Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär chattaili 4-kymppisen kanssa

Vierailija
26.12.2010 |

13-vuotias tyttäreni oli kuulemma chattaillut netissä 4-kymppisen puolitutun miehen kanssa muutamaaan otteeseen. Mies oli mm kertonut ajatelleensa häntä. Ja tämä äijä on ikänsä ollut lasten parissa töissä, ja vaikuttanut ihan mukavalta. Viesteissä ei varsinaisesti ollut mitään pahaa, mutta yhteydenotot tulivat joka kerta mieheltä ja sisältö oli turhan tuttavallista. Hän on kuulemma chattaillut muidenkin teini-ikäisten kanssa. Mitä tästä pitäisi ajatella? Voiko tällainen olla viatonta vai pitäisikö ottaa yhteyttä työnantajaan (on koulunkäyntiavustaja)?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi sulle tulee ensin työnantaja mieleen yhteydenottoa varten? Siis onko mies tyttösi tuttu vai sinunkin? Voi olla täysin harmitonta, voi olla muuta, tuosta ei vielä osaa sanoa.

Vierailija
2/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi epäilyttävälle. Voithan kertoa ettei sinulla ole mitään oikeita todisteita, mutta et saa rauhaa ellet kerro tapahtuneesta. Ainakin olet sitten tehnyt voitavasi, ja jos joskus tapahtuu jotain ikävää tämän miehen taholta, niin sinun ei ainakaan tarvitse alkaa jossittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten näytti minulle tekstit: mies kielsi kertomasta äidille, mitä ovat jutelleet. Harmi, että tyttöni on varsinainen juorukello. Soitto työnantajalle ja "pidättäminen työtehtävistä". Lapseni kaiken lisäksi oli kopioinut koko ketjun.

Mistä näitä pieniä neiti Marpleja oikein tulee?

Vierailija
4/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks et kysy neuvoa esim poliisilta?

Vierailija
5/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäiväkerhossa töissä. silloin hänestä pidettiin tosi paljon. Sittemmin hän on ollut muualla töissä, mutta nyt on kuulemma hommissa tai menossa hommiin siihen kouluun jossa tyttäreni aloittaa syksyllä. Ottaisin yhteyttä kouluun koska mielestäni ei ole soveliasta että koulun miespuoliset työntekijät chattailevat nuorten tyttöjen kanssa yksityisasioista. Vai onko tämä vain normaalia kanssakäymistä? Ehkä opettajat/koulunkäyntiavustajat pitävät nykyään tällä lailla yhteyttä nuoriin?

Vierailija
6/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mun mieleeni alkaa chattaileen jonkun 13v pojan kanssa ihan noin vaan, tuttuna ...

Kyllä mulla vanhenpana , siis äitinä alkas kellot soittaan ja ilmottaisin tästä tyypin työnantajalle, vaikka sitten oliskin turhaa.

Vierailija
7/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaikuttaa pedofiililta

Vierailija
8/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten näytti minulle tekstit: mies kielsi kertomasta äidille, mitä ovat jutelleet. Harmi, että tyttöni on varsinainen juorukello. Soitto työnantajalle ja "pidättäminen työtehtävistä". Lapseni kaiken lisäksi oli kopioinut koko ketjun. Mistä näitä pieniä neiti Marpleja oikein tulee?

jotka chattailee vanhojen ukkojen kaa?

Vierailija
9/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monien kanssa. Jokunen oli 3-kymppinen ja mies. Tutustuin harrastuksessa. Osa suvun kautta tuttuja. Kukaan ei koskaan ehdotellut mitään, olimme ihan ystäviä. Jos ap mies on ehdotellut jotakin tai kertoo eroottista/romanttista, niin sitten ilmoitus jonnekin. Tuo kalskahti korvaan, että on "ajatellut tyttöä"

Muuten, tuttu mies on MLL:n kautta ollut tukihenkilö erään perheen pojalle, jossa ei ole isää. Poika on nyt 17 v. ja yhä on virtuaalisesti ja livenäkin yhteydenpidossa tämän miehen kanssa. Tuo mies on siis ollut ystävä ja tukihenkilö tälle pojalle.

Seuraa ap tilannetta, ja jos tilanne menee oudoksi, niin yhteys esim. poliisiin(seksuaaliset ehdottelut)

Kuinka tuttu tämä mies on? Jos olisi täysin outo, olisi sekin jo outoa, jos vain vaihtaa kuulumisia. Mutta esim. jos on tuttu, suvun kautta, harrastuksista tms. niin en näe pahaa, jos vaihtaa niitä näitä kuulumisia. Jos on liian tuttavallinen ja ehdottelee, se on tietty paha asia.

Vierailija
10/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisiä ja nykyisiä oppilaita kavereina facebookissa. Sekä naisopeja ja miesopeja.

Ja jos siellä esim. oppilas kysyy chatissa, mitä tulikaan läksyksi, ja ope vastaa niin en näe siinä pahaa.

Itse siis opettaja, olen hylännyt oppilaiden kaveripyynnöt, koska haluan pitää siellä facebookissa vain ystäviäni, en halua että oppilaat lukevat päivityksiäni. Tiedän silti kollegoja, jotka hyväksyvät kaveripyynnöt oppilailta.

Ap:n tapauksessa on jotenkin outoa se, että ap:n tytär ei tunne miestä JA mies on kertonut, että ikävöi tyttöä. Nämä seikat saa hälytyskellot soimaan.

Vierailija
11/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ovat viimeksi tavanneet 5 vuotta sitten kun tyttäreni oli 8v. Eikä mies sanonut ikävöivänsä tyttöä, vaan ajatelleensa häntä (eli käsitin että hän oli miettinyt miten tytön oli käynyt, viihtyikö hän koulussa jne - tyttärelläni oli nimittäin pienenä ongelmia kavereiden kanssa; häntä mm kiusattiin jonkin verran). Nyt tämä mies oli kuitenkin imartelevaan sävyyn kutsunut tytärtäni kuvien perusteella varsinaiseksi pimuksi. En tiedä mitä tästä ajattelisin. Enkä ymmärrä miksi aikuinen mies hakeutuu toistuvasti tytön seuraan, jota ei ole nähnyt moneen vuoteen, ja joka ei osoita minkäänlaista kiinnostusta miestä kohtaan (päin vastoin tyttäreni äänensävy oli ollut torjuva tuon pimuttelun takia). Tyttäreni käyttää paljon meikkiä ja on FB:n kuvissa ikäistään vanhemman näköinen. Mutta mistäs tiedän, voihan miehen aikeet olla ihan viattomatkin.

Vierailija
12/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korrektia kieltä.

Sano tytöllesi, ettei chattaa enää miehen kanssa.

Voihan olla, että mies haluaa auttaa nuoria ja on heistä huolissaan, jos on kiusaamista tms. Mutta tuo "varsinainen pimu" kommentti ei ollut kyllä korrekti ja pistää mietityttämään.

Ja moni opettaja ja avustaja ottaa hölmöyttään kavereiksi oppilaita tuonne facebookiin, ja siellä sitten nuoriso moikkailee opettajia chatissa. Se on käsittääkseni ok. Jos jutustelun sävy on täysin asiallinen ja koskee kouluasioita. Joskaan itse en ymmärrä opeja/avustajia, jotka ottavat oppilaita kavereiksi.

En sanoisi ap, että tyttösi tuntee miestä, jos on kerran tämän nahnyt ja 5 v. sitten! Eli kyllä kyseessä on tuntematon mies mielestäni!

Eli täyskielto tuohon chattailuun, koska a)mies on tuntematon c) kommentit ovat asiattomia

Jos yhteydenpito jatkuu, ilmoitus poliisille.

Vierailija
13/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppinen mies, joka on koulnkäyntiavustaja, chattailee 13-vuotiaan kanssa ja kertoo mm. ajatelleensa häntä. Lisäksi se, että yhteydenotot tulevat/ovat tulleet joka kerta häneltä, pistää tällaisen ulkopuolisenkin hälytyskellot soimaan aika tavalla.

Vierailija
14/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs tuttuni(ope) kertoi, kuinka luokassa oli koulunkäyntiavustaja, n. 21 v. nainen. Oli kovin lapsellinen. Vaihtoi osoitteita teinien kanssa ja kertoi kaikki asiat teineille, mitä opettaja oli avustajalle sanonut oppilaista(esim. negatiiviset käytösongelmat) Tämä tuttuni piti pienen puhuttelun tälle avustajalle, että ei oikein sopivaa käytöstä. Tämä nainen mm. myös poltti tupakkaa teinien kanssa välkällä.

Vierailija
15/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lisää vettä myllyyn näille tyypeille meikatessaan kunnolla yms... Eli surullista lapsen toimintaa.

MUTTA, vaikka lapsi leikkii aikuista ja kaikistelee tai vaikkapa chattailee ukkojen kanssa, niihin pitää puuttua, jos omaansa ei saa kuriin, niin vähintä mitä voi tehdä, on ilmoittaa siitä miehestä.

Vierailija
16/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olivat tekemisissä ala-asteella. Minä seuraisin vielä hetken ja painoittaisin tytölle että mihinkään tapaamisiin etc ei aleta vaan kerrottava sinulle. Koulunkäyntiavustaja/iltapäivä kerhonohjaaja on helposti aikuinen kaveri. Siis turvallinen henkilö jolle helpompi uskoa murheensa (esim ulkonäkö, vaikeus saada kavereita, kotiongelmat) kuin vanhemmat tai opettajat.

Ei tuo välttämättä ole paha, "olen ajatellut" voi perustua sillekin että tyttö on joskus surrut huoliaan miehelle. Tarkkailun arvoista kuitenkin.

Vierailija
17/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisiko minun ilmoittaa esim koulun rehtorille. Poliisi tuntuu liioitellulta kun mitään ehdottelua tms ole tapahtunut; saahan kuka tahansa periaatteessa olla yhteydessä toiseen. Rehtori taas voisi kertoa työntekijälleen millaiset säännöt heillä on esim FB.n suhteen. Samalla mies saisi selville että hänen tekemisistään ollaan tietoisia, mikä ehkä vähentäisi intoa chattailuun.

Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä että kovat meikit ehkä yllyttävät sopimattomaan käytökseen. Mutta minkäs teet äitinä? Kaverit meikkaa, ja hän haluaa olla samanlainen. En minä oikein voi häntä kieltääkään. -ap-

Vierailija
18/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisiko minun ilmoittaa esim koulun rehtorille. Poliisi tuntuu liioitellulta kun mitään ehdottelua tms ole tapahtunut; saahan kuka tahansa periaatteessa olla yhteydessä toiseen. Rehtori taas voisi kertoa työntekijälleen millaiset säännöt heillä on esim FB.n suhteen. Samalla mies saisi selville että hänen tekemisistään ollaan tietoisia, mikä ehkä vähentäisi intoa chattailuun. Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä että kovat meikit ehkä yllyttävät sopimattomaan käytökseen. Mutta minkäs teet äitinä? Kaverit meikkaa, ja hän haluaa olla samanlainen. En minä oikein voi häntä kieltääkään. -ap-

et sen meikkaamisen määrään tai kenen kanssa chattailee?

Jos et, niin käy sitten sen miehen työnantajan kimppuun, omistani minä lähtisin kuitenkin.

Vierailija
19/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttäreni siis piti hänestä todella paljon ja saattoi puhuakin hänelle kaveriongelmistaan silloin 7-8-vuotiaana. Minäkin pidin miehestä silloin, kuten kaikki vanhemmat. Hän oli rauhallinen ja hyväntuulinen eikä kenelläkään ollut hänestä pahaa sanottavaa.

Senkin takia tuntuisi nyt pahalta "kannella" hänestä. Mutta voinko vain antaa asian olla?

Vierailija
20/24 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi monen oppilaan kaveri(9-15 v.) facebookissa. Tällä miehellä avoin seinä ja käyn kyylimässä siellä. Oma lapseni ei ole facebookissa. Tällä avustajalla kaverina myös kaikki koulun opettajat ja rehtori, joten mielestäni se riittää, että siellä henkilökunta tietää tästä. Ja parilla opella on myös oppilaita kavereina, tosin heillä on suljettu seinä, joten varma en ole, lapseni kavereilta olen asiasta kuullut. Ap:n jutussa tosiaan on hälyyttävää se, että tyttö ei ole vuosiin miestä nähnyt, ja mies heittää flirttiä tekstiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi