Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin äitejä, jotka kuvittelevat että tytön saaminen on jokin äitiyden huipennus...

Vierailija
01.01.2011 |

Ihan kuin äitiys olisi jotenki lapsen sukupuoleen sidonnainen kokemus. Mä olen ensisijaisesti ÄITI, en tytön äiti, en pojan äiti.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et siis oikeasti sääli ketään, kunhan halusit jonkun ketjun pistää pystyyn..

Eip. Säälin äitejä, jotka kasvattavat tytöistään itselleen kaveria meikkileikkeihin. Vastaavasti on mielestä väärin vaatia poikaa kasvamaan tietynlaiseksi, esim. vaikka pakottaa jääkiekonpeluuseen tms. "koska isäkin aikanaan niin halusi pelata, mutta ei saanut". ap

ainakaan nyt kun se Tuksukin sai "keskenmenon" ;)

Vierailija
22/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et siis oikeasti sääli ketään, kunhan halusit jonkun ketjun pistää pystyyn..

Eip. Säälin äitejä, jotka kasvattavat tytöistään itselleen kaveria meikkileikkeihin. Vastaavasti on mielestä väärin vaatia poikaa kasvamaan tietynlaiseksi, esim. vaikka pakottaa jääkiekonpeluuseen tms. "koska isäkin aikanaan niin halusi pelata, mutta ei saanut". ap

Tuollaisia tuskin oikeasti on edes olemassa,

ainakaan nyt kun se Tuksukin sai "keskenmenon" ;)

Luepa tätä ketjua niin huomaat että tuollaisia äitejä ON olemassa :) Ihquu päästä tytön kanssa SHOPPAILEEEN, JÄTSKILLE... jne :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on ihanaa, että voi opettaa omalle tyttärelleen kauniita asioita ja sitä elämistä. Naisen elämään voi kuulua niin paljon erilaisia juttuja kuin miehen elämään. Missään nimessä en tytärtäni pidä kaverinani, vaan todellakin olen hänen äitinsä.

Vierailija
24/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tuskin oikeasti on edes olemassa, ainakaan nyt kun se Tuksukin sai "keskenmenon" ;)

Luepa tätä ketjua niin huomaat että tuollaisia äitejä ON olemassa :) Ihquu päästä tytön kanssa SHOPPAILEEEN, JÄTSKILLE... jne :D

Tuskin se kuitenkaan on heidän elämäänsä 24/7 vai niinkö luulet?

Minäkin lakkasin tyttöni kynnet eilen ja laitoin vielä tarrojakin niihin (aikaa meni 5min. meidän päivästä), olenkohan mä nyt sitten sellainen säälittävä tytön äiti.

Pitäsköhän nyt sitte tasapuolisuuden nimissä lakata tuon 9v pojankin kynnet, joskohan se suostuisi... Jospa en.

Ja kyllä oli se kivaa lakata tytön kynnet, muttei se mua autuaaksi tehnyt! ;D

Vierailija
25/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika voimakas reaktio jonkun ihmisen tunteisiin. Olisitko kuitenkin vain kateellinen, etkä sittenkään säälisi? t. tyttöjen ja poikien äiti

Vierailija
26/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien arvostavan lapsiaan ihan sellaisenaan yksilöinä, eikä sukupuolen perusteella. Että jos voisi hyväksyä sen että se tyttö ei vaikkapa ole yhtään kiinnostunut kynsilakoista ja niistä muista kauniista asioista mitä naisten elämään kuuluu. Itse kun on saanut olla sellainen pahimman luokan pettymys omalle äidilleen niin ikävältä tuntuu lukea kuinka äidit lataavat näitä samoja odotuksia omiin tyttöihinsä.

Tuollaisia tuskin oikeasti on edes olemassa, ainakaan nyt kun se Tuksukin sai "keskenmenon" ;)

Tuskin se kuitenkaan on heidän elämäänsä 24/7 vai niinkö luulet?

Minäkin lakkasin tyttöni kynnet eilen ja laitoin vielä tarrojakin niihin (aikaa meni 5min. meidän päivästä), olenkohan mä nyt sitten sellainen säälittävä tytön äiti.

Pitäsköhän nyt sitte tasapuolisuuden nimissä lakata tuon 9v pojankin kynnet, joskohan se suostuisi... Jospa en.

Ja kyllä oli se kivaa lakata tytön kynnet, muttei se mua autuaaksi tehnyt! ;D

Vierailija
27/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uhrata sääliä siihen asiaanaika voimakas reaktio jonkun ihmisen tunteisiin. Olisitko kuitenkin vain kateellinen, etkä sittenkään säälisi? t. tyttöjen ja poikien äiti

Toistan vielä kerran, ketjuni innoittaja on tämä älynväläys-sääliketju:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…

Lainaus:

"Jostain syystä mua säälittää sellaiset äidit, työkaverit tai ystävät, joilla on vain toista sukupuolta olevia lapsia jotka ovat poikia. Heidän elämä menee niin poikien ehdoilla, on synkkiä vaatteita ja ikäviä leluja ja pojat ovat muutenkin villejä eikä äidillä ja pojalla ole samalla tavalla yhteisiä kiinnostuksenkohteita kuin äidillä ja tyttärellä. En ollenkaan sääli sellaisia äitejä, joilla on pelkkiä tyttäriä. Jos on vain yksi lapsi niin onhan tyttö kivempi, mutta sitten jos on kaksi tai enemmän lapsia niin poikien suuri määrä muuttaa koko perheen dynamiikkaa. Katselin tässä yksi päivä kun kaksi työkaveriani istui vierekkäin, toisella kaksi tyttöä, toisella kaksi poikaa. Se jolla on vain poikia on jotenkin väsyneen ja ilottoman näköinen. Tyttöjen äiti on iloisemman ja onnellisemman oloinen. "

Mua säälittä tuommoinen hullu ja lapsellinen ajatusmaailma, että ikäänkuin äidin onni olisi kiinni lapsen sukupuolesta. Äitiys on naisen elämän haaste, lapset ANNETAAN meille, ne ei ole itsestäänselvyyksiä. Tuli sitten tyttöjä / poikia, niin äidin tehtävä on hoitaa hommansa parhaan kykynsä mukaan :) En pysty käsittämään, että äitiyttä määriteltäisiin lapsen sukupuolen mukaan.

t:ap

Vierailija
28/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien arvostavan lapsiaan ihan sellaisenaan yksilöinä, eikä sukupuolen perusteella. Että jos voisi hyväksyä sen että se tyttö ei vaikkapa ole yhtään kiinnostunut kynsilakoista ja niistä muista kauniista asioista mitä naisten elämään kuuluu. Itse kun on saanut olla sellainen pahimman luokan pettymys omalle äidilleen niin ikävältä tuntuu lukea kuinka äidit lataavat näitä samoja odotuksia omiin tyttöihinsä.

Tuskin se kuitenkaan on heidän elämäänsä 24/7 vai niinkö luulet? Minäkin lakkasin tyttöni kynnet eilen ja laitoin vielä tarrojakin niihin (aikaa meni 5min. meidän päivästä), olenkohan mä nyt sitten sellainen säälittävä tytön äiti. Pitäsköhän nyt sitte tasapuolisuuden nimissä lakata tuon 9v pojankin kynnet, joskohan se suostuisi... Jospa en. Ja kyllä oli se kivaa lakata tytön kynnet, muttei se mua autuaaksi tehnyt! ;D

vaikka täällä hehekuttaisikin sitä ihgua shoppailureissua tytön kanssa/ kivaa fudisottelua pojan kanssa.

Vierailija
29/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kauheasti hehkuttaa ja lataa odotuksia kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi että monet tekevät. Tyyliin "haluan tytön että voimme matkustella yhdessä" jne. ja se lapsi ei olekaan halukas täyttämään näitä äidin toiveita niin pettymykseltä ei oikein voi välttää. Ei monet vanhemmat edes tiedosta edes sitä kuinka välittävät lapselle ääneen sanomattomia odotuksia ja toiveita mitä lapsen tulisi täyttää.

vaikka täällä hehekuttaisikin sitä ihgua shoppailureissua tytön kanssa/ kivaa fudisottelua pojan kanssa.

Vierailija
30/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöistä ei saisi kalakaveria? Tai ei kai saakkaan, jos ennakkoasenne on tuo, eikä tyttöjä alunalkaen viedä sinne kalaan tai metsälle, eihän he silloin opi sitä juttua. Kyllä meidän tytöt on ainakin innokkaita onkijoita? Samoin kuin kahvilassa kävijöitä. Enkö ymmärrä miksei poikien kanssa muka mennä kahvilaan, eivätköhän hekin herkkuja arvosta :)

Yllätyn yhä uudestaan tällä palstalla, miten sukupuolisidonnaisina monet pitävät eri asioita. Kaikkihan me ollaan yksilöitä, en itsekään suostu johonkin tietynlaiseen "tyttöjen äiti" muottiin vaikka kahden tytön äiti olenkin.

tätä tutkittukin, miten äidit haluaa tytön ja isät pojan. Meillä kaksi tyttöä, joita toivoinkin. Olishan se poikakin kiva...

Ehkä jotkut ymmärtää sen tytön ja pojan eron äitinä vasta joskus myöhemmin, itse ainakin haaveilen siitä, että voin käydä tyttöjen kanssa vaikka ulkomailla tai pienellä kylpylälomalla kunhan ovat vähän vanhempia...Nytkin on kiva, kun vanhempi tyttöni rakastaa käydä äitin kanssa shoppailemassa ja jätskillä! Uskon ja toivon että näin teemme myös kun tytöt ovat vanhempia! Taas toivoisin että meille tulisi poika, jonka kannssa mieheni voisi harrastaa... Tuskin mieheni saa tytöistä kaveria kalaan, metsälle tms.

Vierailija
31/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toisaalta kyllä sitten pojat olisivat ehkä helpompia kuin tytöt. Tyttöjen aivoitusten ymmärtäminen/ymmärtämättömyys alkaa jo niin varhain että joskus tuntuisi että helpommalla pääsisi jos olisi niitä putkiaivopoikia. Omat tytöt eivät todellakaan ole shoppailuseuraa tai missään määrin oman naisellisuuden jatkeita vaikka välillä niin toivoisinkin.

Vierailija
32/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittääkö sua myös pelkkien tyttöjen isät?

Vierailija
33/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen äiti rakasta lastaan sukupuolesta huolimatta. Ap:lla taitaa olla vain poikia... Mutta tunnustan sen, että olen tosi onnellinen että mulla on tyttö. Tämä korostuu sen takia että olen yh. Niin ihana tehdä "tyttöjen juttuja" yhdessä :) Jo raskausaikana toivoin kovasti tyttöä.

Vierailija
34/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säälin ap:ta noin Idiootista aloituksesta... Eiköhän jokainen äiti rakasta lastaan sukupuolesta huolimatta. Ap:lla taitaa olla vain poikia... Mutta tunnustan sen, että olen tosi onnellinen että mulla on tyttö. Tämä korostuu sen takia että olen yh. Niin ihana tehdä "tyttöjen juttuja" yhdessä :) Jo raskausaikana toivoin kovasti tyttöä.

Ja jos lukisit ketjua tarkemmin, tajuaisit, että tämä on vain vastaus tälle idioottialoitukselle:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…

Lainaus:

"Jostain syystä mua säälittää sellaiset äidit, työkaverit tai ystävät, joilla on vain toista sukupuolta olevia lapsia jotka ovat poikia. Heidän elämä menee niin poikien ehdoilla, on synkkiä vaatteita ja ikäviä leluja ja pojat ovat muutenkin villejä eikä äidillä ja pojalla ole samalla tavalla yhteisiä kiinnostuksenkohteita kuin äidillä ja tyttärellä. En ollenkaan sääli sellaisia äitejä, joilla on pelkkiä tyttäriä. Jos on vain yksi lapsi niin onhan tyttö kivempi, mutta sitten jos on kaksi tai enemmän lapsia niin poikien suuri määrä muuttaa koko perheen dynamiikkaa. Katselin tässä yksi päivä kun kaksi työkaveriani istui vierekkäin, toisella kaksi tyttöä, toisella kaksi poikaa. Se jolla on vain poikia on jotenkin väsyneen ja ilottoman näköinen. Tyttöjen äiti on iloisemman ja onnellisemman oloinen. "

Vierailija
35/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta tyttöä ja saatiin ihana tyttö.:) Eikä ole yhtään kiukutteleva ja inisevä vaan hirveän rauhallinen, kiltti ja empaattinen lapsi. Nyt ikää jo 7. Olen ollut niin onnellinen tytön äitinä, että aloittaessa odottaa toista lasta, toivoin taas tyttöä. Mieskin toivoi toista tyttöä ihan vaan sen takia, että meillä oli hyvä kokemus jo tytöstä. Ultrassa koin muutaman sekunnin pettymyksen, kun tulossa olikin poika. Kotimatkalla olin jo innostunut poika-ajatuksesta, miehellä selvästi kesti muutamia päiviä. Nyt poika on 1-vuotias ja aivan ihana hurmuri. Kiukkua ja ininää on persoonassa siskoaan enemmän, mutta tuntuisi poikien tapaan olevan oikein äitin poika. Roikkunut alusta asti mussa siskoaan voimakkaammin.

Näin hyvä. Loppujen lopuksi olen onnellinen, että on molempia. Toisaalta olisin varmasti yhtä onnellinen kahdesta tytöstä tai kahdesta pojastakin.

Vierailija
36/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Mene ja lue täältä kuinka tasokkaita keskusteluja avaavat, ylläri pylläri.... ta daa... TYTTÖJEN äidit :)

voi käsittää, että miten se ketju liittyy juuri siihen, että sattuu olemaan tyttöjen tai poikien äiti? Minusta tuollaiset aloitukset ja ketjut kertovat vain kirjoittajan omasta lapsellisuudesta ja ongelmista, ei niitä kannata ottaa henkilökohtaisesti, että kukaan täysjärkinen oikeasti ajattelisi jotain tiettyä.

Ja kyllä olette lapsellisia itsekin, jos kuvittelette, että joku lasta shoppailukaveriksi haluaa...pointti on kait se, että jos välttämättä halutaan ajatella jotenkin sukupuolisidonnaisesti, niin äiti ja tytär voivat tehdä naisten juttuja yhdessä, mutta kuten sanottua, lapsia ei tehdä vaan saadaan ja tuskin vakavasti itsekään uskot kenenkään erityisesti sitä varten tyttöä haluavan? Minusta edelleen aloituksesi on outo, en ymmärrä. En ole koskaan ymmärtänyt näitä tyttöjen tai poikien äidit-aloituksia.

Omassa aikuisessa ystäväpiirissäni ei koskaan ole ollut puhettakaan, että joku olisi huonompi sitä varten, että lapsia on "vain" toista sukupuolta.

Vierailija
37/69 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut moisesta. Ja mitä sitten, jokainen ajatelkoon miten tahtoo.

Minä säälin aloittajan kapeakatseista ja suvaitsematonta maailmankatsomusta.

Vierailija
38/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen poika ja kakkonen tyttö.

Vierailija
39/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lapsuuteen liittyy tämä

Vierailija
40/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi tyttöä, ei yhtään poikaa mutta en silti pidä itseäni yhtään parempana äitinä sen takia kuin äitiä, jolla on vain poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi