Ihmettelen miten joululaatikoiden tekoon ei löydy aikaa
Tein juuri porkkana- ja lanttulaatikot paistamista vaille valmiiksi. Lisäksi perunalaatikko on imeltymässä. Aikaa meni vajaa 3tuntia. Se on aika vähän! Toki iltasella perunalaatikko täytyy imeltymisen jälkeen vielä viimeistellä ja jouluaattona paistaa, mutta aika pieni työ noissa on...
Ja meilläkin on lapsia, mutta ihmettelen monia ihmisiä jotka sanovat, että laatikoiden teko on niin työlästä, että ostavat mieluummin valmiina. Toki valmiinakin saa, pidämme niiden mausta itsekin, mutta kyllä se itse tehty on kuitenkin parempi.
Kommentit (55)
Jos kirjoittaja osuu naulan kärkeen hän on huumorintajuton.
Menehän sinä haukkuja ja vitsin heittäjä nyt keittämään ohrapuuroasi. Turha puolustella haukkumisia huumorilla.
kuten av:lla tyypillisesti. Tämän ketjun huumori on vielä lievimmästä päästä, joten vahvista ap panssariasi. Tämä aloitus oli todella neutraali, jos joskus aloitat enemmän mielipiteitä jakavan keskustelun tulet teurastetuksi.
meillä menee niitä joululaatikoita sen verran vähän etten todellakaan ala niitä ite väkertämää vaikka aikaahan sitä kyllä olisi. Ostan pienet laatikot jokaista lajia ja sillä selvä.
ei löydy mielenkiintoa.
Se mielenkiinnon puuttuminen jotain asiaa kohtaan on aivan eri asia kuin perustella sitä sanomalla: ei ole aikaa.
Jos joku ei halua tehdä jouluruokia sen takia, että homma ei kiinnosta tai haluaa käyttää sen ajan johonkin muuhun, niin hyvä näin.ap
kuinka joku ei ehdi seuraamaan maailman taloutta, osakekursseja ja opiskelemaan ranskaa.
Kun minä ehdin tekemään noita, niin miksi kaikki muutkin eivät? Ihme juttu.
jos haluaa kuitenkin tehdä ykkösjuttuna vaikka sen baariin menemisen ja kirjan lukemiset joita pitää myös tärkeinä ja jouluunsa kuuluvana niin sitten voi tosiaan tuntua että ei enää olekaan aikaa vaikka olisi voinut itse niitä laatikoitakin tehdä. Idioottia alkaa täällä vänistä noinkin turhasta asiasta kuin siitä että tarkoittaako kaikki nyt ihan varmasti REHELLISESTI juuri sitä ettei nimenomaan ehdi. Monet sanovat niin, vaikka tarkoittavat että tekisin jos minulla olisi aivan rajattomasti aikaa, mutta nyt haluan käyttää aikaani ensisijaisesti muuhun. Ei tuo ole syy pitää ihmisiä epärehellisinä.
niin varmaankin saattaisin tehdä ne itse. Mutta kun me syödään kerran kotona (jouluaattona) jouluateria ja muina päivinä ollaan mummoloissa, ei kolmen hengen perheelle ole mitään järkeä tehdä laatikoita itse. Nyt jopa jätän porkkana- ja lanttulaatikon tekemättä, ostan pelkän porkkanalaatikon. Laatikoitten sijaan laitan porkkana- ja lanttukuutioita uunissa, niitä saa helposti pienen annoksen tehtyä.
tämän keskustelun asenteen suhteen sekä jouluruokiin liittyen.
Mutta asiaan:
Itse olen tehnyt lähes joka joulu laatikot itse, mutta tänä jouluna en tee. Syynä on, että matkustelemme joulun aikaan paljon, vaikka olemme aaton kotona. Ostan laatikot kaupasta valmiina, koska maku on sen verran hyvä, ettei perheemme siitä "kärsi". Ehkä ensi jouluna kokkaan taas itse.
aikaa ei sitä ole, ellei tingi yöunista.
Kun mitään laatiokoita ei kuitenkaan puolessa tunnissa synny? siis omaa...
mutta on turha tulla minulle valittamaan, että joulu menee "pilalle" kun ei ehtinyt edes niitä laatikoitakaan tekemään. Ymmärrätkö pointin?
Jos jokin asia on ihmiselle aidosti tärkeä, hän löytää sille kyllä aikaa. Joko sitten valehtelee asian tärkeydestä tai sen tekemättä jättämisen syistä. Vai eikö?
ap
ei löydy mielenkiintoa.
Se mielenkiinnon puuttuminen jotain asiaa kohtaan on aivan eri asia kuin perustella sitä sanomalla: ei ole aikaa.
Jos joku ei halua tehdä jouluruokia sen takia, että homma ei kiinnosta tai haluaa käyttää sen ajan johonkin muuhun, niin hyvä näin.ap
kuinka joku ei ehdi seuraamaan maailman taloutta, osakekursseja ja opiskelemaan ranskaa.
Kun minä ehdin tekemään noita, niin miksi kaikki muutkin eivät? Ihme juttu.
jos haluaa kuitenkin tehdä ykkösjuttuna vaikka sen baariin menemisen ja kirjan lukemiset joita pitää myös tärkeinä ja jouluunsa kuuluvana niin sitten voi tosiaan tuntua että ei enää olekaan aikaa vaikka olisi voinut itse niitä laatikoitakin tehdä. Idioottia alkaa täällä vänistä noinkin turhasta asiasta kuin siitä että tarkoittaako kaikki nyt ihan varmasti REHELLISESTI juuri sitä ettei nimenomaan ehdi. Monet sanovat niin, vaikka tarkoittavat että tekisin jos minulla olisi aivan rajattomasti aikaa, mutta nyt haluan käyttää aikaani ensisijaisesti muuhun. Ei tuo ole syy pitää ihmisiä epärehellisinä.
resepti jakoon siis!
aikaa ei sitä ole, ellei tingi yöunista.
Kun mitään laatiokoita ei kuitenkaan puolessa tunnissa synny? siis omaa...
olen niin saatanan mahtava laatikoitteni kanssa, että peittoan kaikki valittajat ja muut AV mammat! Ette ole mitään minuun verrattuna, valmispaskoinenne! Vien miehennekin joulupäivänä sänkyyn muhinoimaan, koska kyllähän ne minun laatikoista enemmän innostuvat, kuin teidän revenneistä ja kuivaneista käntyistänne!
ap
voi kyynel... oot mahti!
Mutta kun ei jaksa. Kiva olis itsetehdyt laatikot joulupöydässä, mutta laiskuus vie voiton tai sitten ylimääräistä aikaa pitäis olla paljon enemmän, että jäis aikaa sekä laatikoiden teolle ette vetelehtimiselle.
Mä en ole sellainen reippausihminen.
olen niin saatanan mahtava laatikoitteni kanssa, että peittoan kaikki valittajat ja muut AV mammat! Ette ole mitään minuun verrattuna, valmispaskoinenne! Vien miehennekin joulupäivänä sänkyyn muhinoimaan, koska kyllähän ne minun laatikoista enemmän innostuvat, kuin teidän revenneistä ja kuivaneista käntyistänne! ap
voi kyynel... oot mahti!
onnea, tätäkö tosiaan halusit :DD
sen arvoinen vastaus
ap
olen niin saatanan mahtava laatikoitteni kanssa, että peittoan kaikki valittajat ja muut AV mammat! Ette ole mitään minuun verrattuna, valmispaskoinenne! Vien miehennekin joulupäivänä sänkyyn muhinoimaan, koska kyllähän ne minun laatikoista enemmän innostuvat, kuin teidän revenneistä ja kuivaneista käntyistänne! ap
voi kyynel... oot mahti!
onnea, tätäkö tosiaan halusit :DD
ei sillä ole merkitystä millaisen keskustelun aloitat, tulet haukutuksi. Asian pointista viis.