä ylös - aina en pääsekään. Hemppa 150.
No minä en ole koskaan ollut uupunut, nyt on silmän aluset mustat kuin yötaivas jne ja hemoglobiini tullut nopeasti alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120 on ihan hyvä hb
Näin itsekin ajattelin, se vaan laski nyt puolessa vuodessa ja olen ollut todella voimaton. Vuosikausia ollut 135-140
Tutkittava,voi olla sisäistä verenvuotoa noin nopeassa laskussa ja vaikka vakava sairaus.
Nauravat sinut pihalle. Ei ne tee siellä julkisella puolella varmaan muuta. Kannattaa kuitenkin yrittää. Tod.näk ei resurssit riitä. Jos laskee jonnekin alle 80 niin sit alkaa tapahtuu. verta saat ym. Mulla ferritiini alle 10. Mutta hemoglobiini kun on 112 niin mitään ei tehdä. Yksityiselle pitäisi mennä heti kun saan rahat kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120 on ihan hyvä hb
Tutkittava,voi olla sisäistä verenvuotoa noin nopeassa laskussa ja vaikka vakava sairaus.
Yhdellä HB-laskijalla oli nimittäin paksusuolen syöpä.
Väsymykseen voi olla tuhat eri syytä. Voit syödä rautatabletteja, ei ne ainakaan haittaa. Yksi mikä mulla tuli mieleen, on kilpirauhasen liikatoiminta. Oletko ollut kovassa stresissä ja/tai ruumiillisessa rasituksessa viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Väsymykseen voi olla tuhat eri syytä. Voit syödä rautatabletteja, ei ne ainakaan haittaa. Yksi mikä mulla tuli mieleen, on kilpirauhasen liikatoiminta. Oletko ollut kovassa stresissä ja/tai ruumiillisessa rasituksessa viime aikoina?
Molempaa on ollut, urheilun lopetin pariksi kuukaudeksi kun ei ollut voimia. En siis koe itseäni varsinaisesti väsyneeksi niin että nukuttaisi, vaan voimattomaksi ja uupuneeksi. Kun olisi maratoni alla koko ajan. Stressi on tullut vasta nyt,
Totta kai.
Kysyisitkö lääkäriltä lupaa syödä isompia annoksia pinaattilettuja tai punaista lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Nauravat sinut pihalle. Ei ne tee siellä julkisella puolella varmaan muuta. Kannattaa kuitenkin yrittää. Tod.näk ei resurssit riitä. Jos laskee jonnekin alle 80 niin sit alkaa tapahtuu. verta saat ym. Mulla ferritiini alle 10. Mutta hemoglobiini kun on 112 niin mitään ei tehdä. Yksityiselle pitäisi mennä heti kun saan rahat kasaan.
En minä ole yksityiseltäkään apua saanut
ap
Mikä on ikäsi? Kaverin faijalle oli syöpä suolistossa, joka huononsi hb.tä. Leikattiin ja nyt ok.
Oletko mies vai nainen? Jos olet nainen hb on viitearvoissa, mutta jos olet mies 120 on aivan liian matala .
Ruokavaliolla ei rautapuutetta paranneta, valitettavasti.
Miten ei aikuinen ihminen tiedä, että se lyhenny on hb? Muutenkin tuo sun hb on edelleen sitä luokkaa, että ei ole mitään hätää.
Olet vain typerä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei aikuinen ihminen tiedä, että se lyhenny on hb? Muutenkin tuo sun hb on edelleen sitä luokkaa, että ei ole mitään hätää.
Olet vain typerä trolli.
kiitos kun nostit ketjuani.
Voit syödä.