Yksinhuoltajille erityisesti pitäisi nostaa kaikkia tuloja...
Niitä ei voi verratakkaan kahdsen perheen tuloihin, ei sitten niin millään...
juu ja kaikki katkeroituneet voitte jättää vastaamatta...
Kommentit (148)
Edelleen, miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa aikuisen ihmisen velvollisuudet?
Yhtähyvin yksinelävä Eeva voi sitten vaatia yhteiskunnalta lisää tukea itselleen sillä perusteella, että naapurin Pentillä on helpompaa kun on vaimo jakamassa kuluja. Eeva joutuu maksamaan kaiken yksin. Tai perheellinen voi vaatia lisää tukea koska heillä on paljon enemmän kuluja kuin lapsettomalla pariskunnalla, ei se pelkkä lapsilisä kata kaikkea ylimääräistä mitä lapsista kertyy.
Jospa nyt vaan hoidettais ne itse tehdyt lapset ihan itse, eikä aina vaadittais yhteiskuntaa apuun ja lisää tukia. Meillä on jo varsin hyvin toimiva sosiaalihuolto.
Se nyt vain on niin, että yksinhuotajuus tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.
Eroaminen on aivan liian helppoa, ja tuilla on tehtävä selväksi myös se, että työnteko on aina se ensisijainen vaihtoehto.
Yhtähyvin yksinelävä Eeva voi sitten vaatia yhteiskunnalta lisää tukea itselleen sillä perusteella, että naapurin Pentillä on helpompaa kun on vaimo jakamassa kuluja. Eeva joutuu maksamaan kaiken yksin. Tai perheellinen voi vaatia lisää tukea koska heillä on paljon enemmän kuluja kuin lapsettomalla pariskunnalla, ei se pelkkä lapsilisä kata kaikkea ylimääräistä mitä lapsista kertyy.
Jospa nyt vaan hoidettais ne itse tehdyt lapset ihan itse, eikä aina vaadittais yhteiskuntaa apuun ja lisää tukia. Meillä on jo varsin hyvin toimiva sosiaalihuolto.
Lisäksi, miksi kärsijöinä ovat juuri ne lapset, jotka eivät ole valinneet siihen eroperheeseen syntyä?
Se nyt vain on niin, että yksinhuotajuus tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.
Eroaminen on aivan liian helppoa, ja tuilla on tehtävä selväksi myös se, että työnteko on aina se ensisijainen vaihtoehto.
ettei sillä pärjää. Mitään etuuksia en kaipaa jos vain työstä saisi kohtuullisen korvauksen.
ottaa elätettäväkseen kaikkien eronneiden lapsia. Tämä asia kannattaisi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun niitä lapsia tehdään.
Tiewtysti on, mutta kun palkka on niin paska
ettei sillä pärjää. Mitään etuuksia en kaipaa jos vain työstä saisi kohtuullisen korvauksen.
Sä et tajua mitään elämästä...
ottaa elätettäväkseen kaikkien eronneiden lapsia. Tämä asia kannattaisi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun niitä lapsia tehdään.
Okke, piuhat poikki tästä lähtien kaikilta syntyviltä suomalaisilta lapsilta niin loppuu suomalaisten katkeruus tästä aiheesta
yksinhuoltajien tukia korottaa? Mielestäni ei pitäisi. Eroamiseen ei pidä tarjota liikaa työntöä, ja ensisijainen vaihtoehto on aina työ.
Lapsia on tehtävä sen verran kuin kykenee elättämään.
Ja sinäkö tiedät, että sinun liittosi kestää kuolemaan asti?
Okke, piuhat poikki tästä lähtien kaikilta syntyviltä suomalaisilta lapsilta niin loppuu suomalaisten katkeruus tästä aiheesta
Leski taas puolestaan saa yhteiskunnalta leskeneläkettä ja lapset "orvon"eläkettä.
En siis oikeastaan näe mitään järkeä siinä, että yksinhuoltaja saisi automaattisesti isommat tuet kuin muut.
Kela maksaa jonkun naurettavan pienen summan, tyylin 50 e/kk.
Lisäksi, miksi kärsijöinä ovat juuri ne lapset, jotka eivät ole valinneet siihen eroperheeseen syntyä?
Oli vanhempien valinta tehdä heidät ja velvollisuus hoitaa heidät, eikä vaan ruikuttaa yhteiskunnalta lisää rahaa.
Varmasti laskiki roimasti jos työstä maksettaisiin sellaista palkkaa että kohtuudella pärjää. SIINÄ PÄÄTTÄJILLE POHDITTAVAA.
Leski taas puolestaan saa yhteiskunnalta leskeneläkettä ja lapset "orvon"eläkettä.
En siis oikeastaan näe mitään järkeä siinä, että yksinhuoltaja saisi automaattisesti isommat tuet kuin muut.Kela maksaa jonkun naurettavan pienen summan, tyylin 50 e/kk.
toki eläke riippuu kuolleen työtuloista, mutta kela maksaa leskelle lisää jos kuolleen työeläkekertymä on pieni. Joten ei se pienituloisen lesken leskeneläke ole todellakaan ole mikään 50€/kk vaan paljon isompi. Leskiä siis tuetaan ihan mukavasti, kunhan on vaan avioon mennyt.
Koska miehen työ oli niin vaativaa ja aikaavievää, että siitä seurasi monenmoisia vaikeuksia. Eikä hänen palkkansakaan ollut raadantaan nähden mitenkään riittävä.
Siinä hyödytimme selkänahallamme yhteiskuntaa, ja kärsimme itse monin tahoin. Ei rahaa eikä yhteistä aikaa, eikä lopulta terveyttäkään.
No, erosimme. Mies antaa yhä elämänsä yhteiskunnalle, ja minä jatkan samalla vastuulla kuin ennenkin. Rahallisesti eroa entiseen ei ole ainakaan sillä tavalla, että kävisimme nyt jotenkin veronmaksajille kalliimmaksi.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kaikki ei ole itse aiheutettua, vaan ongelmia on jos jonkinlaista myös muutoin, vaikka kuinka pyrkisi olemaan kunnon kansalainen.
itsekin olisin varmaan viisi vuotta sitten ollut kärkkäänä tukia arvostelemassa, oli rahaa ja paljon, oli turvaverkko...enää en arvostele..en olisi uskonut millaisia vastuksia ja sairauksia voikin elämään tulla yhtäkkiä ja kaikki onkin aivan toisin
mutta olen silti sitä mieltä, että yksinhuoltajat eivät tarvitse LISÄÄ tukea.
En siis oikeastaan näe mitään järkeä siinä, että yksinhuoltaja saisi automaattisesti isommat tuet kuin muut.Kela maksaa jonkun naurettavan pienen summan, tyylin 50 e/kk.
toki eläke riippuu kuolleen työtuloista, mutta kela maksaa leskelle lisää jos kuolleen työeläkekertymä on pieni. Joten ei se pienituloisen lesken leskeneläke ole todellakaan ole mikään 50€/kk vaan paljon isompi. Leskiä siis tuetaan ihan mukavasti, kunhan on vaan avioon mennyt.
Tiedän leskiperheitä, jotka ovat joutuneet muuttamaan, kun rahat eivät enää riitä asuntolainan maksuun puolison kuoleman jälkeen.
enkä silti kaipaa enempää rahaa :O
lapsilisät 490
elarit 420
asumistuki 640
äitiysraha netto 550..tammikuussa tulee kotihoidontuki..olisiko netto n.500e
vuokra mulla 900..maksan itse 260e as.tuen jälkeen
Ja maksaa työstä kohtuu palkka, niin kynnys jäädä tukien varaan pienenisi. Matalapalkkaisilla aloilla työskentelevät eivät helposti lapsen saannin jälkeen palaa takaisin työelämään kun kotona olemisesta maksetaan paremmin????