Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pitää olla pakkasta että voisi koettaa tehdä jäälyhtyjä?

Vierailija
04.12.2010 |

Ja miten niitä oikeasti tehdään? Jotenkin ämpäri ja vettä... Mutta mites sitten? Jotenkin kait reikä siihen jäähän tai..jotain?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vesi alkaa jäätyä. Vettä ämpäriin ja sitten kun vettä on jäätymättä enää sopivasti keskeltä, niin puhkaiset siihen reiän pohjaan (päälle) ja kaadat veden pois.

Vierailija
2/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki -5:ssä kestää tosi kauan. Jos pakkasta on enemmän kuin -20 vesi jäätyy liian nopeasti ja tuppaa tulemaan halkeamia.

Viet vaan sankollisen vettä ulos ja kun on sopivasti jäätynyt, kippaat sangon varovasti nurin ja puhakaiset reiän kapeampaan päähän. Sitten jäätymätön vesi pois ja siinäpä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla pakkasella lyhty syntyy nopeasti, pikkupakkasilla joudut odottamaan hieman pidempään...:)

Vierailija
4/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii Cittarin pihassa niitä myytiin viime jouluksi pakettiautosta! On aika kallista jäätä.

* Miten kauan menee että jäädytät jääpalakuutioita?

* Mitenköhän se tehdään?

Vesi jäätyy ihan itsekseen pakkasessa!!!

Tirsk!

Vierailija
5/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat kertakäyttömukiin tai johonki muuhun pikkuämpäriin kiviä ja vesiämpärin pohjalle. Tulee reikä tai ainakin ohuempi jää siitä kohtaa.

Vierailija
6/9 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin juuri kaverilta samaa asiaa, koska en ole noita hiton lyhtyjä ikinä tehnyt. Ja sain ihan asiallisen vastauksenkin. Kaikki varmaan tietää joo että vesi jäätyy, ihanks tosi?

Mutta hyvä että noilla vittuilijoillakin on jotain millä päteä, ei taida rahkeet riittää enempään.

Vierailija
7/9 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta se on vesi jäätyy.mut, eikö tm ole testannu montako tuntia ämpärin pitää olla ulkona esim 15 asteen pakkasella että vois takoo siihen reijän ja homma luistais, kuka sielä käy yhtenään kyttäämässä. milloin sitä pitäs tehä, mun tuurilla se olis umpijäässä.

Vierailija
9/9 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pakkasilla minä olen pitänyt yön, tai vastaavasti päivän yli pihalla. 10 litran ämpäri. Tulee riittävän paksua jäätä ettei halkea kun veden kaataa pois tai sula heti kun laittaa kynttilän sisään :) Terävällä veitsellä olen naputellut sitten siihen kapeampaan päähän reiän, sen saa tehtyä helposti, sillä siellä jää on ohutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi