miksi pitää olla isän aina vastahakonen esim jos haluan ostaa tiskikoneen tai vaihtaa tapetit
no mun miesystävä lupautui ostamaan mulle tiskikoneen,mut mun täytyy siihen hommata asentaja,kun tää on vanha talo ja että kaikki putkihommat tulee oikein sitten ja hanat hommata uudet. ja ym..
isä siihen että "mitäs helvettiä teet tiskikoneella,kyllä ne pesee käsinkin kahden ihmisen tiskit".asun siis 11v pojan kanssa.mut kyllä niitä tiskejä vaan tulee aina ja sinne saa kuiten piiloon että pysyy tiskipöytä siistinä.
no sitten tapetoinnista,isä sanoo,sekä äiti että "sullahan on ihan hyvät tapetit,mitä niitä vaihtaa.
olen tämän asunnon ostanu kaksi vuotta sitten,ja tapetit ovat tosi vanhat,on kissan kynnen jälkiä seinäs ym.
ja ne ei ole sen väriset mitä ite haluan ja mistä tykkään.
niillä on vähän tyyli "hällä väliä,kunhan hyvät".
itse taas tykkään että mun kämppä pitää olla oman näköiseni,missä viihdyn ja asun..
aina tulee sanomista jostakin vanhemmilta.
Kommentit (24)
ELi ei vanhempien kanssa tarvitse keskustella kaikesta, jos suunnittelee uutta tiskikonetta, sen voi hoitaa ihan kokonaan itse ilman, että vanhempien kanssa puhuu lainkaan hankinnasta. Jos sitten jälkeenpäin mäkättävät, se on heidän asiansa.
Siis hyvää päivää, ei USKALLETA kertoa tiskikoneen ostoa vanhemmille, ettei ne vaan ala mäkättää.
Kuule, mun vanhemmat on just sellaisia jotka yrittää puuttua ihan kaikkeen, juurikin mainittuihin tiskikoneen ostoihin jne. Mutta mulle on aivan sama mitä ne siellä huutelee, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ostan tiskikoneen kun sitä tarvitaan. Saatan kertoakin että uutta hankkimassa. Mutta en nyt helvetti vieköön jätä puhumatta sen vuoksi että pelkäisin mäkätystä.
Mitä isin- tai äitintyttöjä tää palsta on täynnä???
ja tapetit? vai miksi juttelet asiasta vanhempiesi kanssa. Kyllä minäkin noin vastaisin jos joku olettaisi minun hankkivan hänelle tiskikoneen tai teettävän remontin. Itse olen myös yksinhuoltaja, mutta eipä ole tullut mieleenkään isälle ja äidille ja ilmottaa että teetämpä remontin. Valitsin vain remottifirman ja teidän heidän kanssaan sopimuksen. Ostin viime kesänä myös astianpesukoneen. Menin kauppaan valitsin sen minkä halusin sekä tilasin kotikuljetuksen ja asennuksen. Miksi minä siitäkin olisin vanhemmilleni raportoinut?
Siis olisiko vanhempiesi pitänyt ostaa sulle tiskikone?
ja tapetit? vai miksi juttelet asiasta vanhempiesi kanssa. Kyllä minäkin noin vastaisin jos joku olettaisi minun hankkivan hänelle tiskikoneen tai teettävän remontin. Itse olen myös yksinhuoltaja, mutta eipä ole tullut mieleenkään isälle ja äidille ja ilmottaa että teetämpä remontin. Valitsin vain remottifirman ja teidän heidän kanssaan sopimuksen. Ostin viime kesänä myös astianpesukoneen. Menin kauppaan valitsin sen minkä halusin sekä tilasin kotikuljetuksen ja asennuksen. Miksi minä siitäkin olisin vanhemmilleni raportoinut?
Eihän nyt kukaan ole sanonut Ap kertoo kaikki asiansa vanhemmilleen, kunhan on vain maininnut olevansa hankkimassa pesukonetta. Etkö ikinä itse kerro kenellekään jos joku kodinkone menee rikki ja mainitse olevasi menossa uutta hankkimaan joku päivä? Jos kerrot, niin oletko itse sitä mieltä että kysyt samalla lupaa? Jos et kerro etkä koskaan muitakaan vastaavia juttuja, niin mistä te perheenne kanssa puhutte, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista? Mutta ettekö koskaan mistään oman perheen asioista, koska sehän on heti merkki siitä että napanuoraa ei ole katkaistu ja pyydetään siunausta tietyille asioille?
Mistä kohdasta luit että ap:n vaatisi vanhempiaan ostamaan tiskikoneen? Kun minä luin asian hieman eri tavalla. Ehkä sinunkin muistin virkistämiseksi kannattaisi kerrata AP:n viesti.
siis nää jossa aina joku valopää heittää ettet ole katkaissut napanuoraa vanhempiisi. Ei tälläkään älyköllä käynyt mielessä että ap EI kysynyt vanhempiensa lupaa tai mielipidettä tiskikoneen tai tapettien laittamiseen. Kunhan todennäköisesti vain kertoi että on vaihtamassa. Mutta jotkut ihmiset (kuten ap:n isä) vain kertoo oman mielipiteensä vaikka sitä ei kaivatakaan).
Muuten, napanuoran katkaisemattomuus on sitä ettei uskalleta keittiön verhoa ostaa kysymättä lupaa tai mielipidettä omilta vanhemmilta. Mutta tästähän ei ollut kyse...