verihyytymä menkkojen seassa?
minulla alkoi menkat 23.pv vuoto oli minulle normaalia 25pv suihku njälkeen tunsin, että nyt tulee enemmän ja jotain muutakin.
Menin pöntölle ja sieltä tuli n.5cm kokoinen hyytymä en voinut olla tutkimatta sitä enempää. Se oli jokseenkin pussimainen ja reunoilla sellaisia riekalaista verta. Mikäköhän se oli? Olikohan ihan normaalia?
Kommentit (29)
muutenhan riskinä olisi, että verta hyytyisi liikaa kohdun sisään. Kyseessä on todennäköisimmin kohdun limakalvon palasia, joita poistuu kuukautisveren mukana. Toki voi olla myös sikiökin, jos ehkäisyä ei ole käytetty.
alkio ;)
Mulla ei ole ollut mitään seksielämää vuosiin joten mitään alkioita ei mun kohdusta valu, vaikka hyytymät on tuikitavallisia kuukautisten yhteydessä.
eka vastaaja
Limatulppa todennäköisesti. Ei huolta.
th-opiskelija
noin pussimaisia ja "kovia". Ollaan yritetty lasta ja pelästyin onko clomifen lääke aiheuttanut jotain kystiä tai jotain mikä olisi voinut irrota?en edes tiedä onko mahdollista:D pelästyin vain
jos hyytymiä on se johtuu jostain vierasperäisestä asiasta joka sen aiheuttaa
vaihtoehtoja:
- raskaus
- syöpä
- kasvain/kasvusto
aina pitisi hakeutua hoitoon, jos hyytymiä esiintyy
jos hyytymiä on se johtuu jostain vierasperäisestä asiasta joka sen aiheuttaa vaihtoehtoja: - raskaus - syöpä - kasvain/kasvusto aina pitisi hakeutua hoitoon, jos hyytymiä esiintyy
kohdun palasia mulla tullut teinistä asti!
olisin kerran kuukaudessa lääkärissä.
jos hyytymiä on se johtuu jostain vierasperäisestä asiasta joka sen aiheuttaa vaihtoehtoja: - raskaus - syöpä - kasvain/kasvusto aina pitisi hakeutua hoitoon, jos hyytymiä esiintyy
Ei varmaan kohdunpalasia kuitenkaan? =)
Ei varmaan kohdunpalasia kuitenkaan? =)
tarkotin niitä hyytymiä..
jos hyytymiä on se johtuu jostain vierasperäisestä asiasta joka sen aiheuttaa
vaihtoehtoja:
- raskaus
- syöpä
- kasvain/kasvustoaina pitisi hakeutua hoitoon, jos hyytymiä esiintyy
Erikokoisia klönttejä kuitenkin aina tulee - tummanpunaisia, melkein mustia - eikä ole ikinä esim. ultralla näkynyt mitään kasvaimia.
Onko siis joillakin vuoto todella samanlaista kuin suoraan suonesta vuotava veri?
ja samanlaista kun suonesta suoraan, sitten menee tummemmaksi, ja tönkömmäksi, ja noita klönttejä tulee, ja loput päivät on ihan ruskeaa paskan näköistä töhnää.
Nou hätä Limatulppa todennäköisesti. Ei huolta.
th-opiskelija
ja samanlaista kun suonesta suoraan, sitten menee tummemmaksi, ja tönkömmäksi, ja noita klönttejä tulee, ja loput päivät on ihan ruskeaa paskan näköistä töhnää.
Mistä johtuu että veri puuttuu niin ruskeaksi?
JOKAISEN luulisis tietävän misät kuukautiset johtuu? Näin ei näytä kuitenkaan olevan!
Kuukautiset tulevat kun nainen ei ole tullut raskaaksi ja kohdun LIMAKALVO poistuu, (ei suinkaan kohdusta lähde palasia).
KOhdussa on paljon verisuonia ja tästä johtuu verenvuoto kuukautisten aikana, verisuonet kun katkeilevat.
Kuukautiset on siis kohdun LIMAKAVOA eli niitä klönttejä!
Joskuukautisveren mukana ei tule näitä klönttejä on jotain pielessä ja limakalvo ei kypsy!
Tämä johtuu yleensä ovuloimattomuudesta ja raskautuminen on tällöin mahdotonta. Myös kuukautisvuoto on tällöin hyvin niukkaa.
nyt sekoilko!
Hyytymiä ja erilaisia möykkyjä toki tulee useimmilla niin kuukautisten kuin jälkivuodonkin aikana, eikä siinä ole mitään ihmeellistä tai vaarallista. Kuukautisten aikana ns. hyytymät ovat yleensä aika huomaamattomia ja häviävät sujuvasti siteisiin, tamponeihin tai kuukuppeihin, mitä nyt itse kukin käyttääkin.
Jälkivuodon aikana nyrkkisääntö pätee; jos vuoto on jo muuttunut niukaksi ja sen jälkeen nyrkin kokoista möykkyä alkaa ilmaantumaan, niin silloin yhteys sairaalaan, pienistä hyytymistä ei tarvitse välittää.
ollut jossain vaiheessa kuukautisia sellaisia kiinteämpiä, hytelömäisiä juttuja mukana.
Klönttejä voi tulla ihan normaalistikin, mutta kyse voi olla myös alkuraskauden keskenmenosta, etenkin jos siihen on liittynyt tavallista kovemmat kuukautiskivut.
T. kolme keskenmenoa kokenut.
PS: raskaushormonit näkyy labratesteissä vielä pari päivää keskenmenon jälkeen, eli jos haluat varmuuden asiasta niin mars lääkäriin lähetettä hakemaan nyt heti. Asialla voi olla merkitystä myöhemmin, jos keskenmenoja tulee useampi. Vasta kolmannen (todistetun) keskenmenon jälkeen pääsee tarkempiin tutkimuksiin.
Gynellä syy selvisi, minulla on myooma. Istuessani myooma on esteenä, joten veri pääsee hyytymään ja sitten liikkellä ollessa tunnen kuinka hyytymä hulahtaa ulos veren mukana.
Mitenkään vaarallista ei ole, kiusallista kyllä kun kerralla hulahtaa kaikki ulos, siinä ei riitä yösidekään aina, vaan vaatteet veressä :(
E-pillereiden syönnin jälkeen on alkanut hyytymiä tulla entistä enemmän. Lääkäri sanoi ettei kannata huolestua, jos vuotoa kestää viikon. Nyt on kuitenkin menossa 14 vuotopäivä, välillä kuin olisi kuukautiset toisinaan kaikki loppuu koko vuoto "seinään" Hieman pelottaavaa, varsinkin nyt kun joku puhuu syövistä ja muista kasvaimista. Pitäisikö varata aika gynelle?!
Ei ehkä noin isoja, mutta kuitenkin. Onko sulla ennen ollut?