Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun 1,5-vuotias on täysin kuiva

Vierailija
05.01.2011 |

eikä enää tarvitse ostella vaippoja. Mites muilla? :-)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä enää tarvitse ostella vaippoja!

Vierailija
2/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyi rahaa ja vaivaa. Mutta toisaalta olisin mieluummin pitänyt salassa lapsen kuivana pysymisen tuossa vaiheessa, koska se väistämättä johti siihen, että tuttavien naamat vääntyi ja he alkoi selittämään, miten "kyllä meidänkin pitäisi opettaa Ville kuivaksi, mutta ei olle vielä vaan saatu aikaiseksi". Yritin selittää, että mä en opettanut, lapsi itse oppi ja pyysi potalle ja ettei tämä ole mun ansiota vaan tapahtui yllätyksenä, mutta ei. Joten olisin mieluummin ollut puhumatta koko jutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmillista olis, jos nää teini-ikäiset vielä vaipoissaan viipottaisivat :)

Vierailija
4/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyi rahaa ja vaivaa. Mutta toisaalta olisin mieluummin pitänyt salassa lapsen kuivana pysymisen tuossa vaiheessa, koska se väistämättä johti siihen, että tuttavien naamat vääntyi ja he alkoi selittämään, miten "kyllä meidänkin pitäisi opettaa Ville kuivaksi, mutta ei olle vielä vaan saatu aikaiseksi". Yritin selittää, että mä en opettanut, lapsi itse oppi ja pyysi potalle ja ettei tämä ole mun ansiota vaan tapahtui yllätyksenä, mutta ei. Joten olisin mieluummin ollut puhumatta koko jutusta.

Vierailija
5/31 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei olisi tullut mieleenkään "kalastella" pissoja mihinkään pottaan (olemme työssäkäyviä) aamuisin. Aika karmaiseva ajatuskin.

Tyttö vaan lakkasi pissaamasta vaippaan. Vasta aamupesun yhteydessä meni potalle tai kiipesi pöntölle ja lorotti sinne piiiitkät pissat. Joka aamu. Muutaman kuukauden pidimme vaippaa kuitenkin öisin, koska tuntui "mahdottomalta" että alle 1,5v. olisi ollut yökuiva. Puolitoistavuotisneuvolassa terkka sanoi, että olemme ihan hulluja kun pidämme lapsella vaippaa joka on joka ikinen amu kuiva.

Jätimme pois eikä YHTÄÄN pissavahinkoa ole sänkyyn tullut.

kyse on hyvästä tuurista että ap saa kalastettua aamupissat pottaan. Toki jos löhöilee päivät kotona niin on aikaa tyrkätä pottaa lapsen alle joka toinen minuutti. Ei silloin tosiaan niitä vaippoja tarvitsekaan.

jos kakkaa ei voi vaihtaa rahaksi, niin kullan voi. (piilomainos)

Vierailija
6/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei olisi tehnyt aiheesta aloitusta av:lle.

Vierailija
7/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut puhumatta koko jutusta, ja silti teit tänne avauksen?

Vierailija
9/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ei vieläkään vaikka on jo 2,5. Eikä se osoita mitään halua myöskään opetella, ei halua olla koskaan ilman vaippaa.

Vierailija
10/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi itse halusi käydä potalla ja oppi opettamatta... (Miten muuten yökuivaksi voisi edes opettaa?)

Pitää olla aika imbesilli, jos ei tajunnut mitä tarkoitin.

Vierailija
11/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan suom.huom.

Vierailija
12/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, yökuivaksi muuten voi opettaa, ihan vaan suom.huom.

Vierailija
13/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi itse halusi käydä potalla ja oppi opettamatta... (Miten muuten yökuivaksi voisi edes opettaa?) Pitää olla aika imbesilli, jos ei tajunnut mitä tarkoitin.

Juttu johon kommentoit, päättyy lauseeseen "Joten olisin mieluummin ollut puhumatta koko jutusta." Ja kun vastasit tähän lauseella "Mulla sama, jne..", ei kai ole ihme että se tulkitaan vastaukseksi tuohon viimeiseen lauseeseen? Turha haukkua muita imbesilliksi, kun itse et osaa kirjoittaa niin, ettei väärinkäsityksen vaaraa ole.

Vierailija
14/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaan juttuni tasokkaammille tyypeille :-)

ASIAYHTEYS, se on se avain sana.

"Mulla sama muuten PAITSI..." Ring any bells?

että lapsi itse halusi käydä potalla ja oppi opettamatta... (Miten muuten yökuivaksi voisi edes opettaa?) Pitää olla aika imbesilli, jos ei tajunnut mitä tarkoitin.

Juttu johon kommentoit, päättyy lauseeseen "Joten olisin mieluummin ollut puhumatta koko jutusta." Ja kun vastasit tähän lauseella "Mulla sama, jne..", ei kai ole ihme että se tulkitaan vastaukseksi tuohon viimeiseen lauseeseen? Turha haukkua muita imbesilliksi, kun itse et osaa kirjoittaa niin, ettei väärinkäsityksen vaaraa ole.

Vierailija
15/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun meilläkin tuo potta alkaisi joskus kiinnostamaan!!

Vierailija
16/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun argumentit loppuu, aletaan nimitellä imbesilliksi ja idiootiksi. Mutta hyvää päivänjatkoa sinulle!

Vierailija
17/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lukemaansa ymmärrä. Argumentteja on ja on ollut vaikka muille jakaa. Tehostesanojen käyttö ei vie niitä mennessään, vaikka sinun verenpaineen noususi ehkä estää ymmrtämäst ämitään lukemaasi enää sen jälkeen. Sorry.

Ja oikein mukava päivänjatkoa.

Kun argumentit loppuu, aletaan nimitellä imbesilliksi ja idiootiksi. Mutta hyvää päivänjatkoa sinulle!

Vierailija
18/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että potta kiinnostaa? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.

Heti, kun vauva istuu, voi alkaa käyttää potalla syömisen, nukkumisen ja ulkoilun jälkeen. Vähitellen lapsi oppii pyytämään itse potalle, jonka jälkeen myös kuivaksi.

Tällä tekniikalla olen jo kaksi lasta opettanut päiväkuiviksi 1,5-vuotiaaksi mennessä.

Huvittuneena olen seurannut, kun joitakin lapsia houkutellaan ja maanitellaan potalle vasta 2-3 -vuotiaina, kun aikaisemmin se olisi ollut paljon vaivattomampaa. En ymmärrä myöskään sitä, miksi vaipat otetaan pois ennen kuin lapsi on kuiva ja lapsi sitten pissailee pitkin sohvia ja mattoja.

Vierailija
19/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä myöskään sitä, miksi vaipat otetaan pois ennen kuin lapsi on kuiva ja lapsi sitten pissailee pitkin sohvia ja mattoja.

JOS lapsella ei vielä ole fyysisiä ominaisuuksia pysymään kuivana, ei hän silloin kuivana pysy vaikka kuinka opettaisi ja piste. Joillakin taito tulee näköjään tosi aikaisin, kuten ap:n lapsella, joillakin myöhemmin.

Meidän 2v2kk tyttö on nyt pikkusen vajaan vuoden ajan käynyt säännöllisesti potalla omasta tahdostaan. Kakat ovat tulleet puoli vuotta vain ja pelkästään pottaan. Osaa siis pidättää ja tajuaa milloin on hätä ja kertoo sen ajoissa. Mutta vieläkään ei onnistu pissaamisen kanssa. Pissii kyllä pottaan mutta ei vieläkään tajua/osaa sanoa ajoissa pissahädästä. Edelleenkin voi siis vahinkoja sattua päivässä montakin tuon pissaamisen osalta. Eli aina se ei ole opettamiskysymys. Silloin kun lapsi on fyysisesti siihen valmis, niin silloin opettaminenkin onnistuu. Muuten ei.

Vierailija
20/31 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että potta kiinnostaa? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Heti, kun vauva istuu, voi alkaa käyttää potalla syömisen, nukkumisen ja ulkoilun jälkeen. Vähitellen lapsi oppii pyytämään itse potalle, jonka jälkeen myös kuivaksi. Tällä tekniikalla olen jo kaksi lasta opettanut päiväkuiviksi 1,5-vuotiaaksi mennessä.

Saat ton kyllä kuulostamaan tosi helpolta :) Mutta mitäs sitten, kun se lapsi ei pysy potalla? Ei siis pysy siinä paikallaan vaan lähtee heti pois? Miten oot toiminut? Ootko pitäny väkisin vai kuinka onnistuit?