Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajille erityisesti pitäisi nostaa kaikkia tuloja...

Vierailija
27.12.2010 |

Niitä ei voi verratakkaan kahdsen perheen tuloihin, ei sitten niin millään...

juu ja kaikki katkeroituneet voitte jättää vastaamatta...

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa työstä kohtuu palkka, niin kynnys jäädä tukien varaan pienenisi. Matalapalkkaisilla aloilla työskentelevät eivät helposti lapsen saannin jälkeen palaa takaisin työelämään kun kotona olemisesta maksetaan paremmin????

Vierailija
102/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa aikuisen ihmisen velvollisuudet?

Yhtähyvin yksinelävä Eeva voi sitten vaatia yhteiskunnalta lisää tukea itselleen sillä perusteella, että naapurin Pentillä on helpompaa kun on vaimo jakamassa kuluja. Eeva joutuu maksamaan kaiken yksin. Tai perheellinen voi vaatia lisää tukea koska heillä on paljon enemmän kuluja kuin lapsettomalla pariskunnalla, ei se pelkkä lapsilisä kata kaikkea ylimääräistä mitä lapsista kertyy.

Jospa nyt vaan hoidettais ne itse tehdyt lapset ihan itse, eikä aina vaadittais yhteiskuntaa apuun ja lisää tukia. Meillä on jo varsin hyvin toimiva sosiaalihuolto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain on niin, että yksinhuotajuus tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.

Eroaminen on aivan liian helppoa, ja tuilla on tehtävä selväksi myös se, että työnteko on aina se ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
104/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtähyvin yksinelävä Eeva voi sitten vaatia yhteiskunnalta lisää tukea itselleen sillä perusteella, että naapurin Pentillä on helpompaa kun on vaimo jakamassa kuluja. Eeva joutuu maksamaan kaiken yksin. Tai perheellinen voi vaatia lisää tukea koska heillä on paljon enemmän kuluja kuin lapsettomalla pariskunnalla, ei se pelkkä lapsilisä kata kaikkea ylimääräistä mitä lapsista kertyy.

Jospa nyt vaan hoidettais ne itse tehdyt lapset ihan itse, eikä aina vaadittais yhteiskuntaa apuun ja lisää tukia. Meillä on jo varsin hyvin toimiva sosiaalihuolto.

Lisäksi, miksi kärsijöinä ovat juuri ne lapset, jotka eivät ole valinneet siihen eroperheeseen syntyä?

Vierailija
105/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain on niin, että yksinhuotajuus tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.

Eroaminen on aivan liian helppoa, ja tuilla on tehtävä selväksi myös se, että työnteko on aina se ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
106/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sillä pärjää. Mitään etuuksia en kaipaa jos vain työstä saisi kohtuullisen korvauksen.

Vierailija
107/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa elätettäväkseen kaikkien eronneiden lapsia. Tämä asia kannattaisi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun niitä lapsia tehdään.

Vierailija
108/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiewtysti on, mutta kun palkka on niin paska

ettei sillä pärjää. Mitään etuuksia en kaipaa jos vain työstä saisi kohtuullisen korvauksen.

Vierailija
109/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et tajua mitään elämästä...

Vierailija
110/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa elätettäväkseen kaikkien eronneiden lapsia. Tämä asia kannattaisi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun niitä lapsia tehdään.

Okke, piuhat poikki tästä lähtien kaikilta syntyviltä suomalaisilta lapsilta niin loppuu suomalaisten katkeruus tästä aiheesta

Vierailija
111/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajien tukia korottaa? Mielestäni ei pitäisi. Eroamiseen ei pidä tarjota liikaa työntöä, ja ensisijainen vaihtoehto on aina työ.

Lapsia on tehtävä sen verran kuin kykenee elättämään.

Ja sinäkö tiedät, että sinun liittosi kestää kuolemaan asti?

Okke, piuhat poikki tästä lähtien kaikilta syntyviltä suomalaisilta lapsilta niin loppuu suomalaisten katkeruus tästä aiheesta

Vierailija
112/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leski taas puolestaan saa yhteiskunnalta leskeneläkettä ja lapset "orvon"eläkettä.

En siis oikeastaan näe mitään järkeä siinä, että yksinhuoltaja saisi automaattisesti isommat tuet kuin muut.

Kela maksaa jonkun naurettavan pienen summan, tyylin 50 e/kk.

Vierailija
113/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, miksi kärsijöinä ovat juuri ne lapset, jotka eivät ole valinneet siihen eroperheeseen syntyä?

Oli vanhempien valinta tehdä heidät ja velvollisuus hoitaa heidät, eikä vaan ruikuttaa yhteiskunnalta lisää rahaa.

Vierailija
114/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti laskiki roimasti jos työstä maksettaisiin sellaista palkkaa että kohtuudella pärjää. SIINÄ PÄÄTTÄJILLE POHDITTAVAA.

Vierailija
115/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leski taas puolestaan saa yhteiskunnalta leskeneläkettä ja lapset "orvon"eläkettä.

En siis oikeastaan näe mitään järkeä siinä, että yksinhuoltaja saisi automaattisesti isommat tuet kuin muut.

toki eläke riippuu kuolleen työtuloista, mutta kela maksaa leskelle lisää jos kuolleen työeläkekertymä on pieni. Joten ei se pienituloisen lesken leskeneläke ole todellakaan ole mikään 50€/kk vaan paljon isompi. Leskiä siis tuetaan ihan mukavasti, kunhan on vaan avioon mennyt.

Vierailija
116/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen työ oli niin vaativaa ja aikaavievää, että siitä seurasi monenmoisia vaikeuksia. Eikä hänen palkkansakaan ollut raadantaan nähden mitenkään riittävä.

Siinä hyödytimme selkänahallamme yhteiskuntaa, ja kärsimme itse monin tahoin. Ei rahaa eikä yhteistä aikaa, eikä lopulta terveyttäkään.

No, erosimme. Mies antaa yhä elämänsä yhteiskunnalle, ja minä jatkan samalla vastuulla kuin ennenkin. Rahallisesti eroa entiseen ei ole ainakaan sillä tavalla, että kävisimme nyt jotenkin veronmaksajille kalliimmaksi.

Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kaikki ei ole itse aiheutettua, vaan ongelmia on jos jonkinlaista myös muutoin, vaikka kuinka pyrkisi olemaan kunnon kansalainen.

Vierailija
117/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olisin varmaan viisi vuotta sitten ollut kärkkäänä tukia arvostelemassa, oli rahaa ja paljon, oli turvaverkko...enää en arvostele..en olisi uskonut millaisia vastuksia ja sairauksia voikin elämään tulla yhtäkkiä ja kaikki onkin aivan toisin

Vierailija
118/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen silti sitä mieltä, että yksinhuoltajat eivät tarvitse LISÄÄ tukea.

Vierailija
119/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki eläke riippuu kuolleen työtuloista, mutta kela maksaa leskelle lisää jos kuolleen työeläkekertymä on pieni. Joten ei se pienituloisen lesken leskeneläke ole todellakaan ole mikään 50€/kk vaan paljon isompi. Leskiä siis tuetaan ihan mukavasti, kunhan on vaan avioon mennyt.

Tiedän leskiperheitä, jotka ovat joutuneet muuttamaan, kun rahat eivät enää riitä asuntolainan maksuun puolison kuoleman jälkeen.

Vierailija
120/148 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silti kaipaa enempää rahaa :O

lapsilisät 490

elarit 420

asumistuki 640

äitiysraha netto 550..tammikuussa tulee kotihoidontuki..olisiko netto n.500e

vuokra mulla 900..maksan itse 260e as.tuen jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän