Pinoon synnytyksen käynnistyksen kotikonstit
Kovasti jo täällä olen väsynyt tähän odotukseen joskin en halua vauvan vielä syntyvän, mutta koska kovasti tuota synnytystä jo mietin ja odotan niin olen lueskellut mahdollisia kotikonsteja joita voisi leikkimielisesti kokeilla kun sen aika koittaa.
Kaikkihan tietää, että vauva tulee kun on tullakseen, mutta tuskinpa mistään haittaakaan on jos ei hyötyäkään.
Joten jos joku innostuu kotikonsteja kokeilemaan niin pinotaan turvallisia kotikonsteja ja jos joku kokee jostain olleen hyötyä synnytyksen käynnistykseen niin olisi kiva kuulla niistäkin kokemuksista. =)
Kommentit (8)
Jossakin on myös mainittu että oikein mausteisen ruuan syöminen voisi jouduttaa myös.
Minä kokeilin aikoinaan kolmea s:ää ja kävelylenkkiä. Ja käynnistyihän se. Mutta luultavasti oli muutenkin jo käynnistymässä koska sain sinä aamuna ihan kamalan siivousvimman. Ilmeisesti pesä kuntoon ennen synnytystä ;)
Eli juurikin nämä klassiset sauna, seksi ym. ei auttanut. Sitten tuli hetki jolloin toivoi ettei synnytys alkaisi (mies lähti reissuun) niin tietysti silloin alkoi :)
Mulla ei ainakaan mikään noista 3x S ole auttanut; jopa pururataa kokeiltu älyjyrkällä rinteellä ja vain supistuksia sain vähän enemmän.
MOlemmat synnytykset sujuneet hyvin: koulutettu hieroja/akupiste"hoitaja" painellut jaloista synnytystä auttavia pisteitä, myös korvasta: pehmennetty kohdunsuuta yms. Eka syntyi viikko ennen laskettua. Toiseen ei painelu silleen vaikuttanu, mutta synty 1/4 käynnistystabletista 1,5 h päästä vauhdilla parilla ponnistuksella (jälkisupistukset pahempia kuin synnytyssupistukset). Ja samaa konstia aion käyttää pääsiäisen jälkeen (la 9.5.11).
täytyy laittaa tänne vaikka vanha viesti onkin mutta jos joku lukee niin ei kannata nännejä hieroa!!
Ystävän piti sairaalassa valvotuissa oloissa hieroa nännejä jotta saisi vauvan liikkumaan niin silloin vauvan sydänäänet romahti. Tämä tapahtui synnytysosaston vastaanotossa. Kyllä siinä minä, tukihenkilökin, säikähdin ja itku pääsi kun lääkäriä huudeltiin juosten pitkin käytävää ja huoneessa oli hetkessä 5 hoitajaa. Sydänäänet saatiin takaisin.
Mutta sitten sanoivat ettei missään nimessä saa enää hieroa nännejä. Voi kuulemma joskus aiheuttaa tälläisen tilanteen että vauva reagoi siihen näin. Tarkemmin eivät selitelleet mitä siinä oikeen tapahtui. Mites sitten käy kun joku kotona yrittää synnytystä käynnistää eikä kukaan/mikään laite vahdi vauvan tilaa?? Ei osata lopettaa ajoissa.
Tämä on yksi kokemus ja kaikella hyvällä sen tänne laitoin. Kyllähän nämä vauvat syntyy kun ovat valmiita :)
täytyy laittaa tänne vaikka vanha viesti onkin mutta jos joku lukee niin ei kannata nännejä hieroa!!
Ystävän piti sairaalassa valvotuissa oloissa hieroa nännejä jotta saisi vauvan liikkumaan niin silloin vauvan sydänäänet romahti. Tämä tapahtui synnytysosaston vastaanotossa. Kyllä siinä minä, tukihenkilökin, säikähdin ja itku pääsi kun lääkäriä huudeltiin juosten pitkin käytävää ja huoneessa oli hetkessä 5 hoitajaa. Sydänäänet saatiin takaisin.
Mutta sitten sanoivat ettei missään nimessä saa enää hieroa nännejä. Voi kuulemma joskus aiheuttaa tälläisen tilanteen että vauva reagoi siihen näin. Tarkemmin eivät selitelleet mitä siinä oikeen tapahtui. Mites sitten käy kun joku kotona yrittää synnytystä käynnistää eikä kukaan/mikään laite vahdi vauvan tilaa?? Ei osata lopettaa ajoissa.
Tämä on yksi kokemus ja kaikella hyvällä sen tänne laitoin. Kyllähän nämä vauvat syntyy kun ovat valmiita :)
rentoutuminen. Monesti just tossa loppuvaiheessa stressataan sitä, että miten sen vauvan saisi syntymään. Kuitenkin jos osaisi tuossa vaiheessa olla miettimättä koko asiaa (mikä on hyvin hankalaa ison mahan ja vaivojen kanssa) ja rentoutua, saattaisi synnytys käynnistyä helpommin. Tämä ei välttämättä toimi kaikilla, mutta kantsii sitäkin kokeilla. Tossa mielessä vanha sss - saattaa joillakin tehota; siivouksessa ei tule mietittyä koko asiaa, seksi rentouttaa ja saunakin rentouttaa. Osa ei ehkä rentoudukaan, vaan miettii siivotessaan, ettei supistele vieläkään jne. Jotain ehkä rentouttaa kylvyssä oleminen, musiikki, lukeminen. Okei, tää oli vaan tällainen maalaisjärjenteoria, joka ei välttämättä toteudu käytännössä. ;)
Tuoreen ananaksen syöminen. Toki pitää olla järki mukana, kun poistaa kuitenkin nestettä jos alkaa liian suuria määriä ahmia.
Rontsukka
-seksi, sauna ja siivous
-nännien hieronta tai pumppaaminen
-vadelmanlehti tee
Itselläni ei ainakaan kahdessa edellisessä raskaudessa tuntunut olevan kamalasti hyötyä tuosta seksi, sauna ja siivouksesta. Siivouksesta vain väsytti itseänsä liikaa, mutta koti hohti puhtautta.
Seksi kyllä aiheuttaa hieman supistuksia todistetusti ja se on kivaakin. =)
Tuota rintojen pumppaamista rintapumpulla tai nännien hierontaa en ole aikaisemmissa kokeillut ja sitä ajattelin, että voisi kokeilla kun sen aika koittaa, koska imetyshän aiheuttaa esim. synnytyksen jälkeen jälki supistuksia niin kyllähän siinä jotain perää voisi olla. Ja tuskin mitään haittaa loppu metreillä.
Vadelmanlehti tee jaa millastahan se pitää sitten olla.? Käykö mikä vaan kaupan vadelma tee vai onko se joku luontaistuote juttu.? Kyllähän sitä teetäkin voisi litkiä, koska eihän siitäkään nyt haittaa voi olla. =) Eikä rasita/väsytä liikaa.
Itse haluan kokeilla sellaisia juttuja jotka ei rasita/väsytä liikaa, koska pitää sitten jaksaa synnyttääkin. Ja sitten tosiaan tärkeää on se, että siitä ei saa olla mitään haittaa vauvalle.
Leikkimielellä viimeisen viikon piinaavan pitkiä päiviä kuluttamaan.
Onko kellään tiedossa muita hyviä konsteja joita kannattaisi kokeilla?
Onko loppu metreillä menijöitä jotka haluisivat ruveta kokeilemaan kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseksi?
Itse aion vielä reilu viikon ainakin odotella ennen kuin pääsen kokeilemaan kotikonsteja.
Odotan muuten jo neljättä kullanmurua ja LA on 23.1 ja keskiviikkona on synnytystapa-arvio jossa saan tietää millainen jättiläinen on tulossa. =)