siivooja avautuu
kai mäki voisin vähän valittaa ku muutkin valittaa.
Mikä siinä roskien roskiin laittamissa on vaikeata? meidän kaupassa on joka käytävällä roskis, kassoilla roskikset jopa veikkaus pisteessä on kolme roskista, mutta kun ei ni ei, joka halvatun aamu saa selkä vääränä korjata teidän tiputtamia roskia jotka saattavat olla peräti kolmen sentin päässä siitä roskiksesta.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset mikä siinä niin vaikeeta ettei voi laittaa roskia roskikseen?
Kommentit (31)
ala-asteella. Ja muuten ei uskois sitä kusen määrää poikien vessan lattioilla, joskus seinillä ja pöntön suljetulla kannellakin. Ja olipa tuota joskus jotain muutakin.. Ja ihan maalaispitäjän 1-6 luokkalaiset ns. tavalliset pojat asialla.
Perus av-mamma ei varmaan ikinä uskoisi oman kiltin kullannuppunsa sotkevan sillä tavoin muualla.
ala-asteella. Ja muuten ei uskois sitä kusen määrää poikien vessan lattioilla, joskus seinillä ja pöntön suljetulla kannellakin. Ja olipa tuota joskus jotain muutakin.. Ja ihan maalaispitäjän 1-6 luokkalaiset ns. tavalliset pojat asialla. Perus av-mamma ei varmaan ikinä uskoisi oman kiltin kullannuppunsa sotkevan sillä tavoin muualla.
koska poikani ei ekoilla luokilla suostunut käymään ollenkaan koulussa vessassa, koska siellä kuulemma haisi niin pahalle...
Kyllä suomalaiset on joskus sikoja! Ei maksa hirveästi todellakaan vaivaa kiikuttaa niitä omia roskiaan, tarjottimia tai vaatteitaan roskiksiin tai takaisin paikoilleen.
Mitä helvetin kuninkaita kaikki oikein luulee olevansa.
Kävisitte matkustelemassa ulkomailla niin näkisitte, että tuollainen sikailu ei vain kuulu ihmisten hyviin tapoihin.
Joo no kyl minä olen samalla linjoilla tuon yhden kirjoittajan kanssa, että eikö se siivous ole työtäsi ? itse kans ex siivooja, ei tod ollu mun juttu ja vaihdoin alaa.. tee säkin niin jos noin kovaa nyppii!!Että ei sinne roskikseen tartte mitään heittää, kun tämä maapallo on pullollaan siivoojia, joiden tehtäviin kuuluu roskien siivoaminen...
Olettekohan nyt ihan tosissanne? Olen yläkoulussa töissä, ja saan jatkuvasti oppilailta palautetta, että ei heidän tarvitse viedä roskia roskikseen, kun koulussa on siivoojia, joiden tehtäviin se kuuluu. Ei. Ne siivoojat ei ole palkattu siivoamaan toisten tahallisia sotkuja. Heidän tehtäviinsä ei kuulu karkkipapereiden, mehutetrojen yms. nostelu. Heidän tehtävänsä on siivoja jalanjäljet ja kurat, pyyhkiä taulu ja ylipäätään siivota sellaiset jäljet, jotka tulevat, kun paljon ihmisiä on samassa paikassa. Ei heidän työkuvaansa kuulu hemmoteltujen kakaroiden passaaminen, kun kotona ei ole opetettu siivoamaan omia roskiaan.
Tuollainen vähättely on törkeää toisten työn aliarvioimista! Meidän koulumme on iso, ja siivoojilla on töitä PALJON. On todella noloa, että heidän pitää lisäksi passata näitä neitejä ja herroja, joiden kotikasvatuksessa on isoja aukkoja. Kuka siellä kotona vie roskat roskiin? Vai onko sinnekin palkattu siivooja, jonka tehtäviin se kuuluu?
Jos itse olette esim. kampaaja, niin eihän teidän herranjestas tarvitse ruveta kaikkien ohikulkijoiden hiuksia leikata ja värjätä. Tai juhlilla istua siellä eteisessä lakkapullon kanssa passissa... Jotain rajaa!
no jos se ei kuulu kerran toimenkuvaasi, niin jätäppä tekemättä jatkuvasti, niin voisi tulla sanomista? Eli kaiketi se kuuluu kuitenkin?
Kouluissa tekevät perushommata ja jos joku ylimääräinen sotku niin siihen tilataan erikseen siivooja. Tuo maininta koululaisista ja heidän huolettomuudestaan, "saa sotkea koska on siivoojia" on valitettavan yleistä ja olen kuullut tuon opettajatutulta.
Käytöstavat ja se, että ei oteta itse vastuuta asioista johtaa siihen, että kaupassa jos tippuu tomaatti lattialle niin ei viittitä nostaa sitä vaan jätetään maahan jne.
T: itsekin joskus kesätöinä siivonnut
Joo no kyl minä olen samalla linjoilla tuon yhden kirjoittajan kanssa, että eikö se siivous ole työtäsi ? itse kans ex siivooja, ei tod ollu mun juttu ja vaihdoin alaa.. tee säkin niin jos noin kovaa nyppii!!Että ei sinne roskikseen tartte mitään heittää, kun tämä maapallo on pullollaan siivoojia, joiden tehtäviin kuuluu roskien siivoaminen...
Olettekohan nyt ihan tosissanne? Olen yläkoulussa töissä, ja saan jatkuvasti oppilailta palautetta, että ei heidän tarvitse viedä roskia roskikseen, kun koulussa on siivoojia, joiden tehtäviin se kuuluu. Ei. Ne siivoojat ei ole palkattu siivoamaan toisten tahallisia sotkuja. Heidän tehtäviinsä ei kuulu karkkipapereiden, mehutetrojen yms. nostelu. Heidän tehtävänsä on siivoja jalanjäljet ja kurat, pyyhkiä taulu ja ylipäätään siivota sellaiset jäljet, jotka tulevat, kun paljon ihmisiä on samassa paikassa. Ei heidän työkuvaansa kuulu hemmoteltujen kakaroiden passaaminen, kun kotona ei ole opetettu siivoamaan omia roskiaan.
Tuollainen vähättely on törkeää toisten työn aliarvioimista! Meidän koulumme on iso, ja siivoojilla on töitä PALJON. On todella noloa, että heidän pitää lisäksi passata näitä neitejä ja herroja, joiden kotikasvatuksessa on isoja aukkoja. Kuka siellä kotona vie roskat roskiin? Vai onko sinnekin palkattu siivooja, jonka tehtäviin se kuuluu?
Jos itse olette esim. kampaaja, niin eihän teidän herranjestas tarvitse ruveta kaikkien ohikulkijoiden hiuksia leikata ja värjätä. Tai juhlilla istua siellä eteisessä lakkapullon kanssa passissa... Jotain rajaa!
no jos se ei kuulu kerran toimenkuvaasi, niin jätäppä tekemättä jatkuvasti, niin voisi tulla sanomista? Eli kaiketi se kuuluu kuitenkin?
MInut on kuitenkin kasvatettu niin, että ei ole oikein tahallaan lisätä toisten työtaakka, ja samalla tavalla kasvatan omatkin lapseni. Se, että joku siivoaa, ei merkitse, että sinä voit huoletta sotkea. Vai onko sinusta reilua lapioida lunta penkoista jalkakäytäville, koska talonmiehen tehtäviin kuuluu ne jalkakäytävät pitää puhtaina? Vai revitkö vaatteet vaatepuilta vaatekaupassa ihan vain, koska myyjän tehtäviin kuuluu laittaa ne takaisin? Ihan yleisiin kohteliaisiin tapoihin kuuluu se, että jokainen huolehtii omista roskistaan ja liikkuu julkisissa tiloissa niin, että ei jätä kovin suurta sotkua jälkeensä. On noloa ajatella, että joku on palkattu siivoamaan kaikki sotkut, mitkä suinkin keksit hänen eteensä laittamaan. Sehän olisi sama asia kuin jos kotona aina tietyn henkilön siivousvuoron aikaan heittäisi kaikki mahdolliset tavarat lattialle. Niinkö ihan oikeasti saa käyttäytyä?
kaupassa jos tippuu tomaatti lattialle niin ei viittitä nostaa sitä vaan jätetään maahan jne.
T: itsekin joskus kesätöinä siivonnut
jos noita ruokatarvikkeita tipahtais, niin en ilkeis niihin koskea, kun ei tiedä mitä niille tekisi. Ällöä olis nostaa ne takaisin, joten päättäköön kauppa mitä niille tekee...mä kyl pistäisin roskiin.
MInut on kuitenkin kasvatettu niin, että ei ole oikein tahallaan lisätä toisten työtaakka, ja samalla tavalla kasvatan omatkin lapseni. Se, että joku siivoaa, ei merkitse, että sinä voit huoletta sotkea. Vai onko sinusta reilua lapioida lunta penkoista jalkakäytäville, koska talonmiehen tehtäviin kuuluu ne jalkakäytävät pitää puhtaina? Vai revitkö vaatteet vaatepuilta vaatekaupassa ihan vain, koska myyjän tehtäviin kuuluu laittaa ne takaisin? Ihan yleisiin kohteliaisiin tapoihin kuuluu se, että jokainen huolehtii omista roskistaan ja liikkuu julkisissa tiloissa niin, että ei jätä kovin suurta sotkua jälkeensä. On noloa ajatella, että joku on palkattu siivoamaan kaikki sotkut, mitkä suinkin keksit hänen eteensä laittamaan. Sehän olisi sama asia kuin jos kotona aina tietyn henkilön siivousvuoron aikaan heittäisi kaikki mahdolliset tavarat lattialle. Niinkö ihan oikeasti saa käyttäytyä?
En ole missää nimessä sanonut että sotken tai käsken lapseni sotkea TAHALLAAN. tottakai roskat laitetaan roskiin, emme roskaa luonnossa eikä sisällä. mutta mä en ymmärrä tuota valitusta, KUN SITÄ ALAA VOI VAIHTAA JOS SE SIIVOOMINEN EI MIELLYTÄ. Varmasti joka ammatissa on näitä paskahommia ja asioita mitkä vituttaa ihan älyttömästi. Mutta minkäs sille mahtaa?
Itse olen lukuisia kertoja manannut, kun kaupoissa ei kerta kaikkiaan ole roskiksia! Ainoastaan marketeissa on kassalinjan jälkeen ne pienet kuittiroskikset. Muuten kaupoissa ei yleensä ole minkäänlaisia roskiksia asiakkaiden saatavailla. Ainoastaan siellä myyjien poteroissa saattaa olla jonkinlaisia roskiksia, joihin asiakkaat eivät kuitenkaan pääse käsiksi. Kauppakeskusten käytävillä roskiksia toki on, mutta ei kaupoissa sisällä.
Miksi kaupoissa ei ole roskiksia?
Niitä saa kiskoa hampaat irvessä irti lattiasta ja palkaksi saa huorittelua.Siinä yläkoulu- ja lukio-ikäisten käytöstavat tänäpäivänä.
Kuten joku mainitsikin. Siivoojien aikataulu on todella mireä ja normaalityöpäivän siivous on ylläpitosiivousta.
Roskisten tyhjennyt,pöytien pyyhintä vapailta osin,tiskipöydän pyyhkiminen vapailta osin,lattian moppaus,maton imurointi.
Lattian ajo yhdistelmäkoneella.
Sille siivoojallle ken sano et hänet on palkattu ajamaan lattia koneella kysyisin kuka moppaa lattialta roskat ennen kuin ajat sen koneella?
Toki on ärsyttävää pomppia ees taas koneeseen ja pois. Ennen koneella ajoa lattian täytyy kuitenkin olla puhdas hiekasta ja roskista.
Roskien laitto roskikseen on kuitenkin suomalaisille äärettömän vaikeaa. Kas kun ei niitä tarvi nostaa ylös kun se on siivoojan työtä.
useissa maissa roskaaminen on sakkorangiaistuksen uhalla kielletty,muttei suomessa.
sovituskoppeihin! Onko niin vaikeaa viedä takaisin paikoilleen sovitetut vaatteet? En pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka jättävät sovitetut vaatteet väärinpäin penkeille ja samoin kengät sovitettuaan hujan hajan lattioille. Myyjillä on tarpeeksi hommia muutenkin asiakkaita neuvoessa ja tavaroita esille laittaessa. Itse en koskaan ole jättänyt vaatteita koppiin, en tiedä onko sekin sitten kasvatuksesa vai missä kun joillekin se on niin hankalaa.