Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JEE! Hankin kuukupin!! Miksi en tehnyt tätä aiemmin!!

Vierailija
13.12.2010 |

Siis kertakaikkiaan maailman paras keksintö!

Odotin alkuhankaluuksia harjoittelun ja "antennin" tuntumisen kanssa, mutta heti tokalla kerralla asettui paikalleen oikein, eikä tuntunut lainkaan, vaikken lyhentänyt sitä tappia.

SUOSITTELEN!

Apteekista 32 euroa, ja hyvästi siteet ja damppaxit! :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heikot rakenteet lantionpohjassa. Minä en edes yllä tunnustelemaan kohdunnapukkaa ja kohtu on taaksepäin kallistunut!

mulla on kohdunnapukka lähellä ja lantionpohjan lihakset aivan mielettömän vahvat. Jopa niin vahvat että synnytys junnas paikallaan pitkän aikaa kun lihakset puski vauvaa takaisinpäin :D Lääkärikin siinä ihmetteli, että olet ainakin jumpannut. Eli kyse vain anatomian erilaisuudesta ei heikoista lihaksista.

Vierailija
22/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin ole synnyttänyt eikä koskaan ole gyne sanonut mitään että olisi rakenteissa vikaa. Puristusvoimaakin riittää vaikka muille jakaa

T: se joka ei tiedä kohtunsa sojotussuuntaa, mutta napukka vaan siellä napottaa

ja heikot rakenteet lantionpohjassa. Minä en edes yllä tunnustelemaan kohdunnapukkaa ja kohtu on taaksepäin kallistunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kohdunnapukka lähellä ja lantionpohjan lihakset aivan mielettömän vahvat. Jopa niin vahvat että synnytys junnas paikallaan pitkän aikaa kun lihakset puski vauvaa takaisinpäin :D Lääkärikin siinä ihmetteli, että olet ainakin jumpannut. Eli kyse vain anatomian erilaisuudesta ei heikoista lihaksista.

Jälkitarkastuksessa gyne naureskeli että mulla ei ainakaan edelleenkään ole ongelmia puristusvoiman kanssa. Napukka on aina ollut yhtä alhaalla ja kohtu yhtä kallellaan.

Vierailija
24/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu erittäin runsaiden kuukautisten ja isojen hyytymien kanssa :(

juu, kalliiksi tulee ostaa yösiteitä kassikaupalla...

Niin, siis ei olisi kannattanut yleistää, kyllä meitäkin on, joilla on todella runsaat kuukautiset, isoja hyytymiä, ja silti olemme tyytyväisiä kupin käyttäjiä.

Minulla on Cyclokapron-lääkityksestä huolimattakin todella runsas vuoto ja ilman kuppia olisin minäkin liemessä, kuten yllä joku sanoi.

Ekoina päivinä on kuppi + side ja yölläkin täytyy käydä tyhjentämässä, mutta side+tamponiaikoina sänky oli suojattava aina todella hyvin, kun aina tulvi jostain yli.

t. 5v tyytyväisenä käyttänyt

Vierailija
25/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on kuukuppi sopinut! En pois enää vaihtaisi!!!

Vierailija
26/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkkäitä tai ylipainoisia?

Ei ylipainoa ja ikää kierukan aikaan 26-27 vuotta. Vuotoa 13-16 päivää kuukaudesta.

t. entinen hormonikierukan käyttäjä

Vierailija
27/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa lääketieteellistä silikonia kuin apteekin tuotteet. Ja värivaihtoehtojakin on!

http://www.fleurcup.com

Vierailija
28/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan hankkia tuommosen. Mutta ekaksi haluaisin tietää pari asiaa. Kuinka usein tuo tulee kuukautisten aikaan tyhjentää? Ja säilyykö koko iän vai pitääkö hankkia tietyn väliajoin aina uusi?

Ja kannattaako hankkia iso vai pieni, kun menkat on kaksi ekaa päivää aika runsaat, jonka jälkeen niukat?

Vierailija
29/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tyhjennysväli riippuu vuodon määrästä, itse tyhjennän aamulla ja illalla eli 2 kertaa vuorokaudessa. Säilyy 5-10 vuotta. Koko valitaan sen mukaan onko tiukka vai löysä värkki, ja se pieni koko kyllä sopii monelle synnyttäneellekin jos ei ole oikeasti löysä värkki. Mutta jos menkat on välillä runsaat, voi isompi olla parempi. Se ei mitään haittaa lopussa että on niukat, ihan hyvin se niukka vuoto sinne isompaankin kertyy, päinvastoin ei toimisi

Minä taidan hankkia tuommosen. Mutta ekaksi haluaisin tietää pari asiaa. Kuinka usein tuo tulee kuukautisten aikaan tyhjentää? Ja säilyykö koko iän vai pitääkö hankkia tietyn väliajoin aina uusi?

Ja kannattaako hankkia iso vai pieni, kun menkat on kaksi ekaa päivää aika runsaat, jonka jälkeen niukat?

Vierailija
30/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa lääketieteellistä silikonia kuin apteekin tuotteet. Ja värivaihtoehtojakin on! <a href="http://www.fleurcup.com" alt="http://www.fleurcup.com">http://www.fleurcup.com</a&gt;

Miks menit mulle tämmösen linkittämään, vähänkö haluan nyt tuommosen värillisen! Onko itselläsi kokemusta tilaamisesta tuolta? Ulkonäöllisesti ainakin näytti aikalailla täsmälleen samalta, kun apteekista ostamani luneten kuppi. Onkohan näin?

No, ei se häiritse vaikka menin puolet enemmän maksamaan, katsotaan kun vauhtiin pääsee tässä kuppeilussa, jos vaikka tuolta toisen tilaisi.

ap

Vierailija
31/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyhjennän aamulla ja illalla... joskus siinä välillä jos siltä tuntuu... mulla ollut vuoden sama kuppi enkä tiedä koska pitää uusia.

Vierailija
32/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso kuukuppi täyttyy joskus jo tunnissa! Sietämätöntä! Lisäksi kuppi falskaa, jos istuu vanhingossa tietylla tavalla, niin että kuppi painuu vähän sisäänpäin. Onko kellään muulla tämmöistä? Oletteko keksineet mikä auttaisi?

Vierailija
33/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin kuukupin ohjelappusesta lukeneeni, että kupin käyttöikä on noin 5 vuotta.

Omani jouduin uusimaan aiemmin kun olin vahingossa laittanut väärän keittolevyn päälle valmistautuessani sitä puhdistamaan, ja tietenkin laskin kupin kuumalle levylle ja se suli hieman.

Jäähtymisen jälkeen reunat olivat kuivat ja halkeilivat, en tosin tiedä rapistuuko kuukuppi iän myötä samalla tavalla.

Tyhjentelemään joudun ekana vuotopäivänä noin 4 tunnin välein, muina päivinä 2-3 kertaa.

Vierailija
34/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallistunut kohtu, napukka tuntuu aika alhaalla. Ei ole gyne sanonut mistään laskeumista, vaikka itse olen huomannut kohdunsuun painuneen toisen synnytyksen jälkeen alemmas. Mitään pidätysvaivojakaan ei ole. Ostin pienemmän Luneten kupin, josta leikkasin antennin kokonaan pois. Lisäksi joudun laittamaan kupin melko vinoon ihan tuosta anatomiastani johtuen. Muuten se toimii erittäin hyvin. Ainoastaan runsaimman päivän aikana joudun tyhjentämään sen parin tunnin välein, mutta vuotanut ei ole koskaan. Öisin käytän lisänä sidettä, koska niin pitkäksi ajaksi kuppi ei runsaimpina päivinä riitä.

Vierailija
35/35 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voisi olla tyytyväisempi kuukuppiin!

Kuukautiseni eivät kyllä tästä ketjusta lukemieni kommenttien perusteella ole ollenkaan runsaat (olin luullut niiden olevat keskitasoa mutta taitavatkin olla niukat :D ) joten ehkä siksikin en ole koskaan neljän vuoden käyttökokemuksen perusteella joutunut pettymään.

Eli käytöstä minun kohdallani sen verran että tyhjentelen kahdesti päivässä aamuin ja illoin, ja samalla pesaisen kupin saippuavedellä. Kuukautisten päätyttyä keitän kuppia vartin verran (hommasin kirppikseltä oman kattilan keittopuuhiin, en jotenkin ilkeä käyttää samaa kattilaa ruuan valmistukseen) ja huolto onkin sitten siinä. Ensimmäisen kuppini onnistuin polttamaan - unohdin sitä keittäessä koko asian ja huomasin vasta kun lieskat nousivat - ja uuden kupin hankittuani hoito-ohjeet olivat uudistuneet sen verran että saippualla ei ilmeisesti saisi pestä eikä keittämisestäkään taidettu sanoa mitään. Kovasti suositeltiin valmistajan omaa pesunestettä joten minulle tuli vähän rahastuksen maku suuhun. Pesen edelleen siis Fairylla kuppini.

Asetus on toki vähän kinkkistä hommaa, ja ainoa ohivuotoni on tullut kerran kun olin asettanut kupin väärin. Ei siis kannata poistua vessasta ennen kun et oikeasti tunne kuppia ollenkaan :)

Älytöntä miten paljon rahaa menee kuukautissuojiin ja paljonko ne luontoa kuormittavat. Ymmärrän toki ettei kuppi sovi kaikille, mutta kannattaahan sitä edes kokeilla! Käyttömukavuus on minusta sellainen etten aio enää muita suojia käyttää.