Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruoka ei oikeastaan ole kauhean hyvää :(

Vierailija
23.12.2010 |

Sianlihaa ja rasvassa lilluvia juuressoseita. Rosolli menettelee, mutta mitä ihmeellistä niissä kaloissakin oikein on?

Keitettyjä herneitä, WOW!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään jouluruoista, mutta elimistöni ei niinkään. Jos haluan esim. lanttulaatikkoa ja savustettuja ruokia maistella, niin pitää varustautua gavisconilla ja somacilla ym. samariineilla.. :)

Vierailija
42/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua voi vähän ottaa mutta kaikki laatikot ja rosollit yms, yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään osasta, osasta taas en yhtään. Joulun leivontamausteet ei ole yhtään makuuni. En pidä pipareista tai tortuista. Rosollia en voi sietää. Kinkku menettelee, ei se mitään herkkua ole. Kylmäsavulohta meillä syödään silloin tällöin ympäri vuoden ja se kuuluu joulupöytään. Suklaasta en erikoisemmin ole koskaan pitänyt. Porkkanalaatikko on ihan hyvää, mutta sen pystyy pilaamaankin helposti, samoin lanttulaatikko oikein tehtynä on ihan hyvää. Ei ne mitään erikoisia ole. Riisipuuro meillä on arkiruokaa. Kuivatuista hedelmistä tehdyt kiisselit = kamalia. 

Mutta en ymmärrä, miksi jouluruuista valittavat ne, jotka voivat itse vaikuttaa. Jokainen saa syödä ihan mitä haluaa. Mummoni, joka kuoli jo ollessani 6-vuotias, oli kuulemma tehnyt aina jouluksi mämmiä. 

Vierailija
44/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään monista. Lempparit on sienisalaatti, joululimppu ja lanttulaatikko. Niiden kanssa kuuluu olla kotikaljaa. 

Matkustellessa tuntuu, että siellä se heidän perinteinen ruoka on osa elämystä ja luo reissuun tunnelman. Juhlien suhteen vähän sama, erityisesti joulu. Ai niin ja taatelikakku!!!!

Vierailija
45/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön juuri nyt sianlihaa ja juureksia (tosin en sosemuotoisia, mutta juureksia kumminkin), ja on ihan älyttömän hyvää! Graavilohi myös on ihanaa.

Mikähän aloittajan mielestä sitten on sitä hyvää ruokaa?

Vierailija
46/92 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululaatikoissa ei ole mitään juhlavaa! En ymmärrä, miksi ne on muka juhlaruokaa!

Ne ovat olleet sitä ennen, kun sokeria ei saanut kaupasta mielin määrin. Laatikothan ovat hieman makeita. Ja muinoin jo se oli juhlaa, että sai syödä napansa täyteen eikä tarvinnut tehdä mitään työtä.

Itse teen joululaatikot perinteen vuoksi. Pidän suunnilleen kaikesta ruoasta, myös joululaatikoista. En osaa kuvitella mitään olennaisesti herkullisempaa, millä ne korvaisin. Juhlavuus tulee perinteestä.

Vierailija
47/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianlihakastike ja perunat. Vihersalaatti ja rosolli. Hyvää on.

Vierailija
48/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan syönyt perinteisiä laatikoita, kinkkua tai kaloja. Kaikista muista paitsi tavallisen lounasravintolan joulubuffetpöydästä löytyy silti syömistä. Noita joululounaita pyrin mahdollisuuksien mukaan välttelemään.

Vierailija
49/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunat on hyviä, porkkanalaatikko ja sienisalaatti. Juu, se kala, mikä ei ole silli, on hyvää.

Vierailija
50/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytään voi omalle perheelleen laittaa täsmälleen sitä, mitä itse haluaa. Meillä on heivattu pois jo monta vuotta sitten kaikki laatikot ja kinkku, koska ne jää syömättä. Tilalla kalkkunaa ja sushia. 

Vierailija
51/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululaatikoissa ei ole mitään juhlavaa! En ymmärrä, miksi ne on muka juhlaruokaa!

Ne ovat perinteistä suomalaista juhlaruokaa. Vielä joskus 50-luvulla tuollaista oli yo-juhlissa, hautajaisissa yms. suurissa juhlissa.

Perinteet ovat perinteitä. Harvoin syöty ruoka muuttuu juhlavaksi. En olisi voinut lapsena päivästä toiseen keitinperunoita syövänä kuvitella, että aikuisena ne ovat juhlaruokaa. :D Arkena meillä syödään pastaa, riisiä ja muuta hiilaria. Keitettyjä perunoita on tarjolla lähinnä juhlissa, toki ihan muun kuin jonkun jauhelihakastikkeen kanssa.

Vierailija
52/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua ja lanttulaatikkoa ja rosollia

Nami

Vierailija
53/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, lohi, riisipuuro riittää vallan hyvin.

Vierailija
54/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Ihan ok. Kyllä sitä kerran, pari kertaa vuodessa syö.

.... Riippuu myös paljon siitä, kuka on valmistanut. Mulle on tarjottu viikon sisällä kaksi jouluateriaa. Se toinen oli aika mauton, mutta toinen oli oikein maukas. 

Vierailija
55/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen kaksi kertaa lähtenyt risteilylle joulun alla tsekkaamatta tarkemmin, ja ei ollutkaan ihania buffetteja vaan jouluruuat…En tekisi enää mokaa, josko tässä nyt pääsisi risteilylle muutenkaan. Sitä tavallista buffettia kertakaikkiaan rakastan,

Vierailija
56/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa mä tykkään niin. Mutta vain jouluna

Vierailija
57/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan joulupöytään laitettiin parasta mihin oli varaa. Usein siis oman maan kasviksiin ja siihen palkintopossuun. Jos joku haluaa syödä sen perinteen mukaan, niin syököön.

Mä en syö yhtäkään possua tai vauvasosetta. Alkupalaksi erilaisia kaloja ja mätejä. Pääruuaksi valkosipuliperunoita  ja sisäfilepihvit + lisäke, jälkkäriksi sitten runsas juustopöytä ja erilaisia suklaita. Irishcoffeeta unohtamatta.

Vierailija
58/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Mulle tuli ihan hirveä nälkä, onneksi on itse tehtyä lanttulaatikkoa jääkaapissa odottamassa!

Vierailija
59/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka on ihanaa jouluna! Mutta mun puolesta jokainen syököön mitä haluaa, joulunakun🎅

Vierailija
60/92 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon väkeä ja kaikille on ruokaa.

Possua

Hanhea

Lohta

Poroa

Kinkuketta

Jne

On

Laatikkoo

Pottuja

Vihanneksia.

Jne

Ja jos jotain puuttuu vieraat saa tuoda lisää suosikkiherkkujaan