Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulun opettajat on kyllä yksiä PIIIIIIIIIP!!

Vierailija
05.01.2011 |

Joudun työni puolesta tekemään yhteistyötä opettajien kanssa ja voi tsiisus että välillä palaa käämit. Opettajat ovat maailman parhaimpia vaimentamaan keskustelukumppanin sellaisella erittäin napakalla, mutta täysin irrationaalisella heitolla tyyliin "Se nyt vain on niin että tästä asiasta on turha enempää keskustella, minä tiedän parhaiten!"



Okei, ymmärrän että tuollainen käytös toimii hyvin niiden lasten kanssa, mutta aikuisten ihmisten maailmassa asioista on pystyttävä keskustelemaan erimielisyyksistä huolimatta (tai pikemminkin juuri niiden vuoksi) ja yhteistyökumppaneille ei noin puhuta!



Kiitos, että sain purkaa paineita teihin mammat :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa olisi varmasti hyvin helppo tulla toimeen kaikenlaisissa projekteissa :)

t.Ope


hän purkaa nyt vähän turhautuneisuuttaan nimettömänä nettiin. Normaalielämässä en tiuski koskaan, toisin kuin opettajat :)

ap

Vierailija
42/50 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(koskiko tuo PIIIP tosiaan sekä ala- että yläkoulua?). En tunnista tuota ihan koko ammattikuntaa koskemaan, mutta paljon on juuri näitä "asiasta on turhe keskustella"-tyyppejä. Miten minusta tuntuu, että kuitenkin enemmän vanhemman koulukunnan opettajissa? Huom! Olen itsekin jo nelikymppinen. Tosiasiahan on, että peruskoulussa tiimityötä vasta harjoitellaan monin paikoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leimaten samalla kaikki peruskoulun opettajat? Esimerkiksi minua tai kollegojani et varmaan ikinä ole tavannut (ei meillä mitään viranomaisprojekteja ole koulussa ollut, en edes ymmärrä, mitä ne voisivat olla?), mutta silti tuli kurja olo, että mitä muka sulle olen tehnyt, kun kerran olen niin ****



No, enpä toisaalta ihmettele, että kohtaat työssäsi vaikeuksia; kyllä se ylimielisen ruma asenne sieltä näennäisen maireuden takaa taitaa paistaa :(

Vierailija
44/50 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TKuvittele vaan opettajainkokoukset ja miten parikymmentä opettajaa "keskustelee" jostain asioitten hoitamisesta! E.


Ainakin meillä sujuvat siinä hengessä, että yritetään päästä nopeasti asioissa eteenpäin. Minä olen aina oikeassa -tyyppejä ei ole ollut, paitsi entinen rehtori.

Vierailija
45/50 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minulla on ollut muutama sata opettajakollegaa. Sen sijaan opettajainhuoneissa ollaan yleensä "oo, koulullamme on suuri ja kunnianarvoisa vierailija" -hengessä. Siis ihan päinvastoin kuin ap kuvaa. Tuu mun luokse, mä olen sulle kiva :)



-maikka minäkin

Vierailija
46/50 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leimaten samalla kaikki peruskoulun opettajat? Esimerkiksi minua tai kollegojani et varmaan ikinä ole tavannut (ei meillä mitään viranomaisprojekteja ole koulussa ollut, en edes ymmärrä, mitä ne voisivat olla?), mutta silti tuli kurja olo, että mitä muka sulle olen tehnyt, kun kerran olen niin ****

No, enpä toisaalta ihmettele, että kohtaat työssäsi vaikeuksia; kyllä se ylimielisen ruma asenne sieltä näennäisen maireuden takaa taitaa paistaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/50 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä joukossa tyhmyys tiivistyy. Minä myös työskentelen opettajien kanssa päivittäin ja kyllä se asenne siellä opettajan päässä on eikä minun. Opettaja ei tunnu käsittävän sitä tosiasiaa, että toisen ammattikunnan työntekijällä voi olla ihan omat työtehtävänsä eikä hänen pääasiallinen tarkoituksensa ole juosta koululla opettajan apuana. Yhteistyö on mielestäni aika jännä käsite jos se on aina yksipuolista. Allekirjoitan myös teorian siitä, että varsinkin alakolun puolella opettajat ovat niin tottuneet puhumaan kuuntelemisen sijasta, että keskusteleminen heidän kanssaan on aika tuskallista:D



Monella opattajalla on yhä vielä se käsitys, ettei heidän työtehtäviinsä kuulu muita asioita kun opattaminen. Kaikki "ylimääräinen" jätetään hyvin mielellään joko kokonaan tekemättä tai teetetään toisella, kun "mä en nyt just jaksa enkä ehdi, kysytkö uudestaan viikon päästä plaa plaa plaa..."



Joidenkin ihmisten kanssa yhteistyö vain sujuu ja toisten ei. Opetataankohan siellä okl:ssä viimeisen vuosikurssin viimeisenä aineena "kuinka kohtelet ihmisiä mahdollisimman tylysti" :D

Vierailija
48/50 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suunnattomasti ärsyttää, raivostuttaa, naurattaa, ym.... Peruskoulun, etenkin alakoulun, opettajien yleissivistymättömyys!!! Alaluokalla olevan lapseni kokeet on väärin korjattu, ope kertoo väärää tietoa yleisasioista, opettaa perusteettomasti väärin matemaattisia faktoja ymym.! Repikääpä tästä huumoria... Kuitenkin tuossa iässä se ope on "jumala", niin paikkaillaan sitten open kirjanoppineisuutta kotona! Ei oo ihme jos motivaatio koulua kohtaan laskee jo ensimmäisinä vuosina! Vai oliskos kyseessä "valeope", ties monennenko kerran lyhyen ajan sisään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/50 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyy kouluelämästä sujuvasti siviilielämäänkin. Kun opettaa samoja asioita vuodesta toiseen voi tosiaan kuvitella olevansa joku yli-ihminen ja kaikkitietävä.

Vierailija
50/50 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaopas-tuttu kerran sanoi, että kamalimpia asiakkaita ovat opettajat... Kun aina tietävät kaiken :P



t. ope kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme