Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JEE! Hankin kuukupin!! Miksi en tehnyt tätä aiemmin!!

Vierailija
13.12.2010 |

Siis kertakaikkiaan maailman paras keksintö!

Odotin alkuhankaluuksia harjoittelun ja "antennin" tuntumisen kanssa, mutta heti tokalla kerralla asettui paikalleen oikein, eikä tuntunut lainkaan, vaikken lyhentänyt sitä tappia.

SUOSITTELEN!

Apteekista 32 euroa, ja hyvästi siteet ja damppaxit! :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuppi ei käy, kannattaa kokeilla kestositeitä. Aluksi tulee isompi investointi (ellet ole hyvä ompelija...), mutta sitten ei tarvitse miettiä siteiden ostoa vuosikausiin ja alapääkin voi paremmin, kun ei ole muovirättejä hiostamassa. :) Netistä löytyy paljon hyviä merkkejä, esim. Hilivinksis ja Onnikas (joista varsinkin jälkimmäiseen olen tykästynyt kovasti, kun ovat ohuita, mutta erittäin luotettavia).

Vierailija
2/35 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2010 klo 22:07"]

ja iso kuukuppi täyttyy joskus jo tunnissa! Sietämätöntä! Lisäksi kuppi falskaa, jos istuu vanhingossa tietylla tavalla, niin että kuppi painuu vähän sisäänpäin. Onko kellään muulla tämmöistä? Oletteko keksineet mikä auttaisi?

[/quote]

Tätä kyllä voi tapahtua ainakin mulla. Joskus kun laitoin sohvalla istuen sukkaa jalkaan, hulahti ohi. Kuppi varmastikin litistyi kun olin siinä ihan koukussa. Toinen kerta kun hulahti oli kun kuppi oli kai aika täynnä ja hypin tasajalkaa.

Tämän vuoksi pidän parina ekana päivänä ja yönä (tai ainakin yönä) sidettä varmistukseksi. Tai päivisin vaan pikkuhousunsuojaa. Ei kyllä ole ohi tullut juuri koskaan (viimeisimmästä kerrasta on yli 2 vuotta), mutta itsellä on vaan rauhallisempi mieli kun tietää, että saa nukkua rauhassa eikä haittaa jos sattuisikin tulemaan ohi.

100 % luotettava se ei ole, mutta mielestäni paljon luotettavampi kuin tamponi tai side. Sidettä nyt en muutenkaan pitäis vaikka maksettais, eikä se kuivattava tamponikaan hääviltä tunnu kun on kuppiin tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on kyllä pelastanut mun elämän. Jotenkin ällöttää hautoa veristä sidettä housuissa, joten käytin pelkästään tampoonia ennen. Sekin kuivatti ja ärsytti pitemmän päälle paikkoja ja rahaa paloi runsaiden kuukautisten kanssa. Kuppi on helpottanut mun elämää 100% ja ei enää koskaan verisiä lakanoita tai tahroja pöksyissä!

Mulla tosin meni hetken opetella käyttään tuota kuppia, tuli aluksi ylivuotoja, kun en osannut laittaa sitä ihan oikein. Lisäksi jouduin leikkaamaan sen antennin kokonaan poikki, että en tunne sitä :)

Vierailija
4/35 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks tyytyväinen kupin käyttäjä! Ekaks käytin varmistuksena kestosidettä mutta enää ei tarvi sitäkään laittaa. :) Ja joo, kestositeet löydettyäni jo ajattelin että hitto ku en oo näitä alkanut aiemmin käyttää. Ei meinaan hiosta eikä kutita eikä mitään, ihan ku pelkät pikkuhousut olis jalassa kuukautisten aikaankin.

Vierailija
5/35 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen osittain samaa mieltä sen kanssa joka sanoi ettei sovi runsaiden ja hyytymäisten menkkkojen kanssa. No mulla on valitettavasti sellaiset, 2 ekaa päivää. Ja kyllä, käytän silloin perinteisiä OB Super Plus tamponeita + yösidettä, enkä kuppia. Syy on se, että kun tamponista tulee vuoto läpi, minkä se noin tunnissa tekee runsaimpana päivänä, alkuun vaan tihkuu verta narua pitkin siteeseen, mikä ei ole niin paha. Vaan auta armias kun kuppi pettää, niin sieltä hulahtaa valtava määrä verta plups vaan niin että kupliminen tuntuu, ja se jo aika usein menee ohi varmistussiteestäkin. Lisäksi kupin tyhjennys ja vaihto on TODELLA sotkuista puuhaa runsaina vuotopäivinä. Kuppi on niin täynnä että kun tasaat paineen, pullahtaa verta ulos siitä, ja lisäksi sinä aikana kun huuhdot kuppia, valuu verta jo pitkin reisiä.

Mulla siis tuo vuoto toisena menkkapäivänä on sitä tasoa, että joskus tulee kourallinen hyytymiä ihan minuutissa, sitten voi taas tulla vähemmän. Tuo kourallinen tukkii kupin kerralla ja sen jälkeen pulahtaa vuodot ulos. Tamponi toimii paljon kivammin tuossa ylivuototilanteessa. Minäkin käytän mielellään kuppia niukempina vuotopäivinä, mutta vuosien taistelun jälkeen olen palannut tamponi + sidelinjalle pahimpina.

Vierailija
6/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isojen hyytymien kanssa :(

juu, kalliiksi tulee ostaa yösiteitä kassikaupalla...

Vierailija
7/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten tämän palstan innoittamana.... :) hyvä hyvä!

Vierailija
8/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikkien anatomialle. Itselleni ei sopinut koska on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Gyne sanoi ettei kuppi ehdottomasti sovi naisille joilla on tämä rakenne (eli yli neljäsosalle naisista).

Vierailija
9/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, joten eipä kannatakaan sitten ostaa kuukuppia

Vierailija
10/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi kuukautiset.

Vierailija
11/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikkien anatomialle. Itselleni ei sopinut koska on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Gyne sanoi ettei kuppi ehdottomasti sovi naisille joilla on tämä rakenne (eli yli neljäsosalle naisista).

Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja olen käyttänyt kuukuppia jo vuosia, enkä ymmärrä mikä siinä olis ihmeellistä?

Olen myös keskustellut tästä gynekologini kanssa, eikä hänkään mitään erikoista siitä sanonut, siis etten voisi käyttää anatomian vuoksi. Hyvin pitää paremmin kuin tampaxit, en voi kuin suositella kaikille, jopa taaksepäin kallistuneille ;D

Vierailija
12/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimenomaan taaksepäin kallistunut kohtu. Ainakin muutamia vuosia sitten gynen käynnillä hän näin sanoi...

Ja kuten sanoin, kuppi toimi kuin unelma.

ap

Vierailija
13/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja olen käyttänyt kuukuppia jo vuosia, enkä ymmärrä mikä siinä olis ihmeellistä?

Olen myös keskustellut tästä gynekologini kanssa, eikä hänkään mitään erikoista siitä sanonut, siis etten voisi käyttää anatomian vuoksi. Hyvin pitää paremmin kuin tampaxit, en voi kuin suositella kaikille, jopa taaksepäin kallistuneille ;D

minulla tuntuu jo muutaman sentin päässä emättimen suulta. Tämän vuoksi gyne ei suositellut kuppia, eli arveli napukan tunkevan sen sisälle. Napukka tuntuu yleensä lähellä emättimen suuta niillä joilla on tp-kallistunut kohtu!

Vierailija
14/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sekään poistanut kuukautisia. Vuotaa muutaman päivän välein, jo yli puoli vuotta tällaista.

Vierailija
15/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitsuna valkoinen työpuku ja aina paniikki menkkojen aikana. Ilman kuukuppia oisin superliemessä...

Mulla kuulema vasemmalle ja taaksepäin kallistunut kohtu eikä mitään ongelmaa käytössä. Tunteehan sen, että se kuppi asettuu siihen kohdun nipukkaan oli se kohtu miten päin vaan.

Vierailija
16/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se muuten sitä eritettä kerää jos se on siinä vieressä mistä eritteet valuu :D

Vierailija
17/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heikot rakenteet lantionpohjassa. Minä en edes yllä tunnustelemaan kohdunnapukkaa ja kohtu on taaksepäin kallistunut!

Vierailija
18/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkkäitä tai ylipainoisia?

Vierailija
19/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mihin suuntaan kohtuni sojottaa, mutta kohdunnapukan tunnen aivan selvästi, se on melkein heti siinä kun vähän kokeilee. Kuukuppia olen käyttänyt jo useamman vuoden enkä enää muuhun vaihda. Niin vaivaton ja huomaamaton, ei tunnu, näy eikä haise

Vierailija
20/35 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heikot rakenteet lantionpohjassa. Minä en edes yllä tunnustelemaan kohdunnapukkaa ja kohtu on taaksepäin kallistunut!

eikä kohdunlaskeumasta tietoakaan. Olen mennyt sormilla tuntuvan napukan vuoksi lekurille kun luulin et se on epänormaali tai merkki just laskeumasta tms. Sain aika päinvastaisia kommentteja sieltä, ja että taaksepäin kallistuneesta rakenteesta kuulemma johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi