Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan luottokortin, kun handelsbanken lopetti ja olen työmarkkinatuella?

Vierailija
26.01.2025 |

Eli minulla on ollut luottokortti handelsbankenista. Se ei siirry s-pankkiin, vaikka tilit siirtyvät. 

Olen joutunut työmarkkinatuelle, olen 61-vuotias ja tuskin enää työllistyn. 

Onko niin, että ei ole mahdollista saada luottokorttia? (Kannattaako edes kysyä)

Kovin ikävää, jos en saa. Se on ollut turvallinen tapa tehdä ostoksia. 

(sossutukia en saa enkä asumistukea, jos sillä on merkitystä. Joudun elämään työmarkkinatuella ja säästöillä.)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, voiko työmarkkinatuella oleva saada luottokortin?

Mulla on ollut siis luottokortti vuosikymmeniä ja nyt harmittaa. 

Vierailija
2/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule työttömälle korttia mistään pankista. Tarviit työpaikan edes hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida luottokorttia nykyään irrota mistään työttömälle. Tuttava on samassa tilanteessa, olisi halunnut kortin ulkomaanmatkojen ja nettiostosten maksamiseen, eikä mikään pankki myöntänyt korttia, vaikka tuttava oli aina huolehtinut laskut ajallaan ja ilman maksuhäiriöitä ja puolisolla oli tili ja varallisuutta toisessa pankissa. Kaikilla pankeilla taitaa olla tekoäly käytössä, joten turha yrittää käydä henkilökohtaisesti puhumassa pankissa.

Mutta heti kun pääset eläkkeelle, pienellekin, sinulla katsotaan olevan säännölliset tulot ja saat kortin.

Vierailija
4/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule työttömälle korttia mistään pankista. Tarviit työpaikan edes hetkeksi.

Ymmärtääkseni pitää olla vakituinen työpaikka.

Vierailija
5/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkäsinkin. 

Silloin muinoin, kun sain luottokortin, sen työn piti olla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde. Tokko enää vakituista työtä saan, kun on ikää.

Voisiko työmarkkinatukea katsoa mitenkään "säännölliseksi tuloksi", joka oikeuttaisi luottokorttiin. 

Olen aina hoitanut kaikki maksuasiat huolellisesti. Tilanne on epäreilu. 

Luottokortti on turvallisin tapa tehdä ostoksia netissä ja se vaaditaan yleensä esim hotellin yhteydessä tai autonvuokrauksessa.

Ap

Vierailija
6/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida luottokorttia nykyään irrota mistään työttömälle. Tuttava on samassa tilanteessa, olisi halunnut kortin ulkomaanmatkojen ja nettiostosten maksamiseen, eikä mikään pankki myöntänyt korttia, vaikka tuttava oli aina huolehtinut laskut ajallaan ja ilman maksuhäiriöitä ja puolisolla oli tili ja varallisuutta toisessa pankissa. Kaikilla pankeilla taitaa olla tekoäly käytössä, joten turha yrittää käydä henkilökohtaisesti puhumassa pankissa.

Mutta heti kun pääset eläkkeelle, pienellekin, sinulla katsotaan olevan säännölliset tulot ja saat kortin.

Okei, eli siis eläkkeen pienuus ei ole ongelma luottokortin saamiselle. 

Eläkkeeseen on kyllä vielä aikaa. Harmittaa. Kaikki johtuu pankin lopettamisesta Suomessa. 

Vierailija
7/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse sain Osuuspankista ja olen ollut 7 vuotta työtön

Vierailija
8/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse sain Osuuspankista ja olen ollut 7 vuotta työtön

Millä perusteilla sait?

Vierailija
9/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi onnistuvan ainakin jos on riittävästi varallisuutta. Jos on työtön ja persaukinen niin ihan hyvä jossei saa.

Vierailija
10/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkäsinkin. 

Silloin muinoin, kun sain luottokortin, sen työn piti olla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde. Tokko enää vakituista työtä saan, kun on ikää.

Voisiko työmarkkinatukea katsoa mitenkään "säännölliseksi tuloksi", joka oikeuttaisi luottokorttiin. 

Luottokortti on turvallisin tapa tehdä ostoksia netissä ja se vaaditaan yleensä esim hotellin yhteydessä tai autonvuokrauksessa.

Ap

Jos on niin paljon varallisuutta, että on varaa nettishoppailla ja reissailla niin kannattaa hakea vaikka jostain muualta kuin Suomesta luottokortti. Amex ei ole luottokortti, mutta toimii kuten luottokortti. Kannattaa siitä lähteä? Itse hain sellaisen kun muutin ulkomaille ja luottotietoja ei vielä ollut. 

Vierailija
11/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkäsinkin. 

Ap

Jos on niin paljon varallisuutta, että on varaa nettishoppailla ja reissailla niin kannattaa hakea vaikka jostain muualta kuin Suomesta luottokortti. Amex ei ole luottokortti, mutta toimii kuten lu

En tiedä mitään Amexista. Kiitos vinkistä kuitenkin. 

Mieluummin ottaisin kyllä suomalaisen tavallisen luottokortin, mutta pidän mielessä varavaihtoehtona, että voisi tutustua Amexiin. 

Vierailija
12/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mistään prepaid luottokorttia? Näitä on ainakin maailmalla käytössä.

Vierailija
13/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian bank?

Vierailija
14/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä tarvitset luottokorttia?

Vierailija
15/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, että nettiostokset on turvallisempia luottokortilla.

Hotellit ja autonvuokraus vaativat. 

Jos olsii prepaid-luottokortti, se olsi hyvä. 

Ap

Vierailija
17/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Ei persaukisille mitään luottoja kuulu antaa.

Vierailija
18/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.paysafecard.com/fi-fi/

Enimmäissumma maksutapahtumaa kohti 50 euroa. Se on aika vähän. Ei riitä mun laskuihini. 

Ap

Vierailija
19/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Ei persaukisille mitään luottoja kuulu antaa.

En ole pa. Minulla on säästöjä. 

Ap

Vierailija
20/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, että nettiostokset on turvallisempia luottokortilla.

Hotellit ja autonvuokraus vaativat. 

Jos olsii prepaid-luottokortti, se olsi hyvä. 

Ap

Norwegiania suosittelisin, helppokäyttöinen mobiilisovellus 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi