Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-tuet??

Vierailija
29.12.2010 |

Jatkuvasti saa lukea yksinhuoltajien saamista tuista, kertokaa nyt mitä ne ovat? Itse en tiedä kuin lapsilisän korotuksen, sen takia tuskin kukaan yksinhuoltajia kadehtii. Mitä tukia on olemassa ja mistä luukulta niitä voi hakea?

t. yh, joka ei saa muuta kuin lapsilisän

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muut saa enemmän? Vaikka onkin parista eurosta kyse, siltikin!

Vierailija
2/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso saa opintotuet niin kuin muutkin opiskelijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisään, joku sitten saa kelalta elatusta, kun etä ei vaivaudu tai kykene maksamaan.

Meillä lasten isä maksaa onneksi oman osansa, muuten tekisi pahasti tiukkaa. Ennen oli selkeästi enemmän rahaa käytössä, mutta näillä mennään nyt, ihan huonosti ei siis mene ilman kaikenmaailman "yh-tukia".

saa kuka tahansa yh riippumatta siitä, antaako lapsen etävanhempi rahaa. Voihan se exä antaa ylimääräistä (siis elarien lisäksi) vaikkapa 200e, mutta tuo lisä (muistaakseni 46e) on ja pysyy.

Vierailija
4/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etävanhemmalle, vaikka tämä hoitaisi lasten matkat luokseen tai lapset olisivat hänellä puolet ajasta.

1.1 tuli taas 2% indeksikorotus elareihin ja etävanhemmille se meinaa saman verran vähennystä tuloihin.

Vierailija
5/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muut saa enemmän? Vaikka onkin parista eurosta kyse, siltikin!

.. että koska sun elarisopimus on tehty. Indeksikorotus, joka siis tuo mainitsemasikin on, on samansuuruinen kaikille; jos olet solminut elarisopimuksen silloin kun minimi oli 121e, korotukset on laskettu siitä alkaen, jos silloin kun se oli 129e, lasketaan indeksikorotus aina sen summan pohjalta..

Vierailija
6/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit menee lapsen elättämiseen ja se on se isän osuus elatuksesta siltä osin, kun lapsi asuu äidin eikä isän luona.

LISÄKSI saa sen muutaman kympin korotuksen lapsilisään (JIPPII!)

Minulla palkka 1900e/kk, josta menee vuokraan 800e/kk (juu, ei täältä päin suomea halvemmalla saa). En saa asumistukea. Kahden lapsen elättäminen, sähkö, vesi, kännykät, iltapäivähoito, päivähoito, minun ja kouluikäisen kausikortit bussiin...

Arvatkaa onko elämä näillä hulppeilla tuilla helppoa. ;)

Vierailija
7/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka 1900e/kk, josta menee vuokraan 800e/kk (juu, ei täältä päin suomea halvemmalla saa). En saa asumistukea. Kahden lapsen elättäminen, sähkö, vesi, kännykät, iltapäivähoito, päivähoito, minun ja kouluikäisen kausikortit bussiin...

Vierailija
8/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä jokainen pääsee yksinhuoltajien kadehdittuun kastiin. Että sopii kokeilla kuinka h--vetin leveästi niillä tuilla elää.

Olen itsekin yksinhuoltaja ja ei ole sellaista päivää ettäkö en katuisi ratkaisuani. Vaikka en sitä yksin tehnytkään. Tuntuu, että riistin lapseltani oikeuden normaaliin, perusturvattuun elämään. Nyt lapsen pitää kitkuttaa yksinhuoltajan kanssa köyhyysrajalla.

Isänsä kyllä huolehtii lapsen viimeisen päälle, myös rahallisesti. Eli maksaa elatusmaksua kirkkaasti yli lakisääteisen. Mutta silti ollaan köyhiä.

Asuntolainaa, opintolainaa, autolainaa... Eikä kulje julkiset täällä korkeuksilla, että pakko on auto olla.

Vierailija
9/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisin vastaavan asunnon tältä alueelta, niin maksaisin asuntolainaa n. 1000e/kk... siihen päälle sitten vielä yhtiövastike 200-400 euroa kuukaudessa. Että kyllä se on parempi näin...

Ei ole säästöjä, kaikki menee kädestä suuhun, joten joutuisin koko asunnon hinnan ottamaan lainaa. Ja tajuatko mitä asunnot pk-seudulla maksavat vaikka tyytyisi syrjäiseen sijaintiin ja vanhaan huonokuntoiseen asuntoon?

Vierailija
10/71 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

indeksikorotuksilla 164 euroon...alle viidessä vuodessa.

Vierailija
11/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään kaikilla, mutta monella yh:lla on oikeasti kuvioissa mies, joka asuu samassa asunnossa ja jakaa ruoka- ym. kuluja. Tuossa toisessakin ketjussa eräs yh pohti, että ei itse haluaisi ryhtyä pimittämään tukia, kuten monet tekevät. Ei varmasti harvinaista ole tällainen huijaaminen nykyään.

Vierailija
12/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti ne yh-tuet on ainoastaan se 47e lapsilisään. Elatustuet yh saa vaikka olisi mies talossa,koska se on lapsen isän osuus.

Asumistuet ja muut kuuluu ihan jokaiselle pienituloiselle,ei pelkästään yh:lle.

Vierailija
13/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään kaikilla, mutta monella yh:lla on oikeasti kuvioissa mies, joka asuu samassa asunnossa ja jakaa ruoka- ym. kuluja. Tuossa toisessakin ketjussa eräs yh pohti, että ei itse haluaisi ryhtyä pimittämään tukia, kuten monet tekevät. Ei varmasti harvinaista ole tällainen huijaaminen nykyään.

Itse en tunne ketään. Entä sinä?

Vierailija
14/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei itse haluaisi ryhtyä pimittämään tukia, kuten monet tekevät. Ei varmasti harvinaista ole tällainen huijaaminen nykyään.

Mikä helekatin huijaaminen? Eikö se ole jo tullut selväksi että ainoa tuki mikä on, on se lapsilisän muutaman kympin korotus. Kaikki muut tuet kuuluu samalla tavalla yksinhuoltajille ja kaksinhuoltajille.

Jos haluaa jonkun äijän raijata luokseen asumaan, siinä menettää vaan siis sen muutaman kympin lapsilisässä. Elatusmaksua lapsen isän (tai Kelan) pitää maksaa, vaikka äiti asus viiden miehen kanssa kommuunissa eikä itse maksas mitään kulujansa.

Mutta ruvetaanko puhumaan siitä miten vaimot elätyttävät itseään.............. Aika kallista p--lua monella miehellä on.

Vierailija
15/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne ketään. Entä sinä?

kauan ovat olleet yhdessä. Tuon tekstin perusteella minun ja nykyisen aviomieheni olisi pitänyt muuttaa yhteen jo puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Kait sitä nyt ihan oikeasti saa päättää, koska haluaa muuttaa yhteen, vai?

Asia on jo erikseen, kun parilla yhteinen muksu ja edelleen kaksi eri osoitetta.

Vierailija
16/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä tiedän.

Vierailija
17/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun on pakko muuttaa yhteen?? Itse ainakin nuorempana,ennen kuin oli lapsia seurustelin 5 vuotta miehen kanssa,molemmilla oli omat asunnot,mutta asuttiin silti miehen luona pääasiassa.(kukaan ei silloin paheksunut)

Nyt olen yh ja seurustellut 2 vuotta mieheni kanssa,meillä eri osoitteet,mutta mies pääasiassa luonani ja se näyttää sit olevan todella paha asia.

Vierailija
18/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun on pakko muuttaa yhteen?? Itse ainakin nuorempana,ennen kuin oli lapsia seurustelin 5 vuotta miehen kanssa,molemmilla oli omat asunnot,mutta asuttiin silti miehen luona pääasiassa.(kukaan ei silloin paheksunut)

Nyt olen yh ja seurustellut 2 vuotta mieheni kanssa,meillä eri osoitteet,mutta mies pääasiassa luonani ja se näyttää sit olevan todella paha asia.

mun mielestä tuo on kyllä nimenomaan huijaamista, sulla on siis oikeasti mies jonka kanssa asut ja silti ihan hyvällä mielellä nostat yh-tuet (ne ruhtinaalliset).

Vierailija
19/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukien kautta niin puoli vuotta lienee sopiva aika. Siihen mennessä mies (tai nainen) on raahannut vähintäänkin hammasharjan toisen luokse ja viettää suurimman osan öistä tuon yh:n luona.

Mutta jos muutat yhteen alle kahden vuode jälkeen, olet paska äiti/isä joka ei ajattele laisinkaan lapsia ja sitä, miten lapset ottavat muuton...

Vierailija
20/71 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko muuttaa heti yhteen???

En tajua kuinka toiset voi olla niin katkeria siitä 40e yh-tuesta...

Tervetuloa kokeilemaan yh-elämää,niin ehkä se mieli muuttuu.. niin ja saatte myös sen ruhtinaallisen korotuksen!!