IVF/ICSI vko 47
Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU
ja eilen Puregonia 150 IU.
Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.
Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.
Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.
Kommentit (160)
Aika matalalentoa täällä. Ei oikeen enään jaksa uskoa että ois pelkkää tuhruvuotoa kun pissalla käydessä on pytyn vesi melko verisen väristä :( sitä latas niin paljon odotuksia tähän ekaan IVFään että....
Torstaihin asti odotan ennenkuin teen testin niin ei tarvi töissä itkeä.
Toivon todella että Ibizalla menis paremmin, tsemppiä huomiselle ja plussasäteitä.
Ja Jaguarille kans huomiselle onnea, toivotaan että siellä on kaikki OK!
Milloinkas Piparjuuri saa tehdä testin? Plussasäteitä sinne tonnitolkulla!!!
Jaksuja kaikille!!!!!!!
Kirjoiteltiin näköjään aikalailla samaan aikaan.
Kyllähän se hoitaja siirtopäivänä varotteli tuhruvuodosta, ettei sais säikähtää, proget aiheuttavat sitä.
Toivon totisesti, että molemmilla ois vaan noista hormoneista johtuvaa tuhruttelua, mutta kuten jo tohon aikasempaan kirjotin niin mulla ei oikeen enään oo tuhruakaan. Joten mieli tosi matalalla.
Oikein paljon plussasäteitä sulle sinne ja onnea huomiseen!!!!!!!
Joo toivon, että tuhruilu on vaan nomaalia.
Ajattelin, että mitä toi hyperstimulaatio vaikuttaa tohon tuhrutteluun? Ja, että miten ne kystät poistuu elimistöstä tuleeko ne tuhruna?
Voi kurja että teillä on tota tuhruttelua. Muo harmittaa teidän puolesta niin että ihan mahasta otti äsken. Voisko se olla noista hormooneista? Ja mitä tulee tohon kystaan, niin mulla vähän nuorempana oli sellainen vasemmassa munasarjassa, aika isokin. Uhkasivat jopa leikkauksella. Mutta pitikin oottaa yhdet menkat ja käydä uudelleen ultrassa ja tulos oli että se oli tyhjentynyt menkkojen yhteydessä. Ja ne menkat oli aika runsaat(mulla yleensä aika niukat).
Minä olen nyt voinut vähän paremmin, ei mitään kauheita kipuja ihan pieniä vain. Hoitaja sanoi mulle että jos olo paraneen niin pitäisi perua aika huomenna, kun mulla varsinainen jälkitarkastus ultra on 15.12. En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Mitä jos kivut tulee takaisin, mennäkkö vai ei. Kyllä se mielen rauhaa kuitenkin helpottaisi jos kävisi...
Kurjan kuuloisia nuo tuhrut! :-( Toivotaan ettei niissä ole kuitenkaan mistään pahasta kyse! Oliko teillä tytöt kahden alkion siirto kummallakin? Josko " vain" toinen olisi tulossa sieltä pois??? Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saatte testeistä kunnon positiiviset tulokset! :-)
Täällä on piina vasta puolessa välissä. Lääkärin ohjeiden mukaisesti lasken päiviä testaukseen jne ihan kuin siirto olisi ollut jo 3pvän kuluttua punktiosta eli jo viime maanantaina. Joten (vasta!) pp8 menossa. Ja pääsen/joudun verikokeeseen siis ensi maanantaina pp14. Tuntuu ihan hirveän pitkältä odotukselta. Toisaalta toivon ettei tuo aika tulisi koskaan eteen. Sitten en voisi pettyä negatuloksesta. Mitään oireita ei oikeastaan ole - vähän nippailua sieltä ja täältä mutta kun samanlaista oli jo ennen siirtoakin niin tuskin se mitään raskauteen liittyvää on. Pää on ollut viimeiset 2-3vrk kipeä aina aamuisin ja välillä päivälläkin - sellaista inhottavaa migreeniltä tuntuvaa toispuoleista päänsärkyä joka yleensä 100% varmuudella tarkoittaa kuukautisten alkua. Joten siinä mielessä on aika skeptinen olo.
Onneksi on todella kiireinen loppuviikko tulossa töissä joten en (toivottavasti) ehdi ajatella asioita sen enempää ennen viikonloppua. Koitan olla kotitestailematta ennen maanantaita...Tosin voi olla että sunnuntaina on pakko testata aamulla että ehtii tarvittaessa itkeä pahimmat itkut jo viikonloppuna pois. Ensi viikostakin kun tulee kiireinen töissä enkä voi olla siellä ihan itkettyneenä...
Mutta nyt positiivisia ajatuksia peliin ja tsemppiä tytöt! Mitään ei ole vielä meistä kenelläkään menetetty!
Mulla siis tänään HS-jälkitarkastus munasarjat nyt kooltaan oik. 5x5cm ja vas. 7x10cm, toi oik. normaali ja vas. vielä isompi mutta pienenemään päin. Verikokeiden tuloksia saa soitella 14-16.
Tuhruttelu jatkuu...
dbdbdbdbdbdb muille vielä me siihen plussajunaan päästään.
Labratulokset saatu hcg2 eli raskaus ei ole alkanut tääsä hoidossa. Osasin kyllä jo tähän varautua, kun ilmaantui noi tuhrut ja muuttui koko ajan verisemmäksi.
No, nyt sitten pidetään yksi kierto taukoa ja sitten katsotaan jos pakkasesta saataisiin huurunenä mukaan tammikuussa.
Tsemppia ja plussasäteitä täältä kaikille muille!!!!
Käyn jatkossakin vielä katsomassa mitä teille kuuluu!!!!
Ibizallekin todella suuret pahoittelut ja lohtuhali toiselta neganneelta.
En malttanut odottaa huomiseen vaan tein " turhan" testin tänään, turhan siinä mielessä, että vuoto alkoi kunnolla töissä :(
Mutta varmuushan oli saatava.
Mulle siirrettiin vaan yksi alkio joten kyllä se oli se mikä tuli ulos :' (
Nyt Piparjuurelle tosi paljon plussasäteitä, ois pinon prosentit sen 50%
Ja Jaguarille edelleen tarrasukkia. Kävitkö siellä gynellä ja mitä siellä sanottiin jos kävit? Toivottavasti sulla ois hyviä uutisia tälle päivälle.
Meillä seuraava hoito eli huurunenän siirto ois joskus helmikuussa. OYSissä haluavat tähän väliin kahdet normaalit menkat (+ tämä alkiovuoto) ennen seuraavaa hoitoa.
Nyt otetaan mustamagia avuksi, samalla kun ostin testin ostin sitä siveyden puun uutetta, nimeltään Vitamore total, tässä on se pari kuukautta reilusti aikaa saada oma hormoni toiminta kuntoon ja säännölliseksi. Ja lisäksi vehnänalkionöljyä tl jugurttiin sekoitettuna ja jos vielä oppis tykkäämään siitä punkusta vois päivän lopettaa lasilliseen.....
Tsemppiä ja katse (vielä hieman itkunen) eteenpäin
Oon todella pahoillani teidän puolesta. En tiedä mitä sanoa, tuli niin surullinen olo. Nyt toivon että saatte joululahjaksi paljon haleja ja voimia puskea eteenpäin uusiin hoitoihin.
Aioin itsekkin vielä pyöriä näillä sivuilla kun en oikein uskalla siirtyä vielä pois ja en oikein tunne vielä kuuluvani muualle. Vielä omasta navasta sen verran, että peruin lääkärin koska olo on ollut nyt parempi. Eli varsinainen ultra aika on ensi viikon torstaina. Toki soittaa täytyy uudelleen jos ilmenee pahoja kipuja.
Voimahaleja!
Tänään niitä tarvitaan. Pahimman yli ehkä on päästy mutta vieläkin kurkkuun nousee pala kun näkee telkkarista tai kaupassa pienokaisia...
Käyn kuiteski seuraamassa miten Jaguarin masu kasvaa ja miten se Piparjuuri paukauttaa tuplaplussat.
Onneksi noi miehet on niin jalat maassa tyyppejä, oma mies sano (kun kerroin että nyt ois sitten helmikuussa seuraavat hoidot kun tämä ei onnistunut) " eikait siinä sitten, täytyy silloin mennä" Ei ehkä verbaalisti parhain mahdollinen kaunosielu mutta oleellinen tuli kerrottua, välitän ja eihän sille voi mitään kun hoito ei onnistunut.
Kiitoksia lohdutuksista ja jaksuja toooodellla paljon kaikille.
Piti laittaa viestiä siskolle tän kautta kun on reissussa maassa joka ei " tue" suomalaista kännykkä teknologiaa....mutta aiko koittaa päästä nettiin!
Jeps ei tullu tulosta, mutta suurimmasta pettymyksestä ja sokista on yli päästy joten älä huolehdi turhia siellä reissussa. Pidä hauskaa, niin minäkin pidän risteilyllä. Näemme kuitenkin pian.
Helmikuussa kokeilemme uudelleen ja siihen asti (yritän ainakin) poistan mielestä kaiken hoitoihin liittyvän ja otan rennosti.
Halauksin ja lämpöisin ajatuksin.
Olin ihan varma että te plussaatte. Ei tässä varmaan oikein mikään lohduta mutta onneksi teillä on alkioita pakkasessa niin ette joudu uuteen piikitysrumbaan heti. Jos tämä nyt yhtään lohduttaa.
Täällä ei ole mitään ihmeellistä. Hervoton päänsärky ja kauheasti töitä. Taidan testata sunnuntaina - en pysty vaan menemään maanantaina verikokeeseen ja sitten soittamaan tuloksia töistä.
Tsemppiä ja jaksamista. Lämpöisiä haleja ja ajatuksia kaikille!
Mun pettymys meni aika nopeasti ohi ja tosiaan lohduttaa, että on pakkasessa on 2x2 huurunenää.
Hyvä, että Jaguarin olo on jo parempi. Tarraliimaa pikkuiselle!
Plussasäteitä Piparjuurelle!!!!
Mä täällä roikun odottelemassa teidän kuulumisia...
Jaguar miten etenee toivottavasti kaikki menossa hyvin?
Entäs Piparjuuri miten sulla menee!!
Täällä mä peukut puuduksissa odotan teidän kuulumisia.
En oo vähään aikaan ehtinyt surffailee ollenkaan. Ollu vähän kiirettä. Mikä on toisaalta ollu hyvä, että en keskity tohon mahaan koko ajan. Maha on kyl vähän turvonnut koko ajan vaikka yritän juoda paljon. Luulin että ei vielä tässä vaiheessa olisi mitään. Mut yksilöllistähän kaikki on. Mahalihakset ollu kumman hellänä ja tuolta nivusista ottaa välillä ja sit ihan armoton väsymys. Nukahdin eilen istualleen sohvalle kun katsottiin kummipoikien kanssa batmaniä. Pojilla oli hauskaa;). Alkaa kyl jännittää/pelottamaan torstainen ultra. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitää.
Tosi hyvä Ibiza että teillä on pakkasessa huuruneniä. Onko sulla jo tiedossa miten PAS tapahtuu? Onko lääkkeellinen vai normaaliin kiertoon?
Lääkkeellinen mulla on jo reseptitkin valmiina.
Nyt vaan jännitetään Piparjuuren tilannetta, että pääseekö sun kanssa odottamaan.
totta, eikös Piparjuuri meinannut testata tänään? Vai muistanko väärin. Nyt pidän peukkuja Piparjuuri teille!!!
Ibiza,
vaikka teillä on lääkkeellinen PAS, niin ei kai se ole kropalle yhtä raskas kuin tuo tuore siirto? Tai siis tarkoitan että kun välistä jää muniksien kasvatus ja punktio. Mä en juurikaan tiedä tosta PAS:sta kuten huomaat;)
joo ei mitään piikitystä. kp1 aloitetaan syömään zumenonia 1x3 ja sitten noin kp12-14 aloitetaan lisäksi luget ja jatketaan taas testiin asti molempia. Siirto tehdään tossa lugejen aloituksen aikoihin tarkkaan en tiedä. Testin saa tehdä sitten pp16. En mäkään paljon ja tarkasti tiedä tosta PAS:sta, mitä oon noista papereista lukenut. keskiviikkona soita lääkärille ja saan sitten tarkempia ohjeita.
Negaahan se näytti. Meidän 5:s hoito. :-( Pelottaa ihan kauheasti että aiheutin itse koko jutun. Viikolla oli kaikenlaisia ihmeoireita (mm. metallin makua suussa) jotka olisivat voineet tarkoittaa raskautta. Mutta perjantaina ne hävisivät. Torstaina jouduin töissä auttamaan expo-tilaisuuden pystyttämistä ja vaikken hirveän raskaita juttuja joutunutkaan kanniskelemaan niin jouduin pitämään noin 7,5kg:n reppua selässäni aina silloin tällöin. Yhdelle kaverilleni sanottiin ettei saisi nostella hirveän painavia tavaroita piina-aikana - mietin nyt sitten että onko 7,5kg hirveän painava? 5 x 1,5l limupulloja. Toisaalta toiselle ystävälleni sanottiin että millään mitä itse tekee tai jättää tekemättä ei ole vaikutusta kiinnittymiseen. Alkiota ei voi auttaa kiinnittymään eikä sitä toisaalta saa itse irtoamaankaan.
Olo on joka tapauksessa todella kurja. Mietin että jos olisin testannut jo torstaina/perjantaina niin olisinko saanut vielä plussaa? Nyt jää ikuisiksi ajoiksi hämärän peittoon oliko edes ollut jotain yritystä. Mitä nuo ihmeoireet olivat? Mehän emme saaneet mitään pakkaseenkaan joten en tiedä ollenkaan miten tästä edetään. Lääkärikin sanoi jo etukäteen että jos nyt ei onnistu niin sitten hänen pitää pitää pitempi tuumaustauko (1-2kk) sen kanssa miten voidaan/kannattaa (enää?) edetä. Meillä kun munasolut ovat olleet hyviä, siittiöt ovat hyviä, alkiot ihan ok 2-luokkaa (joskin hitaita), kohtuni limakalvo todella hyvä ja olen ikäni puolesta nuori. Ainoa mikä on " vialla" on endoni mutta senkään ei kuulemma pitäisi enää IVF-vaiheessa haitata.
Toivon että lääkäri suostuisi esim. lahjasoluhoitoon. On vaan vaikeampi sanoa mitä sitten tarvittaisiin - lahjasiittiöitä vaiko munasoluja kun kaikki on päällepäin ok? Kumpiakin? Itselläni on mennyt täysin usko omiin soluihin ja toisaalta en voisi itse lopettaa yritystä ennen kuin voin rehellisesti sanoa itselleni että kaikki mahdollinen on yritetty. Joten siksi haluaisin lahjasoluhoidotkin. Adoptio kun ei meille ole mahdollinen (ellemme eroaisi ja adoptoisin yksin).
Tänäänkin tullu ruskehtavaa tuhrua pyyhittäessä. Onko muilla samaa? Voiko silti olla plussa? Mä oon jo kallistunut sen negan kannalle.