Onko nää sun lapsia?!?!?!?
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=2962251&t=2962251
"Kysymys on siis erään ystäväni lapsista. Ystäväni on yh ja hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta.
En voi itse mennä neuvomaan lasten kasvattamisessa, koska ei minulla ole itsellä lapsia, mutta haluaisin herätellä aiheestä keskustelua ja jakaa kokemuksia.
Nämä lapset siis ovat aivan käsittämättömän villejä, eivätkä tottele mitään. Olen nännyt lasten äidin monesti hermostuvan aivan totaalisesti lapsiin. Kun heille menee kylään, on kyläilyt jotain aivan kamalaa. Kun äidille soittaa, hänen kanssaan on vaikea puhua puhelimessa koska siellä on niin kova sirkus päällä koko ajan.
Lapset ovat aivan jatkuvasti pahanteossa. Kiusaavat toisiaan, heittelevät tavaroita, rikkovat paikkoja, koskevat asioihin joihin lapsilla ei ole lupa koskea, kiusaavat perheen lemmikkejä.. Heidän äitinsä komentaa aivan jatkuvasti, "lopeta, ei, ei koske!!!" Lapset kokevat nurkkatuomioita useaan otteeseen päivässä, mutta siitä ei ole minun silmääni mitään apua koska kun lapset käyvät nurkassa, sen jälkeen pahanteko jatkuu siitä mihin se jäi. En halua mennä päivisin käymään heillä koska en pysty puhumaan ystävälleni, koska päivät ovat yhtä tappelua ja siksi käyn iltaisin vain heidän luonaan silloin kun lapset ovat jo nukkumassa ja yritän päästä lähtemään aamuisin ennen kuin lapset heräävät.
Tiedän, ettei tämä käyttäytyminen ole normaalia tuon ikäisillä, koska siskollani ja toisella ystävälläni on samanikäisiä lapsia jotka ymmärtävät kyllä puhetta ja ovat kilttejä"
Kommentit (3)
Ainut vika mun silmään oli ettei kieltoja viety loppuun saakka. Omien lasten kanssa olen oppinut että joko en sano mitään, tai jos jotain kiellän niin se sitten myös pätee.
Kaksi poikaansa ovat todella villejä ja meluisia, eivätkä tottele mitään, ketään tai koskaan. Iät 5 ja 3 vuotta.
Olen ajatellut, että lastenkasvatus on heidän oma asiansa ja pyrinkin näkemään perheen aikuisia ns aikuisten kesken.