Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuserkku päätti sitten onnitella meitä vauvauutisesta facebookissa!!!

Vierailija
29.12.2010 |

Nyt korpee! Meille on syntymässä keväällä lapsi, josta olemme halunneet pitää perheen kesken pientä profiilia. Lapsella epäillään kehitysvammaa ja raskausaika on ollut muutenkin vaikea.

Olemme kertoneet odotuksesta omille vanhemmilleen, jotka ovat olleet iloisia lapsesta, mutta ymmärtävät surumme ja huolemme lapsen terveydestä. Sovimme yhdessä, että asiasta ei nyt vielä tiedoteta eteenpäin.

Parhaalle ystäväpariskunnallemme olemme kertoneet, koska jonkun kanssa on ollut pakko pohtia ja purkaa asiaa.

Nyt sitten avaan joulun jälkeen facebook-sivuni, joka on pullollaan onnitteluja vauvauutisen johdosta. Voi prk....le!

Ensimmäisen viestin on kirjoittanut pikkuserkkuni, mikä tarkoittaa, että äitini on juorunnut uutisestamme sukulaisilleen, jotka ovat kertoneet lapsilleen ja niin edelleen...

En nyt tiedä, että pitäisikö soittaa pikkuserkulleni, että mistä ihmeestä hän on saanut tietää vauvauutisestamme ja miksi ihmeessä hän on mennyt kirjoittamaan onnittelunsa kaikkien nähtäväksi. Kun nimen omaa olemme halunneet pitää asian salassa ja kertoa sitten omaa tahtiamme.

Ompas kiva nyt sitten laittaa naamakirjaan viestiä, että kiitos vaan kaikille onnitteluista, mutta vauva saattaa olla vammautunut emmekä tiedä, että syntyykö se edes elossa, mutta kiitti vaan...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllinen on äitisi, joka meni kertomaan salaisuuden edelleen.

Vierailija
42/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää asian teidän kahden välisenä, ETTE OLISI KERTONEET KELLEKÄÄN! Kerroitte vanhemmillenne. So? Aika katsoa peiliin... Pidä puhuttelu itsellesi, älä pikkuserkullesi. Et ihan oikeasti voi loukkaantua siitä, että joku onnittelee sinua vauvauutisesta... Eivät toiset voi tietää taustoja.

Jos kerran joku on kertonut pikkuserkulle, kyllä pikkuserkku voi mielestäni silloin olettaa, että kaikki jo tietävät. Kerran hänellekin on kerrottu.

Juu, ei se pikkuserkku ole varmaankaan tahallaan mennyt asiaa levittelemään. Tuskin edes tiennyt taustoista ja siitä että ap ja hänen miehensä ovat halunneet pitää asian vielä pienen piirin teidossa. Eli pikkuserkkua ei asiasta voi mennä syyttämään...

Mielestäni apn: vanhemmat kuitenkin toimineet tökerösti. Tottakai vaikeassa tilteessa ap ja hänen miehensä haluavat ihmisiä joille puhua tilanteestaan. Joiden kanssa hiukan jakaa taakkaa. Mielestäni silloin luonnollista kertoa omille vanhemmille tai vaikka läheisimmille ystäville. Ja kun heille joitka asiasta jotain teitävät on nimen omaan korostettu ettei asiaa haluta muiden tietoon ovat tiedon leivttäjät kyllä toimineet TODELLA tökerösti. Ihan kummallista syytellä ap:ta...

Ymmärrän todella hyvin ap:ta, ettei olisi halunnut teidon leviävän muille kuin nille joille hän on itse kertonut. Eivät kaikki halua käsitellä vaikeita asioitaan kaikkien sukulaisten ja ystävien kesken, selitellä ja kuunnella suruvalitteluita tai onnitteluita. Ymmärrän sen oikein hyvin.

Se että ap ei ole asiaa kaikkien tietoon halunnut ei tosiaan varmastikkaan tarkoita sitä että ap ei odottaisi vauvaansa ja toivoisi tämän selviämistä! Tai haluaisi jotenkin evätä "vauvan oikeuden onnitteluihin" niinkuin joku tuolla sanoi. Varmasti ajallaan ap kyllä olisi asiasta kertonut, näkyyhän se raskaus ulospäinkin jossain vaiheessa jos etenee niin pitkälle! Ei sitä voi salata... Mutta nyt epävarmassa tilanteessa ymmärrän ettei ap ole halunnut kertoa kaikille, pelossa että joutuu selittelemään asiaa jos meneekin kesken yms. mikä ilmeisesti ollut sekin riskinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia fb on aika kauhea juttu. Kuka tahansa voi kirjoittaa sivullesi mitä tahansa paljastavaa, noin esimerkiksi.

Tosi ikävä tilanne, ap!! Itsekin pelkäsin raskaanaollessani jotain vastaavia juttuja, mutta siksipä olenkin valinnut kaverit tarkkaan harkiten ja julkaisujen näkyvyyden myöskin.

Muistakaa hyvät ihmiset yksityisyysasetukset, ja rajatkaa ihmeessä sivunne näkyvyyttä edes hieman. Moni nauttii huomiosta ja haluaa rupatella juttunsa jokaiselle tuttavantuttavalle, mutta sitten voi käydä niin, että on p***t housussa, kun joku kirjoittaa sivulle jotain mitä ei haluaisikaan levitellä kaikille. Ja tämä ei todellakaan ole ap:lle erityisesti, vaan kaikille yleensä. Sitä saa mitä tilaa, eli julkisuutta asioilleen.

Vierailija
44/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä kirjoittamaan toisen seinälle tietoa jota siellä ei vielä ole! Kyllä joillain on nettikäyttäytyminen hukassa. Fb:ssä voisi hyvin käyttää niitä yksityisviestejä tuontyyppiseen asiointiin mutta ei kun seinälle vaan....

Vierailija
45/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap sanonut että se oli heidän kahden välinen asia, vaan perheen!

pitää asian teidän kahden välisenä, ETTE OLISI KERTONEET KELLEKÄÄN! Kerroitte vanhemmillenne. So? Aika katsoa peiliin... Pidä puhuttelu itsellesi, älä pikkuserkullesi. Et ihan oikeasti voi loukkaantua siitä, että joku onnittelee sinua vauvauutisesta... Eivät toiset voi tietää taustoja.

Jos kerran joku on kertonut pikkuserkulle, kyllä pikkuserkku voi mielestäni silloin olettaa, että kaikki jo tietävät. Kerran hänellekin on kerrottu.

Vierailija
46/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia fb on aika kauhea juttu. Kuka tahansa voi kirjoittaa sivullesi mitä tahansa paljastavaa, noin esimerkiksi.

Tosi ikävä tilanne, ap!! Itsekin pelkäsin raskaanaollessani jotain vastaavia juttuja, mutta siksipä olenkin valinnut kaverit tarkkaan harkiten ja julkaisujen näkyvyyden myöskin.

Muistakaa hyvät ihmiset yksityisyysasetukset, ja rajatkaa ihmeessä sivunne näkyvyyttä edes hieman. Moni nauttii huomiosta ja haluaa rupatella juttunsa jokaiselle tuttavantuttavalle, mutta sitten voi käydä niin, että on p***t housussa, kun joku kirjoittaa sivulle jotain mitä ei haluaisikaan levitellä kaikille. Ja tämä ei todellakaan ole ap:lle erityisesti, vaan kaikille yleensä. Sitä saa mitä tilaa, eli julkisuutta asioilleen.

Jos et halua että asioitasi levitellään, miksi edes olet facebookissa?

En tajua!

Vierailija
47/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pidän facebookissa oloa tänä päivänä velvollisuutena jo oman työni takia. En voisi olla olemattakaan siellä. Tosin olen kyllä aika tarkka millaisia asioita itsestäni siellä kerron. Ja omat ystäväni ja tuttavani kyllä osaavat olla hienotunteisia.

Joten olen kyllä sitä mieltä, että ap:n ei olisi kuulunut löytää perheen sisäistä asiaa naamakirjasta, vaikka siellä onkin jäsenenä. Todella tolvana pikkuserkku.

Vierailija
48/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS ei ole TÄYSIN varma että tulevat vanhemmat haluaa raskauden kaikkien tietoon. Pikkuserkkusi on toiminut ajattelemattomasti, ehkä hyvää tarkoittanut mutta erittäin ajattelemattomasti toimittu silti.

Vierailija
49/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi onkertonut asiasta eteenpäin.

Toisekseen aika hölmöä pikkuserkulta onnitella fb kun et siellä itse ole asiasta puhunut.

Mulle tuli jo paha mieli kun yksi kaverini julkisti raskauteni fb:ssa vaikka olin sanonut, etten halua siellä asiasta puhua. Vaikka ihan normiraskaudesta oli kyse.

Sitten samainen kaveri meni siellä julkaisemaan vauvan syntymän ennenkuin itse asiasta olin siellä kertonut. Sekin tuntui pahalle, olisinitse halunnut ilmoittaa lapsemme syntymästä.

No nyt olen hänet positanut ystävistäni ja muutenkin välit viilentyneet vastaavanlaisten tapausten vuosksi.

Vierailija
50/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ettei kukaan voi kirjoittaa seinälleni...

Vierailija
51/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just just. Kyllä saa onnitella tulevasta vauvasta HENKILÖKOHTAISESTI eikä fb:ssa seinällä, josta kaikki viestin näkee. Mutta voimia teille vanhemmille, toivottavasti lapsi selviää hengissä! Koita tosiaan unohtaa tämä onnitteluhässäkkä ja keskity pieneen ihmeeseen..

Vierailija
52/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi halunnut ilmoittaa siskolleen vauvasta. Miehen vanhin veli oli jo kerinnyt soittaa ja kertoa uutisen. Harmittihan tuo silloin.

Vierailija
53/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mitä sinne naamakirjaan kannattais kirjottaa, mut ota asetuksista koko wall pois ja soita vaikka äitilles ja pikkuserkulles ja kerro, mitä käytte läpi ja sano, että oot loukkaantunut ja miltä susta tuntuu. Jos tämmöstä palautetta asianomaisilta ei pysty kuulemaan, niin sitten ei. Mutta jos on pokkaa puuttua teidän asioihin noin julkisesti, niin sillon oltava pokkaa myös kohdata teidän reaktiot. Nyt tulee erottumaan jyvät akanoista. Ne jotka ymmärtää ja kestää teidän tunteet, niin ne ihmiset tulee olemaan teille kullan arvoisia ja taas ne toiset.. Rutistus ja voimia teidän elämässänne!

Vierailija
54/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin että oltaisiin tietyllä tyttöporukalla haluttu lähteä risteilemään ja jättää pari tiukkanaamaa rannalle. Niin eikö yksi hölöttäjä mene feissarissa jakamaan sen tiedon kaikille. Lopputulos oli se että ne tylsätkin sitten tuli sinne risteilylle!

Oltiin vielä sovittu että ei puhuta sitten reissusta tosiaankaan mitään, ei vaan jotkut osaa olla kailottamatta kaikkea julkisesti.

Sama kun mä tulin raskaaksi, itse en sitä siellä kertonut, ihan muut immeiset sen teki. No, ei auta muu kuin valittaa, tätä tää on nykyään, mikään ei tunnut pysyvän salassa.

Vierailija
55/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näitä tämmösiä ihmisiä varten ei kannata mieltä pahottaa. Jokainen eläköön ja sanokoon, mitä lystää, mut on se kummallista, että tullaan tänne lässyttämään jotain puhuttelua, kun toisella elämä ihan sekasin ja täysin ennalta arvaamaton. Mut voihan tätä pientä näsäviisasta mussukkaa, kun elämä on antanu mahdollisuuden ajatella niin kovin egosentrisesti.. No mut kovasti tsemppiä ittes kanssa.

Vierailija
56/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelitko piilotella raskauttasi ja sitten nolona myös vammaista lastasi?!

Vierailija
57/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHmeen salailua joillain... ei vammaista lasta tarvitse piilotella tai hävetä sen enempää kuin tervettäkää !!

Vierailija
58/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin että oltaisiin tietyllä tyttöporukalla haluttu lähteä risteilemään ja jättää pari tiukkanaamaa rannalle. Niin eikö yksi hölöttäjä mene feissarissa jakamaan sen tiedon kaikille. Lopputulos oli se että ne tylsätkin sitten tuli sinne risteilylle!

Oltiin vielä sovittu että ei puhuta sitten reissusta tosiaankaan mitään, ei vaan jotkut osaa olla kailottamatta kaikkea julkisesti.

on tässäkin ystävä! Kaamea noita sä olet.

Vierailija
59/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHmeen salailua joillain... ei vammaista lasta tarvitse piilotella tai hävetä sen enempää kuin tervettäkää !!

Vaan siitä että asioilla on tapana suurentua ennen lopullisia totuuksia. Niinhän täälläkin käy. En ainakaan itse lähtisi kailottelemaan mitään epävarmoja juttuja ennen kuin tiedän itse mistä on kyse ja miten niihin vastaan.

Ihmiset kun juoruilevat.

Vierailija
60/62 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän täällä ennenkin kertonut ja kerron uudelleen. Minulla on esto, ettei seinälleni voi kirjoittaa. Mutta olipa minullakin sellainen sukulainen, joka sensitiivistä asiaa kävi kommentoimassa ihan muunlaisessa tilapäivityksessäni tyyliin: "Kuulin juuri xxx, mutta kun sun seinälle ei voi kirjoittaa, niin kysyn tässä...". Eli ei-toivottuja kommentteja FB:ssä ei voi estää kuin olemassa pois sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä