Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri kylään jouluaattona! Mitä teen?

Vierailija
22.12.2010 |

Eli siis, tyttäreni joka on 5-luokalla on kutsunut kaverinsa meille YÖKYLÄÄN jouluaattona! Tytön perhe on kuulemma suostunut, ja tänään tytär toi mulle 50€ja sanoi '' nää on millan äitiltä, kun se saa syödä meillä.''.

Soitanko äidille ja sanon, ettei käy päinsä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ratkaisisit edes tämän ihan itse?

Vierailija
2/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on lasten juhla ja lämmin sydän on jouluna jokaisella

Vierailija
4/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ottaisin. Välittömästi! Jos joku antaa lapsensa lainaan jouluksi, kaikki ei ole kotona ihan jees. Omassa joulupöydässä yksi pikkusuu ei ole liikaa.

Hyvä lämmin hellä on mieli jokaisen!

Vierailija
5/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ottaisin. Välittömästi! Jos joku antaa lapsensa lainaan jouluksi, kaikki ei ole kotona ihan jees. Omassa joulupöydässä yksi pikkusuu ei ole liikaa. Hyvä lämmin hellä on mieli jokaisen!

niin tästä tuli kyllä hyvä mieli. ?

Vierailija
6/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tytön äidillä uusi mies, ja he haluavat viettää joulun kahden kesken?

Vierailija
7/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna paikkaa minne mennä, saavat tulla. Tänä vuonna vien lapsuuden kotiin parhaan ystäväni, jonka sisko on seonnut, äiti ei vietä joulua ja isä kuoli kuukausi sitten.

Olen 42-vuotias yh. Kaikilla pitää olla paikka jouluna. Ihan jokaisella.

Vierailija
8/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse en haluaisi kyllä jouluna lastemme kavereita meille, enkä päästä omianikaan kylään.

Itse sanoisin, että jouluna ei käy (tosin meidän 10- 8- ja 5-vuotiaat eivät ikinä moista edes ehdottaisi), mutta joulun jälkeen voi vaikka tullakin.

Vierailija
9/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tuntee onnellisuutta, kun hänellä on ihmisarvoiset olosuhteet: koti, johon mennä ja ihminen, josta välittää. Jokainen voi olla tällainen ihminen toiselle.

Vierailija
10/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy tuohon on, joko väärinymmärrys tai hätä. Tietenkin kyläilyn voi perua ja siirtää vaikka Tapaniin, rahaa et tietenkään ota, mutta lapsen toki, jos hänellä ei ole kotona hyvä joulu tiedossa.

Vierailija
11/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olisi vastaava tilanne niin kyllä yökylään pääsisi.

Itse en kyllä päästäisi omaa lastani yökylään koska haluan viettää hänen kanssaan joulun.

Vierailija
12/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon provo tai ei, tuli mieleen että ehkä sen "millan" kotona on vähän lasisempi joulu, perinteisesti, mutta tyttö ei tohdi sitä sanoa ääneen, on vain pyytänyt päästä yökylään ja apn lapsi on sitten suostunut jne tms

Minä olen parina jouluna pitänyt ovet auki kaikille, meillä sitten ollut omaa ja viersta ja toisaalle muuttanutta ja juuri muuttanutta ja minä olen passannut kaikki, monta päivää.

Tuo oli aikana, jolloin olin itsekin jaksamisen rajoilla, olin "hetkeä" aikaisemin romahtanut ja noussut siitä ylös, jatkaen arkea valtavien fyyisten tekemisten taakkojen alla, että myös henkisten paineiden alla, univelkaa, vuorokaudessa niin paljon tehtävää ettei tunnit riittäneet.... omat lapset pieniä, mies poissa eikä mitään tukea..

ja sitten totesin, että on aika minunkin pitää joulu, jossa myhös minä rentoudun, olen jaksava. Niin teinkin.

Ajattelin tänä jouluna taas avata ovet ja passata kaikki, kuten aina ennenkin pennusta asti, ja tuplapassaukset menneinä muutamina vuosina.. mutta anoppi haukkui minut lyttyyn tuosta itsekkäästä joulusta.

Totesin, että olen tänäkin jouluna erittäin itsekäs ja keskityn vain omaan jaksamiseeni ja omiin pieniin lapsiini.

Minun on oltava ensisijaisesti jaksava täysijärkinen äiti omille lapsilleni. Sen jälkeen tulee muut.

Tämä on erittäin itsekästä ajattelua, tiedän sen, enkä tarvitse lynkkaustuomiota.

En ottaisi meille tänä vuonna yhtäkään ylimääräistä ihmistä, koska en jaksaisi.

Mutta jos olisin normaali jaksava itseni, ottaisin, ja vähäne enemmänkin.

Vierailija
13/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyin vähän tarkennusta. En nyt viitsi puhelua tänne kirjoittaa mutta äiti teki selväksi että koska meillä on pieni lapsi tämän vitosluokkalaisen lisäksi, emme varmastikkaan voi tai keksi mitään muuta tekemistä kuin kotijoulun, siispä voisin antaa heille joululahjaksi vapaan joulun. Joo, nyt tiedän, että tyttö tulee VARMASTI meille! En halua antaa häntä kotiinsa joulua viettämään. Äiti sanoi että tuo tytön lahjat meille. Itse aion pitää tuon 50€ ja ostaa sillä ''millalle'' jonkun todella mieluisan lahjan.

ap

Vierailija
14/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna paikkaa minne mennä, saavat tulla. Tänä vuonna vien lapsuuden kotiin parhaan ystäväni, jonka sisko on seonnut, äiti ei vietä joulua ja isä kuoli kuukausi sitten.

Olen 42-vuotias yh. Kaikilla pitää olla paikka jouluna. Ihan jokaisella.

Vierailija
15/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kyllä soittaisin äidillensä ja kysyisin, että onko näin lapset tosiaan sopineet ja että se hänelle käy.

Onpa paljon tuo 50 € yökyläilystä ja vielä antanut sen 5-vuotiaalle. Siitäkin sanoisin tytön äidille, että kuinka te nytä tällaista summaa tarjoatte. Mutta senkin ottaisin vastaa, jos tytön äiti sanoo, että hän sen haluaa antaa.

En tekisi asiasta mitään suurta numeroa.

Vierailija
16/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on pidettävä huoli terveydestään ja asetettava tietyt rajat. Toimit, kuten vastuullisen äidin kuuluukin. Joku toinen kerta jaksat sitten enemmän. Pidä huoli itsestäsi ja lapsistasi ennenkaikkea ja voimia sinulle!

olkoon provo tai ei, tuli mieleen että ehkä sen "millan" kotona on vähän lasisempi joulu, perinteisesti, mutta tyttö ei tohdi sitä sanoa ääneen, on vain pyytänyt päästä yökylään ja apn lapsi on sitten suostunut jne tms Minä olen parina jouluna pitänyt ovet auki kaikille, meillä sitten ollut omaa ja viersta ja toisaalle muuttanutta ja juuri muuttanutta ja minä olen passannut kaikki, monta päivää. Tuo oli aikana, jolloin olin itsekin jaksamisen rajoilla, olin "hetkeä" aikaisemin romahtanut ja noussut siitä ylös, jatkaen arkea valtavien fyyisten tekemisten taakkojen alla, että myös henkisten paineiden alla, univelkaa, vuorokaudessa niin paljon tehtävää ettei tunnit riittäneet.... omat lapset pieniä, mies poissa eikä mitään tukea.. ja sitten totesin, että on aika minunkin pitää joulu, jossa myhös minä rentoudun, olen jaksava. Niin teinkin. Ajattelin tänä jouluna taas avata ovet ja passata kaikki, kuten aina ennenkin pennusta asti, ja tuplapassaukset menneinä muutamina vuosina.. mutta anoppi haukkui minut lyttyyn tuosta itsekkäästä joulusta. Totesin, että olen tänäkin jouluna erittäin itsekäs ja keskityn vain omaan jaksamiseeni ja omiin pieniin lapsiini. Minun on oltava ensisijaisesti jaksava täysijärkinen äiti omille lapsilleni. Sen jälkeen tulee muut. Tämä on erittäin itsekästä ajattelua, tiedän sen, enkä tarvitse lynkkaustuomiota. En ottaisi meille tänä vuonna yhtäkään ylimääräistä ihmistä, koska en jaksaisi. Mutta jos olisin normaali jaksava itseni, ottaisin, ja vähäne enemmänkin.

Vierailija
17/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siispä voisin antaa heille joululahjaksi vapaan joulun.

Tyttö parka.

Vierailija
18/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä antanut sen 5-vuotiaalle..

Provohan tämä, mutta jos joku meille pyrkisi jouluksi yökylään niin ilmanmuuta ottaisimme. Varmasti ei ole kaikki kotona ihan kunnossa...

Vierailija
19/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sydäntä särkee, että jollekin on tärkeintä saada vapaata lapsestaan, jouluna! Minulta ei lapsia saisi pois jouluksi isollakaan rahasummalla, ja olen joskus miettinyt, että olisipa kamalaa erota ja joutua antamaan lapset isälleen joka toinen joulu. Sen verran tärkeä joulu on minulle ja lapset niin rakkaita, että ne on pakko yhdistää... Mitenkähän sitä pärjää, kun lapset aikuistuvat ja muuttavat kotoaan, enkä heitä näe enää jouluna... no, siihen sitten on pakko aikanaan tottua siihen - mutta NYT, ei helsketti!

Vierailija
20/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyin vähän tarkennusta. En nyt viitsi puhelua tänne kirjoittaa mutta äiti teki selväksi että koska meillä on pieni lapsi tämän vitosluokkalaisen lisäksi, emme varmastikkaan voi tai keksi mitään muuta tekemistä kuin kotijoulun, siispä voisin antaa heille joululahjaksi vapaan joulun. Joo, nyt tiedän, että tyttö tulee VARMASTI meille! En halua antaa häntä kotiinsa joulua viettämään. Äiti sanoi että tuo tytön lahjat meille. Itse aion pitää tuon 50€ ja ostaa sillä ''millalle'' jonkun todella mieluisan lahjan.

ap

...tulee kyllä tosi surullinen olo "Millan" puolesta :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän