Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär chattaili 4-kymppisen kanssa

Vierailija
26.12.2010 |

13-vuotias tyttäreni oli kuulemma chattaillut netissä 4-kymppisen puolitutun miehen kanssa muutamaaan otteeseen. Mies oli mm kertonut ajatelleensa häntä. Ja tämä äijä on ikänsä ollut lasten parissa töissä, ja vaikuttanut ihan mukavalta. Viesteissä ei varsinaisesti ollut mitään pahaa, mutta yhteydenotot tulivat joka kerta mieheltä ja sisältö oli turhan tuttavallista. Hän on kuulemma chattaillut muidenkin teini-ikäisten kanssa. Mitä tästä pitäisi ajatella? Voiko tällainen olla viatonta vai pitäisikö ottaa yhteyttä työnantajaan (on koulunkäyntiavustaja)?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttäreni siis piti hänestä todella paljon ja saattoi puhuakin hänelle kaveriongelmistaan silloin 7-8-vuotiaana. Minäkin pidin miehestä silloin, kuten kaikki vanhemmat. Hän oli rauhallinen ja hyväntuulinen eikä kenelläkään ollut hänestä pahaa sanottavaa.

Senkin takia tuntuisi nyt pahalta "kannella" hänestä. Mutta voinko vain antaa asian olla?

Mutta voisiko nyt yhteydenpidossa ollakin kyse siitä että mies olisi tytölle turvallinen aikuinen? Onko tytöllä itsetunto-ongelmia? Minua rippileirin ohjaaja kehui todella kauniiksi ja sanoi että minulla on nätti vartalo. Eikä takuulla yrittänyt mitään sopimatonta. Taustalla syömishäiriöni ja suruni siitä että olin mielestäni ruma. Se oli siis vastaus. "(Ei, et ole,) sinulla on kauniit silmät ja kauniit kasvot ja nätti vartalo (sääli ettet itse huomaa sitä)".

17?

Vierailija
22/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytön kanssa ihan hyvä suhde. Chattailua minun ei edes tarvitse kieltää sillä hän oli itse sen jo päättänyt kun tuli kertomaan asiasta minulle.Sanoin ainoastaan että jos tämä mies vielä ottaa yhteyttä niin hänen on näytettävä minulle viestit heti.

Meikin suhteen olen sanonut että hän voisi meikata nätimmin ja siistimmin, eikä vetää kauheita kajaaliviivoja silmien alle. Toisaalta minusta on hänen oma asiansa noudattaako hän tätä neuvoani vai ei. 13-vuotias saa mielestäni jo jonkun verran päättää omasta ulkonäöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä just tässä mietin. eli joko on kyseessä aidosti hyväsydäminen tyyppi joka haluaa pönkittää tyttöni itsetuntoa TAI sitten jotakin muuta. Jälkimmäiseen viittaa se että hän oli kirjoitellut myös muille ja mm yhdelle tytölle kertonut vastikään eronneensa. Minusta sellainenkaan ei kuulu oppilaille ollenkaan.

Vierailija
24/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska täällä on puhuttu myös siitä, onko se korrektia, että opettaja on oppilaan kaveri facebookissa. Ap:n juttuun ei liity, koska mies ei ole ap:n tyttären avustaja(ja muutenkin ylittää hyvän maun rajat, koska mies puhelee pimu-juttuja)

Mutta siis kouluissa ei facebook-kaveruudessa ole annettu ohjeita, miten toimia, vaan on jokaisen koulun harkinnassa tuo asia. Itse en ota kaveriksi oppilaita. Vastasin aiemmin, mutta en muista numeroani.

http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/08/oppilaat_haluavat_opettaja…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän