Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen jätit ekaa kertaa vähint. 5 päiväksi hoitajan huomaan?

Vierailija
28.12.2010 |

Me jätettiin esikoinen 10 kk ikäisenä viikoksi mummolaan.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolaan 3 yöksi.

Vierailija
22/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tokan kanssa tuskin ennen 7-8v, jos menee jonnekin leirille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan ole sellaista paikkaa,jossa voisi olla edes kahta yötä peräkkäin!

Nuorin isovanhemmista täyttää kohta 60, eikä se vaan jaksa. 78 vuotiaat isovanhemmat eivät ole koskaan jaksaneet ottaa edes muutamaksi tunniksi.

Elämä on ja ihmiset erilaisia.

Vierailija
24/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viikon mummolla

Vierailija
25/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli perhepäivähoidossa ja hoitajalla oli syysloma, jonka ajaksi minä tai mies ei saatu lomaa. Vaihtoehtona oli siis viedä lapsi mummilaan ma-pe tai uppo-oudolle pph:lle.

Mummi ei meille voinut tulla, koska ei edes osaa "käyttää taloamme" (ei saa esim. hellaa päälle, vaikka olemme useasti opettaneet, eikä uskalla kurkkia kaappeihin etsiäkseen ruokatarvikkeita tai astioita yms.). Mummi siis jännittää vieraassa ympäristössä olemista. Lapsi taas ei jännitä mummilaa yhtään.

Lapsi nautti kovasti, ja on sen jälkeenkin ollut esim. hiihto- ja syyslomilla mummilassa. Kuopus (4 v) myös, mutta ei vielä koskaan 5 päivää.

Vierailija
26/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätettiin esikoinen 10 kk ikäisenä viikoksi mummolaan.

Mutta siitä on jo lähes 17 vuotta aikaa. Nykytiedon valossa en jättäisi.

Olen kuitenkin luvannut maksaa esikoiseni psykiatrinkulut, kun hän ahdistuu/masentuu noin kolmikymppisenä tästä lapsuutensa viikosta, jolloin joutui vanhemmistaan eroon. Olen ihan tosissani!

Onko käynyt mielessä, ettei ollut ihan ainoa virhe toi yks viikko, minkä olet kasvatuksessa tehnyt? Kirjoituksestasi voi päätellä, että sulla ainakin toi syllisyys on aika vahvana päällä; se jo kertoo vanhemuudestasi paljon:(

Vierailija
27/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olet hauska.

Vierailija
28/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä keksi miksi jättäisinkään niin pitkäksi aikaa hoitajan huomaan.

5- ja 8-vuotiaat lapset.

Vierailija
29/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on ollut isänsä kanssa, kun olen itse ollut poissa. Tai isä on ollut poissa ja lapsi mun kanssa. Osa syynä on ettei ole mummoloita ja muut sukulaiset töissä. Itse asiassa lapsen oli tarkoitus olla 8 v viikko 15 v serkkunsa kanssa päivät veljeni luona, ja sitten veljeni olis täiden jälkeen ollut paikalla toki. Mutta sainkin lisää lomaa. tänä kesänä saattaa tulla sama tilanne, eli jos serkku ei saa kesätöitä, niin vois olla lapsen seurana ( maksua vastaan toki)

Vierailija
30/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa kertaa yötä pois kotoa 9-vuotiaana, eikä tullut äitiä ikävä (eikä sen puoleen isääkään) :).

Saahan niitä uusia kokemuksia päiväsaikaankin.

Tuohon "ajatelkaapa kun häntä pyydetään jne." -kohtaan haluaisin kommentoida, että entäpä jos 2-vuotiasta pyydetään yökylään ja hänelle tulee äitiä ikävä? 8-vuotiaalla on jo todennäköisesti enemmän taitoa ikävän käsittelyyn kuin 2-vuotiaalla, 10 kk ikäisestä nyt puhumattakaan.

Onhan se hienoa että ette "raski" jättää lapsianne hoitoon ja olette sitoutuneet olemaan lapsien kanssa mutta ajatelkaapa asiaa lapsien kantilta... he alkavat vierastamaan..eivät saa uusia kokemuksia...eivät saa itseluottamusta... jos 8 vuotiaskaan ei ole ollut missään yötä niin ajatelkaapa kun häntä pyydetään kaverille yökylään ja tulee äitä ikävä..eli alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen jättäkää vaan 10 kk lapsi viikoksi mummulaan hänelle se on uusi elämys ja niin on mummullekkin :) ja kun vanhempana menee mummulaan niin muistaa sitten aikuisena kuinka hän kävi mummulassa lapsena yökylässä :)

Vierailija
31/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiani viideksi päiväksi kenenkään hoitoon, ei vaan ole tarvetta. Nuorin on 10v.

Mut me ollaankin perhettä.

Vierailija
32/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu on pisin, lapset 9,4 ja 2. Hoitajia kyllä olis, mutta emmä halua niin kauaa olla pois :)

Vierailija
33/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alettu 4-vuotiaan esikoisen kohdalla miettiä, menisikö ensimmäistä kertaa isovanhemmille yhdeksi yöksi, mutta ei vielä uskalla nukkua muualla ilman meitä. Ai niin, olihan hän elämänsä ensimmäiset kahdeksan yötä yksin sairaalassa (päivisin olimme toki hänen luonaa), sen jälkeen ei ole ollut onneksi tarvetta antaa yöhoitoon. Kuopus, pian 2 v., joutui kerran olemaan yön yksin sairaalassa hänkin, leikkauksen jälkeen.

Vierailija
34/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nyt 3, 5 ja 7

Vierailija
35/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoksi kotiin.

Vierailija
36/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli niin tärkeää, että raaskitte noin pienen jättää...?

Vierailija
37/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on ollut 3 yötä poissa

Vierailija
38/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole vielä olleet yhtä yötä kauempaa.

Ilman minua ovat olleet 3 x 5 päivää (6v ja 4v) kun olin kuntoutuksessa, mutta olivat silloin kotona isän kanssa.

Vierailija
39/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oli isovanhempien kanssa, kun olin työmatkalla.

Vierailija
40/84 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan olleet noin kauaa, nyt 5 ja 10v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme