Aikuisen itsekkyys lasta hankittaessa (sikiön altistuminen kemikaaleille)
Olen jo pidempään ihmetellyt sitä, miten nykyaikana ihmiset ovat niin hölmöjä, etteivät ymmärrä mistä lasten saannissa oikeastaan on kysymys.
Siinä on syntymässä uusi elämä - uusi ihminen, jolla on oma elämänkaari.
Jokainen kai haluaa vain parasta omalle lapselleen? Miksi sitten hukuttaa sikiö odotusaikana kemikaaleihin?! Eikö teidän järki jo sano, ettei silloin käytetä hiuslakkaa, ylettömästi meikkejä, rakennekynsiä, (ei mitään!!) lääkkeitä, lisäainepitoista ruokaa, hiusvärejä tms. vaan silloin keskitytään pitämään oma keho puhtaana kasvavaa lasta varten.
Jos se ei onnistu, ei tule hankkia lasta. Ja piste. Te olette aikuisina vastuussa pienen tulevasta elämästä ja siitä millaiset puitteet sille annatte! Ei ole ihmekään, että syövät jo pienillä lisääntyvät - nykyajan ihmiset ovat niin pässejä.
Kommentit (94)
Muistakaas parasetamoli Jonka piti olla 100% turvallinen mutta heikentääkin sitten poikalasten sperman laatua viimeisten tutkimusten mukaan. Ja mullekin neuvolan terkkari piti saarnan kun en päänsärkyyn sitä ottanut, kun siitä ei kuulemma ollut mitään haittaa. Poika tuli, mutten sitä parasetamoliakaan popsinut.
Paracetamoli on vain jäävuoren huippu tässä lääkeasiassa; kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, ja ne kuormittavat elimistöä eri tavoilla. Älkää unohtako sitä.
Se, ettei lääketieteessä olla onnistuttu todistamaan jonkin lääkeaineen suoranaista haitallisuutta sikiölle, ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö ko. aine olisi haitallinen. Voi olla, ettei asiaa ole tutkittu vielä tarpeeksi tai kaikista haitoista ei olla tietoisia.
Ap.
Mulla ei ole rakennekynsiä enkä kotkan naamaani juuri meikkaa; mutta en sillä juuri ylpeilisi :P
hirveä tietoisuus kaikesta lisää stressiä ja sitä myäten myös vauvalle ongelmia?...
Jos ap nyt osaa välttää kaikkea, jo parin vuoden päästä voidaan todeta, ettei sekään riittänyt...
Kuplaan vaan kaikki, ja maailma pelastuu.
ja analysoinut tämän asian niin, että vältän selkeitä riskejä.
Tarvittaessa otan kipulääkettä, ja meikkaan ja värjään jopa hiuksia.
Olen raskaana kuitenkin tarkempi monien kemikaalien ja riskejä sisältävien ruoka-aineiden suhteen ja tietysti jätän päihteet pois.
Ja koska olen pohdiskelemaan kykenemisen lisäksi kykenevä empatiaan, en syyllistä muita äitejä.
joitain lääkkeitä joutuu käyttämään, jotta äiti SEKÄ sikiö ylipäätään säilyisivät hengissä Monessa sairaudessa hoitotasapaino on ylläpidettävä myös raskauden aikna, itse sairaus hoitamattomana voi olla sikiölle paljon vaarallisempi kuin ne lääkkeet. No provoaloitushan tämä toki oli. Mutta huomautanpa nyt vaan, että lääkkeillä myös pelastetaan niiden siköidenkin henkiä.
Kun heti provoksi luullaa, jos joku nostaa tästä (tärkeästä!!) aiheesta juttua.
Jos minulla itselläni olisi jatkuvaa lääkitystä vaativa sairaus, en hankkisi lapsia. Tämä päätös olisi minulle ihan itsestään selvä. Mutta se, ettei se sitä muille ole, kertoo siitä, miten ulalla ihmiset tämän asian kanssa ovat.
Puhut myös sikiön hengen säilyttämisestä - otatko lainkaan ajattelussasi huomioon sitä, mitä "tuhoa" / haittaa nämä lääkejäämät, joita istukka ei pysty poissuodattamaan, pienen kehittyvässä kehossa aiheuttavat? Ajattelet kovin lyhyellä tähtäimellä tätä elämää - ja juuri siten, että "aikuisella on oikeus". Yhteiskunnassamme aikuisella tulee olla oikeus melkein mihin vaan, hän haluaa. Lapsikin on jokaisen aikuisen subjektiivinen oikeus - ei arvokas uusi, suojeltava elämä sinänsä. Kauheeta.
Ap.
Mutta en edelleenkään tajua miten se ap:n elämää haittaa jos muut elää niin kuin tahtoo. Ei kai hän kaikkia Suomen lapsia kasvata? Eihän?
Jeps, ja minä meikkaan viikottain. Hiuslakkaa käytän ehkä kerran kolmessa kuussa. Roskapussin voin viedä ilman meikkiä samoin voin käydä kaupassa ilman meikkiä. Hiuksetkin on pakko pestä samoin kun pyykit. Ai niin ja kotoakin on pakko liikkua välillä pois.
Mikset elä omaa elämää ja anna muidenkin tehdä niin.
Ja provohan tämä toki on.
Ja koska olen pohdiskelemaan kykenemisen lisäksi kykenevä empatiaan, en syyllistä muita äitejä.
Tästä on korkea aika hieman keskustella. Kuka osoittaisi empatiaa sitä syntymässä olevaa vauvaa kohtaan?
Ap.
mistä muista aiheista kiihkoilet?
ja laitoin tänään huulirasvaa. Onko enää syytä jatkaa raskautta?
ihmiset luomutiloille omavaraistalouteen lisääntymään. Itsetehtyä pellavaa ylle ja ruoka omasta puhtaasta pellosta! Sillä onhan se jo synneistä suurin, jos haluaa näyttää hyvännäköiseltä.
Tästä on korkea aika hieman keskustella. Kuka osoittaisi empatiaa sitä syntymässä olevaa vauvaa kohtaan? Ap.
sitä et osaa, harmi.
jotka osaavat ajatella muutakin kuin omaa napaansa. Tuskin provo siis. Ja jos olisikin tarkoitettu provoksi - tästä asiasta pitäisi tulevien mammojen herätä ajattelemaan ihan itsekin. Mutta tuskinpa näin käy. Totuus taitaa kirpaista ja lujaa.
Eikö muutama vuosi sitten tehty tutkimus naisten kemikaalijäämistä Suomessa (ja muualla Euroopassakin) -> jo 15 vuotiailla tytöillä todettiin elimistöstään yli 30 kemikaalin coctail.
päihteidenkäyttäjiä raittiuteen raskauden aikana ennen kuin aletaan vouhkaamaan hiuslakan käyttäjistä...
Päihteet = huono, kemikaalit = hyyyyvääää. Asia ei ole noin yksiselitteinen, kun mitä haluat ymmärtää.
Ap.
Ja missäs kohtaa sanoin, että kemikaalit ovat hyvästä?? Puusilmä!
Sillä onhan se jo synneistä suurin, jos haluaa näyttää hyvännäköiseltä.
Juuri tätä ajattelumallia tässä haettiinkin... Osui ampiaispesään, siltä vaikuttaa...
hirveä tietoisuus kaikesta lisää stressiä ja sitä myäten myös vauvalle ongelmia?... Jos ap nyt osaa välttää kaikkea, jo parin vuoden päästä voidaan todeta, ettei sekään riittänyt... Kuplaan vaan kaikki, ja maailma pelastuu.
Markkinatalouden voimat pyörittävät tätä maailmaa; ihmisille luodaan jatkuvasti uusia tarpeita kauniilla mielikuvilla mainosten välityksellä. Kaikkein huippu oli uusi pesuaine, joka lupaa tuhota bakteerit ja pieneliöt jo 40 asteen pesussa - ja arvatkaapa kuinka moni (yksinkertainen) retkahtaa tähän temppuun! Kukaan ei ajattele, että hetkinen - kyseessähän on silloin aika paha myrkky; pieneliöt ovat pienempi haitta terveyteni kannalta, kun sen myrkyn jättämät kemikaalijäämät iholla ja lapseni iholla.
Ei tarvitse mennä kuplaan; riittää, kun opettelee kuluttamaan ja elämään järkevästi. Luuletteko te elävänne ikuisesti? Oman terveytenne - ja lastenne terveyden - suojeleminen on tärkeä asia, sen eteen kannattaa kyllä ottaa selvää asioista.
Ap.
Jos minulla itselläni olisi jatkuvaa lääkitystä vaativa sairaus, en hankkisi lapsia. Tämä päätös olisi minulle ihan itsestään selvä. Mutta se, ettei se sitä muille ole, kertoo siitä, miten ulalla ihmiset tämän asian kanssa ovat.
otan sen takia thyroxinia joka päivä. En siis olisi saanut hankkia lasta ollenkaan. Voi minun lapsiraukkaani kun hänellä on niin huono äiti :(
että suurin osa AV mammoista hyökkää heti kun joku tulee ja heittää hyvän aloituksen joka kyseenalaistaa heidän tapansa elää? Täällä ammutaan heti alas kaikki "vääräuskoiset", oli kyse sitten rokotteista kieltäytyjistä, korvikeruokkijoista, itse lapsensa huolehtivista tai muista poikkeuksista. Onko todellakin niin vaikea pysähtyä miettimään pientä alkavaa elämää? Sitten tullaan tänne ruikuttamaan kun on atopiaa, allergiaa ja kehityshäiriöitä, jotka tietysti johtuvat vain ulkoisista tekijöistä. Katsokaapas hetkeksi peiliin!
päihteidenkäyttäjiä raittiuteen raskauden aikana ennen kuin aletaan vouhkaamaan hiuslakan käyttäjistä...
Päihteet = huono, kemikaalit = hyyyyvääää. Asia ei ole noin yksiselitteinen, kun mitä haluat ymmärtää. Ap.
Ja missäs kohtaa sanoin, että kemikaalit ovat hyvästä?? Puusilmä!
Sitä, ettei näistä asioista saisi keskustella, kun "onhan meillä päihdeäitejäkin" - siis oikeasti. Molemmista on tärkeä nostaa meteliä; mutta tässä ketjussa oli tarkoitus näistä muista kemikaaleista, joille äidit lapsensa altistavat, eivätkä edes huomaa sitä. Päihteet ovat osa sitä, mutta eivät koko totuus.
Ap.
meikeille, ruuille, vaatteille, stressille, ilmastonsaasteille, melulle, sairauksille, eli eriiittäin paljolle... saatanana paska äiti olen, voisko joku jo viedä ladon taakse, nih.
Mutta kuka suojelisi sitä syntymässä olevaa lasta äidin turhamaisuudelta?
Ap.