Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaudet kasvattaa kengän kokoa? Mies ei usko!

Vierailija
18.12.2010 |

Siis ostin eilen uudet juhlakengät kokoa 38, koska vanhat 37 kengät eivät enää kahden raskauden jälkeen mahtuneet. Selitin miehelle, että jalan koko on kasvanut varsinkin toisen raskauden jälkeen ja mies ei tätä sitten uskonut, vaan sanoi, että menen kyllä sinne sun vauvasivuille kysymään asiasta.

Eli kanssasisaret sanokaa se nyt hänelle!Kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi 40-41 koosta 42 kokoon. Kyllä otti päähän kun mitkään vanhat ei mahtuneet :(

Kaikille ei kai niin käy, mutta ilmiö johtuu kuulemma siitä, että raskaus löysentää paikkoja (=jänteitä jne) kaikkialla kehossa, muuallakin kuin siellä kohdassa mistä lapsi tulee ulos.

Vierailija
22/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alunperin nk. korkea jalka, eli korkea kaari, siinä paljon painuttavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt joo 38/39 - 40.

Ihan kiva kun valikoimiin kuuluu mm. kahdet kalliit hiihtomonot, luistimet, kahdet vaelluskengät, parit kävelykengät... nämä nyt vain esierkkinä... tooosi halvaks tulee noi kaikki lähteä uusimaan... :-/

Vierailija
24/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TODELLA, mä joudun ostamaan kaikki kengät numeroa isompana lättäjalkojen takia. En oikein jaksa uskoa että mun jaloille tapahtuisi yhtään mitään raskauden aikana...

Vierailija
25/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaahan se peppukin naisilla ihan mielettömäksi.

Vierailija
26/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jalka siis kasvaa. Mulla kasvoi toinen jalka hieman enemmän kuin toinen :o , joten en enää koskaa löydä sopivia kenkiä... :( Monet vanhat kengät piti laittaa kiertoon ja uusia ostaa tilalle.

Vierailija
27/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla tuskin kovin paljoa

Vierailija
28/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli 36. Ekan raskauden jälkeen nro oli 37 ja tokan jälkeen 38. Ja siihen jäi.

Minulla oli onneksi niin pienet lapset, että numeroni pysyi samana (36). Tai ehken tässä toisessa raskaudessa koko kasvoi puolisen nroa.

Vierailija
29/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 39 jalka. Molemmat raskaudet tuotti 18kg ylipainoa. Jalkaholvi laski painosta,,siitä se koon kasvu johtuu..levenee ja pitenee kun kaari laskee..

Vierailija
30/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta ja jalka kasvoi raskauksien aikana nrolla. Nyt ovat 6 ja 10v. Ja jalka oli ennen raskauksia 37. Pahimmillaan siis kengänkokoni oli 38. Nykyään jalka "kutistunut" sitten niin 36- 36,5 kokoon.

Enkä ole itse laihtunut huimasti tms. Enemmän painoa mulla on nyt kuin ennen ekaa raskautta.

Vierailija
31/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonit löystyttää lantion liitoksia, jotta vauva mahtuu syntymään (tästä johtuu liitoskivutkin). Ne samat hormonit vaikuttaa muuallekin kroppaan, ja löystyttävät myös jalkaterien liitoksia tms. Tähän kun lisää vielä raskauden myötä kohonneen painon eli lisärasituksen jaloille, niin kyllähän se jalka voi "kasvaa". Ei siinä ole luiden kasvusta kyse, vaan jalan "levähtämisestä". Mullakin kasvoi jalka raskausaikana. Toivottavasti mahdollisten seuraavien raskauksien aikana ei enää kasvaisi, sitten tulisi jo vaikeuksia löytää jalkaanpantavaa. Koko nyt 41-42...

kasvaa niin paljon että "suoristaa" jalan holvia joilloin jalkaterän pituus kasvaa. Kun painoa taas on vähemmän raskauksien jälkeen, jaksaa jalka "kohoutua" pohjastaan taas kaarelle. Näin olen itse miettinyt, että voisi olla. Totuudesta ei ole hajuakaan :).

Vierailija
32/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tämä johtuu, sitä en osaa sanoa...

Vierailija
33/33 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvoi puolella numerolla, eli jouduin ostamaan kokoa suuremmat kengät, jotka olivat sitten hiukan liian isot. Vanhat taas todella puristivat. Joillain jalka palautuu entiselleen raskauksien jälkeen, toisilla ei. Mulla onneksi palautui...on muutenkin kunnon kokoinen kavio, niin ei paljon naurattanut että kasvoivat vielä isommiksi meloiksi :/.