Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua häiritsee suunnattomasti se, että maalla voi ottaa naurettavan vähän asuntolainaa.

Vierailija
03.01.2011 |

Olen syntynyt Suomen kalleimpaan maaplänttiin, Helsinkiin. Täällä on koko suku, kaikki ystävät, koulut, harrastukset, työpaikat, koko elämä.

Olen 30v ja omistan omistusasunnostani 12%, loput on pankin. Pankin kanssa ollaan naimisissa lähes eläkeikään asti, koska asunto maksoi reilusti yli 300 000. Ja ihan tavallinen asunto viisihenkiselle perheelle täällä Helsingissä, ei todellakaan mikään lukaali.

Tuli tuosta 30v-ketjusta mieleen, että aika monella on asuntolainaa enää muutama vuosi jäljellä. Joko on perintöä, ovat menneet miljonäärin kanssa naimisiin tai asuvat hyvin kaukana Helsingistä.

Katselin etuovesta asuntoja. 100-200 000 saa ihan mitä vaan maalta. Helsingistä ei mitään. Siis perheasuntoja, hikisiä yksiöitä kyllä.

Miksi, oi miksi, piti syntyä tänne? Miksen voinut syntyä jonnekin ihan pieneen kuntaan maailman selän taakse???

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siuntio on nyt on täysi peräreikä heikkoine palveluineen ja Suomen korkeimpiin kuuluvine veroprosentteineen.

Mutta mitä harrastuksia siellä Helsingissä on, mitä muualta ei löydy ? Tarkoita muista kaupungeista ?

Vierailija
42/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin noin 7000 asukkaan kunnassa kaukana isoista kaupungeista, lähimpään 20 000 asukkaan paikkakunnalle on 30 km, maksaa omakotitalot halvimmillaan 150 000 €. Minusta on tuo iso hinta kun tämä on kuitenkin pieni tuppukylä. Täällä ei ole edes ammattikoulua, lukio löytyy. Eli viimeistään lukion jälkeen on muutettava nuorten pois jos haluavat kouluttautua.

Uudet 2000-luvulla rakennetut talot on yli 200 000 €. Nyt täällä on myynnissä 2006 rakennettu talo 2650000 €.

Kerrostaloasunnot täällä on sitten vähän halvempia esim. pieni kaksio 50 000 €, 110 neliötä kerrostalossa 90 000 € jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat asuvat myös hgissä ja jouduimme muuttamaan 80km stadista pohjoiseen talojen hintojen vuoksi. Tai no, oltais voitu muuttaa johonkin 79 2 2-kerrosrivariin, jossa seinä kaatuu päälle ja asua lähellä mun vanhempia ja olla 330 000e köyhempiä. Sen sijaan asumme 150m2 isoa taloa suurella tontilla kunnassa, jossa kaikki toimii ja motarille on vain 4min ajomatka ja hkiin kesällä 45min! Kauan sinulla kestaää matkustaa vanhemmillesi tai kavereille bussilla?

Nyt lainaa on n. 200 000e eli ihan sikana, mutta asumme leveästi, isosti, kauniissa uudessa ok talossa järven rannalla, ja käymme skimbaamassa 10min päässä viikonloppuisin :)

Aika luksusta, ihan sama missä ne vanhemmat kaverit tai vanhemmat ovat, täälläkin on kavereita, autot ja bussit ja junat kulkee ja ompahan luksusta sitten kun joskus stokkalla tai kaivarissa käydään, siitäkin sitten nauttii toisella lailla kuin ennen...

Sinä VOIT valita!

Vierailija
44/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota ap:n valitusvirttä, ei me täällä espoossakaan asuntojen hintoja itketä, pientaloihin perheet haluavat ja hinnat kunnollisille perheasunnoille paremmilla alueilla alkaen 500 000. Meillä yksi n.300 000 asunto maksettuna, isompaa etsimme ja sekin pitää ihan itse maksaa, ei ole muita maksajia asunnolle.

Turhaan olet kade, siellä susirajan takana et kuitenkaan viihtyisi; kadehtisit Helsinkiläisiä, jotka sentään saavat asua kaupungissa, on palvelut, työpaikat, ravintolat ja aivan kaikki tarpeellinen "kävelymatkan" päässä.

Vierailija
45/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on kaupunkeja eikä maaseutua.

Ap:n aloitus koski maalla asuvia.

Tulukaapa tänne Kainuun korpeen, teällä on halapoja tonttie van huvitukset on vähissä. 150 kilometrie on lähimpään markettiin ja elokuvateatteriin muista puhumattakaa. Iliman ommoa autoa ei peäse mihinkää ja pittää toevoa, että raskisivat viikonloppunahi aurata tiet lumesta.

Että suhteellista kaikki :)

ja käyn se minnäi siellä isolla kirkolla joskus oopperata jos teatteriahi kahtomassa :)

Vierailija
46/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin jostain Puolangalta tai Taivalkoskelta. Suomussalmelta ei tuu Kajaanin automarketeihin matkaa 150 km (tai no tulee ehkä joltain syrjäkylältä.

Minäkin asun Kainuussa. Omakotitalot maksaa minun asuinpaikkakunnallani 170 000 - 400 000. Kerrostaloasunnot 100 000 - 300 000, noin pyöreästi.

Olen minä asunut Helsingissäkin, yäk en tykännyt, pois oli pakko päästä. En suostuisi lasta kasvattamaan siellä puistossa lojuvien huumeruiskujen keskellä. Mutta - elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
47/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttanut pois kotikaupungistani eli Hgistä. Niinpä sitten ostimme sen yli 300 000 hintaisen rivaripätkän. Lainaa "enää" n. 120 000, yhteisesti siis miehen kanssa. Ikää 30 ja risat.

Vierailija
48/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi lasta kasvattamaan siellä puistossa lojuvien huumeruiskujen keskellä. Mutta - elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
49/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin jostain Puolangalta tai Taivalkoskelta. Suomussalmelta ei tuu Kajaanin automarketeihin matkaa 150 km (tai no tulee ehkä joltain syrjäkylältä.

Minäkin asun Kainuussa. Omakotitalot maksaa minun asuinpaikkakunnallani 170 000 - 400 000. Kerrostaloasunnot 100 000 - 300 000, noin pyöreästi.

Olen minä asunut Helsingissäkin, yäk en tykännyt, pois oli pakko päästä. En suostuisi lasta kasvattamaan siellä puistossa lojuvien huumeruiskujen keskellä. Mutta - elämä on täynnä valintoja.

Taivalkoski Pohjois-Pohjanmaalla. Näin lisätietona. :)

Vierailija
50/70 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ketjun ainoa, joka ymmärtää ap:ta :-) Ja kiroan samaa asiaa!

t. kolmannen polven "tsadilainen", joka ei vaan voi hylätä kaikkeia sukulaisia tänne.

Kyllä se aika mahdottomalta tuntui itsestänikin kymmenisen vuotta sitten, mutta tehtiin se ratkaisu että lähdettiin ja kas vaan, sitä pystyy elämään aivan hyvin ilman että serkku asuu 20 kilometrin päässä. Itseasiassa monia sukulaisia tulee nähtyä useammin kuin ennen kun tarkoituksella sopii kyläilystä kun Helsingissä käy.

Ihme ajatusmalli että jos muuttaa vaikka 80 km päähän Helsingistä tai vaikka sinne Siuntioon portit Helsinkiin sulkeutuisivat iäksi ja sukulaisia ei suunnilleen enää näkisi koskaan. Vai onko teillä joku kommuuni jossa päivittäin kyläillään?

Lasten koulunvaihdon ymmärrän hankalaksi, sitä itsekin haluaisin vältellä. Mutta silloin on sitten kyllä myös sidottu myös siihen tiettyyn asuinalueeseen, ei pelkästään kaupunkiin ja tilanne on vaan hyväksyttävä.

Vierailija
51/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa hikinen 1000 neliön tontti maksaa 150 000 euroa.

Tampereelta 15 minuuttia saa puolen hehtaarin tontteja parilla kympillä, siihen oma uusi talo pitkästä tavarasta sadalla tonnilla. On luontoa ympärillä eikä tarvi haistella Hesan saasteita

Varastetusta tavarasta hämärätyövoimalla isin tontille, ehkä.

Paino taisi olla sanalla PITKÄSTÄ TAVARASTA. Eli siis ei mitään pakettitaloa, no 100 000 ekeen joutuu kyllä kaiken tekemään itse..

Vierailija
52/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta 15 minuuttia saa puolen hehtaarin tontteja parilla kympillä, siihen oma uusi talo pitkästä tavarasta sadalla tonnilla. On luontoa ympärillä eikä tarvi haistella Hesan saasteita

joka eilen mainosti edullisia uusia taloja 15 minuuttia Tampereelta? En löytänyt yhtään oikotiestä. Enkä löytänyt nyt noita tonttejakaan noilla määrityksillä.

Voisitko etsiä mulle vaikka yhden edes melkein puolen hehtaarin tontin, josta ajaa vartissa Tampereen keskustaan tai edes sen liepeille.

Vierailija
53/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontti löytyy kun katsoo kartasta sopivan maapläntin, kävelee omistajan juttusille ja alkaa hieromaan kauppoja...

Vierailija
54/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko se sama

joka eilen mainosti edullisia uusia taloja 15 minuuttia Tampereelta? En löytänyt yhtään oikotiestä. Enkä löytänyt nyt noita tonttejakaan noilla määrityksillä.

Voisitko etsiä mulle vaikka yhden edes melkein puolen hehtaarin tontin, josta ajaa vartissa Tampereen keskustaan tai edes sen liepeille.

Vierailija
55/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanoja on varmaan rakentanut talonsa joskus 8 vuotta sitten, jolloin vielä teki pienen talon paljolla omalla työllä tuolla sadalla tonnilla.

Mutta rakentamisen hinnat ovat viime vuosina nousseet, eikä sadalla tonnilla rakenna kuin ehkä mökin, jossa tupakeittiön nurkassa on vuodesohva makuutilana.

Vierailija
56/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi edes sellainen tontti/talo, joka täyttää kriteerit sinun autollasi.

t 28

Vierailija
57/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin talo alle 2000 asukkaan kylästä ja hinta oli 40 000. Remontoitiin lähes täysin, ikkuna- ja kattoremontit vielä tekemättä. Tyytyväisiä ollaan eloomme. Työt on täällä ja lapsille harrastuksia vaikka millä mitalla. No baletti ja jääkiekko on 50 km päässä, mutta niitä ei sitten harrasteta. Luonto on kaunista ja liikunnan harrastaminen ilmaista (aika uusi, hyvä kuntosali on kaikille ilmainen). Kulttuuria löytyy 50 km säteellä vaikka millä mitalla. Rahaa säästyy kun ei iltaisin pääse kauppoihin :)

Vierailija
58/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi me ostimme miltei 100 m2 kerrostaloasunnon (koska tykkäämme kerrostaloasumisesta, se on "meitä varten") ja asumme pienellä paikkakunnalla keski-suomessa, arvaa paljonko kotimme maksoi? 55 000 € :)

Ja siis ei ollut mikään läävä tänne muutettaessakaan, tapetteja vaihdettiin pariin huoneeseen, keittiö on ihan ok ja samoin kylppäri, sauna ja vessa (remontoitu n. 10 vuotta sitten, kelpaa hyvin vielä!) ja lattiat oli laitettu myös n. 10 vuotta sitten ja ovat tosi siistit edelleen.

MUTTA onhan täällä miinuspuoletkin, työt on aikalailla kiven alla. Miehelle kyllä löytyy ja hänellä vakipaikka onkin, itse olen ollut pätkätöissä.

Joskus nuorena ärsytti, kun täällä ei ole juurikaan vaatekappoja, ei kivoja kahviloita joissa istuskella (yksi sellainen sentäs löytyy!) ja baaritarjontakin on surkeaa... No, nuo eivät enää häiritse, kun on tätä ikää tullut eikä baarit enää kiinnosta ja vaatteitakaan ei tarvitse ostaa siihen tahtiin kuin nuorena, enkä edes tykkää enää shoppailusta.

Hetken verran asuin isommassa kaupungissa parinsadan km päässä, mutta muutin sitten takaisin, "tuli ikävä" kavereita, sukulaisia, vanhempia, tuttuja maisemia :)

Puolensa kaikella!

Vierailija
59/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30:lle Etsi edes sellainen tontti/talo, joka täyttää kriteerit sinun autollasi.

t 28

Vierailija
60/70 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 minuuttia kalkusta 6800 m2 (21500)

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/se…

24 minuuttia kalkusta 5000m2 25000e

7058 m2 tontti TAMPEREELTA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi