Minusta kuulostaa oudolta jos joku sanoo hoitaneensa lapset kotona
ja lisää siihen perään että Tietysti sitten kolmivuotiaana menivät päiväkotiin. Minusta lapset on kotihoidettuja jos ovat eskariin asti kotona. Kai tästäkin joku kauhea väittely tulee, mutta tämä on minun näkemykseni. Läheskään aina ei ole taloudellista pakkoa viedä lapsia 3-vuotiaana päiväkotiin. Elintasosta voi tinkiä ja avioliitosta ei kannata erota kovin heppoisin perustein, jotta perheessä olisi edes yksi työssäkäyvä elättäjä... ja avoliittoon ei tietenkään lapsia kannata hommata.
Kommentit (43)
ja lisää siihen perään että Tietysti sitten kolmivuotiaana menivät päiväkotiin. Minusta lapset on kotihoidettuja jos ovat eskariin asti kotona. Kai tästäkin joku kauhea väittely tulee, mutta tämä on minun näkemykseni. Läheskään aina ei ole taloudellista pakkoa viedä lapsia 3-vuotiaana päiväkotiin. Elintasosta voi tinkiä ja avioliitosta ei kannata erota kovin heppoisin perustein, jotta perheessä olisi edes yksi työssäkäyvä elättäjä... ja avoliittoon ei tietenkään lapsia kannata hommata.
avoliittoon ei kannata lapsia hommata? Ei kait se tilanne siitä muuksi muutu, oltiin sitten aviossa tai ei.
mies ei ole siinä sitoutunut eikä luvannut rakastaa vaimoaan hyvinä ja pahoina päivinä kunnes kuolema erottaa. Tai jos onkin kahden kesken luvannut, niin ei suvun ja seurakunnan tai yhteiskunnan edessä. Jos mies ei ole valmis kantamaan vastuuta ja menemään naimisiin, ei niin hataralla pohjalla olevaan suhteeseen ole suotavaa hankkia lapsia. Riski on suuri siihen, että mies häipyy heti kun elämä vähän koettelee.
Voiko tällaisia ihmisiä olla oikeesti olemassa tänä päivänä? Hiukan ahdasmielistä, ehkä oletkin Porvoosta...
Kyllä niiden isien varmaan pitäisi vain tuoda sitä leipää pöytään eikä alkaa tekemään naisten juttuja. Muutoin ollaan todellisissa ongelmissa XD
kanssa. Ei ollut sukua eikä seurakuntaa todistamassa kun maistraatissa menimme naimisiin... Ja yksi lapsikin oli jo ehtinyt syntyä ennen kun naimisiin menimme.. Kohtelemme kyllä tätä lasta kuin saastaa. Sitähän hän on kun ei ollut edes sormuksia meillä kun sai alkunsa.
On kyllä ap:llä aikamoiset kriteerit elämään.
Ja olen kyllä siitä osittain samaa mieltä että on hyvä kun on äiti tai isä kotona kun lapsi tulee ja menee kouluun. Meillä näin kun esikoinen (tämä saasta) on nyt koulussa ja olen itse nuorimmaisen kanssa kotona.
ovat ne lapset jotka eivät ole olleet pk:ssa tai pph:lla.
Itse hoidin lapsiani pitkään kotona.
5 vuoden kotiäitiputken jälkeen palasin kuitenkin työelämään. Lapset menivät päiväkotiin 5- ja 3-vuotiaina.
Tämä oli meidän perheelle hyvä ratkaisu :)
mutta samaa mieltä olen siitä, että jos haluaa keskustella asiasta ilman väärinkäsityksiä, olisi hyvä mainita, mihin asti on hoitanut lapsiaan kotona tai jos keskustellaan yleisellä tasolla kotihoidosta, voi ensin määritellä, puhutaanko nyt eskariin vai siihen 3-v. asti. Siitähän tuo 3-v. raja monelle tulee, että siihen asti voi olla kotona menettämättä työpaikkaansa. Sen jälkeen, vaikka taloudelliset edellytykset olisi, ei työnantajalla ole pakkoa pitää työpaikkaa odottamassa.
T. äiti jonka lapset ovat menneet päiväkotiin 2-vuotiaana
itse olen kaksi lasta jo kouluun asti hoitanut kotona, kolmas on nyt eskarissa ja neljäs vielä kotna. siihen pyritään perheenä, että pystyisin kotona olemaan ainakin viimeisen lapsen eskarivuoteen asti, mielellään toka luokkaan asti niin ei tarvitsisi mennä iltapäivähoitoon koulun jälkeen.
vaan suoraan kouluun, koska eskarihan on yleensä päiväkodissa tapahtuvaa toimintaa jossa myös "kasvatetaan" lapsia ja hoidetaan. Koulu taas on pääasiassa opetusta.
eivät ole kotihoidettuja, jos 3veenä pukataan hoitoon, tämä on totta.
Mutta avoliittoon voi ihan huoletta "hommata" lapsia, jatkossakin.
mitä kukakin kutsuu kotihoidetuksi ja mitä ei.
Mitä välii???
Esikoulu kestää osan päivästä!
Jos lapsi on koko 8 h eskarissa, on loppupäivä myös hoitoa. Se esikoulu kestää meidän tarhassa klo 9-13. Jos vanhemmat töissä on muu aika tarha-aikaa.
Esikoulun tehtävä on harjoitella vähän koulumaailmaa. Kokeillaan läksyjen tekoa, opetellaan vähän kirjaimia ja aakkosia ja toimintaa koulussa.
Voidaan käydä tutustumassa lähikouluun ja ekaluokkalaisiin yms.
Tarhan tehtävä ei ole kouluttaa lapsia. Toki asioita oppii mutta koulutuspaikka tarha ei ole.
Vanhemmilla on kasvatusvastuu.
KOTIHOIDONTUKI loppuu kun lapsi on 3- vuotias.
Normaali nainen käy työssä tämän jälkeen!
Haaveeni olisikin laittaa lapset aamulla kouluun ja olla heitä vastassa. Päivällä hoitaisin kotia ja pienempiä lapsia, ruoka olisi valmiina kun perhe palaa kotiin. Kämppä siivottuna.
Tällä hetkellä mahdollista on olla kotona vain siihen asti kun kuopus täyttää kolme.
Mutta jos keksin jonkun työn, jota voin mielekkäästi tehdä kotoa käsin, jään kyllä riemulla.
Mutta tarvis olla täysin varma, että mies ei todellakaan aio lähteä, että eläkepäiväni olisi turvattu. Epäreilua se olisi että uhraisin elämäni perheelle ja sitten kun mua ei enää tarvita, jään vailla omaisuutta ja ammattia kitumaan.
itse olen kaksi lasta jo kouluun asti hoitanut kotona, kolmas on nyt eskarissa ja neljäs vielä kotna. siihen pyritään perheenä, että pystyisin kotona olemaan ainakin viimeisen lapsen eskarivuoteen asti, mielellään toka luokkaan asti niin ei tarvitsisi mennä iltapäivähoitoon koulun jälkeen.
Ja miehesi ei ole rivivirkamies joka saa käteen 2000 euroa?
Kotonahoidetut = Olleet kotihoidossa eskariin saakka
Kotonahoidettuja = Olleet osittain kotihoidossa, eli esim. 3-vuotiaaksi saakka
Ap jättää nyt meidät (Mikkosta lainaten) "rintamakarkurit" rauhaan ja hoitaa lapsensa kotona vaikka sitten seuraavat 20vuotta.
Mitä se kellekkään kuuluu miten lapsensa hoitaa?
Ja haluaisin myös tietää miten lasten kasvatus eroaa AVO- ja AVIOliitoissa? Mikä tekee avioliitto lapsista onnellisempia??
toki nelituntinen eskaripäivä sallitaan.
Omat vanhimpani hoisin kotona kokonaan ja kuopus meni 3-vuotiaana päiväkotiin osa-aikaisesti ja -viikkoisesti. Ei tulisi mieleenikään sanoa kuopusta kotonahoidetuksi vaan nimenomaan aina sanon, että hän on joutunut päiväkotiin 3-vuotiaana. Vanhimmat olivat koululla eskarissa eli eivät onneksi joutuneet päiväkotiin.
Mainittakoon vielä, että olen normaali, akateeminen äiti ja ollut töissä vaihtelevasti esikoisen vauva-ajasta. Isi on koko ajan töissä. Näitä asioita voi vuorotella, jos haluaa... :)
Kotonahoidetut = Olleet kotihoidossa eskariin saakka Kotonahoidettuja = Olleet osittain kotihoidossa, eli esim. 3-vuotiaaksi saakka
Nuohan ovat saman sanan eri sijamuotoja, ei niillä voi olla eri merkitys...
Hoh hoijaa!
aivan hyvällä omallatunnolla käydä, vaikkei olisi taloudellinen pakkokaan - sitä vartenhan meillä on olemassa kunnallinen päivähoitojärjestelmä. Se ei ole sitä varten, että vauvalomalaisten pitkästyneet esikot pääsevät virkistymään, vaikka niin moni näyttää nykyään kuvittelevan.
Minusta kuulostaa oudolta jos joku sanoo hoitaneensa lapset kotona ja lisää siihen perään että Tietysti sitten kolmivuotiaana menivät päiväkotiin.
lapset tuodaan virikehoitoon vain siksi että hänen arvellaan pitkästyvän kotona vauvan ja äidin kanssa tai että äiti saisi laatuaikaa vauvan kanssa kaksistaan.
Jos elää vaan yhden tuloilla?
Minua kiinnostaa teitää miten ap elättäisi 6 henkisen perheen. 3 lainaa ilman tukia?
Kyllä se on kotihoitoa jos on hoitanut kotona! Ihme daiju liikenteessä. Ota pillerisi; todellisuus on hämärtynyt!