Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskaudet kasvattaa kengän kokoa? Mies ei usko!

Vierailija
18.12.2010 |

Siis ostin eilen uudet juhlakengät kokoa 38, koska vanhat 37 kengät eivät enää kahden raskauden jälkeen mahtuneet. Selitin miehelle, että jalan koko on kasvanut varsinkin toisen raskauden jälkeen ja mies ei tätä sitten uskonut, vaan sanoi, että menen kyllä sinne sun vauvasivuille kysymään asiasta.

Eli kanssasisaret sanokaa se nyt hänelle!Kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasitus jaloille aiheuttaa.

Vierailija
2/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvoi kengänkoko, nykyään ostan n. 38 kenkiä, ennen meni 37. Jalkaterä levisi : /

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa niin paljon että "suoristaa" jalan holvia joilloin jalkaterän pituus kasvaa. Kun painoa taas on vähemmän raskauksien jälkeen, jaksaa jalka "kohoutua" pohjastaan taas kaarelle. Näin olen itse miettinyt, että voisi olla. Totuudesta ei ole hajuakaan :).

Vierailija
4/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syinä voi olla turvotus, raskaushormonien löystyttämät nivelet ja ligamentit, jotka saavat jalkapöydän leviämään ja pitenemään.

Vierailija
5/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskoo. Tai oikeastaan mies kyllä sanoi, että kysymys olisi voinut olla: Jos tahdot uudet kengät voitko syyttää tästä raskauksia? ;)

ap

Vierailija
6/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kengän koko ollut koko aikuisiän tasan 38.

Ekan raskauden jälkeen koko kasvoi sen verran, että kaikki 38 kokoiset ahdisti jalassa ja 39 kokoiset taas oli pikkuisen liian isoja. Koko olisi ollut siis 38,5.

Toisen raskauden päätyttyä oikea koko on ollut 39.

Meni muuten kaikki kaapissa olleet kengät myyntiin, kun ei enää mahtuneet :-( Kalliiksi tuli ostaa uudet tilalle.

Vierailija
7/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo 8&5.

Se jonka jalka kasvoi 38sta 39iin.

kasvaa niin paljon että "suoristaa" jalan holvia joilloin jalkaterän pituus kasvaa. Kun painoa taas on vähemmän raskauksien jälkeen, jaksaa jalka "kohoutua" pohjastaan taas kaarelle. Näin olen itse miettinyt, että voisi olla. Totuudesta ei ole hajuakaan :).

Vierailija
8/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen on muistaakseni joku sellainen että jalka ei varsinaisesti kasva vaan madaltuu, jolloin pituutta tulee lisää. Jotkut osat löystyy tms, mutta en muista mitkä, ja se on syy siihen.

Vierailija
9/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystä varten, ei pelkästään lantion seudulta.

Vierailija
10/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksia 37.5-38 ja nykyisin valitettavasti 39. En tykkää. Ja jalkaterä levisi muutenkin.

Vierailija
11/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen 41-42 nyt 43

Vierailija
12/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs varmaan hankkitua raskaaksi että jalka kasvaisi 35 koosta 36, että edes joskus löytäisin nättejä korkkareita :D

Vierailija
13/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo mitä otsikkoon kirjoitin on kyllä vähän saivartelua. Eli vaikutus on sama: kengännumero suurenee.

Raskauden aikana naisen paino kasvaa niin paljon, että muilla kuin aivan lättäjaloilla, jalan kaari painuu jonkin verran. Kun kaari painuu alas, jalkan koko tietysti kasvaa.

Ota mikä tahansa kevyt esine havainnollistaaksesi asia, vaikka mehupilli. Pillin päät suorana ovat kauempana toisiaan kuin silloin, jos taivuta pilliä.

Minä sanonkin: Raskaus - mikä ihana tekosyy ostaa kenkiä.

Vierailija
14/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmen raskauden jälkeen 41.

Nyt odotan neljättä ja todellakin pelkään että joudun jatkossa ostamaan kengät kokoa 42:/

Vierailija
15/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla takana 3 raskautta. Jalan koko ennen yleensä 38, joissain kengissä jopa 37 meni. Nyt poikkeuksetta 39. Eikä ole palautunut, kuopus jo 6v.

Vierailija
16/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on viisas, muttei pikkutarkka: saman tien kaikki liitokset antavat periksi, kun lantio valmistautuu synnytykseen. Totean tämän vielä uudestaan, koska tällä palstalla on niin paljon sitä, että kaikkea panonnousua pidetään pahana ja syynä vähän kaikkeen.

Vierailija
17/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kävi täällä; 37 --> 38.

Vierailija
18/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 37-38, nyt 39 takana kolme raskautta.

Ja mies kans ihmetteli miksi mun vanhat kengät ei enää kelpaa... Ihan ehjiä ja vasta 10 vuotta sitten ostettujakin XD

Vierailija
19/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia 37, neljän raskauden jälkeen 39. Neljännen raskauden aikana jouduin käyttämään kokoa 40, mutta luokan kiitos se ei jäänyt enää pysyväksi.

Vierailija
20/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien raskauksien jälkeen kengän koko levisi yli puoli numeroa.

Ekan raskauden jälkeen vanhat kengät tulivat pieniksi, mutta menivät vielä jalkaan. Toisen raskauden jälkeen ne eivät enää mahtuneet ollenkaan.