Minkä ikäisen lapsen jätit ekaa kertaa vähint. 5 päiväksi hoitajan huomaan?
Me jätettiin esikoinen 10 kk ikäisenä viikoksi mummolaan.
Kommentit (84)
jätin esikoisen mummin huomaan viideksi, kuudeksi päiväksi 2v 4kk ikäisenä kuopuksen leikkauksen vuoksi. Sitä ennen olin jättänyt esikoisen isänsä huomaan 1v 9kk ikäisenä melkein viikoksi siten, että näimme kuitenkin joka päivä vähän aikaa.
Täytyy sanoa, että jos ei pakko olisi ollut, niin en olisi jättänyt. Nytkin tekis hiukka tiukkaa. Mutta mulla onkin vielä napanuora vähän kireellä, ja varmasti aina tulee olemaankin... :/
Me jätettiin esikoinen 10 kk ikäisenä viikoksi mummolaan.
Mutta siitä on jo lähes 17 vuotta aikaa. Nykytiedon valossa en jättäisi.
Olen kuitenkin luvannut maksaa esikoiseni psykiatrinkulut, kun hän ahdistuu/masentuu noin kolmikymppisenä tästä lapsuutensa viikosta, jolloin joutui vanhemmistaan eroon. Olen ihan tosissani!
mutta siellä leirillä ei ollut hoitajia vaan isosia. Ja se leiri meni ihan hyvin, vaikka lapsella ei ollutkaan taustalla vuosien aikaista yökyläilytaustaa. Terve lapsi selviää kyllä ihan hyvin, vaikka joutuisi elämään pääosin vanhempiensa kanssa.
4 pvää olimme poissa (pitkävkl miehen kanssa Roomassa) kun lapset olivat 4v ja 2v3kk. Lapset olivat tuon ajan mummolassa ja viihtyivät hyvin. Seuraava pidempi reissu (työmatka) tulee olemaan 5pv, ensi keväänä jolloin kuopus on 3v. Tuolloin tosin jäävät isänsä kanssa kotiin.
Lapsi on 5 vuotta, eikä ole ikinä ollut viikkoa hoidossa. Yhden kerran on ollut isovanhemmilla 3 yötä peräkkäin, kun olimme miehen kanssa lomalla.
Silloinkin olin synnärillä. Lapset 6v, 4v. ja 2v.
yli kahta yötä hoidossa ja tuo kahden yön reissukin oli ainutlaatuinen pe illasta su aamuun. Voisin kyllä viedä heidät hoitoon esim. mummulle muutamaksi yöksi, mutta vapaaehtoisia hoitajia ei ole ja vieraalle en jättäisi eikä kyllä olisi varaakaan.
kesällä ennen kuin aloitti koulun (tuolloin vielä 6v) isovanhempien kanssa viikon reissussa.
aikaa kuin kahdeksi yöksi. Esikoinen 10v, kuopus 4v.
Seuraavat ei olekaan olleet noin kauaa poissa, enkä ymmärrä, miten pystyin tuohon ekankaan kanssa. Seuraavat nyt 4v.
Pari viikkoa sitten lapset, 1v8kk ja 5v 2kk, olivat perjantai-iltapäivästä n. klo 13 alkaen sunnuntai-iltapäivään n. klo 15 asti isänsä huomassa. Tämä on ollut pisin yhtäjaksoinen eroni heistä. Esikoinen oli 3,5v iässä neljä päivää isänsä huomassa, kun minä jouduin olemaan sairaalassa osastolla käynnistelemässä synnytystä. Esikoinen ja mies kävivät kuitenkin joka päivä viettämässä sairaalassa n. 3-5 tuntia aikaansa. Sitten kuopuksen syntyessä esikoinen oli 7 tuntia hoidossa, ja puolitoista vuorokautta isänsä hoivassa, kun minä olin vauvan kanssa sairaalassa. Silloinkin esikoinen kävi sairaalassa monta tuntia meitä tapaamassa. Viimeisen puolentoista vuoden aikana esikoinen on ollut neljä yksittäistä yötä mummonsa hoidossa. Kuopus ei ole ollut päivääkään eikä hetkeäkään kenenkään muun kuin minun tai isänsä hoidossa.
lapseni mummolaan 200 km:n päähän. Ihan hyvin meni, paitsi oli poika viimeisenä iltana vähän itkua tihrustanut ikävänsä takia.
Oli hänkin raukka jo viidentenä päivänä itkua pidätellyt.
Ei ole ollut tarvetta. Pisimpään olemme olleet miehen kanssa yhdessä reissussa pari yötä.
Lapset jo 6, 11, 14 (sekä jo aikuiset lapset 19 ja 21)
en edes 13-vuotiasta...