Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 47

18.10.2005 |

Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU

ja eilen Puregonia 150 IU.

Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.

Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.

Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi alkaa ehkä helpottaan, oon juonut. Maha on edellen turvoksissa, mutta sitä ei särje. Ruoka ei meinaa maistua.

Kyllä tää varmaan tästä....

Vierailija
42/160 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt masennu. Kyllä se vielä helpottaa. Pidetään peukkuja pystyssä. Ja hei jos sulla on vielä huomenna voimaton ja ns. huono olo hae ihmeessä lisää sairaslomaa. Nyt ei kannata haalia ylimääräisiä stressin aiheita. Eikös sun työ ollukin kyykkimistä ja noukkimista...

Nyt vaan annat itsellesi luvan ottaa lunkisti ja käpertyä sinne sohvan nurkkaan vaikka lukemaan.

Ja voihan olla että oireet rupee oleen jo kiinnitymisoireita, eikös meillä kiinnittymisen pitäis tapahtua just pe - su???? Tietääkö kukaan tosta kiinnittymisaikataulusta???

Jaksuja oikeen paljon ja tarrasukkia meidän kolmen asukeille. Piparjuuri tulee sitten ens viikolla meidän kans piinaileen tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirppa71:

Mitäs lääkärit teille sano " avioelämän" aloittamisesta punktion ja siirron jälkeen, eli milloin vois aloittaa :0)

Piparjuuri oletkos kovinkin kipeenä? Muista juoda paljon ja nyt lepäilet rauhassa.

Heipähei kaikille. Kuinkas piinailunne sujuu? :-) Meille lääkäri on aina sanonut että punktion jälkeen saa rakastella vaikka seuraavana päivänä jos olo on vain sellainen että siihen pystyy. ;-) Siirron jälkeen piti olla " avioeläilemättä" parisen päivää.

Mutta sitten omaa napaa. Melkeinpä nolottaa sanoa mutta olotilani on mitä mainioin. Ei vatsakipua, ei turvotusta, ei mitään. Jotain hyötyä siitä selkeästi on että noita follikkeleita oli vain noin vähän. Eilen iltapäivällä/alkuillasta oli oikea munasarja aika kipuileva mutta otin siihen yhden Clotamin kun hoitajat olivat sanoneet että voin tarvittaessa ottaa tulehduskipulääkettä. Lääke auttoikin lähes heti ja sen jälkeen olo on ollut mitä mainioin. :-) Siis tuo fyysinen puoli - henkisesti olotila onkin sitten paljon tukalampi. Jännittää ihan kauheasti miten käy! Jotenkin takaraivossa jyskyttää inhottavasti viime PAS yrityksemme jossa emme päässeet siirtoon asti. Ok, onhan tilanne nyt ihan erilainen mutta silti. En haluaisi enää koskaan kuulla lääkäriltä " valitettavasti nyt ei olekaan mitään siirrettävää - olen pahoillani" . :-(

No mutta onneksi meillä on aika paljon ohjelmaa viikonlopuksi. Ihan sellaista rentoa ohjelmaa vaan mutta sellaista missä täytyy ajatukset siirtää ihan muihin asioihin kuin näihin hoitoihin...

Vierailija
44/160 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Piparjuuri että sulla ei ole kipuja. Oot siinä mielessä onnellisessa asemassa. Se pöhötys ja vatsakivut oli aika tuskaa, ainakin mulle. Sai kävellä koko ajan selkä takakenossa. Näin jälkein päin se vähän hymyilyttää, et kyl se tytöt helpottaa vaikka siltä ei just nyt tunnukkaan.

Tosta " avioelämästä" , en muista että meille ois mainittu mitään. Ja taaskaan ei kyl tajuttu kysyäkkään. Tosin ei toi fyysinen tila ole antanut kyllä mitään mielitekojakaan siihen;-) mutta nyt kun taas kun olo normaali niin kai sitä voi vähän harrastaakkin .....

Mulla on nyt sitten menossa pp10, apua. Muo oikeasti jännittää ja pelottaa samaan aikaan. Mulla ei koskaan ole menkat ollu myöhässä että ois " tarvinnu" r-testiä tehdä. Joten oon pikkusen epäileväinen että pääsen keskiviikolle nytkään, Mutta sitten taasen on toi sisäinen toivon kipinä että josko nyt meille se plus suotaisiin. Mutta en uskalla antaa itselleni liikaa toivoja. Ja sit pelkään kovasti että jos on menny pieleen, niin niitä pirun menkkoja. Endotar kun olen, niin menkat voi olla yhtä helvet.....

Plussa säteitä mielettömästi sekä piparjuurelle mega hedelmöitys säteitä!

Vierailija
45/160 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten hyvää Siskon päivää :0)

Kaivelin noita OYSistä saatuja lappusia ja yhdessä mainittiin, että siirtopäivän jälkeen jos ei ole kipuja eikä vuotoja yhdyntäkin on sallittu... jaa-a joskohan uskaltas....

Jaguar tarraliimaa täältä tonni tolkulla, ollaan hengessä mukana.

Vielä yksi saikkupäivä ja sitten töihin, huoh, tähän löhöilyyn ehti jo tottua hih hih.

Vointeja kaikille ~~~~++++++++

Vierailija
46/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä ei voi olla totta. :-( Meillä oli muutama ystäväpariskunta eilen käymässä (tietävät hoidoista ja tästä punktioajankohdasta ja halusivat tulla auttamaan - toivat mukanaan kasan ruokaa jne että voisin itse vaan löhötä). Viipyivät parisen tuntia. Ja nyt yksi näistä ystävistäni soitti ja kertoi olevansa vatsataudissa ja 38 asteen kuumeessa! :-( Olo oli kuulemma eilen vielä ihan normaali mutta yöllä oli alkanut hirveä oksetus jne. Hänen työpaikallaan on ko. tautia ollut viimeviikolla liikkeellä.

Apua - tähänkö tämä nyt kaatuu jo ennen kuin olemme päässeet edes siirtoonkaan??? :-( En vaan voi saada vatsatautia juuri nyt! :-( Tiistaina siirto ja keskiviikkona lähtö todella tärkeälle työmatkalle. Kaiken piti natsata niin hyvin aikataulullisesti... :-( Eipä kai tässä ole isoja mahdollisuuksia välttää tautia kun söimme kaikki tämän ystäväni tekemää ruokaakin. :-( Voi kun tapahtuisi ihme enkä sairastuisikaan tai sitten jos saan taudin niin olisin jo nyt illalla kipeä. Silloin voisi varmaan soitella sitten vaan klinikalle ja sanoa että pakastakaa kaikki mitä löytyy ja tehdään siirto myöhemmin. Ja ehkä olisin jo kunnossa keskiviikkona.

ARGH - äly menee... Arvatkaa tuliko heti paikalla etova olo kun kuulin tuosta vatsataudista??? :-( :-( :-( :-(

Vierailija
47/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa nyt saada mitään vatsatautia! Nyt pois se sinusta! Toivottavasti et saa sitä.

Mulla on pikkuisen maha kipuja. Tai sillain kummasti ottaa tosta vasemmasta munasarjan kohdilta. Ja sitten ei ruoka oikein maistu. Toisin ei oo oikein maistunu nyt pariin päivään. Kaikki oireet voi viitata ihan mihin vaan? Sit noista lugeista. Mulla loppuu mun 90 kapselin paketti tiistai iltana ja keskiviikkona ois testi (jos sinne asti pääsen). Mietin vaan että pitäisikö mun hakea vielä loput 30 kapselia mitä reseptissä on vielä jäljellä. Kun VL:n oheissa sanotaan että vasta kun tietää tuloksen tulee lopettaa luget. Tosin noissa lugejen ohjeissa taas sanotaan että pitäisi käyttää aina 9-11 rv:lle asti? Miten teitä on neuvottu?

Ja sitten noista työmatkoista. Mullakin on ensi viikolla työmatka ja jos tää on nyt menny pieleen, niin toivoisin kovasti että menkat alkais sit hyvissä ajoin ennen matkaa. Ei ois oikein varaa olla kipeänä matkalla ja eikä se ole muutenkaan mitenkään mukavaa.

Vierailija
48/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo parempi päivä, oon jopa saanut syötyä. Ja sitten kun toi " iso asia" ei oo tulluu pyttyy pariin päivään niin äsken sekin toimi ja tuli tosi hyvä olo.

Toivotaan että piparjuuri säästyy vatsataudilta!!!

Mulle on lugeista annettu ohje, että testiin asti pitää laittaa jos plus jatketaan ja jos nega lopetetaan.

Onko teille määrätty verikoe? Mun käskettiin tehdä vaan kotitesti. No jos siinä on jotain niin voihan ite viedä virtsaa terveyskeskukseen ja varmistuttaa tilanne jos ei usko testiin. Mulla on kaksi testiä kotona odottamassa.

kp25 pp4

Vierailija
49/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparjuuri, kunpa tietäs jonkun taikajuoman jolla vois välttyä mahataudilta lähettäisin sitä. Pidetään peukkuja ettei se iske sinuun!!!

Jaguar, en tiedä lugeista kun mulla on se geeli ja sen ohjeessa mainitaan " jos on raskaana ei tuotetta tule käyttää" ja siinä olikin 15 annostuubia joten geelin käyttö ilmeisesti lopetetaan jos raskaus alkaa. Kannattasko sun soittaa huomenna hoitajalle ja tiedustella asiaa, onpahan sitten se asia pois päiväjärjestyksestä.

Ibiza, hienoa että olosi alkaa kohentua. Peukutus auttoi :0)

Sitten omaa napaa. Mulla on nyt eilen ja tänään jomotellut alavatsaa (oiskohan kohdun kohdalta) silleesti niinkuin lievää menkkakipua. Pitää vaan toivoa että kuuluu asiaan ja keltarauhashormoni siellä jyllää. bd bd bd

No poltellaan nyt ensimmäistä adventtikynttilää ja etsitään joulukoristeita naftaleenista, sais hetkeksi ajatuksen muille raiteille, ettei kokoajan mieti oireita ja sitä mitä ne mahtaa tarkoittaa.

Jaksuja ja tarraliimaa Jaguarille ja Ibizalle, Piparjuurelle terveysloitsuja.

Vierailija
50/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tytöt tsempeistä. Nyt sormet ristissä - vielä on ollut ihan hyvä olo ja on mennyt jo yksi päivä. Tosin en tiedä mikä tuon taudin itämisaika on. Saattaa se olla kaksikin päivää. :-( No joka tapauksessa taudin pitäisi olla päällä jo ennen tiistai iltapäivän siirtoa jos on ollakseen. Ehdin sitten ainakin puhua lääkärin kanssa mitä tehdään. On kyllä ollut vähän etova olo koko päivän mutta se saattaa tosiaan johtua ihan vaan tästä hermostuksesta. Toivottavasti ainakin!

Sorry tytöt mutta nyt tuntuu etten pysty ajattelemaan oikein kuin omaa napaa. Tsemppiä kuitenkin teille kaikille piinailijoille. Ihanan pitkällä olette jo! Ja olkaa onnellisia että olette terveitä! :-) Mutta ei auta täälläkään valittelu. Ei kun laittamaan iltaluget paikalleen - ja ajattelemaan positiivisia ajatuksia.

Vierailija
51/160 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparjuuri:

Kiitos tytöt tsempeistä. Nyt sormet ristissä - vielä on ollut ihan hyvä olo ja on mennyt jo yksi päivä.

Vierailija
52/160 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo luulin, että tänään kykenis meneen töihin, mutta vatsakipu oli yöllä taas sietämätöntä. Vaikeissa asennoissa, kun yrittää nukkua niin on sitten kaikki muutkin paikat ihan jumissa. Soitin äsken sitten lääkärille lupasi katsoa mun tilanteen huomenna eli ainakin vielä kaksi päivää sairaslomaa.

Mites muilla menee?

Ibiza kp26, pp5

Vierailija
53/160 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan kohtalainen, välillä vaan juilii mahan seutua. Toivottavasti EI ole menkka kipuja!!!!!

Ibiza, otat nyt rennosti vaan sairaslomalla ja niin kauan kuin on tarvis. Se on sun ja pikkuisen kannalta parasta :0)

Piparjuuri, vieläkö olo on ihan hyvä? Toivottavasti pääset siirtoon eikä tauti iske ollenkaan!

Jaguar, joko jänskättää? Koita malttaa ainakin keskiviikkoon asti, on tuloskin sitten luotettavampi :0) ~~++++++++++

Sain järkättyä itelle ylimäärästä vapaata testiviikonlopulle, kun oli tunteja sisällä sen verran (oon vakaasti aikonut testata vasta torstaina 8.12 kun pääsen töistä) saapahan rauhassa ihmetellä tulosta ;0)

Erikeepperiä muille, Piparjuurelle siirto onnea!!!!

Vierailija
54/160 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin on ihan ok olo. Pientä outoa fiilistä on ollut päivän ajan mutta ehkä se johtuu siitä että söin lounasta vasta klo 14:30 ja silloinkin hampurilaisen. Aamiainen jäi vielä väliin... Kunhan yön yli selviäisin niin sitten oltaisiin varmaan voiton puolella.

Tänään olisin voinut soittaa solulabraan ja kysyä väliaikatietoja mutta en uskaltanut. Jos tilanne on hyvä niin sitten se on hyvä ja jos se on huono niin haluan kuulla sen empaattiselta lääkäriltä kasvokkain huomenna.

Ihan uskomattoman nopeasti aika kyllä menee. Tehän rupeatte olemaan jo lähempänä pp7:ää kaikki tai pitkälti ylikin! :-) Tiedän että on turha sanoa näin mutta koittakaa vaan olla miettimättä koko ajan kroppanne tuntemuksia. Ei niistä kuitenkaan ota mitään selvää. Ja juu, ihan varmasti itsekin olen ensi viikolla ihan höyrypäinen. Hyvähän se on nyt puhua... ;-)

Vierailija
55/160 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Piparjuuri että ei ole yökkötauti iskenyt vielä.

Mule meinaa pää hajota ihan oikeasti. Mun mahaa nippailee ja vihlasee aika ajoin. Tisseisä kans kummia tuntemuksia. Ja menkka pelko pepussa totisesti. Vielä ei mitään vuotoa ole, toivon niin että selviäisin edes sinne keskiviikolle.

Ibiza, koitahan levätä! Kyllä sen pitäisi kohtapuolin helpottaa.

Nyt vaan plussa säteitä urakalla ja Piparjuurelle hedelmöitys säteitä!

Vierailija
56/160 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden sinne gynelle tarkastuttaan et kaikki on ok! Lähinnä että onko vatsassa nesettä. Ja sitten pyydän jonkun särkylääkereseptin, että voin ottaa kun selkää särkee. Tavallinen Panadol, kun ei tunnu auttavan.

Olo on kyllä jo ihan hyvä vatsaa välillä vihloo varsinkin makuuasennossa. Kohta saan sitten vastauksia mun kysymyksiin, että onko kaikki ihan ok ja normaalia.

Yritä nyt Jaguar vielä hetki malttaa, plussasäteitä!!!

Plussasäteitä muillekkin maha-asukkia kantaville ja hedelmöitys onnea Piparjuurelle!

Ibiza kp 27, pp 6

Vierailija
57/160 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vatsatauti ei ole alkanut. Vaan tässä lääkärilläkäyntituloksia: 11 munasolusta 7 oli hedelmöittynyt ja 4 jakautunut. Mutta vain kaksi oli jatkanut jakautumistaan ja ne olivat nyt noin 1/2vrk-1vrk jäljessä keskimääräisestä aikataulusta (nyt 7- ja 5-soluvaiheessa). Ja kun lääkäri haluaa että siirto tehdään vasta blastokystavaiheessa niin.........klinikalta soitellaan huomenna ja kerrotaan missä mennään. Ovatko nämä kaksi jatkaneet vielä kehittymistä ja jos niin milloin on siirto. Eli siis siirtoa ei nyt saatu.

Ja juu...minähän lähden huomenna työmatkalle ja olen takaisin vasta torstai iltana. :-( Sillä ei kuulemma ole kuitenkaan akuuttia väliä sillä siirto voidaan tehdä perjantai myöhäisiltapäivään asti.

Siis ihan oikeasti - kuinka paljon ihmiseltä voidaan vaatia jaksamista ja kärsivällisyyttä? Nämä lapsoset eivät kyllä ainakaan ole tulleet äitiinsä kun ovat niiiiiiiiin hirveän hitaita. Jos olisivat tulleet äitiinsä niin olisivat olleet suorastaan etuajassa! ;-) Pikkuisen jaksan siis olla pilke silmäkulmassa vaikka suoraan sanoen pelottaa sairaasti että käykin niin (kuten lääkäri varoitteli että on kuitenkin pieni mahdollisuus että käy) että nämä kaksi lopettavat kasvunsa huomenna.

Vierailija
58/160 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Piparjuuri, tosi kurjaa. Tosin en ymmärrä noista jakaantumis jutuista paljoa, mut kuulosti kuitenkin että ainakin ne pari oli kuitenkin ok? Nyt pidän kaikki peukut ylhäällä että pääset kuitenkin siirtoon perjantaina ja että kaikki menee hyvin.

Mulla on siis huomenna SE totuuden päivä! Apua! Onneksi mulla on ollu tänään hirmu kiire töissä, ja itse asiassa vasta lopeti hommat juuri(onneks on etäyhteys). Et en oo hirveästi ehtinyt aattelemaan tätä. Oon kyllä yrittänyt psyykata itteni siihen negaan, ettei putoasi niin korkealta. Tuskin toimii, mut negaan on jotenkin helpompi nojautua.

Ilmoittelen teille huomen illalla et miten kävi.

++++++++++++++ kaikille+++++++++

ja Piparjuurelle sitä hedelmöitys jakaantumis säteitä!!!!

Vierailija
59/160 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pienokaiset on aatellu, että hitaasti mutta VARMASTI.

Mä pidän peukut ja pottuvarpaat pystyssä, että pääset perjantaina siirtoon ja ne (se) onkin sitten todella ykköslaatua!!!!!

Hienoa Jaguar, että olet jaksanut sinnitellä. Täälläkin ihan jänskättää sun puolesta. Paljon plussasäteitä ja tarrasukkia sinnepäin.

Ibiza mitäs gyne sano? Toivottavasti ei oo mitään pahaa. Plussasäteitä sinnekin päin ja tarrasukkiakin perään.

Musta tuntuu, että sitten kun täällä päästään testiä tekeen, pistän miehen katsomaan tuloksen ja pehmentämään mulle uutisen ;0)

Hitsi kun tällä pinolla on nyt ollu kaiken maailman vastoinkäymisiä matkan varrella niin oltas täysin plussapino sitten lopuksi bd bd bd

Jaksuja kaikille ja Onnen halit (0)

Vierailija
60/160 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille. Tänään oli SE totuuden päivä ja tulos oli +++:-). HCG oli arvolla 214. Ette usko kuin mun mahaa kouli kun aloin näppäilee numeroa sinne ja kädet tärisi. Ja olin jotenkin sillä hetkellä ihan varma negasta. Itkeä pillitin hoitajalle ja halauksenkin lähetin hänelle. Nyt ollaan miehen kanssa molemmat itkusilmässä ilosta.

Lugeista hoitaja sanoi että voi lopettaa nytten? Vaikka kysyin että olen kuullut että monet lopettaa vähitellen? Mutta hän vaan sanoi että voit lopettaa. Jotenkin tuo vähitellen lopetus ois kuulostanut järkevältä? Mut mitäpä minä näistä nyt sit tiedän?

Nyt täytyy ottaa rauhallisesti ja elää päivä kerrallaan. Eka ultra VL:n on 16.12.

Nyt rupesin miettimään että millä r-viikolla sitä ollaan? Siirrosta on 2 viikkoa ja menkoista 41 päivää? Oisko 4rv mitenkään lähellä?

Nyt mä tuuletan teille sellaiset plus säteet että tuutte kanssa plusjunaan!!!++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi