Miksiköhän tämä talo ei mene kaupaksi?
Alueessa ei ole mitään vikaa, on paljon lapsiperheitä ympärillä. Sanoisin, että rauhallinen omakoti/-omistusasuntoalue lähellä kivaa koulua. Olen tätä taloa seuraillut, kun olisi meille sopiva mutta vielä hieman liian kallis:( Ei kyllä olla käyty katsomassa, eli ulkoapäin tiedän talon ja näitä kuvia olen katsellut. Hintaa on jo vähän laskettu, mutta on ollut jo monta kuukautta myynnissä. Tällä alueella menee yleensä nopeasti kaupaksi ok-talot. Mikähän tässä mättää? Kommentteja?
http://www.etuovi.com/kohde/960865
Kommentit (22)
Samanlaisen lätyskän saa älväriltä 140 000 eurolla, ja tontit Riihimäellä tuskin mansikoita maksaa.
Ja se uus älväri on kaikesta huolimatta varmasti energiataloudellisempi, kuin tuo hataran näköinen lato.
Tyhjinä ihmiset ei osta asuntoja. Ja tuo talo on tyhjä ja ulkoakin täysin luonteeton, eli ihmiset ei saa siitä otetta.
6 h + k + muut tilat päälle tarkoittaa, että huoneet ovat aika pieniä ja monelle varmaan liian "kopperoita". Mutta jos teille kerran tuo on hyvä, niin sen kun ostat. Omiin tarpeisiinhan sen ostatte, ettekä jonkun keskiverto-ostajan.
Meillekin tuollainen kelpaisi hyvin (sijainti vaan väärä), mutta olen huomannut, että moni muu ei halua tuon tyyppistä tylsää perustaloja, joissa on paljon huoneita vähissä neliöissä.
sijoittaa liesi, vesipiste ja jääkaappi noin.
Tai no saahan siinä hyötyliikuntaa kun juoksentelee ympäri keittiötä ruokaa laittaessa :P
Itse mietin myös sitä, että onkohan kattoremppa pian edessä kun katto näyttää jotenkin vanhalta..ja sehän on aika kallis homma. Kai se on käytävä näytössä! t: ap
Pohjaratkaisu on paikoittain jopa omituinen. Remonttia on tehty, mutta samalla jätetty paikoilleen erikoisia juttuja, jotka saa talon näyttämään epätasapainoiselta. Tällaisia on esimerkiksi kuvan perusteella laadukkaan oloiset laatoitukset + ikivanhat pisukeltaiset paneelit. Modernit kaapit ja pahvipuhkiovet. Mitään ei olla tehty loppuun saakka ja ajatuksella. Rakennus itsessään on aika ruma ja hukkatilaakin näyttää olevan turhan paljon. Tonttikin on verrattain pieni.
Ei ole tarkoitus pahoittaa sun mieltä. Vastaan vaan mahdollisimman rehellisellä mielipiteellä.
Maininta: sähkölämmitys, saa minut ainakin kiertämään kohteen kaukaa!
Talo on sentään aika vanha -82 rakennettu ja voi pitää sisällään vaikka mimmosen homepommin. Pintaremppa ei paljoo tilannetta paranna etenkin kun ainakin mun silmiini materiaalit ja värit ei miellytä.
Ja moni ei osta tyhjillään olevaa vanhaa asuntoa juuri siksi että haluavat nähdä millaista väkeä siellä on asununut heitä ennen. Kyllä huonekalut vaan aika paljon ihmisistä kertoo. Ja enemmänkin siitä voiko arvella talon olleen hyvin pidetty tms.
Ei ole tarkoitus pahoittaa sun mieltä. Vastaan vaan mahdollisimman rehellisellä mielipiteellä.
En ole varsinaisesti selviää Riihimäen hintatasosta, mutta kalliilta tuo ikäänsä, kuntoonsa ja kokoonsa nähden minusta vaikuttaa.
Talo on melkein 30 vuotta vanha ja vaikka keittiöön ja vessaan näyttääkin pientä pintaremppaa myyntitarkoituksessa tehdyn, niin pohjaratkaisu on epäkäytännöllinen, rakenteet ovat vanhat, eristeet todennäköisesti huonot ja suorasähkölämmitys vie julmetusti sähköä noin vanhassa ja huonosti eristetyssä talossa. Ulkopinta kaipaa kipeästi maalausta. Tontti on pieni kuin mikä. Mikähän mahtaa olla pohjan ja salaojitusten tila?
Erikoista on myös se, että talo on selvästi kertaalleen jaajennettu, mutta laajennusvuotta ei mainita esitteessä. Onko mainittu rakennusvuosi kuitenkin laajennus- ja peruskorjausvuosi, vai onko laajennusosa tehty myöhemmin? Onko laajennukseen ylipäänsä lupa olemassa, kuka sen on tehnyt ja miten rakenneasiat on ratkaistu?
Minä sanoisin että tuo on tyypillinen vanha talo, josta on yritetty saada vippaskonsteilla (=heppoinen pieni pintaremppa sisätiloihin) kiinnostavaa. Jos tuon hankitte, niin varautukaa jatkuviin remontteihin ja korkeisiin asumiskustannuksiin.
"Talo on rakennettu -82 ja sitä on laajennettu asukkaiden tarpeiden mukaan v-86 ja -04."
Erikoista on myös se, että talo on selvästi kertaalleen jaajennettu, mutta laajennusvuotta ei mainita esitteessä. Onko mainittu rakennusvuosi kuitenkin laajennus- ja peruskorjausvuosi, vai onko laajennusosa tehty myöhemmin? Onko laajennukseen ylipäänsä lupa olemassa, kuka sen on tehnyt ja miten rakenneasiat on ratkaistu?
Minä sanoisin että tuo on tyypillinen vanha talo, josta on yritetty saada vippaskonsteilla (=heppoinen pieni pintaremppa sisätiloihin) kiinnostavaa. Jos tuon hankitte, niin varautukaa jatkuviin remontteihin ja korkeisiin asumiskustannuksiin.
Jos tuon remppaisi niin että maalaisi katot valkoisiksi ja laittaisi fiksut tapetit, menisi varmaan nopeasti. Nyt pinnat ovat niin kauheat, että vaatisi ostajalta kovaa luonnetta pitää taloa viehättävänä.
Riihimäen hintatasoon nähden. Siellä on nyt hinnat nousseet aika reippaasti ja tuo talo on suorastaan edullinen. Alle 200 000 euron et saa Riksusta juuri minkäänlaista asumiskelpoista ok-taloa.
Minulla pisti ensimmäisenä silmään talon sähköistykset. Itse olen sähköasentaja, niin luonnollisesti katsoin vähän "sillä silmällä" talon sähköistyksiä... Tuli ensimmäisenä mieleen, että ei varmaan ole "oikean" sähköasentajan tekemät sähköt. Lisäksi kuvista päätellen pistorasioita on liian vähän nykyiseen sähkön tarpeeseen nähden.
Erityisesti patterien sähköistyksiin kiinnitin huomiota. Oli aika rumasti tehtyjä, sinne päin. Olisi voinut tehdä nätimpiäkin. Antennipistorasioita oli paljon (kuvista päätellen), mutta omituista oli se, että vieressä olevat pistorasiat eivät sattuneet yksiin ollenkaan antennipistorasioiden kanssa. En ainakaan itse ammatti-ihmisenä tekisi tuon näköistä jälkeä.
miettimään, että taidanpa unohtaa tuon talon. t:ap
Riihimäen hintatasoon nähden. Siellä on nyt hinnat nousseet aika reippaasti ja tuo talo on suorastaan edullinen. Alle 200 000 euron et saa Riksusta juuri minkäänlaista asumiskelpoista ok-taloa.
ja ylihintainen, tunkee kätensä paskaan joka tuon ostaa.
Ja samaan aikaan taloa mainostetaan suurelle perheelle. Noh, noihin neliöihin ei kyllä suurta perhettä mahdu, vaikka niihin olisi miten rakennettu noin paljon huoneita. Ja suuri perhe ei pärjää yhdellä vessalla (nykyajattelun mukaan).
Mustakin vaikuttaa pieneltä ja siihen nähden kalliilta.
Mutta jos talo teitä miellyttää, niin tehkää ihmeessä tarjous, mutta eihän siitä tuota hintaa kannata tarjota, jos ettei itsekään ole valmiita noin paljon maksamaan. Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä mihin tarjoukseen myyjä tarttuukin.
kaikki uusiksi, ainakaan minun jaljiltani ei jaisi paljon muuta kuin perusrunko. Ja se taas ei erityisesti silmaa miellyta. Eli mieluummin ostaisin uuden, ja tuolla hinnalla saisin kokonaan uuden halvemmalla...
sielä on homeen hajua..