~~TruPlaT ToRsTaInA~~
Kommentit (49)
Musta pinaatti ei ole ollut kiellettyjen listalla, maksa on. JA sitä Finrexiä ei saa raskaana olles ottaa.
Mä itse olen aika maalaisjärjellä ajatteleva, eli kaikkea kohtuudella, ja tarkoitan siis ruokia, en alkoholia ja lääkkeitä ;)
Musta kaikki tuorejuusto kiellot, maksakiellot ym ym kiellot on mun ajatusmaailmassa liian jyrkkiä. Joka raskaudessa olen kaikkea kohtuudella syönyt ja 2 tervettä lasta maailmaan saattanut.
Jos vähentää jonkin ei suositeltavan ruuan käyttöä, niin ei pienistä määristä ole haitaksi asti ollenkaan, uskon minä ;)
Kele! Kirjotin pitkän tekstin, mut menin sössimään sen.
Poju nukkuu vielä päikkäreitä. Muakin väsyttäs, mut on niin levoton olo etten pysty makaamaan paikallaan. Ehkä kymmenen minuuttia sain pidäteltyä itteäni tossa sohvalla.
Marieela: *reps* ja *kops* :DDDDDDDDDDDDDD Jos ei tolla sun koikkelehtimislla saa plussaa testiin aikaseksi ni ei sitte millään. Tuhrua ei tosiaan oo tullut vielä, mistä olen varsin tyytyväinen. Kurkinkin tossa vanhoja pinoja ja tuhruilu on aina alkanut viimestään tän kp:n aikana. Joten elelemme jännittäviä aikoja. Olo on nyt varsin toiveikas. Voi kunne menkat ei nyt oikeesti alkas... Testaan aikasintan sunnuntaina. Sillon ois menkat päivän myöhässä.
Hyvä että ultrassa kaikki kunnossa. Toivottavasti myös tässä holterissa. Onks sulle mutten koskaan tehty verenpaineen vuorokausimittausta?
nekku: Hienoa, että tyttö on noin varauksettomasti hyväksynyt miehen. Varmasti helpottaa suuresti teidän yhteen muuttoakin.
Meillä ei oo oikeestaan mitään ohjelmaa vapaapäiväksi. Paitsi että illalla meen sinne tyky juttuun. Vässää niin ettei jaksais oikein mitään ihmeitä edes alkaa.
Katzu: No voi harmistus että meni hyvät työsaumat sivusuun. Mutta varmasti pian tulee uusia tarjouksia. Ehkä tää ei nyt vaan ollut sulle tarkotettu.
mii: Mikäs siellä tilanne? Onhan tätä pysytellyt poissa???
Gallup: Meillä pääsääntösesti ostetaan vaan merkkipäiviksi ja jouluksi lleluja. Mutta kyllä joskus tulee jotain pientä hankittua ihan muutenkin vaan. Mutta ei suinkaan niin että joka kauppareissulla. Joskus on vaan kiva yllättää lapsi jollain kivalla pikku jutulla.
Mun on muuten montaa päivä ollut naamassa sellanen kuumottava tunne. Onks teillä kellään raskaana olevista ollut sellasta alkuraskaudessa? Mulla on kyllä lämmöt koholla, aamuisinkin, että liekä sitten sitä johtuvaista...
Nyt tarttee lähteä kaivelemaan jotain välipalaa jääkaapista. Ja pissille. Tää pissalla juokseminen sen kuin jatkuu.
;))) Siis jos noil oireil ja eikä tuhrun tuhrua vielä niin jo on kelpele jos et olis raskaana!!! Olet aivan VARMASTI!!!!
Mulle laitettiin tänään se vuorokauden mittaava holteri. Just mittas tätä kirjoittaes taas ;) 104/60, siinä paikkeil mennään koko ajan, noin keskiarvoisesti. 98/59 ja 109/60 sillä välillä paineet olleet tähän asti... EN ite ymmärrä kyl noist paineist tuon taivaallista :/
G: Meillä onkuten Miruliillakin, eli silloin tällöin ostetaan kyllä lelu ihan muutenkin, koska on kiva yllättää välillä sanomalla OK ;) Pääasiassa muuten täälläkin synttäri, nimparit ja joululahjaksi. Ja kirppiksiltä nyt ollaan ostettu ainakin 3 kertaa kuukauden sisällä.. Mä tykkään hemmotella lapsia, mutta ei ne silti ole pilallee hemmoteltu. Ja kyllä meillä on rajat, aika tiukatkin, sekä säännöt mistä ei poiketa helpolla. Esim. karkkipvä on lauantai, kavereiden synttärijuhlia lukuunottamatta. joskus keta kuukaudessa saatan heltyä ett otetaan yhdet namit esim. ruuan päälle, harvemmin kuitenkin. JA ainakin ulkopuoliset ihmiset kehuvat lapsiani erittäin kohteliaiksi, ja uskon heitä ;DDD
Tässä aika hyvä esimerkki. Oltiin ruokakaupassa ja siellä joku leipäesittelijä tarjosi maistiaiseksi leivän paloja. Poiak istui (2v3kk) rattaissa ja totesi: Ei kiitos täti ja hymyili päälle. SIinä täti hehkutti kuinka kohtelias nuorimies voi olla ;) ja toinen hiukan turhankin kohtelias tapaus. Oltiin lääkärissä pojan kans ja lekuri kts sillä puulastalla pojan kurkkua. Yökkäysliikkeen jälkeen, lekurin poistettua tikun suusta poika sanoi: Kiitos setä, nyt ei enää yskitä ;D
Silloin kyl miehen kans revettiin nauruun =)))))
No, menipäs jaarailuksi taas *anteeksi* :)
Teretulemas Hönttä. Halusitko hieman esitellä itseäsi? Me ollaan sellainen erittäin tiivis Trupla sakki, missä me jo tunnemme toisemme aika hyvin -> yli vuoden kirjoittelut + tapaamiset. Olisi kiva tutustuä paremmin kun haluat joukkoomme :)
Itse olen Vantaalta ja odottelen siis kolmatta lastamme :) 35v on ikää ja täällä kulutan aikaa aina aika ajoin ;)
Samainen sairaala olisi nimittäin mun toivepaikka päästä töihin... Yritän päästä vikan harjoittelun tekemään sinne, josko vois jäädä suoraan sit töihin.. Edellisestä harjoittelupaikasta ehdoteltiin jo, mutta toi matka on vähän liikaa mun makuun.
[b]Katzu:[/b] Ymmärrän, että ottaa päähän!! Mä laitoin kans eilen lapsivuoteille sähköpostia, että olisin halukas keikkailemaan syksyn jälkeen. Mulla kun tää syksy meni plörinäksi noiden Kelan tienausrajojen takia :/
Mitäs [b]masulille[/b] muuten kuuluu? Taitaa olla kiirettä koulun kanssa?
Mun lapsuuden ystävät ovat tänään tulossa veljen luokse käymään. mennään ehkä porukalla Chicosiin syömään. mies vaan oli ehtinyt sopimaan näkevänsä veljeään ja kaveriaan:/ ihan kuin se ei hengais niiden kanssa muutenkin..
[b]Marieela:[/b] kp vasta 8, joten vielä ei kantsi kauheasti tehdä temppuja;)
..Soffu, mä olen molemmat lapset tehny yliajalla, joten varmasti ollaan sitte samaan aikaan laitoksella ;DD Poika mnei vkolla tasan yli, vaik sanotaan et toka tulis nopeemmin ;D
Ja Axe, tervetuloa vaan sitte ottamaan koppi ;DD Poika tuli tunti ja 10 min ulos syöksyllä ;)
Nyt pankkiin kts saldotilanne. Jos on kovasti reikiä tilillä ollut en uskalla mennä henkas ja maukas käymää vaik kovin tekis mieli ;)
Mies on ylitöissä tänään joten menen lasten kans kaupoille kiertelee*lempi puuhaa* :)
Äiti-raukalla taitaa mennä hermot kun olen jo muuttanut pois ja silti roikun täällä edelleen netteilemässä joka päivä! ;)
NEKKU: Ihana ku tyttö on hyväksyny miehen jo noin että ihan isäks kutsuu! Ja kiva kuulla että ootte ihan in love.. Se on niin huippu tunne kyllä, tuntuu että vois kattoon hypätä. =)
MARIEELA: Olipas kiva kuulla että lääkärissä meni hyvin. Niin ja sillon aikasemmin jäi sanomatta että kivoilta kuulosti ne sun keramiikkatyöt! Ois kiva itekki tehä jotain,mun mielestä se on jotenki niin terapeuttista. ;) Varsinkin kun normaalisti nuo hommat keskittyy lukemiseen, niin on sit mukava tehdä käsillä jotain.Juu.Mut mulla ois kp 25/28(??). Eli eka luomukierto, joten en oo ihan varma tuosta kierron pituudesta. Ja se ovis tais olla vasta n. kp 18.
AXE: Mies ei omien sanojensa mukaan ole vielä valmis isäksi, mutta ei sitten toisaalta huolehtinut myöskään ehkäsystä, vaikka mulla on pillerit loppu.(se on nyt sen hommaa!:)) Joten hän on sitten ilmeisesti sillä tjot-linjalla. Ei vaan kehtaa myöntää. ;)
MIITSULLE hyvää matkaa jos vielä täällä pyörii!!!!!!
SOFFU: Joko sait miehelle kerrottua??????
NEITI: Kyllä ne sun typyt vaan on niin sulosia! :) Ja kiva et vaavi on jo vähän rauhottumaan päin.
KATZU: Voi harmitus kun meni se työ ohi. Aika äkkiä soittivat jo kyllä seuraavalle!:(
MIRULII: Mua niin jännittää sun testaus, kun tuntuu että mulla on ihan samoja oireita kun sulla. Ja tuo kasvojen kuumotus kans, niin hassulta kun se kuulostaakin.. :D
Nyt pitää mennä syöpöttelemään, äiti huutelee.. I´ll be back!
Olen ollut tänään koko päivän siskon lapsien kanssa. Olimme ulkona aika kauan, koska lapset ovat aina innoissaan, kun pääsevät täällä Pikkukakkosen puistoon. Kaupungillakin tuli vähän kierreltyä. Vein juuri äsken lapset takaisin mummin hoiviin, eli olen taas yksin kotona.
Muuten tämä päivä ei olekaan mennyt kovin hyvin, koska olen tulossa kipeäksi. Aamulla, kun heräsin, kurkku oli kipeä, ja nyt olen palellutkin aika paljon. Tällä hetkelläkin istun villapaita päällä ja hytisen. Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa parannella itseään, enne kuin maanantaina pitää mennä taas töihin. Useinhan sanotaan, että tunnolliset opettajat sairastavat vain lomalla.
Miruliilla näytii olevan harvinaisen selviä raskausoireita, joten sieltäpäin odotellaan pian plussauutisia.
Miitsulle toivotan hauskaa matkaa!
et oon tunkeutunut teiän pinoon...en olleskaan hoksannut,et tää olikin joku " sisäpiirijuttu" ...pitäis vissiinkin vähän paremmin tutustua tähän palstaan,et tajuis mihin menee kirjottaan. *punastuu ja poistuu takavasemmalle*
Nyt taisit ymmärtää tuon Marieelan kirjoituksen hiukan väärin. Tähän porukkaan on aina tervetulleita uudet ihmiset. Meidän joukosta löytyy niin odottajia, tuplailijoita kuin odotuksen odottajiakin. Tosiaan osa porukasta on kiljoitellut yhdessä jo yli vuoden, mutta koko ajan porukkaa on tipahdellut lisää mukaan samalla kuin joitain " vanhoja" on taas jättäytynyt taka-alalle. Useimmat meistä pinoutuu hyvinkin ahkerasti ja siksi usein uusille sanommekin arvostavamme ahkeraa pinoutumista. Mitään 5 viestiä päivässä -pakkoa täällä ei ole, vaan jokin tietysti kirjoittelee kykynsä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Mutta jos aikomuksena on kirjoitella vain silloin tällöin, niin silloin ehkä kannattaa tämä porukka unhotaa. Lähinnä siksi, että on vaikea tällöin pysyä jutuissa mukana. Kirjoittelu kun on usein varsin kiihkeätempoista.
Sepustus oli varsin sekava, mutta jos et nyt meitä kauheasti pelästynyt, niin tervetuloa vaan takaisin kirjoittelemaan!
Juu ei kun mukaan vaan, jos kunto riittää kovaan palstailuun!;D
Itekkään en ole täällä kovin montaa kuukautta mukana ollut, enkä ole tapaamisiinkaan päässyt kun asun täällä jumalan selän takana. Huippu porukka tää kuiten on ja koukussa oon ihan täysin. :D Että ei kun kertomaan, mistä oot ja sitä rataa???
Hellurei tytöt! Eilen oli taas sellanen päivä etten jaksanu raahautua ollenkaan koneelle, oltiin kotona vasta puol 10 aikaa miehen kanssa. mulla taas flunssaolo, finrexin voimalla meni tämä päivä ja huominenkin vielä pitäis mennä, mulla keskustelu yhden vanhemman kanssa. lauantaina olis vielä yhet häät joten nyt yritän pitää pöpöt loitolla.
SOFFU siis megahimmeet onnittelut plussasta!!! ;) plussa se on haaleekin plussa, eiks niin!! joko oot miehelle pannu viestiä? Ihanaa että plussa-aalto on näin monta vienyt mennessään. Mahtavaa odotusaikaa vaan ;)ja tosi jännä juttu se sun äitis ja selvännäkijä, mä oon tosiaan vähän skeptinen noiden kanssa vaikka toisaalta haluisin uskoa, tämä ainakin näytti osaavan asiansa!
MIITSUlle muksaa reissua tallinnaan! Osta paljon vauvanvaatteita.. :)
KATZU harmitus sen duunin kanssa, ehkäpä sulle on tosiaan tiedossa jotain vieläkin parempaa ja siks tää meni sivusuun.. :/
NEKKU oon pahoillani tädistä!! mut jos miehellekin nousee nyt vauvakuume niin kohta se plussa jo paukkuu teillekin. ehkäpä me päästäis piinailemaan sanmoihin aikoihin!!! :D
NEITI ihania kuvia :) pikkuinen on kovasti kasvanut!!! muutamassa viikossa vaan. kiva että ne tipat tehoaa ja sait vihdoin vaunut! laita niistäkin kuvaa jooko!
MIRULIIlle hirmustipaljon +++++++++++++++sädetystä, nyt hyppäät aallon kyytiin!!!
NANSKU kiva että exien kanssa alkaa olla asiat puts ja plank. ei tarvii enää stressailla. ja nyt pääsette sit kesällä karavaanaroimaan ;)
EMMASANNA siis uskomatonta, enää 2 viikkoa äippärin alkuun!!! vautsi.. hienoa on ollut olla sivustaseuraajana sun odotusajassa :D
MARIEELA hyvä ettei testeissä mitään vaarallista löytynyt! taitaa se sunkin äiti siis aavistella jotakin.. :D
JELLONA mukava kuulla että neuvolassa kaikki ok ja että voitte saada kivaa puhdetta joulun pyhiksi ä-pakkauksen kanssa!!!
MIIlle myös hirmusti plussaonnea ~~~~~~~~~~
mulla huomenna lääkäri, pääsen vihdoin kyselemään tästä vatsaongelmasta+raskaudesta. toivottavasti siellä arvauskeskuksessa tiedetään asiasta edes jotain, hitto jos turhaan meen ja saan vaan ympäripyöreetä vastausta.. nyt lepäilemään soffalle, pitää hakee myöhemmin vielä mies töistä kun mulla auto lainassa. Ciao!
eikä jaksa enää edes punastella näitä hölmöilyjään... :D Kiva päästä juttelemaan,kun oon tosiaan viiden lapsen kotiäiti ja keskeltä korpea (Pirkanmaan perämettistä ;D). Eihän täällä ihmisiä ees näekään,joten mökkihöperöksi tulis ilman nettiä... Mies painaa pitkiä päiviä ja illat kuluu veljen raksalla... No,viikonloppusin sentäs näkee sitäkin vähän enemmän. Omakotitalossa asustellaan ja ensi keväänä olis tarkoitus aloittaa remontti täällä...Niin että saadaan varmasti takas kaikki ne talkootunnit,jotka mies on tehnyt ;) Mitäs vielä... Ikää 33v,mies muutaman vuoden nuorempi. Lapset 5kk-6 vee. Kuudetta kuumeillaan tyyliin " tulee sitten kun on tullakseen" . Vaikka täytyy myöntää,että kun oon seuraillut teitin plussailuja,niin kuume vaan yltyy...
Onko teillä jossain joku esittelypino,josta voi nähdä hiukan teiän taustoja?
H&viisikko
Huomenta voin siis hyvin toivottaa, koska heräsin juuri päivätorkuilta. Tuli kyllä uni tarpeesee ja vähän helpotti tätä flunssaista oloa. Kohta täytyy varmana hakea kaupasta vielä jotain flunssan lääkintään.
Unohdinkin aikaisemmin toivottaa Höntän tervetulleeksi trupliin. Minäkin olen vielä aika uusi kirjoittelija. Minusta ja meistä muistakin löytyy esittelyjä Truplamix-pinosta. Teillä taitaa olla aikamoinen vilinä kotona, kun lapsiakin on noin monta. Itselläni ei ole vielä lapsia. Minäkin asustelen Pirkanmaalla, ja samoin Matteusk ja Talvikkikin. Meillä oli tässä muutama viikko sitten tapaaminenkin Tampereella.
Mittasin äskön pojalta kuumetta ja 38.2 näytti. Ihmettelinkin, miten se on niin lämpöisen tuntuinen. Nyt se tuolla lepäilee sohvalla viltin alla ja kattelee muumeja. Jääpikin sitte huominen työpäivä väliin. Ihme ettei tuo kuume ole aikaisemmin noussut. Tota yskää ja nuhaa kun on ollut jo niin pitkään. Mutta jospa ne nyt sitten kuumeen myötä kaikkoaisivat.
Johelle: Tänä syksynä on tää ylunssa ollut varsin sitkeetä sorttia. Jäynää jä jäynää vaan, muttei tuu kunnolla päälle. Mullakin ollut yientä nuhaa ja yskää jo monta viikkoa. Toivottvasti lekuri osaa tehdä sulle selkoa tuohon närästyslääkeasiaan. Niitä helikobakteerihäätöjä voidaan muuten tehdä myös sairaalassa. Siis tiputellaan suonensisäisesti niitä antibiotteja. Ajattelin vaan et jos ei se tablettien nieleminen onnistu. En sitte tiedä pitääkö sen aikaa olla sitte sairaalassa, vai voisko sitä aina kotoa käsin käydä tiputuksessa. Tosin se sitte vaatii hermoja, kun varmaan useemman kerran päivässä pitää sairaalassa käydä.
hönttä: Nostin sulle ton meidän esittelypinon tuoltaetusivulle. Siellä lukee meistä kaikista pieni esittely. Kiva kun palasit!
Mariposa: Nyt kyllä plussataan molemmat. Eiks vaan!
Onhan meillä esittelypino! Nostan sen tuohon etusivulle. Kulkee nimellä Truplamix!!!!
Ai niin Nekku, mut saa sitten laittaa plussanneeksi 19.10! Kiitos! (sit ku kerkeet, joskus : )) Nii ja LA 29.6.
Johelle: Ei oo tullu mieheltä vielä välitystietoja että olis menny perille viesti. Siellä mettässä ryömii eikä mitään käsitystä että on tulossa isäksi : DDD
Miruliille ++++++säteitä++++++!!!!!!!
Axelle kovasti jumppailuintoa!!!! : )
Kyllä huomaa kuinka sitä on kääntyny todella sisäänpäin ton plussan myötä. Oma napa, oma napa! Seuraava harjoite koskee: on olemassa vielä muutakin elämää!!!!
No niin!
Neitille jaksuja kovasti! Onneksi nyt on hieman helpompaa ollut. Toivottavasti tuo lääke nyt auttaa jatkossakin. Eikä se oo kiva kattoo vierestä ku toista sattuu... : (
Piipaalle ja Miillekin plussan soisin : ) Eikun jumppaa vaan kovasti!
Soffu+nuppu
Mutta Marieela: onks sun tiedot pikkasen hassusti tuosta plussaamisesta ja varsinkin LA:sta tuolla mixissä?
Eihän sun LA oo 28.6?? Tai no ihan varmaksi kai sitä ei voi sanoo mut laskujen mukaan.
Mirulii voi pientä Lassia :/ mullekin kelpais viltti päälle ja piirretyt telkasta mut nyt en voi jäädä sairastamaan. itseasiassa tänään piti mennä itikseen vähän ettii jotain häävaatetusta mut mä en kyllä jaksa kun on niin kauhea olo :( vaan pahenee iltaa kohden. aamulla mitattaessa oli 37 eli nousuun lähdössä, mut oon turruttanut lämmön noilla lääkkeillä. Toivottavasti L paranee nopeasti! Ja onko tosiaan niin että helicon sää häädettyä myös suonensisäisesti??? kun mä oon mielestäni sitä kysyny lekurilta ja ne väitti ettei onnistu!!! Siis sehän olis hieno homma.. ajattelin et antibioottien täytyy mennä jotenkin mahaan suoraan jotta se häätyis *blondi* no joo, täytyypä huomenna vielä kysyä sitäkin. hyvä kun sanoit!!! :)
vasta tällä viikolla tajusin, ettei koko pinoa tarvii kahlata läpi vaan jo vauvakuumepalstan etusivulta pääsee meidän pinon alla olevaa sivunumeroa klikkaamalla haluamalleen sivulle.. ;) *ding*
Aamupvä mennyt siis poliklonikalla sydänultrassa ja sen jälkene tunnin vartominen et sain sen verenpaine holterin kiinni itteeni.. Sydämessä ei ainakaan mitään ollut. Verisuonistojahan ne ei ultrassa näe, mutta läppä, kammio ja ym rakenteellista vikaa ei ole ja virtauksetkin on 73% luokkaa (normaali 50%) epäilikin et oon urheilija ;D Ja läpätkään ei faslkaa virtausten aikana, purjeläpät hiukan, mutta sekin on normaalia koska ovat laiskojaläppiä kaikilla ;DDD
NEITI, kuulosti jo paljon paremmalta teidän huutojen kanssa. Hyvä juttu. Toivotaan et jäis nyt vaan ihan taakse moiset kaaos-huudot ja alkas pikkusen masu toimimaan kivuttomammin :) Ihanat kuvat oli paaperoisista :) Mä muuten pummasin sulta ne sydänkoodit tuol odotus puolella. Ajattelin ettet pahastu? Itse kun en toisaan ole niin taitava noiden koodien ja värien kanssa, edelleenkään ;)
SOFFU, ei mullakaan tullut viimiseen testiin tasavahvaa viivaa, vaan haaleampi, mutt se ei ollut enään haamu mitä piti siristellä, joten siksi uskoin ja luovutin siihen 3. testiin. Joten KYLLÄ SINÄ OLET RASKAANA!!!!!
Eikun miehelle viestiä menemään =) *ihanaa*
Haluu sitte kuulla kommentteja mitä miehulis toteaa ;)
MIRULII, eikö ole vielä tullut tuhrun tuhrua?????????????????
Näyttää hyvältä, todella. Eilen olin oikeesti jalat seinää vasten päälläni, kierin kerran olkkaris ja pari hyppyä tein (kohdus ei tuntunu tosin hyvälle hypyt ;D) et jos se taika sillai niinku oikeesti toimis. Mies nauroi ja totesi et sun täytyy olla seonnut ku moisiin uskot :DDDDDDDDDDDD
Eli toivoa nyt ois enemmän oikeesti ;) Millos testataan?
MIITSU, ihanaa Tallinnan matkaa. Nautihan shoppailusta. Mäkin nauttisin *pikkasen kade* ;)
AXE, jokos sulla alkaa olee ovis kynnyksellä? *miettii mitä temppuja tekee raskautumisen onnistumiseksi jo* ;) Mukavaa vapaapvää..
PIIPAA, missä päin te ootte Espoos? Kyllä säkin pian voit alkaa testailee *jännittää jo*
KATZU, voihan harmi et se meni ohi :(( Mutta ehkä sulle on tarkoitettu vieläkin parempi paikka? *onkohan mahdollista* Hauskasti sanottu tuo ketuttaa ku pientä oravaa, vai miten se meni ;)
MII, olikos se nyt niin et la pitäs menkat alka, tai ei pitäs muta siis ois se pvä jolloin olis tullu vaan jätti väliin? :)
MARIPOSAN kp vielä odottelen kuulevaksi :)
Mutta, nyt menen syömään. Järkky nälkä............. Moikka....