säännölliset kivuttomat supistukset!! onko näistä jotain haittaa?
rv 35 menossa ja nyt illalla yhtäkkiä alkoi tulemaan supistuksia säännöllisiä/säännöllisesti. ei nuo paljonkaan satu vähän kiristää ja jomottaa mutta ei lähelläkään mitään oikeaa synytys supistusta. voiko näistäkin siis olla haittaa ja millon sitä lähtee sitten näytille?? kellään kokemuksia? olen uudelleen synnyttäjä
Kommentit (12)
yhteen menoon, niin ainakin kyllä soittaisin synnärille, kun olet noinkin pitkällä. Ja uudelleensynnyttäjä vielä.
Mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet kivuttomilla supistuksilla ja sitten kun olen ollut jo reilusti auki on vasta iskenyt kivut. Mulla kohdunkaula lyheni ennenaikaisesti kivuttomilla suppareilla ja sitten varsinaiset synnytykset alkoivat lapsivesien menolla, mutta vasta kun tunsin kivuliaat ns. oikeat supistukset niin kohdunsuu oli jo auki.
Sulla on niin hyvät viikot, ettei synnytystä enää estellä, jos vauva pääätttää syntyä. Mitä tarkoitat onko suppareista haittaa? Kannatta levätä, jos se auttaa. Mutta jos synnytys on oikeasti käynnissä niin sitten vauvan annetaan syntyä.
Meillä kuopus on syntynyt rv 35 ja on oikein potra poika :).
niin meinasin lähinne että onko haittaa että siis tekevätkö tai meinaavatko nuo jotain..
Niin siis soita synnärille ja lähde tarvittaessa näytille.
Ei suppareista tässä vaiheessa ole haittaa - saat pienen nyyttisi vaan mahdollisesti vähän aikaisemmin. Oletan, että siis pelkäät ennenaikaisuutta, kun kysyit haitoista...
mene näytille, minulla olivat avaavia supistuksia vaikka olivat ihan keveitä ja kivuttomia. Säännöllisyys oli se johon havahduin. Saivat onneksi pysäytettyä ja vauva syntyi ajallaan.
onko sulla tämmöisiä tiheitä supistuksia aikaisemmin tässä raskaudessa?
kyllä sä varmasti tiedät uudelleensynnyttäjänä milloin lähteä näytille :).
mulla siis kivuttomat supparit aukaisi paikkoja, mutta sitä ei voi tietää mikä tilanne sulla on...
tosin itsekään en kuopuksen ollut satavarma tuliko taas lapsivettä vaan vielä sairaalassa varmistelin, että olihan se sitä. joten ei se aina uudelleen synnyttäjälläkään niin helppoa ole.
millon sulla on laskettu aika? ja tosiaan 35 viikkoiset on jo isoja ja hyväkuntoisia, joten ei huolta!
aikaisemmin on olut noita kivuttomia suopistuksia tässä raskaudessa mutta tulleet sillontällön. nyt keskiviikkona lääkärissä kanavba oli 2cm pehmee ja auki sormelle.
olen niin arka tuonne synnärille soittelemaan kun siellä aina niin tylyä se palvelu ja mun tuurilla kun menisin sinne niin koko supistukset olisi loppuneet.
ei tämä aina ole niin helppoa vaikka kolmas lapsi tulossa niin tallaisia mietin. edelliset synnytykset on ollut täysiaikaisia ja lähtenyt käyntiin vesienmenolla jolloin ei ole ollut epäselvyyttä.
nyt nuo näyttää harventuvankin.. 20.32
20.35
20.47
20.58
21.10
tuossa nuo mitä nyt ylös pistin. tuossa jossain välissä tuli yksi mitä en ylös laittanut.
Nyt kyllä soitat jos rupeat tuosta useammin tulemaan!
olen siis se, jonka vauva on syntynyt rv 35 ja olen jo monta viestiä laittanut :).
meidän vaavin piti syntyä vasta tänä vuonna, mutta syntyikin jo marraskuun lopussa ja ensi viikolla on 1-vuotissynttärit. niin on aika lailla mielessä nyt vuoden takaisin tunnelmat supistuksineen ja pähkäilyneen milloin lähteä näytille.
tsemppiä sinulle!
kiitos sinulle kun olet jaksanu vastailla.katson vielä hetken jos ei mene ohi ja soitan sitten.
enkä menisi. Itselläni on ihan normaalia, että tulee useita tunteja. Levossa usein rauhoittuvat. Tossa vaiheessa ei enää estellä. Eli jos muuttuvat kivuliaiksi ja säännölliksi 5 minuutin välein niin sitten sairaalaan. Muuten eivät ota sua siellä tosissaan, tulee ihan turha reissu.
lisään vielä että tulee n. 4-5min välein.