Mä tahtoisin löytää uskovaisen miehen.
Siis sellaisen, joka olisi todella uskossa ja mieluiten VL:n tai Helluntailaisen, koska he tuntuvat olevan aidompia uskossaan kuin taviskirkkolaiset.
Syynä tähän, että uskonasiat kiinnostavat paljon ja heihin voisi luottaa paljon paremmin kuin tavismiehiin. Lisäksi arvot olisivat kohdallaan ja seurakunnassa käymisestä tulisi yhteinen terve "harrastus" koko perheelle.
Mutta ikää jo 40+, mistähän hakisin?
Kommentit (30)
siis mä oon mies ja mää toivon uskovaista naista rinnalleni
Vaikeaa se on näillä palstoilla uskovaista elämänkumppania löytää. Mutta luja usko Jumalaan ja hänen suuriin tekoihinsa auttaa myös tässä asiassa. Olen itse helluntalainen ja etsin samoin kuten sinäkin. Mutta jo sana lupaa, etsivä löytää. Uskokaamme siihen ja aamen. Siunattua aikaa.
Jumalanpalveluksista tai seuroista harvemmin ketään löytää, jos yksin menee. Kaikenlaisista muista seurakuntapäivistä yms. on helpompi saada rentoa keskusteluaikaa ihmisten kanssa.
En ole VL enkä helluntailainen, en kuulu kirkkoon, mutta olen uskovainen :)
Miten olisi kyseenomaisten uskontokuntien tapahtumista? Tai sitten netin treffipalstoilta mistä pakanatkin löytävät toisiaan.
yleensä uskovan vaimon. Päätä ensin, mitä mieltä oot asioista: helluntailaisilla esim. aikuiskaste ja karismaattisuutta, VL-puolella taas aika tiivis yhteisöllisyys, mikä voi olla sekä hyvä että huono. VL-nainen ei meikkaa eikä värjää tukkaansa, eikä kotona oo telkkaria.
Käy eri seurakunnissa tutustumassa ja ennen kaikkea tutustu Jumalaan. On monia muitakin vaihtoehtoja kuin nämä sun tuntemas suuntaukset.
T. muusta herätysliikkeestä kotoisin ja sieltä miehen löytänyt
hellareita uskovaisina. Tai ainakaan sillä tavalla uskomassa olevina, että pelastuvat.
tietysti.
VL ei kyllä ole sinun paikkasi, jos et ihan tosissasi ole sitoutumassa koko pakettiin, ja oman itsesi, ei kunnon miehen takia. Siellä ei nimittäin hyväksytä seurustelua kuin ihan oman jengin kanssa, vaikka kristittynä itse itseäsi pitäisitkin.
Mutta kirkosta löytyy muitakin herätysliikkeitä, joissa on matalampi kynnys, ja kunnon miehiä, esim Sley, Kansanlähetys, ja vaikkapa Luther-säätiö, joitakin mainitakseni.
jos mies on aidosti uskossa, niin hänelle seurakunnan toimintaan osallistuminen on enemmän kuin harrastus.
yleensä uskovan vaimon. Päätä ensin, mitä mieltä oot asioista: helluntailaisilla esim. aikuiskaste ja karismaattisuutta, VL-puolella taas aika tiivis yhteisöllisyys, mikä voi olla sekä hyvä että huono. VL-nainen ei meikkaa eikä värjää tukkaansa, eikä kotona oo telkkaria. Käy eri seurakunnissa tutustumassa ja ennen kaikkea tutustu Jumalaan. On monia muitakin vaihtoehtoja kuin nämä sun tuntemas suuntaukset. T. muusta herätysliikkeestä kotoisin ja sieltä miehen löytänyt
Uskon olen löytänyt kaiken muun menetettyäni viime vuosien aikana. Ja uskoni on aitoa, joka on ollut oikeastaan aina sydämessäni, mutta nyt vasta tajuan, mitä se merkitsee.
Olisin valmis luopumaan tv:stäkin.
että sillä perusteella en miestä itselleni etsisi.
jos mies on aidosti uskossa, niin hänelle seurakunnan toimintaan osallistuminen on enemmän kuin harrastus.
siellä seurakunnassa nimenomaan ylistää Jumalaa ja Jeesusta, enkä käydä harrastuksen vuoksi.
ap.
että sillä perusteella en miestä itselleni etsisi.
ap.
Ps. Mulla on hyvät vaistot siihen, kuka on tekopyhä, kuka aito! Karismaattisimmat eivät ehkä ole niin aitoja kuin he maan hiljaiset.
hellareita uskovaisina. Tai ainakaan sillä tavalla uskomassa olevina, että pelastuvat.
Anteeksi, en osaa oikein lainata toisen viestiä, mutta siis miksi VL:t eivät pidä helluntailaisina oikeina uskovina?
Miten olisi kyseenomaisten uskontokuntien tapahtumista? Tai sitten netin treffipalstoilta mistä pakanatkin löytävät toisiaan.
Kiitos!
ap.
Kaikki muut on heidän mielestään matkalla kohti kadotusta.
mene käymään helluntailaisten iltakokouksissa, tiistaisin sanan ja rukouksen illassa ja torstaisin torikirkossa, sunnuntaisin klo 11 alkaa kokous, eli ns. jumalanpalvelus joka on nimellä kokous.
Pääkaupunkiseudulla on useita helluntaiseurakuntia ja saalem-seurakuntia, sama kuin hellarit.
Juhannuksena voit suunnata Keuruulle Iso Kirja -opistolle, jossa on helluntailaisten suurtapahtuma. Siellä on myös elämänkumppanin hakijoitaja ja etsijöitä, uskovia kuitenkin.
mene käymään helluntailaisten iltakokouksissa, tiistaisin sanan ja rukouksen illassa ja torstaisin torikirkossa, sunnuntaisin klo 11 alkaa kokous, eli ns. jumalanpalvelus joka on nimellä kokous. Pääkaupunkiseudulla on useita helluntaiseurakuntia ja saalem-seurakuntia, sama kuin hellarit. Juhannuksena voit suunnata Keuruulle Iso Kirja -opistolle, jossa on helluntailaisten suurtapahtuma. Siellä on myös elämänkumppanin hakijoitaja ja etsijöitä, uskovia kuitenkin.
eli täältäpäin pitäisi löytää jotakin:)
ap.
mene käymään helluntailaisten iltakokouksissa, tiistaisin sanan ja rukouksen illassa ja torstaisin torikirkossa, sunnuntaisin klo 11 alkaa kokous, eli ns. jumalanpalvelus joka on nimellä kokous. Pääkaupunkiseudulla on useita helluntaiseurakuntia ja saalem-seurakuntia, sama kuin hellarit. Juhannuksena voit suunnata Keuruulle Iso Kirja -opistolle, jossa on helluntailaisten suurtapahtuma. Siellä on myös elämänkumppanin hakijoitaja ja etsijöitä, uskovia kuitenkin.
eli täältäpäin pitäisi löytää jotakin:) ap.
Kasteen tiedän ja Raamattuhan opettaa vain aikuiskastetta, ei lapsikastetta ollenkaan.
Entäpä muuta? Entajua myöskään sitä, että asioita pitää kieltää, kuten muslimit tekevät, jotta ei tuntisi kiusausta, koska jos sielu on täysin uskossa, ei ole niitä kiusauksia muutenkaan.
Muslimeilla on naurettavaa, että naisen pitää pukeutua säkkiin suunnilleen, etteivät muut miehet himoitsisi häntä. Ei riitä, että nainen voisi sanoa muille, että on jo naimisissa tai varattu esim?
mää ainski oon sellane.