Seksuaalisen hyväksikäytön suojaikä
PITÄISIKÖ SITÄ NOSTAA???
Eikö 18-vuotta olisi sopiva ikäraja,kun ottaa huomioon mitä kaikkea vastuuta kahden ihmisen keskenään harjoittama seksuaalisuus tuo mukanaan.
Eihän 16-vuotias saa vielä äänestääkään tai tilata postimyynnistä mitään tarvikkeita ilman vanhempiensa lupaa.
Raskaaksi tulemisen mahdollisuushan ei ole näistä vastuunalaisista asioista vähäisin vai mitä?
Moniko 16-vuotias oikeasti on kypsä vanhemmaksi?Ja eikö nykyinen lainsäädäntö anna liikaa mahdollisuuksia pedo/efebofiileille toteuttaa taipumuksiaan.
50-vuotias setämies tai puumahuuman päästään sekoittama täti-ihminen saa nykylain puitteissa aivan rauhassa menna vehtaamaan peruskoulun yhdeksännen luokan kevätlukukauttaan suorittavan nuoren kanssa kenenkään rankaisematta.Tai ainakaan maallisen lain asiaan puuttumatta.
Onko tämä ihan oikein?
Entä homoseksuaaliset suhteet?
Äsken mainitsin tyttöjen mahdollisuuden tulla raskaaksi?
Mutta entä poikien ja tyttöjen kypsyys ilmoittaa ja päättää seksuaalisesta suuntautumisestaan tuossa iässä?
Homoushan on suuri sosiaalinen haitta kantajalleen.
Tuollaisen 16-vuotiaan henkilön joka ei osaa olla varma vielä itsestään on jonkun vanhemman henkilön hyvin helppo manipuloida uskomaan olevansa homoseksuaali.Väitetäänhän monien ihmisten jossain määrin olevan luonnostaan Bi-seksuaaleja ja saavan yksilöstä riippuen eriasteisia seksuaalisia viehätysheijasteita myös oman sukupuolensa edustajista.Tällaisessa tilanteessahan voidaan vielä 16-vuotiaallekin tehdä pahaa haittaa vääristämällä hänen näkemystään omasta seksuaalisuudestaan.
Ja hetkenkin hairahdus vaikka homoseksuaalisuuteen voi tuoda loppuelämän mittaisen leiman jonkun otsaan.
Ja mielestäni monetkin 16-vuotiaat voivat olla alttiimpia vaikutuksille ja manipuloinnille kuin jo vähän vanhemmat ihmiset.
Miten on?
Kommentit (7)
ole, kaikki edes keski-iässä riittävän kypsiä huolehtimaan noista asioista mutta pitäisin 18-vuoden ikää sopivana rajana.
Tulisi aika paljon turhia tuomioita ottaen huomioon että itse olin jo 15 vuotiaana ihan omasta halusta seksuaalisesti aktiivinen (nykyisen) mieheni kanssa. Olin valmis ja minua ei hyväksikäyttänyt kyllä kukaan.
Riippuu niin ihmisestä, ei varmasti kaikki 18 vuotiaat ole kypsiä juomaan, ajamaan autoakaan.
nykyaikana toisistaan. 16 vuotiaat menevät ihan helposti täysi-ikäisyydestä, kuten pääsevät joukolla baariin jne.
suuren ikäeron jutut ovat kyllä sairaita ja niihin tulisikin soveltaa jonkinsortin lakia. Että ei mikään 30 vuotias saisi 16 vuotiaan kanssa olla..
että alle 18-vuotias ei saa seurustella. Tytöt ja pojat eri kouluun ja tytöille huntu ja 4 seinän sisään.
Homoushan on suuri sosiaalinen haitta kantajalleen.
Kyllä varmaan tuollainen tyhmyyskin on suuri sosiaalinen haitta kantajalleen.
Ei edes kaikki 18 v ole riittävän kypsiä toimiakseen vastuullisesti ehkäisyn, raskauden tai sukupuolitautien kohdalla.