Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen itsekkyys lasta hankittaessa (sikiön altistuminen kemikaaleille)

Vierailija
26.12.2010 |

Olen jo pidempään ihmetellyt sitä, miten nykyaikana ihmiset ovat niin hölmöjä, etteivät ymmärrä mistä lasten saannissa oikeastaan on kysymys.

Siinä on syntymässä uusi elämä - uusi ihminen, jolla on oma elämänkaari.

Jokainen kai haluaa vain parasta omalle lapselleen? Miksi sitten hukuttaa sikiö odotusaikana kemikaaleihin?! Eikö teidän järki jo sano, ettei silloin käytetä hiuslakkaa, ylettömästi meikkejä, rakennekynsiä, (ei mitään!!) lääkkeitä, lisäainepitoista ruokaa, hiusvärejä tms. vaan silloin keskitytään pitämään oma keho puhtaana kasvavaa lasta varten.

Jos se ei onnistu, ei tule hankkia lasta. Ja piste. Te olette aikuisina vastuussa pienen tulevasta elämästä ja siitä millaiset puitteet sille annatte! Ei ole ihmekään, että syövät jo pienillä lisääntyvät - nykyajan ihmiset ovat niin pässejä.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Vierailija
2/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lisääntyisivätkin, kuka sen sanoo että johtui äidin hiuslakasta?

Järjetöntä vouhottamista. Osta oma elämä, niin ei tarvi sotkeentua muiden tekemiin ratkaisuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lisääntyisivätkin, kuka sen sanoo että johtui äidin hiuslakasta? Järjetöntä vouhottamista. Osta oma elämä, niin ei tarvi sotkeentua muiden tekemiin ratkaisuihin.

aapeellä lie paljon rahaa säästyneenä...

Vierailija
4/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hengitysilma on jo niin saastunutta, ettei siinä jotkin meikit tai muu kosmetiikka ole mikään haitta.

Mikset ap paasaa oikeista haitoista, kuten tupakka ja alkoholi.

Vierailija
5/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hengitysilma on jo niin saastunutta, ettei siinä jotkin meikit tai muu kosmetiikka ole mikään haitta. Mikset ap paasaa oikeista haitoista, kuten tupakka ja alkoholi.

Mutta tupakka ja alkoholi toki on myös yksi lisähaitta, jota ilman (ihan itsestään selvää!) pitää olla, kun odottaa vauvaa!

Mutta kaikki tämä muu; oikeasti!! Ihmiset ovat niin yksinkertaisia. Ja itsekin olen värjännyt hiuksiani (lähinnä vain vaalealla raidottanut), meikkaan ja on minulla ollut rakennekynnetkin - mutta heti, jos ja kun suunnittelen raskaaksi tulemista; kynnet pois ja pää jää värjäämättä.

Miten niin lasten syövät eivät ole yleistyneet?? Kyllä ovat!

http://yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-2106.html?genre=ter…

Ja raskausaikana esimerkiksi vain paracetamolin käytöstä voi aiheutua sikiölle haittaa (puhumattakaan muista lääkeaineista - tämäkin oli kuitenkin pitkään täysin turvallisena pidetty lääke raskausaikana!). Vasta oli mediassa juttua tästä.

Ihan hullua ottaa tälläisiä riskejä näiden myrkkyjen kanssa toisen hengellä!

Ap.

Vierailija
6/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vouhottamasta.

Joillain ihmisillä on sairaus, joka edellyttää jatkuvaa lääkitystä. Tai raskausaikana voi sairastua ja tarvita lääkettä - hoitamaton migreenikohtaus esimerkiksi stressaa sikiötäkin huomattavan paljon.

Ja mitä tulee meikkeihin, hiuslakkaan ym, lupaan lopettaa niiden käytön heti, kun tupakka ja alkoholi yksiselitteisesti KIELLETÄÄN odottavalta äidiltä.

Vierailija
7/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hengitysilma on jo niin saastunutta, ettei siinä jotkin meikit tai muu kosmetiikka ole mikään haitta. Mikset ap paasaa oikeista haitoista, kuten tupakka ja alkoholi.

Mutta tupakka ja alkoholi toki on myös yksi lisähaitta, jota ilman (ihan itsestään selvää!) pitää olla, kun odottaa vauvaa! Mutta kaikki tämä muu; oikeasti!! Ihmiset ovat niin yksinkertaisia. Ja itsekin olen värjännyt hiuksiani (lähinnä vain vaalealla raidottanut), meikkaan ja on minulla ollut rakennekynnetkin - mutta heti, jos ja kun suunnittelen raskaaksi tulemista; kynnet pois ja pää jää värjäämättä. Miten niin lasten syövät eivät ole yleistyneet?? Kyllä ovat! <a href="http://yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-2106.html?genre=ter…" alt="http://yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-2106.html?genre=ter…">http://yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-2106.html?genre=ter…; Ja raskausaikana esimerkiksi vain paracetamolin käytöstä voi aiheutua sikiölle haittaa (puhumattakaan muista lääkeaineista - tämäkin oli kuitenkin pitkään täysin turvallisena pidetty lääke raskausaikana!). Vasta oli mediassa juttua tästä. Ihan hullua ottaa tälläisiä riskejä näiden myrkkyjen kanssa toisen hengellä! Ap.

Vierailija
8/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ap osua arkaan paikkaan - nuo kaikki aikaisemmat vastaajat tuntevat todennäköisesti syyllisyyttä superallergisten lastensa kanssa kun tuli vedettyä melkoista kemikaalikuormaa koko raskauden ajan. AV-mamma kun ei voi mennä edes ostaan purkkia maitoa ilman että tukka on kondiksessa... :-D

Komppaan sua täysillä!

Vierailija
9/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vouhottamasta. Joillain ihmisillä on sairaus, joka edellyttää jatkuvaa lääkitystä. Tai raskausaikana voi sairastua ja tarvita lääkettä - hoitamaton migreenikohtaus esimerkiksi stressaa sikiötäkin huomattavan paljon. Ja mitä tulee meikkeihin, hiuslakkaan ym, lupaan lopettaa niiden käytön heti, kun tupakka ja alkoholi yksiselitteisesti KIELLETÄÄN odottavalta äidiltä.

Minä minä minä minä minä ja vielä kerran minä. Siis mistä tämä luja luottamus ja usko lääketieteeseen oikein kumpuaa?? Jatkuvastihan sen saralta saadaan uutta tietoa erilaisten lääkkeiden haittavaikutuksista / haitallisuudesta, ja opitaan uutta sikiöaltistuksesta, istukan toiminnasta yms. Lääkeaineita myös kehitetään jatkuvasti lisää, ja uusia tulee kuin sieniä sateella - saman aikaisesti tarkkaa syy-yhteyttä jonkin yksittäisen kehon ulkopuolisen (myrkky = lääke) aineen välillä ei pystytä aukottomasti todistamaan. Terveen järjen käyttö on sallittua!

Tajuatko sinä, ettei aikuisilta "yksiselitteisesti voi kieltää" yhtään mitään?! Voidaan vain suositella, ja sen jälkeen luottaa joka ainoan terveeseen järkeen (mitä ei ole paljoa - sen olen oppinut aikuisten touhuja seuraamalla).

Ap.

Vierailija
10/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsääntöisesti.

Vierailija
11/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko henkisesti sairas?

Olen vain tavallista syvempään pohdiskeluun kykenevä henkilö.

Ap.

Vierailija
12/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksi sekään! Lasta ei voi varjella kaikelta vaikka hänellä olisikin hyvä olla raskausaikana, voi sen jälkeen tulla ongelmia :(

Vierailija
13/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka piti olla 100% turvallinen mutta heikentääkin sitten poikalasten sperman laatua viimeisten tutkimusten mukaan. Ja mullekin neuvolan terkkari piti saarnan kun en päänsärkyyn sitä ottanut, kun siitä ei kuulemma ollut mitään haittaa. Poika tuli, mutten sitä parasetamoliakaan popsinut.

Vierailija
14/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset ovat jees, pääsääntöisesti.

Eikä niiden suhteen siis ole vielä olemasta virallista linjaa tai niitä suosituksia.

Jokaisen pitäisi osata olla kaukaa viisas tässä asiassa - miksi niin äärettömän harva sitä on?

Ap.

Vierailija
15/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteidenkäyttäjiä raittiuteen raskauden aikana ennen kuin aletaan vouhkaamaan hiuslakan käyttäjistä...

Vierailija
16/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitten aikanaan paljastuu, kenellä on ollut vastuuntuntoinen äiti ja kenellä ei, näin mä uskon. Itse en ainakaan ehdoin tahdoin lapsiani altista millekään ylimääräiselle paskalle, koska joka tapauksessa kemikaaleja kehoomme joutuu tahtomattammekin nykymaailmassa. Jos nämä laiskat ja turhamaiset paskat yhtään viitsisivät asiaan paneutua (vaikka sen kuuluisan googlen avulla), niin mahtaisi alkaa ahdistaa. On siis helpompaa ja kivempaa olla ajattelematta koko asiaa. Onnea valitsemallanne tiellä.

T. toinen kemikaalikuormasta huolestunut äiti

Vierailija
17/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas parasetamoli Jonka piti olla 100% turvallinen mutta heikentääkin sitten poikalasten sperman laatua viimeisten tutkimusten mukaan. Ja mullekin neuvolan terkkari piti saarnan kun en päänsärkyyn sitä ottanut, kun siitä ei kuulemma ollut mitään haittaa. Poika tuli, mutten sitä parasetamoliakaan popsinut.

Paracetamoli on vain jäävuoren huippu tässä lääkeasiassa; kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, ja ne kuormittavat elimistöä eri tavoilla. Älkää unohtako sitä.

Se, ettei lääketieteessä olla onnistuttu todistamaan jonkin lääkeaineen suoranaista haitallisuutta sikiölle, ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö ko. aine olisi haitallinen. Voi olla, ettei asiaa ole tutkittu vielä tarpeeksi tai kaikista haitoista ei olla tietoisia.

Ap.

Vierailija
18/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteidenkäyttäjiä raittiuteen raskauden aikana ennen kuin aletaan vouhkaamaan hiuslakan käyttäjistä...

Päihteet = huono, kemikaalit = hyyyyvääää. Asia ei ole noin yksiselitteinen, kun mitä haluat ymmärtää.

Ap.

Vierailija
19/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran.

Vierailija
20/94 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa sairaudessa hoitotasapaino on ylläpidettävä myös raskauden aikna, itse sairaus hoitamattomana voi olla sikiölle paljon vaarallisempi kuin ne lääkkeet.

No provoaloitushan tämä toki oli. Mutta huomautanpa nyt vaan, että lääkkeillä myös pelastetaan niiden siköidenkin henkiä.