Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko opettanut lapsestasi (lapsistasi) nirson ruokailijan?

Vierailija
29.12.2010 |

Miksi ihmeessä olet tehnyt niin?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei kelvannut mikään mitä tarjottiin. Eivät suostuneet edes maistamaan. Tarjottiin: - Makkaraa (vääränmerkkista, vain Hiillosmakkara olisi kelvannut) - kinkkua -lanttulaatikkoa -nakkeja (väärää merkkiä) - perunasalaattia - muusia - vihersalaattia - jälkiruoaksi marjarahkaa ja joulutorttuja ap

Meillä olisi mennyt 5 vuotiaalle pojalle kaikki muu paitsi ei perunasalaatti eikä lanttulaatikko, mutta meillä myös isäntä kaikkiruokainen ja on opettanut pojan myös syömään kaikkea. Minä olen meillä se nirso ja syytän siitä omia stadilaisvanhempia, joilla oli niin yksipuolinen ruokavalio, että vieläkin hävettää :)

olen nirso vaikka vanhempani pakottivat minut syömään kaikkea ruokaa. Esim. perunaa en vieläkään saata syödä missään muodossa, vaikka lapsena ja nuorena se oli pääasiallinen ruokani. Sitä oli ihan varmasti joka aterialla, ja pakko oli syödä :/

Onneksi nykyään karppaus on kovasti in niin ei hirveästi tarvitse selitellä perunatonta ruokavaliotaan =)

Lapsista nuorempi on nirso, vanhempi ei.

Vanhempikin oli kyllä nirso vielä parisen vuotta sitten, joten saattaa se nuoremmallakin jossain vaiheessa ohi mennä.

Tarjotaan kummallekin monenlaisia ruokia, mutta ei pakoteta syömään.

Vierailija
22/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mut pakotettiin syömään kaikkea. Ällöä lihakastiketta, jossa läskikimpaleitakin... Ja syömään vaikkei olisi nälkä.

Kun aloin itse voida päättää, olen sen jälkeen syönyt sitä, mikä maistuu. Tein aika paljon työtä ruokasuhteeni eteen, olin jossain vaiheessa nuorena lähellä sairastua bulimiaan ja sitten anoreksiaankin.

Mun lapsille tarjotaan hyvää ruokaa, tavallista terveellistä ruokaa, ja saavat syödä mitä haluavat siitä. Heillä ei onneksi ole ollut ruokasuhteessa ongemia (vanhin on jo 18v tyttö). Jossain vaiheessa päiväkodissa yksi poika oppi sipulin olevan yök, mutta nyt koululaisena syö sitä taas ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole pakko syödä mitään. Toisaalta ruokaa ei tarjoilla koko ajan vaan on ruoka-ajat eikä esim. makeita saa milloin vain. Olisin enemmän huolissani siitä, että lapset syövät liikaa kuin että joskus ei jokin maistu. Kyläilytilanteissa käyttäytymisestä en vetäisi kovin varmoja päätelmiä lapsen tavallisesta arkikäytöksestä. Liikunnan määrä vaikuttaa ruokahaluun selvästi. Jos ei ole ulkoiltu, lapsi syö vähemmän. Jos jännittää, ei maistu ehkä sen takia kylässä jne.

Vierailija
24/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en muuten syö perunaa juuri ollenkaan, lapsena sitä oli aina... Ja lihasta syön vaan "hyvää lihaa".

Vierailija
25/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettanut nirsoilemaan, tuntuu tulevan ihan luonnostaan, etenkin sen jälkeen, kun kouluelämä alkoi.

Tosin, olen itsekin aika nirso, ja etenkin merkkiuskollinen :)

Vielä en ole koskaan kuullut, että lapseni olisivat missään sanoneet, yök-juttuja.

Vierailija
26/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen kokemuksella uskallan näin väittää. meillä on tehty ruokia laidasta laitaan ja osa syö toiset ei.

Vierailija
27/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla se just ja just menee, vaikka onkin suunnattoman ärsyttävää, mutta miehillä on se on täydellinen turn off. Niin neitimäistä kuin voi olla! Oikeasti fiksukin mies alkaa vaikuttamaan täysin epäkiinnostavalta, jos se säätää ruuan kanssa.

Vierailija
28/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisin?

Meillä syödään monipuolista ruokaa, useimmiten tehdään itse, mutta syödään myös ravintolassa, joten 1,5v on myös tottunut syömään erimakuisia ruokia. Tietysti lapsillakin on omat suosikkinsa, meillä taaperolle maistuu kaikki kalaruoat parhaiten.

Vierailija
29/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei kelvannut mikään mitä tarjottiin. Eivät suostuneet edes maistamaan. Tarjottiin: - Makkaraa (vääränmerkkista, vain Hiillosmakkara olisi kelvannut) - kinkkua -lanttulaatikkoa -nakkeja (väärää merkkiä) - perunasalaattia - muusia - vihersalaattia - jälkiruoaksi marjarahkaa ja joulutorttuja ap

Muttei ne olekaan mitään inisijöitä

Ei ole munkaan lapset inisioita, mutta kun ovat Aasiassa syntyneet ja kasvaneet, niin ruokatottumukset ovat vahan erilaiset. Eli, tosta listalta.... ehka nakit, kinkku ja toinen ehka suostusi maistamaan joulutorttua...

Vierailija
30/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen kokemuksella uskallan näin väittää. meillä on tehty ruokia laidasta laitaan ja osa syö toiset ei.

Toinen on innokas edes maistamaan lahes kaikkea, toinen ei. Aina ollaan kohdeltu samallalailla...

Vierailija
31/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen olisi tarjotuista ruoista syönyt:

-nakkeja (jos kylminä ja tutun makuisia)

- vihersalaattia

- joulutorttuja

Kuopus olisi syönyt:

- Makkaraa

- kinkkua

-nakkeja

- muusia

- jälkiruoaksi marjarahkaa ja joulutorttuja

Samaa ruokaa tarjottu kotona ja hoitopaikoissa. Kumma kyllä tuon ruokailun perusteella esikoisen ruokavaliota kehutaan esim. koulussa, koska hän pitää vihanneksista ja kalasta ja täyttää siis lautasensa salaateilla. Kuopus taas on "peruslapsi" joka on tyytyväinen lihapullat ja muusi -linjalla. Vihanneksiin hän ei juurikaan koske. Esikoinen pitää oliiveista, homejuustosta ja graavilohesta. Kuopus ei todellakaan sellaisia laita edes suuhunsa hajun perusteella.

Aika taitavasti olen siis kasvattanut näin erilaiset syömätavat. Me vanhemmat olemme kaikkiruokaisia. Itse olin lapsena nirso.

Vierailija
32/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on innokas edes maistamaan lahes kaikkea, toinen ei. Aina ollaan kohdeltu samallalailla...

Tosin kukaan ei varmaan väitä, etteikö lasta voisi ns. opettaa nirsoilijaksi ja rohkaista nirsoilemaan.

Vierailija
33/50 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti äitinsä on sellainen, ettei keskustele ruuasta vaan syötävä on, mitä tarjotaan. Mutta on se jotenkin luontaistakin. Jo 7-vuotiaana otti aina kaikkea ja mieltyi kummallisiinkin ruokiin lasten mittapuulla. Esimerkiksi smetana-mäti-sipuli -leivät oli oikein makuun. Tehtiin kerran itsellemme ja halusi kanssa maistaa. Me epäiltiin, ettei tykkää, mutta niinpä meni alas ja tykkäsi valtavasti. Samoin 6-vuotiaana tykkäsi homejuustoperunoista, vaikka tarkoituksella jätin laatikon reunaan tavallisempaa poikaa varten.

Meidän yhteinen tyttö on samanmoinen ja epäilen, että on miehen geeneissä.

Vierailija
34/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on sellainen, että syödään tai parutaan ja syödään ja nyt kun pojat ovat jo vanhempia niin ovat kyllä loistavia syöjiä. Molemmat pojat sai oikein erikoismaininnan päiväkodissa kun söivät kuulemma aina niin kiltisti kaiken kitisemättä. Nyt toinen on koulussa ja syö monipuolisesti ja terveellisemmin kuin äitinsä, puhumattakaan äidin vanhemmista :)

Vierailija
35/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhomakkaroita ei syödä

Vierailija
36/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halunnut samaa omille.

En kyllä sanoisi nirsoiksi, mutta pakko ei ole syödä sellaista, josta ei tykkää.

Vierailija
37/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syön itsekin lähes kaikkea, en vaan ole ikinä pakottanut niitä syömään enkä edes maistamaan mitään, mitä eivät ole halunneet.

Ovat saaneet totutella ihan rauhassa erilaisiin makuihin ja ruokiin.

Vierailija
38/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei kelvannut mikään mitä tarjottiin. Eivät suostuneet edes maistamaan.

Tarjottiin:

- Makkaraa (vääränmerkkista, vain Hiillosmakkara olisi kelvannut)

- kinkkua

-lanttulaatikkoa

-nakkeja (väärää merkkiä)

- perunasalaattia

- muusia

- vihersalaattia

- jälkiruoaksi marjarahkaa ja joulutorttuja

ap

Vierailija
39/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vatuttaa.

Omien allergioideni takia lähinnä. En tehnyt kaksia ruokia.

Hieman asiaan vaikutti myös se, että kun tenava oli pienempi exäni pakotti hänet syömään. Seuraus: lapsi laattasi useampaankin kertaan lautaselle.

Vierailija
40/50 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusi

vihersalaatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme